Pagina 1 van 1

Defecte wasmachine buiten garantie rechten

Geplaatst: 04 nov 2015 17:18
door MarcoS90
Goedemiddag,In augustus 2013 heb ik diverse witgoed apparatuur gekocht bij een leverancier, waaronder een wasmachine, deze wasmachine is recent defect geraakt en valt net buiten de garantie hierdoor.De wasmachine is niet defect geraakt door onjuist gebruik, de defecten zijn dusdanig dat ik hierin mijn gelijk krijg.Er wordt mij door de fabrikant nu een reparatiebedrag opgelegd, weliswaar een maximum reparatiebedrag waarmee de machine gemaakt wordt, echter, indien ik 50 euro bijleg, heb ik voor datzelfde geld een nieuwe wasmachine. De fabrikant geeft aan niets meer voor mij te kunnen betekenen: "Een product kan altijd kapot gaan, binnen en buiten garantie."Ook de leverancier kan niets voor mij betekenen, zij verwijzen mij door naar de fabrikant.Is dit een geval van: Buiten de garantie pech, en ga akkoord met het maximum reparatiebedrag wat haast tegen de kosten van een nieuwe wasmachine aankomt? Of kan ik hier nog iets tegen doen?

Re: Defecte wasmachine buiten garantie rechten

Geplaatst: 07 nov 2015 15:13
door hawkwind
Lekker veel info.....
Gaat het om een Indeshit , AEG , White Knight , Samsung, Miele......??

Re: Defecte wasmachine buiten garantie rechten

Geplaatst: 07 nov 2015 15:43
door tijger1
U moet bij de leverancier zijn en niet bij de fabrikant.

Re: Defecte wasmachine buiten garantie rechten

Geplaatst: 07 nov 2015 17:12
door stefanhouterman
tijger1 schreef:U moet bij de leverancier zijn en niet bij de fabrikant.

Is hij zij geweest, tenminste zo lees ik het.

MarcoS90 schreef:"Ook de leverancier kan niets voor mij betekenen, zij verwijzen mij door naar de fabrikant.

Re: Defecte wasmachine buiten garantie rechten

Geplaatst: 07 nov 2015 19:28
door Moneyman
Zin is er inderdaad geweest en heeft zich weg laten sturen. En dat had ze niet moeten doen.

Re: Defecte wasmachine buiten garantie rechten

Geplaatst: 07 nov 2015 20:07
door tijger1
Dus terug naar de leverancier.

Re: Defecte wasmachine buiten garantie rechten

Geplaatst: 07 nov 2015 20:18
door stefanhouterman
Geweest, maar kan niets meer voor TS betekenen!

Na het wegsturen kan TS onmogelijk in de zaak blijven, zitten, slapen. :shock:

Re: Defecte wasmachine buiten garantie rechten

Geplaatst: 07 nov 2015 20:30
door tijger1
Leuk,hij is alleen maar doorverwezen. Nu moet hij voir zijn rechten op gasn komen bij die leverancier.

Re: Defecte wasmachine buiten garantie rechten

Geplaatst: 07 nov 2015 20:37
door stefanhouterman
Ik denk, dat hij wel voor zijn rechten opgekomen is, maar op doofemansoren gestoten is.

Garantie is voorbij heeft hij als antwoord gekregen.

Dus geef de man eens een goed advies, niet gewoon terug gaan, daar heeft niemand iets aan.

Re: Defecte wasmachine buiten garantie rechten

Geplaatst: 07 nov 2015 21:26
door tijger1
Dan moet de Ts maar even op Cunsuwijzer kijken, en dan gewapend met die kennis teruggaan naar de leverancier, want daar heeft hij mee van doen. Dat die hem in eerste instantie naar de fabrikant verwezen heeft, is of onwil of onkunde van de leverancier.

Re: Defecte wasmachine buiten garantie rechten

Geplaatst: 07 nov 2015 21:47
door stefanhouterman
Een leverancier die niets voor TS kan betekenen, gaat ook niet door de knieën, als hij met de consuwijzer dreigt.

De fabrikant idem dito.

Ja, er zijn nog andere wegen, of TS deze wil bewandelen is de vraag.
Niet alles wat ergens staat, kan ook zo in de praktijk omgezet worden.

Re: Defecte wasmachine buiten garantie rechten

Geplaatst: 07 nov 2015 22:37
door tijger1
Wat zit u nou te jeremiëren? Als de Ts niet weet wat zijn rechten zijn, doet hij daar ook geen beroep op. En wat is uw advies? Niets doen en betalen?

Re: Defecte wasmachine buiten garantie rechten

Geplaatst: 07 nov 2015 22:51
door stefanhouterman
tijger1 schreef:Wat zit u nou te jeremiëren? Als de Ts niet weet wat zijn rechten zijn, doet hij daar ook geen beroep op. En wat is uw advies? Niets doen en betalen?
De door u aangesproken rechten, om op consuwijzer te kijken, brengt TS ook niet verder, want daar worden dingen besproken, welke onder garantie vallen.

TS heeft geen garantie meer, dus moet hij de reparatie zelf betalen of € 50,00 meer geld uitgeven om een nieuw apparat te kopen.

Steeds roepen, terug naar de leverancier is makkelijk en geen oplossing, nadat deze hem al geweigerd heeft.

Re: Defecte wasmachine buiten garantie rechten

Geplaatst: 07 nov 2015 23:04
door Moneyman
Voor een beroep op nonconformiteit moet je toch echt bij de leverancier zijn. Zo simpel is het.

Re: Defecte wasmachine buiten garantie rechten

Geplaatst: 08 nov 2015 00:02
door tijger1
@stefan

Je zou niet zeggen dat u zoveel op een consumentenforum zit. Blijkbaar nog niet opgestoken dat ook na het aflopen van de garantie een klant nog rechten herft tegenover de leverancier.

Re: Defecte wasmachine buiten garantie rechten

Geplaatst: 08 nov 2015 09:25
door stefanhouterman
Beste tijger,

ook ik ken de consuwijzer en heb daarom eens een paar passages gekopieerd.

Hier staat namelijk net dat wat ik bedoel,recht hebben en krijgen is het grote verschil.


Roepen je moet bij de leverancier zijn, is mij te weinig.
Trouwens ook daar geeft de consuwijzer ook nog een ander advies als het bij de leverancier niet lukt.
Omdat 'recht hebben' iets anders is dan 'uw recht krijgen' vindt u onze website de checklist 'Terug naar de winkel'. Met deze checklist kunt u zich voorbereiden op het gesprek met de verkoper.
De verkoper moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant.

Misschien horen we nog van TS, wat de uitkomst is, na de adviezen, welke hij hier heeft gekregen. :wink:

Re: Defecte wasmachine buiten garantie rechten

Geplaatst: 08 nov 2015 10:19
door mh73
Wij hebben precies hetzelfde gehad met een droger, en konden een behoorlijk bedrag ophoesten voor de reparatie. Brieven gestuurd over dit naar verkoper en de fabrikant, over nonconformiteit, maar dit was jammer maar helaas.
Uiteindelijk diverse negatieve reviews geplaatst op consumentensites, het bleek nota bene een zeer bekend probleem bij dit type, alhoewel de monteur die bij ons langskwam dit ontkend had. Uiteindelijk werd er contact met ons opgenomen dat wij de helft van de kosten van de reparatie terugkregen.