LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] energiezuinige vaatwasser

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door hawkwind »

Bob Schurkjens schreef:Douchen kan retezuinig. Ik douche al vele jaren onder de Tiger Turbosaver. Gebruikt 60% minder water.

Ik hoor u al denken: daar zal dan wel een zwak straaltje uit komen. Mispoes.
Voor mensen die gehecht zijn aan hun eigen (dure)douchekop : tiger heeft ook
een 50% waterbesparende koppeling in het assortiment ( 5 euries).
Te monteren direkt aan de douche-mengkraan.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Ik blijf toch de vaatwasser gebruiken op het spoelprogramma deze meeste winst qua stroomverbruik weegt niet op tegen iets minder droge vaat al is hij 10 uur later droog genoeg.

Zo spaar ik ruim 400 kw/h per jaar :shock: en dat is wat ik wil,ik heb alle 2000 Watt uit mijn woning verbannen en dat wil ook niet zien bij een vaatwasser.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door hawkwind »

Slobberbone schreef: ik heb alle 2000 Watt uit mijn woning verbannen en dat wil ook niet zien bij een vaatwasser.
Wha...... , en uw wasdroger dan? :wink:

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door Slobberbone »

hawkwind schreef:
Slobberbone schreef: ik heb alle 2000 Watt uit mijn woning verbannen en dat wil ook niet zien bij een vaatwasser.
Wha...... , en uw wasdroger dan? :wink:

Welke wasdroger :? ik heb nog nooit van mijn leven een wasdroger gehad en die komt er ook niet, vindt dat zo onnodig was droogt in huis ook goed.

Vindt je het gek dat mensen een meterstand hebben van boven de 4000 kwh en blijven die oude droger maar gebruiken vaak meer dan een handvol keer in de week en zich maar afvragen hoe kom ik toch aan die hoge meterstanden :lol:

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door hawkwind »

Slobberbone schreef:Zo spaar ik ruim 400 kw/h per jaar
Dat is 20 eurocent per dag.....om daar nu zo,n moeite voor te doen gaat mij wel erg ver :shock:

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door Slobberbone »

hawkwind schreef:
Slobberbone schreef: ik heb alle 2000 Watt uit mijn woning verbannen en dat wil ook niet zien bij een vaatwasser.
Wha...... , en uw wasdroger dan? :wink:

Al zou ik morgen wel een droger kopen wat niet gebeurd :)

Heb je die wattages niet meer nodig veel drogers werken nu op max 900 a 1000 Watt.
Vindt ik nog te veel maar voor veel mensen kan dat een besparing opleveren die al wel een oude droger hebben staan ........................ :roll: :wink:

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door hawkwind »

Slobberbone schreef:
Welke wasdroger :? ik heb nog nooit van mijn leven een wasdroger gehad en die komt er ook niet, vindt dat zo onnodig was droogt in huis ook goed.
Excuses mijnerzijds, U heeft gelijk !
Ik was in de war met een ander member op dit forum.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door Slobberbone »

hawkwind schreef:
Slobberbone schreef:Zo spaar ik ruim 400 kw/h per jaar
Dat is 20 eurocent per dag.....om daar nu zo,n moeite voor te doen gaat mij wel erg ver :shock:

Per jaar toch een aardig bedrag,wat is de moeite nu een waterslang te verplaatsen naar een warme aansluiting :?

Geen moeite :) en toch een leuke besparing :shock:

Las elders dat iemand het al 15 jaar deed wat zou hij al bespaard hebben ivm u :roll: :wink:

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door hawkwind »

Slobberbone schreef: Per jaar toch een aardig bedrag,wat is de moeite nu een waterslang te verplaatsen naar een warme aansluiting
Dan moet ik toch een warmwateraansluiting (hotfill)monteren?.
Kost nogal een paar euries!
Voordat ik dat dat bedrag terug verdient heb............... :(

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door bosse bol »

Slobberbone schreef:Ik blijf toch de vaatwasser gebruiken op het spoelprogramma deze meeste winst qua stroomverbruik weegt niet op tegen iets minder droge vaat al is hij 10 uur later droog genoeg.

Zo spaar ik ruim 400 kw/h per jaar :shock: en dat is wat ik wil,ik heb alle 2000 Watt uit mijn woning verbannen en dat wil ook niet zien bij een vaatwasser.
Ik vind dat je voor die paar rot centen zeer onverantwoord bezig bent.
Wel een gedacht aan bacteriën in de vaatwasser met die temperatuur.
Drogen op hoge temp.is juist om bacteriën tegen te gaan.Zoals je bezig bent
met besparen noem ik niet normaal.Denk dat je vrouw en kinderen er ook
zo over denken maar niks durven te zeggen tegen jou als ik zo je reactie's lees.
Leef lekker verder zo Dagobert
Heeft U hier nog wat aan.Denk het niet.

De hoogte van het gasverbruik is vooral afhankelijk van het woningtype. Maar ook de gezinsgrootte, de comfortbehoefte en het weer zijn van invloed. Een gemiddeld huishouden verbruikt volgens de Nibud ongeveer 1652 m3 per jaar (peildatum 2009). Dat komt neer op ca. € 1204,- per jaar. De vaste kosten hebben wij achterwege gelaten, deze kosten blijven zolang u op het gasnet bent aangesloten

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door Slobberbone »

bosse bol schreef:
Slobberbone schreef:Ik blijf toch de vaatwasser gebruiken op het spoelprogramma deze meeste winst qua stroomverbruik weegt niet op tegen iets minder droge vaat al is hij 10 uur later droog genoeg.

Zo spaar ik ruim 400 kw/h per jaar :shock: en dat is wat ik wil,ik heb alle 2000 Watt uit mijn woning verbannen en dat wil ook niet zien bij een vaatwasser.
Ik vind dat je voor die paar rot centen zeer onverantwoord bezig bent.
Wel een gedacht aan bacteriën in de vaatwasser met die temperatuur.
Drogen op hoge temp.is juist om bacteriën tegen te gaan.Zoals je bezig bent
met besparen noem ik niet normaal.Denk dat je vrouw en kinderen er ook
zo over denken maar niks durven te zeggen tegen jou als ik zo je reactie's lees.
Leef lekker verder zo Dagobert
Heeft U hier nog wat aan.Denk het niet.

De hoogte van het gasverbruik is vooral afhankelijk van het woningtype. Maar ook de gezinsgrootte, de comfortbehoefte en het weer zijn van invloed. Een gemiddeld huishouden verbruikt volgens de Nibud ongeveer 1652 m3 per jaar (peildatum 2009). Dat komt neer op ca. € 1204,- per jaar. De vaste kosten hebben wij achterwege gelaten, deze kosten blijven zolang u op het gasnet bent aangesloten

Ik heb al heel vaak mijn vaatwasser opgemeten en ook piekmetingen en die zijn enkel voor het opwarmen van het water tijdens het droogproces 7 Watt verders niets.Die bacterien zijn wel gedood met 60 graden water wat er in komt en zo verschild het droogproces niks enkel mijn programma is aanmerkelijk korter.

Het onderstaande van u kan ik niks, mijn hele verbruiknota is nog niet zo hoog :D En jaren daald het gasverbruik in Nederland dus anno 2012 is het al veel lager.


Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door Slobberbone »

:?: Water in Nederland is al zo brandschoon en een schande om daar je wc mee te spoelen.

http://zuinigaan.blogspot.nl/

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door nevermind »

Slobberbone schreef: http://zuinigaan.blogspot.nl/
Wat een geweldig leventje! :lol:
Ik mis alleen nog, de afvalbakken, waar medewerkers van een bedrijf vlees deponeren, dat was pas zuinig! :wink:

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door bosse bol »

Slobberbone schreef:
:?: Water in Nederland is al zo brandschoon en een schande om daar je wc mee te spoelen.

http://zuinigaan.blogspot.nl/
Slobberbone ik geloof je voor geen meter.
Mocht het toch waar zijn met die bezuinigingen van jouw dan weet ik zeker
dat als je horizontaal weggedragen wordt je vrouw en kinderen uit de band
springen en wat jij zo zuinig opgespaard hebt binnen de kortst mogelijke
keer op is.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door bprosman »

Die bacterien zijn wel gedood met 60 graden
De meeste bacterien echt pas bij 70..75 graden hoor en je heetwatervoorziening op 60 Graden zit je voor Legionella maar net op het randje omdat het onderweg nog wel een paar graden afkoelt.
Boilers in douches op campings e.d. moeten minimaal op 70 Graden afgesteld zijn.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door Slobberbone »

bosse bol schreef:
Slobberbone schreef:
:?: Water in Nederland is al zo brandschoon en een schande om daar je wc mee te spoelen.

http://zuinigaan.blogspot.nl/
Slobberbone ik geloof je voor geen meter.
Mocht het toch waar zijn met die bezuinigingen van jouw dan weet ik zeker
dat als je horizontaal weggedragen wordt je vrouw en kinderen uit de band
springen en wat jij zo zuinig opgespaard hebt binnen de kortst mogelijke
keer op is.

Ik ben ook geen geloof aan het verkondigen,maar als ik mijn tempratuur verhoog van mijn wasprogramma van mijn vaatwasser van 50 graden naar 60 graden wat is daar op tegen :? Dat laatste is gewoon uit de lucht gegrepen en nergens op gebaseerd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door nevermind »

bosse bol schreef:
Slobberbone schreef:
:?: Water in Nederland is al zo brandschoon en een schande om daar je wc mee te spoelen.

http://zuinigaan.blogspot.nl/
:wink: Slobberbone ik geloof je voor geen meter.
Mocht het toch waar zijn met die bezuinigingen van jouw dan weet ik zeker
dat als je horizontaal weggedragen wordt je vrouw en kinderen uit de band
springen en wat jij zo zuinig opgespaard hebt binnen de kortst mogelijke
keer op is.

Zouden wij dan toch eens dezelfde mening hebben. :wink:

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door Slobberbone »

http://zuinigaan.blogspot.nl/[/quote]

:wink: Slobberbone ik geloof je voor geen meter.
Mocht het toch waar zijn met die bezuinigingen van jouw dan weet ik zeker
dat als je horizontaal weggedragen wordt je vrouw en kinderen uit de band
springen en wat jij zo zuinig opgespaard hebt binnen de kortst mogelijke
keer op is.[/quote]


Zouden wij dan toch eens dezelfde mening hebben. :wink:[/quote]



:idea:
Maakt toch niet Hawkind en ik heb dezelfde wasmachine maar de mijne verbruikt 0.14 Kw.h per wasbeurt, dat mijn vaatwasser langer bezig is wil niet zeggen dat er meer stroom wordt verbruikt.

Stuur een Pb kom jij langs hier mijn nota bekijken kun jij de meterstanden ook allemaal zien met eigen ogen en geloven.

Kom jij toch kijken.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door nevermind »

Slobberbone schreef:
:idea:
Maakt toch niet Hawkind en ik heb dezelfde wasmachine maar de mijne verbruikt 0.14 Kw.h per wasbeurt, dat mijn vaatwasser langer bezig is wil niet zeggen dat er meer stroom wordt verbruikt.

Stuur een Pb kom jij langs hier mijn nota bekijken kun jij de meterstanden ook allemaal zien met eigen ogen en geloven.

Kom jij toch kijken.



Geen argumenten meer, dan maar een oud bericht opnieuw hier plakken, dat scheld energie!
door Slobberbone » 30 nov 2012 18:45

Maakt toch niet Hawkind en ik heb dezelfde wasmachine maar de mijne verbruikt 0.14 Kw.h per wasbeurt, dat mijn vaatwasser langer bezig is wil niet zeggen dat er meer stroom wordt verbruikt.

Stuur een Pb kom jij langs hier mijn nota bekijken kun jij de meterstanden ook allemaal zien met eigen ogen en geloven.

Gesloten