[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • Philips Senseo Sarista: Maler defect?
Pagina 1 van 4

Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Geplaatst: 03 okt 2013 16:25
door gezondheid
Het onderdeel wat de koffiebonen moet malen is defect volgens mij. Er kwam opeens een vreemd geluid uit het apparaat. Alle rode lampjes knipperen. Ik vroeg me af of hier meer mensen mee te maken hebben gehad? Het apparaat is nog geen jaar oud.

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Geplaatst: 03 okt 2013 16:43
door Berenice
Resetten:

1.Schakel de SENSEO® SARISTA uit en haal de stekker uit het stopcontact.
2.Verwijder de zetgroep, de bean-funnel, de koffiedikbak en het waterreservoir. Maak alle onderdelen zo nodig schoon.
3.Plaats de zetgroep, de bean-funnel, de koffiedikbak en het waterreservoir weer terug in de SENSEO® SARISTA.
4.Steek de stekker in het stopcontact en schakel de SENSEO® SARISTA in.
5.Mogelijk moet u deze stappen 2 of 3 keer herhalen voordat alle lampjes doven.

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Geplaatst: 03 okt 2013 18:08
door gezondheid
Excuus, ik had niet bij gezegd dat ik deze stappen al doorlopen had. Zojuist een vriendelijke medewerker van Philips aan de lijn gehad. Het apparaat dient met koeriersdienst te worden opgehaald waarna ik 14 werkdagen zonder Sarista zit. Maar dat vind ik niet erg, heb altijd nog de filter koffie die ik zo nu en dan ook drink om weer te beseffen hoe lekker de Sarista doet smaken! Het molen motor zou mogelijk kapot kunnen zijn.

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Geplaatst: 04 okt 2013 17:28
door hawkwind
gezondheid schreef:Het molen motor zou mogelijk kapot kunnen zijn.
Binnen 1 jaar al kapot.....al net zo dramatisch slecht als die TV,s etc.van Philips.
Koop een Jura :D , is tenminste een kwalitatief goede automaat!! :D

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Geplaatst: 04 okt 2013 18:26
door sjohie
hawkwind schreef:
gezondheid schreef:Het molen motor zou mogelijk kapot kunnen zijn.
Binnen 1 jaar al kapot.....al net zo dramatisch slecht als die TV,s etc.van Philips.
Koop een Jura :D , is tenminste een kwalitatief goede automaat!! :D
Of een losse bonenmaler. 1x per kwartaal wat urnex grindz erdoor, en klaar ben je met het onderhoud. Daarna heb je de vrije keuze voor een filter- dan wel espressoapparaat, en zit je niet aan de dure Jura onderhoudscontracten vast.

Overigens is het noemen van Jura in deze context wel wat apart, de goedkoopste Jura ENA is 3x zo duur als een Sarista, dus dat is wel wat appels met peren vergelijken.

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Geplaatst: 04 okt 2013 20:37
door gezondheid
Ik vroeg me dus ook af of er meer mensen zijn die dit probleem hebben. Aan de telefoon kwam al gelijk conclusie nadat ik vertelde over het geluid en de lampjes dat het apparaat stuk was. Er werd niet eens gezegd dat het een reset nodig was!

Dit euvel had het apparaat overigens na een half jaar ook. Toen kwam er ook een vreemd geluid uit. Toen nogmaals kopje gezet waarna het weer goed ging.

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Geplaatst: 07 okt 2013 12:12
door gezondheid
Ik heb even gekeken op Google met het defect aan de maler. Daarin zie ik dat ik niet de enige ben met dit defect. Iemand heeft zelfs al twee keer het koffie apparaat moeten opsturen. Philips laat de koffie automaat ophalen door Dynalogic. De communicatie tussen die twee verloopt niet helemaal vlekkenloos. Ik had aangegeven dat ze maandagochtend langs kunnen komen. Vervolgens plant Dynalogic het in op de zaterdag. Vervolgens hierover mail gestuurd, werd netjes binnen half uur gebeld na het versturen van de e-mail. Nu komen ze maandagmiddag dus niet de beloofde maandagochtend. Tevens moet je zelf zorgen voor dat het apparaat goed ingepakt is. Wat ik wel weer service vindt van Philips dat zij de verzendkosten voor rekening nemen. De winkel waar ik het gekocht heb is deels failliet, Harense Smid. In wezen zou je bij de winkelier terecht moeten.

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Geplaatst: 08 okt 2013 12:50
door gezondheid
@ Harrie Kierie ik neem aan dat je oprecht deze vraag mij stelt:

Om dit te melden en oproep te doen dat er nog meer mensen hier last van hebben. Ik kwam twee gevallen tegen bij kieskeurig. Dat is de reden dat ik het hier post. Mogelijk als hier meer ruchtbaarheid aangegeven wordt dat er een algemene terugroep actie opkomt indien dat nodig is. Iemand moest zelfs twee keer in een half jaar het apparaat terug sturen. Als je mijn begin stukje had gelezen vroeg ik ook niet om wat te doen.

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Geplaatst: 08 okt 2013 16:34
door GJvdZ
hawkwind schreef:
gezondheid schreef:Het molen motor zou mogelijk kapot kunnen zijn.
Binnen 1 jaar al kapot.....al net zo dramatisch slecht als die TV,s etc.van Philips.
Koop een Jura :D , is tenminste een kwalitatief goede automaat!! :D
Philips kan prima zo'n ding maken die net zo degelijk is als een Rocket, Jura of Bezerra maar dan haken de meeste kopers af omdat het in een totaal andere prijsklasse zit. Nu maken ze spullen die een stuk voordeliger zijn, maar waarbij de kans op uitval wat groter is. Het is een keuze van zoveel fabrikant als consument.

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Geplaatst: 08 okt 2013 19:30
door bprosman
Saeco (Philips) zit al in het hogere segment tov de Sarista.

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Geplaatst: 14 okt 2013 22:12
door yaden3107
mijn sarista is nu voor de zesde keer opgehaald.
hij is 8 maanden oud.
dus wilde ik dat ding ruilen voor een saeco.
philips gaat akkoord en wil hem opsturen.
ik heb geweigerd want ik moet 159.99€ bij betalen.
de saeco hd 8761 kost 315.- €
ik heb 299.- voor de sarista betaald.
dus 16€ verschil philips berekent het tienvoudige.
dan vindt philips zichzelf nog zeer coulant want ze houden er rekening mee dat,
ik totaal 11 dagen thuis heb zitten wachten op de koeriersdienst.
heb contact gezocht met dit kan niet waar zijn van de vara zit een leuke sketch in lijkt mij.

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Geplaatst: 15 okt 2013 12:11
door gezondheid
Wanneer het product een aantal keren (ik dacht 3?) en het probleem is nog steeds niet opgelost dan moeten zij het geld teruggeven op basis van het feit (juridisch) product voldoet niet aan verwachting. Ik begrijp hieruit dat de maler een zeer zwak punt is van de Sarista. Nu begrijp ik ook dat degene aan de telefoon direct doorhad dat het om een defect ging en ik het apparaat op moest sturen. Ik gaf maar twee worden en hij wist meteen uw apparaat is defect!

@Yarden3107 Hoeveel tijd zat er tussen alvorens het apparaat kapot ging? En hoe vaak gebruikt u het apparaat?

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Geplaatst: 23 okt 2013 15:57
door gezondheid
Ik had het toestel al heel snel weer binnen. Maar helaas er is een foutje gemaakt het toestel is verwisseld met een andere klant. Het toestel wordt morgen weer opgehaald. Foutje kan gebeuren natuurlijk. Gelukkig heb ik de doos nog waarin ik het heb ontvangen.

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Geplaatst: 29 dec 2013 11:28
door boelie
Hier ook dezelfde problemen met de koffiemolen, mijn apparaat is nu twee keer opgestuurd geweest.

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Geplaatst: 29 dec 2013 18:03
door gezondheid
Het is toch zo wanneer het apparaat drie keer gerepareerd is en nog steeds weer dezelfde mankementen vertoond je geld weer terug kunt vragen?

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Geplaatst: 30 dec 2013 11:15
door boelie
Na de derde reparatie is de fabrikant wettelijk verplicht om een nieuw apparaat af te leveren. Ik denk niet dat je van Philips je volledige aankoop bedrag terug ontvangt. Ik heb gisteren wel een e-mail gestuurd naar de Philips inzake dit probleem en heb gevraagd wat men aan dit probleem gaat doen. Zodra ik antwoord heb gehad zal ik dit hier posten.

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Geplaatst: 30 dec 2013 13:26
door gezondheid
Ik ben erg benieuwd! Eerder heeft Philips met de gewone Senseo massale terugroep actie gedaan? Wellicht dat Philips dit nu niet doet, want het apparaat werkt niet meer, stuur dan maar op. Totdat het bekend word in de landelijke media. Ik denk dat dit nog het topje van de ijsberg is?

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Geplaatst: 30 dec 2013 14:47
door puma73
boelie schreef:Na de derde reparatie is de fabrikant wettelijk verplicht om een nieuw apparaat af te leveren.
En waar haal jij deze "waarheid en kennis" vandaan?

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Geplaatst: 30 dec 2013 16:17
door boelie
Dit heeft een medewerker van de Philips mij telefonisch mee gedeeld voor ik mijn apparaat de laatste keer voor reparatie heb opgestuurd.

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Geplaatst: 07 jan 2014 12:32
door gezondheid
En opnieuw is mijn Philips Senseo Saritsta kapot gegaan. Weer hetzelfde defect aan de maler.