Berghaus pannenset aangeboden op straat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
yc

Re: Berghaus pannenset aangeboden op straat

Ongelezen bericht door yc » 08 mar 2008 21:35

Hallo,

Dat is misschien zo , maar ik heb alleen een nummerbord!
Wat nu?

DEGE

Ongelezen bericht door DEGE » 10 mar 2008 11:37

Vandaag zijn wij bezocht door ene Johannes (06-22863793), duitstalig accent van de firma Bergaus (Amersfoort / Duitsland)-> zegt hij, ik lees in dit forum dat meerdere mensen ervaringen hebben. Wij kregen een pannenset en 2 koffers messen + bestekset aangeboden voor totaal € 200,-.
Leek ons niet helemaal correct.
Wij zijn gevestigd in Hoeven / Noord-Brabant.
Kenteken: 14-TZ-RK (Nieuwe Audi A6 Quattro).

SLOEBER

Ongelezen bericht door SLOEBER » 14 mar 2008 14:13

IK HEB OOK DIE PANNEN GEKOCHT. DIE MAN SPRAK NEDERLANDS.
ZIJN NUMMERPLAAT WAS DUITS BORWU 373. IK VIND HET WEL GEEN SLECHTE KOMMEN EN PANNEN. MAAR DE MANIER WAAROP VIND IK NIET KUNNEN.

Pruim

Ongelezen bericht door Pruim » 14 mar 2008 15:40

DE MANIER WAAROP VIND JE NIET KUNNEN?

Waarom niet dan, je hebt ze toch zelf gekocht? Als je het niet vindt kunnen, dan koop je ze toch niet?
Mensen worden blijkbaar erg hebberig als iemand een leuk verhaaltje houdt over gigantische kortingen.

(ps. en schreeuwen hoeft niet hoor)

SLOEBER

Ongelezen bericht door SLOEBER » 14 mar 2008 16:48

Iedereen laat zich wel eens ompraten door een verkoper.
Ik geloofde die man ook toen hij me vertelde dat het zijn laatste doos was. Ik heb die kommen en pannen toch betaald ben ik daardoor hebberig!! Dat zijn oplichters in mijn ogen. NAMAAK en dat wist ik niet tot ik hier op die site terecht kwam, want veel informatie vind je niet in die doos in het nederlands.

jempi61

Ongelezen bericht door jempi61 » 28 mar 2008 00:27

Beste mensen ,

Eerst en vooral wil ik jullie ook vertellen dat ik zo'n set ( kookpannen en messen ) gekocht heb voor € 125 , dat het niet echt zuiver was kon ik vermoeden maar wees eerlijk tegenover jezelf en maak geen verwijten naar de verkoper(s) toe want uiteindelijk speel je zelf de hoofdrol in dit spel . Ik zal nog meer vertellen , ik was niet zo aandachtig met mijn aankoop en had in mijn messenset het kleine mesje tekort , ik melde dit via e-mail en in nog geen week tijd kreeg ik het nagezonden thuis in mijn brievenbus.
Voor mij is er geen vuiltje aan de lucht want wees eerlijk voor die prijs moet je geen rolls royce verwachten maar toch is het wel een degelijke pannenset.
Want als je voor het zelfde geld bij IKEA , ALDI , LIDL en andere ketens zo'n set aanschaft heb je ook nog geen rolls royce of mercedes.
Dus leg je hand op je hoofd en kijk in de spiegel en zeg luidop " mea culpa " en niet van iemand anders.

kadir

Ongelezen bericht door kadir » 28 mar 2008 00:34

hallo,een tijdje geleden heb ik twee sets kookpannen gekocht en totaal €150betaald,ik vind onder dit prijs is goed.volgens mij zijn die maar €50 waard.mvg uit belgie
Laatst gewijzigd door kadir op 29 apr 2008 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Stoeptegel

Ongelezen bericht door Stoeptegel » 22 apr 2008 19:57

Hallo pbranger,

Hopelijk lees je deze topic nog...
Ik heb een reactie op je bericht van 16 Dec 2007 21:53

Heb je nog gegevens of details van de oplichter?

mvg
Sander

pbranger

Ongelezen bericht door pbranger » 27 apr 2008 13:37

Hallo Stoeptegel,

Dit zijn de gegevens die hij opgaf. Hij eiste nog een additionele betaling via de bank, dus ik vermoed dat het gaat om zijn échte gegevens, ofwel van zijn vrouw: Dit is dus een rekening in Duitsland, maar de man sprak perfect nederlands.

Hij gaf ook een adres op, maar ik vermoed dat dit adres niets met hem te maken heeft. Bochholderweg in Straelen, tel: 0049-283942532

Succes, en laat het ons horen als je nieuwe dingen uitvind of meemaakt.

Gr. Pbranger
Laatst gewijzigd door pbranger op 30 apr 2008 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Stoeptegel

Ongelezen bericht door Stoeptegel » 28 apr 2008 00:48

Hallo Pbranger,

bedankt voor je info!
Ik ben, ergens in '06, aangesproken door een nederlander in een duitse auto. Zilvergrijze Mercedes E-klasse(uit 2005 ofzo), kenteken heb ik nog ergens genoteerd, zoek ik nog op.
Hij zei dat hij net van een beurs kwam en nog 1 set over had en hij
vertelde de zoon van de baas te zijn etc.
Hij was tussen de 35 en 40 jaar, had donker kort haar, netjes gekleed, een bril als ik het goed heb. Overgewicht, vooral te zien aan zn buik.

Als ik meer info heb hoor je het

mvg
Sander

pbranger

Ongelezen bericht door pbranger » 28 apr 2008 10:41

Dat zou best weleens dezelfde man kunnen zijn geweest. Ook de man die mijn vader aansprak reed in een mercedes met duits kenteken.

Queen04

Ongelezen bericht door Queen04 » 21 mei 2008 21:00

Hallo iedereen

Vandaag kreeg mijn moeder bezoek van een verkoper van het onbekende merk "Berghaus". De verkoper vroeg wel een vijftal keer aan haar of zij het merk kende. Mijn moeder is niet echt thuis in het professionele keukengerei waardoor zij bevestigde dat "Berghaus" haar totaal vreemd was.
De verkoper maakte duidelijk dat hij van een beurs kwam en onderweg was naar Zaventem waar hij het vliegtuig om 13u moest nemen. Om die reden moest hij snel, snel zijn messen kwijt raken. Wanneer mijn moeder duidelijk maakte dat zij helemaal geen interesse toonde, liet hij weten dat hij haar DRIE pannensets cadeau deed.
Moeder liet haar uiteindelijk overhalen om de messen voor 500 euro te kopen + de 3 gratis pannensets. De verkoper hielp moeder met het binnendragen van de pannensets en koffers (bestek).

Het bedrag moest wel cash worden betaald. De verkoper volgde haar naar de bank, waar zij braafjes het bedrag betaalde.

Hopelijk komt dergelijke wansmakelijke praktijken nog meer in de picture. Ik heb dit forum te laat ontdekt waardoor de koop al gebeurd was, vooraleer ik kon ingrijpen.

Om die reden zou ik graag andere 'goede' zielen willen behoeden voor dergelijke misstappen.

odo

Ongelezen bericht door odo » 26 mei 2008 22:41

Wat ik hier lees is gewoon afpersing. Iemand die zoiets doet is een crimineel die in de bak thuishoort.

puk51

Ongelezen bericht door puk51 » 29 mei 2008 19:02

ben vandaag voor 400 euro lichter gemaakt in bilzen (belgie)
zo te zien,kan hij hier nog gouden zaken doen,reed met een wagen met nederlandse nummerplaat rond.
2 pannensets en 1 messenset.
nu maar hopen dat veel belgen dit lezen
puk51 :cry: :cry:

wakepapu

Ongelezen bericht door wakepapu » 04 jun 2008 01:29

Vandaag op de parkeerplaats bij Den Bosch aangesproken door een erg vriendelijke man in een erg mooie mercedes ML serie. Kwam net van de beurs en had een setje over, mocht tegen btw prijs weg. Ik ben altijd al goedgelovig geweest en vond het een nette set, mooi vaderdag kadootje.
Ik ben gelukkig ook altijd een goede afdinger geweest omdat ik altijd veel in brommertjes gehandeld heb. Heb de set voor 50 euro gekocht.

Toen las ik de vele reactie die exact dezelfde situatie beschrijven, toch voel ik me niet helemaal opgelicht, wel genept natuurlijk. Ik vind de werkwijze van deze mensen natuurlijk ook helemaal verkeerd, en de Berghaus messenset zal heus niet in de keukens van Jamie Oliver liggen. Maargoed, wij zijn thuis gewoon mensen die koken leuk vinden en graag wat lekkers op tafel zetten, maar niet iedere dag een 5 gangen diner klaar maken. Heb je dan een professionele messenset nodig? Of voldoet een middelmatige set ook? Wij hadden thuis helemaal geen goede messen en nu kan ik tenminste zeggen dat ik voor elk klusje een mesje heb. En zeg nou eerlijk, voor 50 euro koop je toch nergens een 24-delige messenset. Ook niet bij de HEMA.

jeroenverboom

Ongelezen bericht door jeroenverboom » 04 jun 2008 14:51

Ik heb toevallig gister zown bestekset gekocht voor 75 euro inclusief koffer, kvind het wel een mooi setje voor die prijs.
die man rijd al jaren door het havengebied van rotterdam.
mn collega heeft daar zown 5 jaar geleden ook een bestekset en pannenset gekocht.
hij heeft die met de glazen deksels waar die thermometer via de binnenkant aan het deksel zit geschroefd.
nou was er dus 1 kapot gegaan in de vaatwasser, dat zei hij tegen die man en die bood gelijk aan om deze te vervangen voor de nieuwe serie met deksels die geheel van staal zijn en de thermometer dicht gemonteerd zit OP het deksel zit.
mn collega zei daarop dat hij ze thuis had en kreeg een nieuwe thermometer en als hij de volgende keer de deksels meenam hij deze mocht ruilen.
als je pannen bij de blokker ofzo haalt ben je ook zoveel kwijt voor alles wat daar bij zit.

en tuurlijk is het zo dat het een beetje lulkoek is dat je in mijn geval een bestekset van 975 euro voor 75 meekrijgt, datwas mij wel duidelijk
ik denk dat iedereen maar voor zichzelf moet beslissen of je dit koopt
groeten!

jeroenverboom

Ongelezen bericht door jeroenverboom » 05 jun 2008 17:54

ik heb een beetje deze topic gelezen en daar staat ook iets van bergHOFF bij.
ik heb deze opgezocht op internet en een mail gestuurd met de vraag of hun iets van berghaus weten.
hun antwoord was dat het wel 2 verschillende merken waren maar dat het wel een beetje bij elkaar hoorde.
Nou had iemand op het forum gezegd dat bergHOFF wel echt was......
tlijkt mij gewoon dat dit hetzelfde spul is.
ga maar eens op google iets van TOP PANNEN zoeken.
Als ik dan op sites kom met allemaal goeie merken staan ,op bijv pannenland.nl staan de merken fissler, BK, jamie oliver e.d. , maar geen berghaus of bergHOFF.

op de site van bergHOFF staat een adres voor de nederlandse dealer dat hetzelfde is als op de site van berghaus.
gewoon allebei hetzelfde dus.

tjonkam1970

Ongelezen bericht door tjonkam1970 » 17 jun 2008 22:47

http://www.berghaus-wwc.com/
Ik heb ooit een set pannen gekocht in de winkel en vind het werkelijk fanastisch. Geen vuiltje aan de lucht!

kadir

Ongelezen bericht door kadir » 18 jun 2008 13:51

dat gaat niet over de pannen zelf maar over de prijs,die pannen zijn maar €50 waard als je daar €400 en meer betaald dan is er wel een probleem dat is puur oplichterij.wie andersom zegt waarschijnlijk is hij ook een van die oplichters :twisted:

derkie27

Ongelezen bericht door derkie27 » 23 jun 2008 21:38

hallo

Ook ik heb vandaag door de mooie verkooppraatjes van een verkoper een berghaus pannenset in Heerde gekocht. Deze waren over van een beurs, en mocht hij voor een mooie prijs aanbieden. Ik heb uiteindelijk 150 euro voor de pannenset betaald. Hij reed in een zilvergrijze volkswagen toureq met duits kenteken. De man had donker haar, zeer netjes gekleed. en sprak goed nederlands.
Hij vertelde ook weleens in de buurt van Emmen te komen, misschien dat hier meerdere mensen zijn die door dezelfde verkoper zijn benaderd? Ik heb gemengde gevoelens, wanneer ik dit zo allemaal lees. Maar ik wil hem nog weleens spreken!

Plaats reactie