LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Na een dag geen vertrouwen meer in wasmachine

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
emg1953
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2016 10:21

Na een dag geen vertrouwen meer in wasmachine

Ongelezen bericht door emg1953 »

Gister op 9 november is mijn nieuwe wasmachine geleverd en gemonteerd.
Monteur schakelde een programma in en verliet het adres.
Nog geen 5 minuten later constateerde ik dat de machine water lekte.
Vandaag 10 november zal er iemand komen kijken.
Heb echter geen vertrouwen meer in de machine.
Kan ik eisen dat ik een andere machine krijg? en deze retour?

Mucha

Re: Na een dag geen vertrouwen meer in wasmachine

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Verwijderd

Re: Na een dag geen vertrouwen meer in wasmachine

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Wacht eerst eens even af. Misschien is het maar een heel klein mankement dat snel is verholpen.
Mee eens. Ik had het met de droger. Bleek gewoon een slangetje verkeerd aangesloten te zijn. Slangetje zelf op juiste aansluiting gedaan en sindsdien al weer 2 jaar plezier van de droger. Laat de monteur er eerst even naar kijken. Als het daarna nog niet verholpen is, dan zie je maar weer verder.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Na een dag geen vertrouwen meer in wasmachine

Ongelezen bericht door witte angora »

Mijn eerste gedachte is ook: de aan/afvoer zit waarschijnlijk niet goed bevestigd.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Na een dag geen vertrouwen meer in wasmachine

Ongelezen bericht door BL2 »

Dus de hagelnieuwe wasmachine lekt wat, monteur moet nog komen, en je maakt al vast een account en topic aan op Radar.
Effe geduld lijkt me en schone zaak......

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Na een dag geen vertrouwen meer in wasmachine

Ongelezen bericht door crazyme »

emg1953 schreef:Gister op 9 november is mijn nieuwe wasmachine geleverd en gemonteerd.
Vandaag 10 november zal er iemand komen kijken.
Heb echter geen vertrouwen meer in de machine.
Dus zonder dat u eigenlijk weet wat er aan de hand is en zonder dat er iemand naar heeft gekeken heeft u al geen vertrouwen meer in een goede afloop.

Waarom zou de monteur dan nog zijn best voor u doen ?

Lekker motiverend. Bent u altijd zo snel teleurgesteld ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Na een dag geen vertrouwen meer in wasmachine

Ongelezen bericht door ciske »

Jeetje, als TS zich daar nu beter bij voelt, wat een negatieve reacties weer.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Na een dag geen vertrouwen meer in wasmachine

Ongelezen bericht door BL2 »

ciske schreef:Jeetje, als TS zich daar nu beter bij voelt, wat een negatieve reacties weer.
Niets negatiefs aan,

Off-topic: wij gaan volgende week een nieuwe koelkast kopen, nu effe alvast een topic aanmaken voor het geval dat.......

Kijk, daarom reageren mensen zo op dit topic ...... Je kan toch wel even het geduld opbrengen en de monteur af wachten, dan nu al een nieuw apparaat te gaan eisen !

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Na een dag geen vertrouwen meer in wasmachine

Ongelezen bericht door beusen »

Nou ik lees niets anders in jou berichten, dan negativiteit.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Na een dag geen vertrouwen meer in wasmachine

Ongelezen bericht door ciske »

Er staat geen naam van het bedrijf , als TS daardoor er geen stress van krijgt , lekker hier neer laten zetten.

BL2 jouw reacties zijn over het algemeen altijd negatief.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Na een dag geen vertrouwen meer in wasmachine

Ongelezen bericht door chrisd1 »

witte angora schreef:Mijn eerste gedachte is ook: de aan/afvoer zit waarschijnlijk niet goed bevestigd.
Was bij mij thuis pas nog het geval.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Na een dag geen vertrouwen meer in wasmachine

Ongelezen bericht door Jetsertje »

breien schreef:Dit valt onder garantie en de monteur heeft beloofd om vandaag langs te komen. U moet de leverancier wel de kans geven om de wasmachine te repareren.
Dat moet natuurlijk niet als het product op afstand is gekocht en nog binnen het herroepingsrecht valt. Dan kan de koopovereenkomst gewoon ontbonden worden en het artikel geretourneerd.

Maar het is natuurlijk wel verstandig om eerst na te gaan of er spraken is van een defect of gewoon een matige installatie waardoor water lekt.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Na een dag geen vertrouwen meer in wasmachine

Ongelezen bericht door BL2 »

ciske schreef:..... jouw reacties zijn over het algemeen altijd negatief....
Dus mijn advies in dit topic om even de monteur af te wachten is al negatief ?

Dus mijn advies in dit topic om geen nieuw apparaat te eisen binnen 24 uurtjes is ook negatief ?
Laatst gewijzigd door BL2 op 11 nov 2016 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29998
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Na een dag geen vertrouwen meer in wasmachine

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jetsertje schreef:
breien schreef:Dit valt onder garantie en de monteur heeft beloofd om vandaag langs te komen. U moet de leverancier wel de kans geven om de wasmachine te repareren.
Dat moet natuurlijk niet als het product op afstand is gekocht en nog binnen het herroepingsrecht valt. Dan kan de koopovereenkomst gewoon ontbonden worden en het artikel geretourneerd.

Maar het is natuurlijk wel verstandig om eerst na te gaan of er spraken is van een defect of gewoon een matige installatie waardoor water lekt.
Je moet niet de fout maken om het herroepingsrecht en het recht op een conform product door elkaar te halen.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Na een dag geen vertrouwen meer in wasmachine

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Moneyman schreef:
Jetsertje schreef:
breien schreef:Dit valt onder garantie en de monteur heeft beloofd om vandaag langs te komen. U moet de leverancier wel de kans geven om de wasmachine te repareren.
Dat moet natuurlijk niet als het product op afstand is gekocht en nog binnen het herroepingsrecht valt. Dan kan de koopovereenkomst gewoon ontbonden worden en het artikel geretourneerd.

Maar het is natuurlijk wel verstandig om eerst na te gaan of er spraken is van een defect of gewoon een matige installatie waardoor water lekt.
Je moet niet de fout maken om het herroepingsrecht en het recht op een conform product door elkaar te halen.
Het herroepingsrecht bestaat nog steeds, ook al is er non-conform product geleverd. Het is zelfs een zeer goede reden om gebruik te maken van het herroepingsrecht.

Het zou toch te gek voor woorden zijn als het herroepingsrecht komt te vervallen als de verkoper een defect product levert?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Na een dag geen vertrouwen meer in wasmachine

Ongelezen bericht door thecure »

Denk dat dit weer eens een 'one post wonder' is.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Na een dag geen vertrouwen meer in wasmachine

Ongelezen bericht door witte angora »

De paniek was weer eens groter dan het vermogen in oplossingen te denken, het fatsoenlijk afronden van 'het probleem' inbegrepen.

stofzuigertje

Re: Na een dag geen vertrouwen meer in wasmachine

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik een wasmachine krijg wil ik na test draaien kort programma ook gelijk de was van afgelopen dagen draaien omdat je meestal een nieuwe bestelde als oude stuk is, dus al flinke berg lekker ruikende kleding hebt!

Dat ze nu nog 1 dag moet wachten, daar rekende niemand op.
En in weekend verwacht ik wel reactie maar ik begrijp deze huisvrouw erg goed na wachten op nieuwe machine en goed gevulde vuile wasmand.

Engelengeduld
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 nov 2014 11:48

Re: Na een dag geen vertrouwen meer in wasmachine

Ongelezen bericht door Engelengeduld »

Ik heb zoiets meegemaakt met een (duur merk) koelkast die nogal veel kabaal maakte. De monteur kwam en plakte alles rondom de motor vast in de hoop dat dit het kabaal zou reduceren. Toch bleef het geluidsniveau hinderlijk en ik kreeg bij de volgende klacht meteen een nieuwe koelkast.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Na een dag geen vertrouwen meer in wasmachine

Ongelezen bericht door beusen »

:lol: Ik geloof jou al de eerste keer om 22:12 !

Gesloten