5 jaar terug een peperdure rvs Amerikaanse koelkast van Pelgrim gekocht.
Sinds enkele weken doet het 'no frost' gedeelte het niet meer goed.
De vriezer wordt niet meer koud en de temperatuur schommelt.
Pelgrim Klantenservice gebeld: daar werd zeer onvriendelijk aangegeven dat de garantie van 2 jaar is verlopen.
Wel kunnen ze een monteur langs sturen: € 65 voorrijkosten, € 13,- arbeidsloon per 10 minuten en daar bovenop nog administratiekosten.
Ik gaf aan dat de verwachte levensduur van een koelkast bij normaal gebruik langer was dan 5 jaar en dat garantie daar los van stond. Pelgrim sloot echter alle verantwoordelijkheid uit en verwees naar het bedrijf waar ik het apparaat gekocht had. Als ik google kom ik veel berichten tegen over falende 'no frost' systemen. Moet ik maar gewoon de hoofdprijs betalen of heb ik hier ook nog rechten?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pelgrim koelkast: no frost
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 04 sep 2012 15:37
Pelgrim koelkast: no frost
Laatst gewijzigd door PikePatrick op 19 mei 2014 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Pelgrim koelkast: no frost
De enige juiste weg. Met Pelgrim heeft u niets te maken.Pelgrim sloot echter alle verantwoordelijkheid uit en verwees naar het bedrijf waar ik het apparaat gekocht had.
Re: Pelgrim koelkast: no frost
Wij hadden zo'n zelfde akkefietje met een ander apparaat, maar dat was wel iets jonger. Zowel de verkoper als de fabrikant gaven in eerste instantie niet thuis.
Toen ben ik gaan zoeken, bleek dat er op kieskeurig.nl heel veel klachten al stonden over dit apparaat. Mijn klacht erbij gezet, later kwamen er nog veel meer bij. En toen heeft de fabrikant ons de helft van de reparatiekosten terugbetaald. Nog iets later werden de kapotte apparaten zelfs gratis gerepareerd.
Soms heeft klagen best zin.
Ik zou eens op die website gaan kijken. Misschien heb je er wat aan.
Toen ben ik gaan zoeken, bleek dat er op kieskeurig.nl heel veel klachten al stonden over dit apparaat. Mijn klacht erbij gezet, later kwamen er nog veel meer bij. En toen heeft de fabrikant ons de helft van de reparatiekosten terugbetaald. Nog iets later werden de kapotte apparaten zelfs gratis gerepareerd.
Soms heeft klagen best zin.
Ik zou eens op die website gaan kijken. Misschien heb je er wat aan.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 04 sep 2012 15:37
Re: Pelgrim koelkast: no frost
Ik heb een mail gestuurd naar Keukenhome in Amersfoort.angel1978 schreef:De enige juiste weg. Met Pelgrim heeft u niets te maken.Pelgrim sloot echter alle verantwoordelijkheid uit en verwees naar het bedrijf waar ik het apparaat gekocht had.
Ze zijn vandaag dicht.
Ik ben benieuwd.
Re: Pelgrim koelkast: no frost
@Pike Patrick, zet het anders ook op het klachtenkompas.
http://www.klachtenkompas.nl/pelgrim
http://www.klachtenkompas.nl/pelgrim