LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vlekken, kreukels, vervaagde kleuren bij Samsung-wasmachine

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
motimo
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2017 13:32

Vlekken, kreukels, vervaagde kleuren bij Samsung-wasmachine

Ongelezen bericht door motimo »

Begin 2015 hebben we een wasmachine gekocht met bovenstaande naam. Op reclames en bij de verkoper werd deze beschreven als zijnde een goed werkende wasmachine die goed en zuinig wast met een krachtige motor. We hebben vol enthousiasme dit product gekocht. Helaas hebben wij vanaf de aankoop alleen maar ELLENDE hiervan mogen ondervinden. De wastrommel lekt en is een paar x gerepareerd. Alle wasjes worden niet volgens de wasprogramma gewassen. De opties die erop staan zijn in praktijk niet uitvoerbaar door dit product. Onze kleding zien er niet uit, de kleuren vervagen, worden of klein dan wel te groot en al onze bad-handdoeken zijn verpest (hard, niet donzig), vlekken blijven en hoe je ook wast de kleding komt er zeer kreukelig uit. Alles wat erin gewassen wordt moet gestreken worden en de geur van gewassen kleding is ver te zoeken. We zijn ten einde raad; het heeft ons veel kost en we leiden dagelijks schade omdat al de kleding na elke was verslechterd. Ik heb expres nieuwe kleding/handdoeken gekocht om te kijken hoe deze gewassen worden. We hebben veel schade, veel kleding zijn weggegooid. We hebben geprobeerd om een oplossing te vinden bij de verkoper en Samsung Nederland zelf, maar beide sturen ons weg met dat het product wel goed zou werken. We zijn na ruim 2 jaar aanzien, alle mogelijke opties proberen om tot verbetering te komen, dit spuugzat. Dit product raad ik iedereen ten zeerste af, het doet niet wat het beloofd. En heb je probleem dan wordt je niet geholpen. We voelen ons erg belazerd.
Laatst gewijzigd door Radar op 25 jul 2017 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Verwijderd

Re: Vlekken, kreukels, vervaagde kleuren bij Samsung-wasmachine

Ongelezen bericht door Verwijderd »

motimo schreef:Begin 2015 hebben we een wasmachine gekocht met bovenstaande naam. Op reclames en bij de verkoper werd deze beschreven als zijnde een goed werkende wasmachine die goed en zuinig wast met een krachtige motor. We hebben vol enthousiasme dit product gekocht. Helaas hebben wij vanaf de aankoop alleen maar ELLENDE hiervan mogen ondervinden. De wastrommel lekt en is een paar x gerepareerd. Alle wasjes worden niet volgens de wasprogramma gewassen. De opties die erop staan zijn in praktijk niet uitvoerbaar door dit product. Onze kleding zien er niet uit, de kleuren vervagen, worden of klein dan wel te groot en al onze bad-handdoeken zijn verpest (hard, niet donzig), vlekken blijven en hoe je ook wast de kleding komt er zeer kreukelig uit. Alles wat erin gewassen wordt moet gestreken worden en de geur van gewassen kleding is ver te zoeken. We zijn ten einde raad; het heeft ons veel kost en we leiden dagelijks schade omdat al de kleding na elke was verslechterd. Ik heb expres nieuwe kleding/handdoeken gekocht om te kijken hoe deze gewassen worden. We hebben veel schade, veel kleding zijn weggegooid. We hebben geprobeerd om een oplossing te vinden bij de verkoper en Samsung Nederland zelf, maar beide sturen ons weg met dat het product wel goed zou werken. We zijn na ruim 2 jaar aanzien, alle mogelijke opties proberen om tot verbetering te komen, dit spuugzat. Dit product raad ik iedereen ten zeerste af, het doet niet wat het beloofd. En heb je probleem dan wordt je niet geholpen. We voelen ons erg belazerd.
Behalve dat de wastrommel gelekt heeft en weer gerepareerd is, zie ik verder in uw verhaal alleen maar problemen voorbij komen die volgens mij niets met de wasmachine te maken hebben. Het kan komen door het wasmiddel dat u gebruikt, dat alles hard aanvoelt en niet pluizig is kan komen door hard water in de buurt waar u woont (dat verschilt echt per regio) en u gebruikt kennelijk geen wasverzachter. Wast u alle kleuren door elkaar heen of wast u alle kleuren apart van elkaar? Doet u spijkerbroeken samen met kwetsbare blouches bij elkaar? Heeft u uw kleding wel eens met Dylon geverfd en zijn de verfresten wel goed verwijderd?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Vlekken, kreukels, vervaagde kleuren bij Samsung-wasmachine

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Wanneer u het Samsung-wasmachinemodel nog kunt toevoegen ...

Misschien is er inderdaad een miskleun bij de verder onopvallende wasmachines van Samsung, maar dat zie je snel genoeg bij reviews en klachten terug.

Zolang leg ik de oorzaak/oorzaken nog bij een foute bediening, verkeerde wasmiddelen of goedkope kleding of een foute droogmachine.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Vlekken, kreukels, vervaagde kleuren bij Samsung-wasmachine

Ongelezen bericht door Julie4444 »

motimo schreef:Begin 2015 hebben we een wasmachine gekocht met bovenstaande naam. Op reclames en bij de verkoper werd deze beschreven als zijnde een goed werkende wasmachine die goed en zuinig wast met een krachtige motor. We hebben vol enthousiasme dit product gekocht. Helaas hebben wij vanaf de aankoop alleen maar ELLENDE hiervan mogen ondervinden. De wastrommel lekt en is een paar x gerepareerd. Alle wasjes worden niet volgens de wasprogramma gewassen.
Niet volgens het programma? Kun je dat eens toelichten?
motimo schreef:De opties die erop staan zijn in praktijk niet uitvoerbaar door dit product.
Wat bedoel je daar mee?
motimo schreef:Onze kleding zien er niet uit, de kleuren vervagen, worden of klein dan wel te groot en al onze bad-handdoeken zijn verpest (hard, niet donzig), vlekken blijven en hoe je ook wast de kleding komt er zeer kreukelig uit.
Dat kan liggen aan het wasmiddel, waterhardheid, de dosis wasmiddel die je gebruikt, temperatuur waarop je wast, combinatie van kleuren was in trommel, hoe vol je de trommel stopt en een gebrek aan wasverzachter of (voor handdoeken) droger.
motimo schreef:Alles wat erin gewassen wordt moet gestreken worden en de geur van gewassen kleding is ver te zoeken.
Mogelijk stop je de trommel te vol, maar dat kleding gestreken moet worden is vrij normaal hoor...
En "schone was" geur? Sinds wanneer is dat de taak van de machine?
motimo schreef:We zijn ten einde raad; het heeft ons veel kost en we leiden dagelijks schade omdat al de kleding na elke was verslechterd. Ik heb expres nieuwe kleding/handdoeken gekocht om te kijken hoe deze gewassen worden. We hebben veel schade, veel kleding zijn weggegooid.
Waarom blijf je deze machine dan in hemelsnaam gebruiken? :shock:
motimo schreef:We hebben geprobeerd om een oplossing te vinden bij de verkoper en Samsung Nederland zelf, maar beide sturen ons weg met dat het product wel goed zou werken.
Ja, je kan moeilijk stellen dat al die dingen die jij noemt niet door hoe jij met de wasmachine omgaat worden veroorzaakt.
motimo schreef:We zijn na ruim 2 jaar aanzien, alle mogelijke opties proberen om tot verbetering te komen, dit spuugzat. Dit product raad ik iedereen ten zeerste af, het doet niet wat het beloofd. En heb je probleem dan wordt je niet geholpen. We voelen ons erg belazerd.
Meer dan een gevoel valt hier niet te destileren.

Th.M
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 feb 2016 15:45

Re: Vlekken, kreukels, vervaagde kleuren bij Samsung-wasmachine

Ongelezen bericht door Th.M »

Ik heb nu al 1 1/2 jaar een adwash wasmachine van Samsung en die werkt perfect, ik ben hier heel blij mee en ben niets tegen gekomen van vervagende kleuren of niet schoon en kreukelig? In ieder geval geen verschil met mijn AEG die ik eerder had.
Ik heb hem genomen omdat ik die handige klep waardoor je tussentijds was kunt toevoegen mij wel uit kwam, ik vergeet vaat iets en kan het dan niet meer in de wasmachine doen. ook de ecobubbel is handig hiermee wordt lucht geblazen tijdends het wassen voor de extra vuile was, hierdoor wordt alles nog schoner....
Ik gebruik Robijn of Ariel, bijde wassen zeer schoon en ruiken lekker. :D

stofzuigertje

Re: Vlekken, kreukels, vervaagde kleuren bij Samsung-wasmachine

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Met het Action huismerk in mijn Samsung?
Ja ook met goedkope Sendil word het goed schoon.
Maar een veel gemaakte fout is dat een nieuwe machine niet alleen maar zuiniger is maar ook minder zeep nodig heeft en bij teveel zeep kan gaans stinken en juist slechter wassen!

Ik word verplicht regelmatig minder zuinig op 60 of 90 graden te wassen om de machine schoon te houden.
Daarom mogen mijn witte lakens niet weg!
Mensen die zeep verspillen en net zoveel als 40 jaren terug gebruiken hebben deze klachten.
De machine van 4.5 Kg naar 8Kg en dan ook maar dubbele zeep erin?
Er moet juist steeds minder in, naast andere/betere zeep ook minder water en dat bepaalde hoeveel zeep erin moet.

Gewoon eens boekje lezen als je nieuwe machine koopt en hoewel je zonder dat ook kunt gebruiken.. ...
dan niet meer klagen als het fout gaat!

BMF
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jan 2015 15:55

Re: Vlekken, kreukels, vervaagde kleuren bij Samsung-wasmachine

Ongelezen bericht door BMF »

Vroeger werd er professioneel gereageerd op dit forum en had je iets aan de antwoorden.
Nu is het volgens mij de sport om mensen af te branden en als onnozele halzen neer te zetten. Blij dat jullie een leuke hobby gevonden ten koste van mensen die echt met een probleem zitten.
Begrijp ook niet dat dit soort hartelijke en niet te zake doende reactie niet verwijderd worden.
Het is algemeen bekend dat Samsung gen geweldig merk is, ondanks de hoge prijzen die ze voor hun producten vragen en dat de service nog slechter is.
Helaas spreek ik ook uit ervaring en hebben diverse mensen om mij heen deze ervaringen ook.
Als je goed lest is het probleem dat de machine de gekozen programma's niet start maar gewoon een randsom programma en als dat een 95 graden programma is dan krimpt, verkleurt en vervilt de was.
Was is bij mij nog nooit gekreukt uit de machine gekomen. Wel uit de droger als je de was niet meteen vouwt als deze warm is en ook ruikt de was uit de machine lekker fris.
Het is gewoon verschrikkelijk dat je een dure machine koopt en je problemen worden niet opgelost. DE ervaringen ken ik met een Samsung droger van mijn zoon. Zo vaak als er iemand langs is gekomen en zeiden dat het probleem niet op te lossen was omdat het in de software zat maar omdat ze alweer nieuwe types hebben uitgebracht gaan ze de software ook niet meer updaten. Net als met de gsm's.
Dus droger was na twee uur nog niet droog en de programma's die je kunt kiezen werken niet, zodat je deze handmatig moet instellen. Miskleun dus en dit lijkt op het probleem van TS.
Geef goede raad of houd je mond want op onzin zit niemand te wachten.

stofzuigertje

Re: Vlekken, kreukels, vervaagde kleuren bij Samsung-wasmachine

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vroeger professioneel antwoord maar nu lees ik hier iets zonder spelling controle!

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Vlekken, kreukels, vervaagde kleuren bij Samsung-wasmachine

Ongelezen bericht door Slobberbone »

TS had zelf ook vooronderzoek kunnen doen en dan was dit reeds bekent.

https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... FmS9lyfkGw


http://www.wasmachinepagina.nl/samsung- ... ble-kopen/

Aantal telefoon zijn goed, tablets ook maar wasmachines, nee koop dan een Beko beter en goedkoper.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Vlekken, kreukels, vervaagde kleuren bij Samsung-wasmachine

Ongelezen bericht door chrisd1 »

motimo schreef:de verkoper...
Waar heb je gekocht??

Gesloten