LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung koelkast: in 2,5 jaar meerdere reparaties

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
wilmahakkert
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2017 14:48

Samsung koelkast: in 2,5 jaar meerdere reparaties

Ongelezen bericht door wilmahakkert »

15-11-2014 Samsung koelkast gekocht a € 1050,-
7-9-2014: nieuwe achterwand en ventilatie (binnen garantie)
28-4-2017: (7 maand later) nieuwe achterwand en ventilatie €192.39, probleem: ze schuiven het naar elkaar toe, de dealer, leverancier en diegene die hersteld heeft. Wie kan mij garanderen dat op 7-9-2014 alles correct is geplaatst. Binnen 2,5 jaar 2x nieuwe achterwand en ventilator, te gek voor woorden.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 jun 2017 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze meer op de inhoud slaat.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Samsung koelkast: in 2,5 jaar meerdere reparaties

Ongelezen bericht door BL2 »

wilmahakkert schreef:15-11-2014 Samsung koelkast gekocht a € 1050,-
7-9-2014: nieuwe achterwand en ventilatie (binnen garantie)
28-4-2017: (7 maand later) nieuwe achterwand en ventilatie €192.39, probleem: ze schuiven het naar elkaar toe, de dealer, leverancier en diegene die hersteld heeft. Wie kan mij garanderen dat op 7-9-2014 alles correct is geplaatst. Binnen 2,5 jaar 2x nieuwe achterwand en ventilator, te gek voor woorden.
Van je vermelde data klopt weinig. Hij was al kapot voordat je hem kocht ?
Verder, wat moet ik mij een "nieuwe achterwand" voorstellen bij een koelkast ?

wilmahakkert
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2017 14:48

Re: Samsung koelkast: in 2,5 jaar meerdere reparaties

Ongelezen bericht door wilmahakkert »

Sorry, ik zie het, 2014 moet zijn 2016, en de achterwand, is binnen in de koelkast compleet vervangen. Dus nu al 2 keer.
15-11-2014 gekocht
7-9-2016 nieuwe achterwand binnen in koelkast en ventilator vervangen
28-4-2017, zelfde probleem en dus weer nieuwe achterwand binnen in koelkast en ventilator vervangen.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Samsung koelkast: in 2,5 jaar meerdere reparaties

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bedoeld u met de achterwand het koelgedeelte? Een achterwand zit er normaal gesproken vast in, het koelgedeelte is demontabel.

Wat wordt als reden aangegeven dat het steeds kapot gaat? Heeft u vaak spullen hier tegenaan staan waardoor die de kou niet kwijt kan en warm wordt? Brand de motor door door slechte ventilatie?

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Samsung koelkast: in 2,5 jaar meerdere reparaties

Ongelezen bericht door BL2 »

wilmahakkert schreef:en de achterwand, is binnen in de koelkast compleet vervangen.
Snap echt niet wat er nu vervangen is. Bij "binnen in de koelkast compleet vervangen".

Binnenin een koelkast zit geen of amper techniek, wel bv de thermostaat, verlichting, deurschakelaar. Maar verder eigenlijk niets. De binnenkant is bij een moderne koelkast van kunststof en één geheel, om problemen en vervuiling bij naden te voorkomen.
Wat was er nu defect, wat staat er op de reparatiebon bij vervangen onderdelen.

Een beetje koelkast hoort zeker 10/15 jaren probleemloos te werken. De zwakke delen zijn de thermostaat, verlichting en deurschakelaar.

wilmahakkert
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2017 14:48

Re: Samsung koelkast: in 2,5 jaar meerdere reparaties

Ongelezen bericht door wilmahakkert »

er staan geen spullen tegen aan dat als eerste.
De monteur heeft op de reparatie bon staan: Bovenste gedeelte zat onder ijs. Achterwand met fan vervangen. Element, sensor en beveiliging in orde. Gootje niet verstopt. Toestel verder technisch in orde. Dit is wat er op 7-9-2016 en ook op 26-4-2017 is geconstateerd en gerepareerd.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Samsung koelkast: in 2,5 jaar meerdere reparaties

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

wilmahakkert schreef:er staan geen spullen tegen aan dat als eerste.
De monteur heeft op de reparatie bon staan: Bovenste gedeelte zat onder ijs. Achterwand met fan vervangen. Element, sensor en beveiliging in orde. Gootje niet verstopt. Toestel verder technisch in orde. Dit is wat er op 7-9-2016 en ook op 26-4-2017 is geconstateerd en gerepareerd.
Als er ijs op zit gaat er al iets mis. Dit kan alleen als de koelkast te warm is en flink moet koelen om op temperatuur te blijven. Dit kan komen door spullen te warm in de koelkast te zetten, of te dicht tegen de achterkant aan. Als er teveel spullen tegen de achterkan aan staan krijg je een soort van isolatie idee. De er hangt een sensor in de koelkast die aangeeft dat het te warm is, dus de kast gaat koelen. Als er veel spullen voorstaan moet daar de kou eerst langs. Er is weinig tot geen ventilatiemogelijkheid, maar de motor blijft maar draaien. Het wordt zo koud achterin dat er ijsvorming is.

Klinkt mij meer als verkeerd de koelkast inruimen dat een productklacht.

stofzuigertje

Re: Samsung koelkast: in 2,5 jaar meerdere reparaties

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je open pannen plaatste komt er meer vocht die op achterwand zal bevriezen.

Met stoppen zal deze ijs berg naar beneden moeten zakken als water.
En dan via gaatje op motor vallen en die hete motor moet het vocht verdampen.

Ook vraag ik me af of je de ingestelde temperatuur controleerde?
Bij te koud gebruik je meer stroom en zal de automatische ontdooiing het ook moeilijk krijgen.

daarom;
Kijk of de ingestelde temperatuur juist is met thermometer.
Ga alle pannen dicht doen, dus geen open bakjes.
Ook regelmatig bij ijsvorming schoon maken.

De ventilator moet de ruimte gelijkmatig koelen en bij overuren......?
Kijk of het nu ijsvrij bleef en meet de koelkast eens halverwege dus niet boven of onderin....

Araik-1
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2017 09:45

Re: Samsung koelkast: in 2,5 jaar meerdere reparaties

Ongelezen bericht door Araik-1 »

Sinds vorige jaar is onze Samsung koelkast reeds 3 keer gerepareerd aan hetzelfde probleem, namelijk een koelelement dat niet goed functioneert. Koelkast heeft bij de aankoopt 560 euro gekost. Inmiddels 4 reparaties verder waarvan 3 afgelopen jaar zijn wij rond 490 lichter (per reparatie á €164).

Ze verklaarden mij dat zij het binnen de normen van de 'coulanceregeling' z.s.m. met een oplossing zouden komen. Deze belofte is gedaan rond 28 maart echter tot op heden (7 juni) is er helemaal niets gedaan aan het verhelpen van het probleem. In die tussentijd heb ik ca. 8 keer met ze gebeld om te vragen hoe ver zij met de procedure zijn, reacties die ik kreeg waren, meneer de afhandeling staat onder spoed, collega beloofd dat zij volgende week met u contact opneemt, collega is ziek, onverwachte omstandigheden en nog eens 3 andere onprofessioneel smoesjes.

Vorige week wederom gebeld, kreeg te horen dat de desbetreffende collega wegens onvoorzien omstandigheden niet aanwezig is - wat ik natuurlijk niet wil bagatelliseren of weerspreken - zij zal daarom uiterlijk volgende week dinsdag contact met u opnemen.

Zoals verwacht helemaal niets vernomen en vandaag weer gebeld, kreeg weer hetzelfde automatische antwoordapparaat te horen 'ze zijn ermee bezig, er zit spoed achter etc.'. Wil niets ten nadele van de mensen die de telefoon openen zeggen, zij zijn zeer gedreven en geduldig geweest en elke keer mijn verhaal op een nette manier aangehoord. Nu wij 4 manden verder zijn met een spoeddossier vraag ik mij af hoe lang een normale procedure zou gaan duren.

Echter ga ik daar niet meer op wachten en ga middels juridische weg Samsung aanspreken aangezien de menselijke kant niets heeft opgeleverd.

Mocht men vanuit Samsung aan mijn verhaal twijfelen dan kunnen zij alle aantekeningen die in mijn dossier zijn gedaan terug gaan lezen plus de geluidsopnames terugluisteren.

Gesloten