Pagina 1 van 1

Miele slechte service/kwaliteit voor de hoofdprijs

Geplaatst: 24 dec 2012 15:00
door jkran70
Onze nog geen 5 jaar oude Miele Wasmachine W3241 is stuk (losse binnen trommel) en repareren loont niet meer (reparatie meer dan Eur 800). Dit constateert de firma Romijn uit Papendrecht een Miele dealer, volgens Romijn hebben we gewoon pech met deze machine. Ik stuur Miele een mail of er nog iets te regelen valt, want een Miele binnen 5 jaar stuk is toch niet normaal. Na 5 dagen geen reactie, ik bel de klantcontacten afdeling van Miele. Die horen mijn verhaal aan en geven aan dat een eigen Miele monteur eerst moet kijken. Men belooft mij dezelfde middag te bellen voor een afspraak. De volgende dag neem ik maar weer zelf contact op, want er belt niemand. Ik word beter geholpen, men stuurt een monteur en er wordt daarna een bod gedaan of met korting repareren of met korting een nieuwe Miele wasmachine. De monteur komt 3 dagen later en constateert hetzelfde als de firma Romijn. Repareren veel te duur en men komt met een bod voor een nieuwe machine. Of ik even Eur 91.50 wil afrekenen voor het bezoek. De nieuwe machine (W3371) krijgen we voor Eur 899 (inclusief korting). Nazoeken op internet geeft direct aan dat de machine voor deze prijs op internet is te krijgen. Ik bel opnieuw klant contacten en daar krijg ik te horen dat de monteur betaald moet worden, tenzij ik een nieuwe machine koop, dan neemt Miele de monteur voor zijn rekening. Ik geef aan dat het bod voor een nieuwe machine met korting niets voorstelt (zo te koop op internet) en dat de monteur op Miele’s verzoek komt kijken of de firma Romijn zijn werk goed heeft gedaan. Dus ik betaal geen rekening voor de monteur en koop ook nooit meer een Miele. Wat een slechte service en kwaliteit. Een zware teleurstelling. Je koopt voor een Miele twee a drie ‘beste koop’ machines, ik kan me niet voorstellen dat de kwaliteit en de service bij andere bedrijven nog slechter kan.

Re: Miele slechte service/kwaliteit voor de hoofdprijs

Geplaatst: 24 dec 2012 15:05
door berndv
jkran70 schreef:Onze ik kan me niet voorstellen dat de kwaliteit en de service bij andere bedrijven nog slechter kan.
Even verder lezen op dit forum en dan zal uw mening wel bijgesteld zijn.

Re: Miele slechte service/kwaliteit voor de hoofdprijs

Geplaatst: 24 dec 2012 19:48
door Slobberbone
Reparatie meer dan 800 euro :shock: wat moet er aan gebeuren. Ik zou eerst eens kijken of Miele hem kan repareren voor een net bedrag want een machine van 5 jaar is zonde om weg te doen.

Re: Miele slechte service/kwaliteit voor de hoofdprijs

Geplaatst: 24 dec 2012 19:58
door JanTinusPlukvet
Betse Jkran,

Koop de volgende keer een zanussi. Die gaan gemiddeld zo maar 10 jaar mee bij een gezin.
Voor de prijs van 2 zanussi's koop je 1 Miele.
2 Zanussi's is dus 20 jaar. Over het algemeen wordt gezegd dat een Miele ook 20 haalt. (in mijn optiek is dat al lang geleden dat ze dat deden.)
Daarnaast; mochten er nieuwe ontwikkelingen zijn, zoals zuinigheid of technieken zoals grotere wastrommels, met een Zanussi heeft u die dus na 10 jaar in huis terwijl uw Miele nog 10 jaar doordendert.
Na 10 jaar heb je dus een nieuwe machine terwijl u met de Miele tegen die tijd nog een 'ouderwetse' machine heeft die u ook niet wil wegdoen omdat-ie nog zo goed werkt.

Overigens Bosch en Siemens zijn ook goed, iets duurder.

Koop in ieder geval geen Whirlpool en AEG.
Whirlpools dansen werkelijk je keuken door met gemiddeld veel meer herrie dan andere merken.
Indesit is lekker goedkoop en over het algemeen best betrouwbaar als u genoegen neemt met een wat kortere levensduur. ze zijn over het algemeen iets lichter gebouwd dan andere merken. Als ik moet kiezen tussen een Whirlpool en indesit, koos ik de laatste.
AEG laat je tegenwoordig steeds vaker in de steek. (zie forum)

En ja,.. techinsche diensten van de fabrikanten zijn allemaal niet alles. Whirlpool is wel de duurste die je aan huis kunt krijgen.
De technische Dienst van Zanussi/Electrolux/Marijnen/AEG is nog 1 van de voordeligste.

Succes met je aankoop.

edit; taalfouten

Re: Miele slechte service/kwaliteit voor de hoofdprijs

Geplaatst: 24 dec 2012 21:23
door plumber
Blijft natuurlijk de vraag hoe is er mee gewassen en hoe vaak.
Ook draaien er meer Mieles langer dan 10 jaar dan Zanussie
Net als bij alle wasmachines kan men wel eens pech hebben.
Wat de service aangaat ben ik niet gewend van de Miele.

Re: Miele slechte service/kwaliteit voor de hoofdprijs

Geplaatst: 27 dec 2012 20:30
door VRC
Er is geen binnentrommel.
Er is een kuip met lagers waar de trommel in zit dmv lagers.
Zijn de lagers oppie dan vervangen ze tegenwoordig het complete kuipschild.
en net wat plumber oppert hoe vaak is de machine al gebruikt in al die 5 jaren.

En een ieder moet al jaren een broekie laten zakken dus miele ook.
Prijs kwaliteit loopt dan ernstig terug en dat blijkt .
Miele schrijf je ook 100 euro per jaar af max

Re: Miele slechte service/kwaliteit voor de hoofdprijs

Geplaatst: 28 dec 2012 13:12
door Slobberbone
Toch hoor je dat veel vaker juist de jongere Mieles er last van hebben terwijlde 10+ machines gewoon doorwassen ik was ook altijd vloeibaar eens in halfjaar 95 graden met halve fles azijn erbij en voor die tijd reinig ik het filter nog even.



door De_Mielespecialist » 25 nov 2012 16:26

Vooropgesteld dat alle wasautomaten materiaal & constructiefouten kunnen hebben, ook Miele apparaten, maar dat zegt niets over de kwaliteit van Miele, enkel over de productieprocessen waar het soms kan misgaan.

Het is geen onzin wat de Miele-technicus u heeft verteld.
Het lagerkruis waar de wastrommel aan vastzit, is bij Miele en andere merken gemaakt van alluminium.
De meeste mensen wassen tegenwoordig met vloeibaar wasmiddel in combinatie met lage temperaturen.
Vloeibaar wasmiddel heeft de eigenschap dat dit niet goed oplost op lage temperaturen en daardoor kleeft dit vast aan het lagerkruis.
Het vloeibaar wasmiddel is zo agressief, dat het lagerkruis wordt aangevreten door de kleverige laag.
In het minst erge geval breekt het lagerkruis op één punt af waardoor de trommel nog op 2 punten vastzit waardoor de trommel ovaal rond draait en de manchet kan beschadigen.
In het ergste geval breekt het lagerkruis volledig af waardoor de trommel van de ophanging valt.

Om een gebroken lagerkruis te voorkomen:

- Vloeibaar wasmiddel lost alleen op vanaf 60 graden.

- De kans dat het lagerkruis afbreekt door te wassen op lage temperaturen met een wasmiddel in poedervorm is aanzienlijk kleiner.

- Wassen op lage temperaturen met vloeibaar wasmiddel is niet erg, mits je af en toe een was draait op minimaal 60 graden.

- Enkele keren per jaar de machine leeg laten draaien op 90/95 graden met een speciale machinereiniger, geen SODA omdat dit zout bevat en een teveel aan zout corrosie ( roest ) kan veroorzaken volgens Miele.
De trommellagers gaan hierdoor ook langer mee omdat wasmiddelresten de afdichtingen kunnen aantasten waardoor er water bij de lagers kan komen en ze kapot gaan.

Re: Miele slechte service/kwaliteit voor de hoofdprijs

Geplaatst: 28 dec 2012 13:22
door bprosman
Vloeibaar wasmiddel heeft de eigenschap dat dit niet goed oplost op lage temperaturen en daardoor kleeft dit vast aan het lagerkruis.
Het lagerkruis zit buiten de kuip , ik heb volgens mij in dat zelfde topic de vraag gesteld hoe vloeibaar wasmiddel bij het lagerkruis kan komen als dit buiten de kuip zit maar daar geen antwoord op gehad.

Re: Miele slechte service/kwaliteit voor de hoofdprijs

Geplaatst: 28 dec 2012 14:20
door Slobberbone
bprosman schreef:
Vloeibaar wasmiddel heeft de eigenschap dat dit niet goed oplost op lage temperaturen en daardoor kleeft dit vast aan het lagerkruis.
Het lagerkruis zit buiten de kuip , ik heb volgens mij in dat zelfde topic de vraag gesteld hoe vloeibaar wasmiddel bij het lagerkruis kan komen als dit buiten de kuip zit maar daar geen antwoord op gehad.
Trommelkruis zit toch gewoon aan de trommel vast en die pak ook water mee zie hier foto,s

http://www.klusidee.nl/Forum/about39025-0-asc-15.html

Re: Miele slechte service/kwaliteit voor de hoofdprijs

Geplaatst: 28 dec 2012 15:07
door plumber

Re: Miele slechte service/kwaliteit voor de hoofdprijs

Geplaatst: 28 dec 2012 15:11
door bprosman
@Plumber, je hebt gelijk ik was in de war met de foto #4.

Re: Miele slechte service/kwaliteit voor de hoofdprijs

Geplaatst: 30 dec 2012 20:34
door hawkwind
Volgens mij is het hele verhaal over vloeibaar wasmiddel een groot leugen.
Wij draaien al zo,n 6-7 jaar met vloeibaar wasmiddel.
Nooit geen problemen , geen vies goor stinkend wasmiddelbakje meer.
Was is altijd schoon en ruikt lekker fris.
De laatste jaren draaien we met DASH vloeibaar , echt perfect!.(vaak in de aanbieding bij
een grootgrutter : 4 flessen voor 10 euro)
De meeste wasjes gaan op 40 graden , maar 1 tot 2x per maand een 95 graden was (beddengoed).
O, ja, onze WM(Miele W833) viert komende februari zijn 16e verjaardag.
TIP : gebruik de helft van de aangeven hoeveelheid op de flacon wasmiddel.
2x per jaar een onderhoudsbeurtje (wasmachinereiniger op 95 graden).
Kwaliteit van Miele zit dus echt wel snor.
En: nee ik werk niet als flessenvuller bij Dash :mrgreen: