LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pelgrim koelkast: no frost

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
PikePatrick
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 sep 2012 15:37

Pelgrim koelkast: no frost

Ongelezen bericht door PikePatrick »

5 jaar terug een peperdure rvs Amerikaanse koelkast van Pelgrim gekocht.
Sinds enkele weken doet het 'no frost' gedeelte het niet meer goed.
De vriezer wordt niet meer koud en de temperatuur schommelt.
Pelgrim Klantenservice gebeld: daar werd zeer onvriendelijk aangegeven dat de garantie van 2 jaar is verlopen.
Wel kunnen ze een monteur langs sturen: € 65 voorrijkosten, € 13,- arbeidsloon per 10 minuten en daar bovenop nog administratiekosten.
Ik gaf aan dat de verwachte levensduur van een koelkast bij normaal gebruik langer was dan 5 jaar en dat garantie daar los van stond. Pelgrim sloot echter alle verantwoordelijkheid uit en verwees naar het bedrijf waar ik het apparaat gekocht had. Als ik google kom ik veel berichten tegen over falende 'no frost' systemen. Moet ik maar gewoon de hoofdprijs betalen of heb ik hier ook nog rechten?
Laatst gewijzigd door PikePatrick op 19 mei 2014 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Pelgrim koelkast: no frost

Ongelezen bericht door angel1978 »

Pelgrim sloot echter alle verantwoordelijkheid uit en verwees naar het bedrijf waar ik het apparaat gekocht had.
De enige juiste weg. Met Pelgrim heeft u niets te maken.

mh73

Re: Pelgrim koelkast: no frost

Ongelezen bericht door mh73 »

Wij hadden zo'n zelfde akkefietje met een ander apparaat, maar dat was wel iets jonger. Zowel de verkoper als de fabrikant gaven in eerste instantie niet thuis.
Toen ben ik gaan zoeken, bleek dat er op kieskeurig.nl heel veel klachten al stonden over dit apparaat. Mijn klacht erbij gezet, later kwamen er nog veel meer bij. En toen heeft de fabrikant ons de helft van de reparatiekosten terugbetaald. Nog iets later werden de kapotte apparaten zelfs gratis gerepareerd.
Soms heeft klagen best zin.
Ik zou eens op die website gaan kijken. Misschien heb je er wat aan.

PikePatrick
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 sep 2012 15:37

Re: Pelgrim koelkast: no frost

Ongelezen bericht door PikePatrick »

angel1978 schreef:
Pelgrim sloot echter alle verantwoordelijkheid uit en verwees naar het bedrijf waar ik het apparaat gekocht had.
De enige juiste weg. Met Pelgrim heeft u niets te maken.
Ik heb een mail gestuurd naar Keukenhome in Amersfoort.
Ze zijn vandaag dicht.
Ik ben benieuwd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pelgrim koelkast: no frost

Ongelezen bericht door tenormin »

@Pike Patrick, zet het anders ook op het klachtenkompas.
http://www.klachtenkompas.nl/pelgrim

Gesloten