LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stinkende was na wassen nieuwe wasmachine!

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Rokodil
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2015 18:03

Re: Stinkende was na wassen nieuwe wasmachine!

Ongelezen bericht door Rokodil »

NioMio schreef: Regelmatig wassen op hogere temp, meer water kiezen als het kan, en om de max 15 wasbeurten een kookwas en je lost het probleem op. Maar ik val in herhaling.
Dat klopt niet helemaal want je lost het probleem er niet mee op. Met jou methode zorg je dat je er weinig tot geen last meer van hebt. Maar het probleem blijft wel bestaan, want zodra je 1 keer afwijkt van jou methode dan is de kans groot dat het er weer in zit.

NioMio
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 feb 2006 12:11

Re: Stinkende was na wassen nieuwe wasmachine!

Ongelezen bericht door NioMio »

Ja omdat het probleem er is zoals ik het omschrijf dan is het toch logisch dat het zich voordoet als je afwijkt van de oplossing?

Rokodil
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2015 18:03

Re: Stinkende was na wassen nieuwe wasmachine!

Ongelezen bericht door Rokodil »

Ik voel me er pas van verlost als ik gewoon mn was op 40'graden kan wassen en er geen last meer van heb.

NioMio
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 feb 2006 12:11

Re: Stinkende was na wassen nieuwe wasmachine!

Ongelezen bericht door NioMio »

Dat snap ik, maar helaas gaan bacteriën en wasluis op die temperatuur niet weg.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Stinkende was na wassen nieuwe wasmachine!

Ongelezen bericht door hawkwind »

NioMio schreef:Daar ben ik het niet mee eens. Heb nu een Miele en dat maakt geen fluit uit. De wasmiddelresten en bacteriën van de mens icm te weinig water en te lage temperaturen zorgt voor stank.
Regelmatig wassen op hogere temp, meer water kiezen als het kan, en om de max 15 wasbeurten een kookwas en je lost het probleem op. Maar ik val in herhaling.
Beter nog : koop een fles witte natuurazijn (geen soda!!) , draai hier een lege trommel mee op 90 graden , en.......het hele probleem is opgelost (+ een brandschone machine) :D
Herhaal dit iedere 4 - 8 weken.
Ook (veel) beter : waspoeder (met mate ) gebruiken ipv vloeibaar wasmiddel.
Wij gebruiken al weer enkele jaren DASH poeder , was ruikt heerlijk fris en is super schoon.

paulav
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 feb 2009 13:18

Re: Stinkende was na wassen nieuwe wasmachine!

Ongelezen bericht door paulav »

Op 20-9 had ik ook gereageerd en sindsdien een aantal dingen uitgeprobeerd.
Bij mij lag het dus niet aan de wasmachine want die kwam namelijk net uit de verpakking dus alle verhalen over vieze binnenkant of vieze slang vielen bij mij af.
Bij mij stinkt de donkere (spijkerbroeken) was niet meer!!!
Het enige wat ik eraan heb gedaan is een ander wasmachine programma kiezen.
Ik waste op 40 graden met het programma "Mix". In de handleiding stond dat hij dan zuinig deed met water. Was ook na iets meer dan 1 uur klaar.
Nu kies ik het programma "40 graden katoen".
En voila: opgelost zijn alle problemen met de muffe stink geur!
Reden: Dit programma gebruikt veel meer water en duurt een uur langer!
Ik denk dat vooral het meer water het hem doet!
Temperatuur is hetzelfde dus.

Iedereen veel succes!

NioMio
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 feb 2006 12:11

Re: Stinkende was na wassen nieuwe wasmachine!

Ongelezen bericht door NioMio »

Jammer dat die prachtige A labels op wasmachines nergens op slaan want ik was weer met hogere temperaturen en met meer water en ben daar niet de enige in haha

NioMio
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 feb 2006 12:11

Re: Stinkende was na wassen nieuwe wasmachine!

Ongelezen bericht door NioMio »

Jammer dat die prachtige A labels op wasmachines nergens op slaan want ik was weer met hogere temperaturen en met meer water en ben daar niet de enige in haha

Rokodil
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2015 18:03

Re: Stinkende was na wassen nieuwe wasmachine!

Ongelezen bericht door Rokodil »

Zijn er hier ook mensen die een droger of een condensdroger gebruiken? Ik kreeg een tip dat dat ook kan helpen.
Mijn vraag is eigenlijk : wie heeft er ondanks een (condens) droger nog steeds last van stinkwas?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Stinkende was na wassen nieuwe wasmachine!

Ongelezen bericht door Brahms »

Met belangstelling dit topic gelezen. Ook hier regelmatig stank uit het gewassen goed. Wassen met vloeibaar wasmiddel. Echter poederwasmiddel heeft weer het nadeel dat leidingen veel eerder dichtkoeken, zeker als door de huidige lagere temperaturen het middel moeilijk oplost.

We gaan ook maar eens warmer wassen met meer water. Kijken of het helpt......

NioMio
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 feb 2006 12:11

Re: Stinkende was na wassen nieuwe wasmachine!

Ongelezen bericht door NioMio »

Wij hebben een condensdroger maar dat maakt niet/nauwelijks wat uit.

Rokodil
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2015 18:03

Re: Stinkende was na wassen nieuwe wasmachine!

Ongelezen bericht door Rokodil »

Het lijkt er steeds op dat 1 bepaalde handeling werkt bij 1 iemand maar dat dat lang niet geld voor iedereen.
Want meer water lijkt bij mij niet te helpen.
En ik heb nu laatst weer 2 wassen op 40 graden gewassen met extra water en ik heb het nu overal inzitten. En 1 x op 60 graden wassen daarna en dan is het nig niet helemaal fris.
Maar ik was niet zo vaak en de laatse keer was 12 dagen geleden en er blijft altijd wat water in de kuip staan. En ik vermoed dat dat de boosdoener is geweest.

Ik dacht trouwens dat een condensdroger zou helpen omdat je het snel droogt en dat door de hoge temperatuur die bacterie of wat het ook is dan wel dood zal gaan.

Ik zal binnenkort mn handoeken eens koken en kijken of dat helpt.

NioMio
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 feb 2006 12:11

Re: Stinkende was na wassen nieuwe wasmachine!

Ongelezen bericht door NioMio »

Het is een combinatie van meerdere dingen inzetten. Vergeet niet om de zoveel wasbeurten je machine leeg met kookwas te draaien en dan de machine en manchetten met een doek af te nemen. Bij mij zit er dan een laagje resten in de manchet/ring.
Vooral bonte washandjes, ondergoed, sokken en bonte handdoeken, baddoeken en keukendoeken en vaatdoeken gaan bij ons ruiken. Die was ik vaker op 60 graden nu. Wij zijn met z'n 2-en in huis en ik houd aan dat ik op de eerste van de maand een lege kookwas aanzet (of soms gooi er de vaatdoeken en washandjes in). Deze combi-aanpak werkt nog steeds.

Rokodil
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2015 18:03

Re: Stinkende was na wassen nieuwe wasmachine!

Ongelezen bericht door Rokodil »

Maar wat doe je dan met je 40 gradenwas, als het daar in zit? Voorheen waste ik dan die kledingstukken waar het in zat 1x mee op 60 graden en dat hielp vaak ook. Maar als het overal in zit, ik ga niet al mn 40 graden was op 60 graden wassen, dat vind ik zonde.

Ik zal mijn onderzoeksgebied eens verbreden naar de wasserette, als ze ergens een oplossing hebben dan is het daar zou je denken toch?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Stinkende was na wassen nieuwe wasmachine!

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar ik was niet zo vaak en de laatse keer was 12 dagen geleden en er blijft altijd wat water in de kuip staan. En ik vermoed dat dat de boosdoener is geweest.
Je pomp al eens nagekeken ? Vaak zit er dan wat in de pomp waardoor het water niet snel genoeg afgepompt wordt en er water in de kuip achterblijft tussen de wasbeurten.

Rokodil
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2015 18:03

Re: Stinkende was na wassen nieuwe wasmachine!

Ongelezen bericht door Rokodil »

bprosman schreef:
Maar ik was niet zo vaak en de laatse keer was 12 dagen geleden en er blijft altijd wat water in de kuip staan. En ik vermoed dat dat de boosdoener is geweest.
Je pomp al eens nagekeken ? Vaak zit er dan wat in de pomp waardoor het water niet snel genoeg afgepompt wordt en er water in de kuip achterblijft tussen de wasbeurten.
Wasmachine is nog geen half jaar oud en als ik mij niet vergis blijft bij alle wasmachines ongeveer een halve liter water achter.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Stinkende was na wassen nieuwe wasmachine!

Ongelezen bericht door bprosman »

Wasmachine is nog geen half jaar oud
Dat zegt natuurlijk niets over of er misschien iets in t pompfilter zit waardoor er meer water blijft staan.

Rokodil
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2015 18:03

Re: Stinkende was na wassen nieuwe wasmachine!

Ongelezen bericht door Rokodil »

bprosman schreef:
Wasmachine is nog geen half jaar oud
Dat zegt natuurlijk niets over of er misschien iets in t pompfilter zit waardoor er meer water blijft staan.
Maar als er standaard water in blijft staan dan kan het daar toch al niet meer aan liggen?

Maar gister heb ik hem geleegd en het enige wat er in zat was zon trekding van een rits en de hoeveelheid water was hetzelfde als anders.
Ik heb het net even gemeten en er blijft 0,3 l water in staan.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Stinkende was na wassen nieuwe wasmachine!

Ongelezen bericht door hawkwind »

Rokodil schreef:
bprosman schreef:
Wasmachine is nog geen half jaar oud
Dat zegt natuurlijk niets over of er misschien iets in t pompfilter zit waardoor er meer water blijft staan.
Maar als er standaard water in blijft staan dan kan het daar toch al niet meer aan liggen?

Maar gister heb ik hem geleegd en het enige wat er in zat was zon trekding van een rits en de hoeveelheid water was hetzelfde als anders.
Ik heb het net even gemeten en er blijft 0,3 l water in staan.
Er blijft altijd een kleine hoeveelheid in de kuip achter.
Draai het filter er maar eens uit , er komt altijd zo'n 200-300 ml water uit.
Waar bevond zich trouwens dat "trekding" ?
Laatst gewijzigd door hawkwind op 03 nov 2015 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

NioMio
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 feb 2006 12:11

Re: Stinkende was na wassen nieuwe wasmachine!

Ongelezen bericht door NioMio »

Bij mijn wasmachine zie ik geen achtergebleven water in de trommel staan. Lijkt me niet de bedoeling toch?
Toen de stank er eenmaal uit was na een paar keer 60 graden ben ik het gaan afwisselen. Vooral donker ondergoed kan bij ons gewoon niet alleen maar op 40 graden is gebleken. Nu maak ik wel onderscheid tussen de boxershorts van de man en de fijne ondergoedstof van de dame. Dat laatste zal niet goed gaan met 60 graden. Ik heb er nu iets meer werk van qua sorteren en temperatuur kiezen en kookwas draaien maar wat ben ik blij dat ik na 10 jaar elke keer muffe bonte was er eindelijk vanaf ben.
Ik blijf overigens nu ook bij het huidige wasmiddel. Ik gebruik nooit wasverzachter.

Gesloten