LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] batterij scheerapparaat snel leeg

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
vastgoed
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 sep 2008 16:12

batterij scheerapparaat snel leeg

Ongelezen bericht door vastgoed »

Ik heb een Braun scheerapparaat dat tegenwoordig erg snel leeg is; na 2 scheebeurten. Voorheen kon de opgeladen batterij wel vijf scheerbeurten mee. Wat is hier aan te doen? Bestaan er aparte batterijen hiervoor of moet ik een ander scheerapparaat kopen?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: batterij scheerapparaat snel leeg

Ongelezen bericht door sjohie »

vastgoed schreef:Ik heb een Braun scheerapparaat dat tegenwoordig erg snel leeg is; na 2 scheebeurten. Voorheen kon de opgeladen batterij wel vijf scheerbeurten mee. Wat is hier aan te doen? Bestaan er aparte batterijen hiervoor of moet ik een ander scheerapparaat kopen?
Er zijn online wel vervangende batterijen te krijgen, maar het is nogal een gepuzzel welke batterijen precies in welk type gaan, en vooral hoe je het apparaat open en weer dicht maakt.

Mijn ~4 jaar oude Braun 790CC gaat trouwens 15 scheerbeurten mee, hoe oud is het apparaat waar we het hier over hebben?

Nieuwe batterijen kosten al gauw 30 euro inclusief verzenden, mogelijk is een nieuw apparaat dan een betere investering.

vastgoed
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 sep 2008 16:12

Re: batterij scheerapparaat snel leeg

Ongelezen bericht door vastgoed »

Mijn apparaat is ca. 4 jaar oud. Maar heeft Mediamarkt geen batterijen in voorraad? Of Expert?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: batterij scheerapparaat snel leeg

Ongelezen bericht door kweenie »

Kun je beter naar en onderdelen winkel gaan, meer kans en waarschijnlijk goedkoper. Ook de fabrikanten zelf hebben soms onderdelen te koop.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: batterij scheerapparaat snel leeg

Ongelezen bericht door sadfly »

nee, natuurlijk heeft mediamarkt die accu's niet. scheer apparaten zijn ook zo gebouwt dat je ze eigelijk ook niet hoort te vervangen. en als je hebt vervangen moet je maar hopen dat het net zo goed werkt.
gewoon elkw dag op dw lader hangen en als het echt niet meer gaat helaas nieuwe kopen vaak voordeliger.

stofzuigertje

Re: batterij scheerapparaat snel leeg

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Kijk online voor juiste type of maak hem eens open....

soms zitten er AA oplaadbare in en ik heb in mijn apparaat (ander merk) gewoon 2x AA van de Aldi gezet.
Prima oplaadbare en ik betaalde E3,95 voor 4 dus eigenlijk teveel....

Wel waren de originele maar 1100 Mah. en de nieuwe 2200 Mah. dus 2x zoveel en dat merk ik nu wel.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: batterij scheerapparaat snel leeg

Ongelezen bericht door tenormin »

sadfly schreef: gewoon elkw dag op dw lader hangen en als het echt niet meer gaat helaas nieuwe kopen vaak voordeliger.
Heb het dan niet met scheerapparaat maar wel elektrische tandenborstel. Eerst 8 dagen gebruiken maar nu het ding ouder wordt (zo'n 4 jaar) is ie langzaam 'aan het afbouwen'; dus ik zet hem elke dag maar op laadstation. Tot ie helemaal de geest geeft.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: batterij scheerapparaat snel leeg

Ongelezen bericht door sjohie »

sadfly schreef:nee, natuurlijk heeft mediamarkt die accu's niet. scheer apparaten zijn ook zo gebouwt dat je ze eigelijk ook niet hoort te vervangen. en als je hebt vervangen moet je maar hopen dat het net zo goed werkt.
gewoon elkw dag op dw lader hangen en als het echt niet meer gaat helaas nieuwe kopen vaak voordeliger.
Gezien de relatieve schaarste van die batterijen in fysieke winkels en ook online, lijkt me dat de meerderheid na X jaar een nieuw scheerapparaat koopt. Het feit dat op de Braun service pagina's ook geen accu's worden genoemd, doet mij vermoeden dat het niet een onderdeel is wat door de gebruiker vervangen kan worden.

vastgoed
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 sep 2008 16:12

Re: batterij scheerapparaat snel leeg

Ongelezen bericht door vastgoed »

Ik heb inderdaad ook contact gezocht met Braun. Zij zeggen: zullen we 'm voor je repareren? Kost wel geld (zeggen niet hoeveel). Dus lijkt me niet zo aantrekkelijk.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: batterij scheerapparaat snel leeg

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mijn Gillette doet het altijd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: batterij scheerapparaat snel leeg

Ongelezen bericht door tenormin »

Bob Schurkjens schreef:Mijn Gillette doet het altijd.
Ook met botte mesjes :lol: ?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: batterij scheerapparaat snel leeg

Ongelezen bericht door prem »

vastgoed schreef:Ik heb een Braun scheerapparaat dat tegenwoordig erg snel leeg is; na 2 scheebeurten. Voorheen kon de opgeladen batterij wel vijf scheerbeurten mee. Wat is hier aan te doen? Bestaan er aparte batterijen hiervoor of moet ik een ander scheerapparaat kopen?
Wat vaker aan de lader leggen?

stofzuigertje

Re: batterij scheerapparaat snel leeg

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De Oral B, ook van Braun hebben hetzelfde probleem, moeilijk vervangbaar maar het kan wel en de kosten zijn dan meestal erg laag.....

Dus wat bij de Elec Borstels kan kun je ook op de scheer apparaten toepassen...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: batterij scheerapparaat snel leeg

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij tandenborstels is een extra factor dat ze min of meer waterdicht zijn gemaakt. Open maken km batterijen te vervangen betekent dan dat ze sneller water binnenlaten.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: batterij scheerapparaat snel leeg

Ongelezen bericht door tenormin »

kweenie schreef:Bij tandenborstels is een extra factor dat ze min of meer waterdicht zijn gemaakt. Open maken km batterijen te vervangen betekent dan dat ze sneller water binnenlaten.
Geen idee of @vastgoed een elektrisch scheerapparaat heeft dat je gewoon onder de douche kan gebruiken. Want dan geld je verhaal ook voor het scheerapparaat. Om eventueel batterijen te vervangen.
Ligt er dus aan hoe oud dat ding is.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: batterij scheerapparaat snel leeg

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:
kweenie schreef:Bij tandenborstels is een extra factor dat ze min of meer waterdicht zijn gemaakt. Open maken km batterijen te vervangen betekent dan dat ze sneller water binnenlaten.
Geen idee of @vastgoed een elektrisch scheerapparaat heeft dat je gewoon onder de douche kan gebruiken. Want dan geld je verhaal ook voor het scheerapparaat. Om eventueel batterijen te vervangen.
Ligt er dus aan hoe oud dat ding is.
Hij schreef 4 jaar hierboven. Maar mijn Braun scheerapparaat is toevallig even oud, en die kan ik elke dag gebruiken op een 2 weekse vakantie zonder op te laden, die is opgeladen na 4 jaar nog goed voor zeker 14 scheerbeurten. Dus dan lijkt het me bijna een defect, een slijtage. Misschien dat Braun nog tot enige coulance is te bewegen.

Maar goed, we weten ook niet om welk type het gaat, misschien zit ik wel appels met peren te vergelijken.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: batterij scheerapparaat snel leeg

Ongelezen bericht door tenormin »

sjohie schreef: Hij schreef 4 jaar hierboven.
Sorry, vergat terug te lezen.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: batterij scheerapparaat snel leeg

Ongelezen bericht door hawkwind »

vastgoed schreef:Ik heb een Braun scheerapparaat dat tegenwoordig erg snel leeg is; na 2 scheebeurten. Voorheen kon de opgeladen batterij wel vijf scheerbeurten mee. Wat is hier aan te doen? Bestaan er aparte batterijen hiervoor of moet ik een ander scheerapparaat kopen?
Beetje googelen dude doet wonderen.
Bij Braun zitten er meestal 2 oplaadbare AA 1,2 volt batterijen in (inferieure kwaliteit)
Bij mijn weten zijn ze gesoldeerd.
Apparaat openschroeven (zat filmpjes op you tube) en er 2 nieuwe in solderen.
Ik zou er Eneloop batts in solderen.
Mijn Braun 390cc is nu ook binnen 3 a 4 scheerbeurten leeg.
Heb er zelf geen moeite mee , daar is een oplader voor.
Mocht hij 1 scheerbeurt niet meer halen , ga ik hem wel open schroeven en vervang de batts.

Gesloten