LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tomado wokset gekocht bij Blokker

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
keizerin
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 feb 2011 09:39

Tomado wokset gekocht bij Blokker

Ongelezen bericht door keizerin »

23 november een Tomado wokset TM- 6660 gekocht. Omdat ik deze met Kerst wilde gebruiken hebben we begin december "proefgedraaid". We waren met 15 minuten klaar. Lamp, tafel zaten mede onder de spetters. Het apparaat werd te heet, waardoor vlees te snel dichtschroeide, maar niet gaarde. De hete spetters kwamen ook op de handen. Aangezien het druk is met de sinterklaas periode, dacht ik slim te zijn en het hoofdkantoor te mailen. 16 december kwam er eindelijk antwoord , ik moest toch echt terug met het apparaat naar de winkel. Omdat ik ziek geworden was heb ik gebeld, want mocht ik later dan de 30 dagen komen (ruilen met bon binnen 30 dagen) dan wist men ervan, dat ik met een klacht zat. Op zaterdag 21 december teruggegaan. Men wist van niets? Gevraagd naar de bedrijfsleidster en deze zei dat ze hem niet terugnam," want hij was gebruikt." Ja...meestal als je een klacht hebt over een apparaat. Weer mijn telefoonnummer opgenomen en beloofd dat ze maandag het hoofdkantoor zou bellen. Maandag 23 december werd ik teruggebeld. Nee, ze kon de wokset niet terugnemen ; "want het is normaal dat een wokset spettert". Na 1 keer gebruikt te hebben wil ik het ding niet meer op tafel zetten, want de spetters zijn er gelijk ingebrand en de plaat ziet eruit of hij 100 jaar oud is. Schoonmaken met agressieve middelen mag niet, schoonmaken met een sopje lukt niet. 23 december zelf het hoofdkantoor gebeld. Ik mag terug gaan naar de winkel om hem te reparatie aan te bieden. Aangezien ik al een keer tevergeefs naar de winkel gegaan ben, wil ik bevestiging wie me daar gaat helpen. Hoofdkantoor belt naar filiaal in Spijkenisse. Nee hoor, mevrouw krijgt haar geld niet terug en ze neemt de set niet aan om te laten repareren. Klantenservice belt terug naar mij en vraagt mijn IBANnummer zodat ze het geld binnen 14 dagen kunnen terug storten. Deze geef ik.
Ik heb de bon, de klacht tijdig kenbaar gemaakt. Terug geweest met apparaat naar de winkel. Indien ik niet de enige ben met de klacht, vind ik de set nog gevaarlijk ook. Ben ik de enige met de klacht dat de wokset abnormaal hard spettert en niet goed schoon te maken waar de spetters ingebrand zijn?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Tomado wokset gekocht bij Blokker

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik bak vaak in de wok, een gewone wok op het fornuis en dat spettert inderdaad altijd behoorlijk.

keizerin
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 feb 2011 09:39

Re: Tomado wokset gekocht bij Blokker

Ongelezen bericht door keizerin »

Omdat de wokset 29,95 kostte mag een apparaat dus naar 1 keer gebruik naar de prullenmand, Vogels?
En Sephora30 als jij wokt en je kan daarna de hele omgeving van waar je pan gestaan hebt schoonmaken, dan doe je toch echt iets verkeerd. Mijn set spettert buiten proporties, de champignons piepten en vlogen bijna de pan uit :lol: !Grappig om te zien, maar het hoort niet.
Wok je met ovenhandschoenen aan? Dat is bij ons wokset eigenlijk wel nodig, want de spetters vlogen alle kanten op, ook op je handen. Niet het verlies van de 29,95 vind ik erg. Maar het liegen van de 2 verschillende medewerkers van Blokker op klantenservice dat ik het geld terug krijg....is dus niet gebeurd, wat ik wel verwachtte, maar ik wilde dit niet bij voorhand zeggen.( De wonderen zijn de wereld nog niet uit, nietwaar?) Liegen over de telefoon door de verkoopster die zich uitgaf voor de bedrijfsleidster. Het voor niets in de winkel aankomen en van iemand horen(laten we aannemen dat dit nu wel de bedrijfsleidster was, ze gaf zich daar tenminste wel voor uit) A. dat ze niet van mijn klacht wist, B dat je geen gebruikte dingen terug neemt, C. ook geen reparatie aanbood vind ik onprofessioneel. Nu heb ik een mail, met foto's naar Tomado gestuurd. Maar intussen is Blokker voor die onjuiste aanpak wel voorlopig een klant kwijt. Aangezien er vrijwel geen reactie is gekomen , dat nog iemand zo'n wokset heeft gekocht die te heet is afgesteld, neem ik even aan dat ik een maandagmorgen set heb gekocht. Gelukkig, want zoals ik al eerder zei, ik vind de mijne gewoon gevaarlijk met de rondvliegende hete spetters.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Tomado wokset gekocht bij Blokker

Ongelezen bericht door bprosman »

de champignons piepten en vlogen bijna de pan uit :lol:

Waren ze wel dood ? :?

keizerin
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 feb 2011 09:39

Re: Tomado wokset gekocht bij Blokker

Ongelezen bericht door keizerin »

Ja hoor bprosman, het piepende geluid was van het vocht? wat ze in zich dragen , wat er in seconden uit gebakken werd. Overigens...voor de mensen die niet weten hoe een wokset eruit ziet. Je kunt het vergelijken met een gourmet-stel. Verwarmingsplaat en erop , zes 12 cm kleine losse pannetjes, zodat iedereen in zijn eigen pannetje , zijn eigen samenstel kan maken. De verwarmingsplaat heeft zes uitsparingen, zodat je eventueel ook de pannetjes weg kunt laten en kleine pannenkoeken kan bakken. Iets wat we niet durfden uit te proberen, want aan gezien de champignons al niet netjes op de bodem bleven leggen, zag ik al beelden voor me, dat het beslag van de pannenkoeken uit de pan zou spetteren, tegen je bril aan of zo. De spetters werden veroorzaakt door het vlees wat gemarineerd was, of de groenten die vocht bevatten en tja, pannenkoeken bevatten heel veel vocht!!! We waren verbouwereerd na deze ervaring en ik heb uiteindelijk een ander merk gekocht. Ons oude gourmetstel, die goedkoper was, doet het nog prima, maar de pannetjes had ik weggegooid, omdat het anti aanbaklaagje ging loslaten. Losse pannetjes bleken echter niet te koop te zijn, de wokset voor op tafel leek een leuk alternatief.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Tomado wokset gekocht bij Blokker

Ongelezen bericht door sjoegel »

Om te wokken moet het juist heet zijn. Ik denk dat je de verkeerde spullen gebruikt. Je moet geen water met vet mengen. Dat spettert. Zoek de fouten niet altijd bij een ander maar kijk eerst wat je zelf kan doen om de situatie te verbeteren.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Tomado wokset gekocht bij Blokker

Ongelezen bericht door dhc »

Kennelijk is het allemaal niet echt belangrijk...als je pas na een maand de moeite neemt om te reageren.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Tomado wokset gekocht bij Blokker

Ongelezen bericht door sjohie »

Olie met water geeft spetters. Vlees van supermarkten bevat relatief veel vocht, als je dat koud en zonder goed afdeppen met keukenpapier in élke wok dan ook gooit, wordt het spetterend kokkerellen, daar kunnen Tomado en Blokker niks aan doen. Zelfs vlees van een goede slager kan je beter eerst op kamertemperatuur laten komen, en afdeppen. En normaliter is de temperatuur zo hoog, dat groenten zo kort in de wok liggen, dat ze geen tijd hebben om veel vocht af te geven.

Sowieso is een elektrisch apparaat van 1000W wat 6 pannetjes op woktemperatuur zou moeten kunnen krijgen, wel wat apart. Een echte wokbrander in een keuken werkt op gas, en geeft zeker 3 kW aan vermogen. En dan zijn er nog de professionele, die 6kW tot >10kW kunnen afgeven.

Dit is meer elektrisch gourmetten met extra hoge pannetjes.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Tomado wokset gekocht bij Blokker

Ongelezen bericht door sjoegel »

De Blokker kan er dus niets aan doen.

keizerin
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 feb 2011 09:39

Re: Tomado wokset gekocht bij Blokker

Ongelezen bericht door keizerin »

dhc schreef:Kennelijk is het allemaal niet echt belangrijk...als je pas na een maand de moeite neemt om te reageren.
Ik heb binnen het termijn wat op de bon staat gereageerd. Tellen is niet jouw sterkste kant. :D

Geen water of olie gebruikt, sjohie.

Niemand in de winkel nam de moeite het apparaat te bekijken of hij misschien verkeerd afgesteld is en heter wordt dan normaal.
Als vlees gelijk dichtschroeit , verbrand en niet gaar is, lijkt mij toch dat de temperatuur te hoog is.
sjoegel als een apparaat op een bepaalde temperatuur is afgesteld, wat kan je dan doen om te voorkomen dat de champignons in het rond vliegen, of vlees spettert ?
Het vlees was niet koud, dat leg ik altijd een uurtje uit de koelkast eer ik ga beginnen met koken. Ik ben het met je eens sjohie dat vlees tegenwoordig veel vocht bevat. Maar het is het verschil wat ik met dit wokset meemaakte en gewoon met bakken of wokken of gourmetten. Nogmaals, het ging mij er om of ik wilde weten of anderen deze ervaring ook hadden. De manier waarop ik te woord gestaan werd, vond ik in de winkel beneden peil. Zelf al zou ik iets helemaal fout doen, kan dat uitgelegd worden. Maar reageren dat het normaal is dat een wokset spettert en dat de plaat na 1 keer gebruik niet schoon te maken is,....dat vind ik vreemd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Tomado wokset gekocht bij Blokker

Ongelezen bericht door dhc »

Ik heb binnen het termijn wat op de bon staat gereageerd. Tellen is niet jouw sterkste kant. :D
Ik heb het over de termijn waarin je hier reageert, niet over de genomen acties bij de winkelier...
Snappu?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tomado wokset gekocht bij Blokker

Ongelezen bericht door crazyme »

keizerin schreef: Nogmaals, het ging mij er om of ik wilde weten of anderen deze ervaring ook hadden. De manier waarop ik te woord gestaan werd, vond ik in de winkel beneden peil. Zelf al zou ik iets helemaal fout doen, kan dat uitgelegd worden. Maar reageren dat het normaal is dat een wokset spettert en dat de plaat na 1 keer gebruik niet schoon te maken is,....dat vind ik vreemd.
[/quote]

Relax, het gaat om een wokset van een paar tientjes. Wat een drukte om niets.

Je verwijt het apparaat dat het doet wat het moet doen: wokken op "hoog vuur"

Dan verwijt je blokker dat ze die onterechte klacht afwijzen,

En hebt een miskoop gedaan, get over it.

Gesloten