LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NEFIT C.V.

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
MATTERHORN
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2013 12:37

NEFIT C.V.

Ongelezen bericht door MATTERHORN »

Op 14 Oktober hebben wij laten plaatsen door een erkende installateur een NEFIT VR 24 Combi ketel , kosten Euro 2112,--
Gemaakte extra kosten tot heden :
2-12-2010 Expansievat vervangen 172,55
12-6-2012 Cartridge vervangen 178,50
17-7-2013 Driewegklep motor en
binnenwerk vervangen 258,70
Totaal 609,75
Ik heb Nefit geschreven dat dit wel heel veel reparatiekosten zijn en of zij
de schade willen compenseren. Dit moet toch een incident zijn en niet passen in de kwaliteitsnormen van Nefit
Het betreft onderdelen welke Nefit in grote hoeveelheden elders inkoopt en niet zelf vervaardigd, Nefit kan deze schade zeker verhalen op zijn toe-leveranciers. Onze monteur schreef op de laatste bon "DOMME PECH"
Nefit schrijft in zijn antwoord " vervelend , maar we houden ons aan de garantie termijn" Een slecht visitekaartje van Nefit.
Als je dus een Nefit aanschaft ,kan je kan geluk hebben of je hebt pech .

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: NEFIT C.V.

Ongelezen bericht door Slobberbone »

MATTERHORN schreef:Op 14 Oktober hebben wij laten plaatsen door een erkende installateur een NEFIT VR 24 Combi ketel , kosten Euro 2112,--
Gemaakte extra kosten tot heden :
2-12-2010 Expansievat vervangen 172,55
12-6-2012 Cartridge vervangen 178,50
17-7-2013 Driewegklep motor en
binnenwerk vervangen 258,70
Totaal 609,75
Ik heb Nefit geschreven dat dit wel heel veel reparatiekosten zijn en of zij
de schade willen compenseren. Dit moet toch een incident zijn en niet passen in de kwaliteitsnormen van Nefit
Het betreft onderdelen welke Nefit in grote hoeveelheden elders inkoopt en niet zelf vervaardigd, Nefit kan deze schade zeker verhalen op zijn toe-leveranciers. Onze monteur schreef op de laatste bon "DOMME PECH"
Nefit schrijft in zijn antwoord " vervelend , maar we houden ons aan de garantie termijn" Een slecht visitekaartje van Nefit.
Als je dus een Nefit aanschaft ,kan je kan geluk hebben of je hebt pech .

Welk jaartal hoort bij de 14 oktober van aanschaf ? Een dure VR ketel .

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: NEFIT C.V.

Ongelezen bericht door sjohie »

MATTERHORN schreef:Op 14 Oktober hebben wij laten plaatsen door een erkende installateur een NEFIT VR 24 Combi ketel , kosten Euro 2112,--
Gemaakte extra kosten tot heden :
2-12-2010 Expansievat vervangen 172,55
12-6-2012 Cartridge vervangen 178,50
17-7-2013 Driewegklep motor en
binnenwerk vervangen 258,70
Totaal 609,75
Ik heb Nefit geschreven dat dit wel heel veel reparatiekosten zijn en of zij
de schade willen compenseren. Dit moet toch een incident zijn en niet passen in de kwaliteitsnormen van Nefit
Het betreft onderdelen welke Nefit in grote hoeveelheden elders inkoopt en niet zelf vervaardigd, Nefit kan deze schade zeker verhalen op zijn toe-leveranciers. Onze monteur schreef op de laatste bon "DOMME PECH"
Nefit schrijft in zijn antwoord " vervelend , maar we houden ons aan de garantie termijn" Een slecht visitekaartje van Nefit.
Als je dus een Nefit aanschaft ,kan je kan geluk hebben of je hebt pech .
Beetje kort door de bocht redenatie, als je een CV ketel door een cowboy-installateur even in een uurtje op laat hangen voor een habbekrats, zonder dat de hele cv installatie goed ingeregeld wordt, sloop je elke nieuwe CV ketel in een of twee jaar wel. De ketel is een belangrijk, maar zeker niet het enige onderdeel van een complete CV installatie. :wink:

Ik zou dit dan ook aankaarten bij de installateur, die zijn verantwoordelijk voor de installatie, en daar heb jij de ketel ook gekocht, toch?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: NEFIT C.V.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Gezien de in rekening gebrachte bedragen zou ik eerder eens met de installateur om de tafel gaan zitten. Ik heb in het verleden vergelijkbare reparaties gehad met een Vaillant ketel en die kosten lagen een stuk lager.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: NEFIT C.V.

Ongelezen bericht door plumber »

Nu weten we nog steeds niet hoe oud die ketel is.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: NEFIT C.V.

Ongelezen bericht door sjohie »

plumber schreef:Nu weten we nog steeds niet hoe oud die ketel is.
Van vóór 2010 gezien de data van de reparaties, en aangezien het oktober was, dus minimaal 2009.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: NEFIT C.V.

Ongelezen bericht door plumber »

sjohie schreef:
plumber schreef:Nu weten we nog steeds niet hoe oud die ketel is.
Van vóór 2010 gezien de data van de reparaties, en aangezien het oktober was, dus minimaal 2009.
Dat begrijp ik dus :wink: Maar als dat ding 10 jaar of ouder is dan
kun je zulke reparatie's verwachten. Dus hoe oud is de ketel.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: NEFIT C.V.

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik denk dat die ouder is dan 2009. Maar duidelijkheid zou wenselijk zijn. Garantie is dan vervallen.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: NEFIT C.V.

Ongelezen bericht door hawkwind »

10 dagen verder en nog steeds niets vernomen van TS :(
Btw , volgens mij heeft de (dure!!)vervanging van het expansievat niets met de Nefit CV ketel te maken.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: NEFIT C.V.

Ongelezen bericht door plumber »

hawkwind schreef:10 dagen verder en nog steeds niets vernomen van TS :(
Btw , volgens mij heeft de (dure!!)vervanging van het expansievat niets met de Nefit CV ketel te maken.
Vind het vervangen van het expantievat ook wel prijzig.
Overigens als het vat stuk is dan wordt de druk niet meer opgevangen
en dat kan van invloed zijn op de ketel.

marcimarc
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 okt 2005 17:24

Re: NEFIT C.V.

Ongelezen bericht door marcimarc »

Ook wij hebben een Nefit topline gehangen in nov 2010 brander blokken kapot 2x stuurprint
Kapot 1x div kleine reparatie,s nu blok gescheurd
2 woningen water schade nu blijkt dat het probleem bij de firma Nefit Bosch bekend is schade ongeveer 2500 euro gelijk geeft Nefit aan u moet u inboedel verzekering bellen vloeren staan bol plafons vlekken stucwerk op de muren aan gort ook bij de buren ik vind het schandalig dat een bedrijf als Nefit à nooit thuis heeft gegeven ivm brand gevaar door scheurende branders en nu weer door een productie fout zadel de eind gebruiker maar weer met de schade op voor mij nooit geen Nefit Bosch combi ketel meer

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: NEFIT C.V.

Ongelezen bericht door thecure »

marcimarc schreef:Ook wij hebben een Nefit topline gehangen in nov 2010 brander blokken kapot 2x stuurprint
Kapot 1x div kleine reparatie,s nu blok gescheurd
2 woningen water schade nu blijkt dat het probleem bij de firma Nefit Bosch bekend is schade ongeveer 2500 euro gelijk geeft Nefit aan u moet u inboedel verzekering bellen vloeren staan bol plafons vlekken stucwerk op de muren aan gort ook bij de buren ik vind het schandalig dat een bedrijf als Nefit à nooit thuis heeft gegeven ivm brand gevaar door scheurende branders en nu weer door een productie fout zadel de eind gebruiker maar weer met de schade op voor mij nooit geen Nefit Bosch combi ketel meer
zo, dat is een lange zin!

reactie Nefit
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2015 14:32

Re: NEFIT C.V.

Ongelezen bericht door reactie Nefit »

Beste Nefit-bezitter (@ marcimarc)

Wij vinden het bijzonder vervelend dat u geconfronteerd bent met reparaties aan uw Nefit-toestel en de daaropvolgende waterschade. Met nadruk willen we echter stellen dat de weergave van scheurende branders en brandgevaar niet juist is. Nefit kent geen stucturele problemen met branders. Ook van een niet thuis geven van Nefit ten aanzien van problemen of opvolging van schade is geen sprake.
Helaas hebben we onvoldoende gegevens om in uw situatie meer inhoudelijk te kunnen reageren en we stellen het daarom op prijs als u contact zou willen opnemen met onze afdeling Consumentenservice. U kunt ons bereiken onder telefoonnummer [telefoonnummer en mailadres verwijderd]

Met vriendelijke groet,
Nefit
Afdeling Consumentenservice
Laatst gewijzigd door Radar op 10 jul 2015 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Telefoonnummer en e-mailadres verwijderd

marcimarc
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 okt 2005 17:24

Re: NEFIT C.V.

Ongelezen bericht door marcimarc »

Dit probleem bij deze serie ketels is wel degelijk bekent
Over brand gevaar heb ik het niet gehad
De leverancier en Nefit heeft geen contact op genomen
Mijn zwager.heeft nog contact gehad met leverancier
Dat gesprek was kort hij werkt geen probleem niet klagen
Week daarna liep het water uit de stopcontacten
Ben zelf dealer van producten ook ik maak wel eens mee dat er een productie fout zit in een apparaat
Maar men gaat dan wel achter consumenten aan waar z'n product staat
Om erger te voorkomen
Ook Nefit heeft netjes de fout hersteld in beide gevallen maar het is wel erg makkelijk om te zeggen bel de inboedel verzekering maar


Marc

tenharkel
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2011 12:13

Re: NEFIT C.V.

Ongelezen bericht door tenharkel »

Ik wordt altijd blij als een fabrikant z'n zaakjes netjes afhandelt en niet de verantwoordelijkheid op de klant afschuift. Heb zelf een Nefit combi 21 gehad waarvan de koperen boiler barste. Verzekering erbij, antwoord expert: "is een bekend euvel, die boilers werden daar en daar gemaakt en een wand werd te dun. Heb later die ketel zonder boiler in huurhuis zoon opgehangen met gebruikte Gyser ernaast, het ding doet het naar 25 jaar nog steeds!
Remeha Quinta gekocht en al een paar keer de driewegklep vervangen, ook dunne leiding manometer slipt dicht waardoor druk niet meer wordt weergegeven en drukvat kapot gaat door te veel vullen. Ketelboer neem je verantwoordelijkheid en erken gemaakte fouten, daar wordt je alleen maar beter van!

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: NEFIT C.V.

Ongelezen bericht door GJS »

tenharkel schreef:Ik wordt altijd blij als een fabrikant z'n zaakjes netjes afhandelt en niet de verantwoordelijkheid op de klant afschuift. Heb zelf een Nefit combi 21 gehad waarvan de koperen boiler barste. Verzekering erbij, antwoord expert: "is een bekend euvel, die boilers werden daar en daar gemaakt en een wand werd te dun. Heb later die ketel zonder boiler in huurhuis zoon opgehangen met gebruikte Gyser ernaast, het ding doet het naar 25 jaar nog steeds!
Remeha Quinta gekocht en al een paar keer de driewegklep vervangen, ook dunne leiding manometer slipt dicht waardoor druk niet meer wordt weergegeven en drukvat kapot gaat door te veel vullen. Ketelboer neem je verantwoordelijkheid en erken gemaakte fouten, daar wordt je alleen maar beter van!
Dat bij jou de driewegklep steeds kapot gaat en de leiding dichtslibt heeft waarschijnlijk niets met die ketel te maken maar ligt hoogstwaarschijnlijk aan vuil water/prut in je cv-leidingen, zijn die wel een paar keer goed doorgespoeld toen de nieuwe ketel is geplaatst?
Ik heb dat namelijk wel gedaan toen ik ook zo'n Quinta heb geplaatst en er kwam behoorlijk wat prut uit de cv-leidingen, heb ze wel 3 of 4 keer doorgespoeld voor het water er ook weer schoon uitkwam.
En van de door jou genoemde problemen heb ik helemaal geen last gehad in de tijd dat ik hem gebruikte.

Gesloten