[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing
Pagina 1 van 1

Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Geplaatst: 12 dec 2017 16:02
door Michelakermann
Wij hebben 2 Philips LED televisies gekocht van het type 32phs41121/12.
Maar na enige tijd kwamen wij erachter dat de televisies na een bepaalde tijd zichzelf uitschakelen.
Dit uitschakelen gebeurt totaal op willekeurige tijden. En het is bijzonder vervelend als je een film kijkt
en dan de waarschuwing krijgt dat de tv na enkele seconden gaat uitschakelen. We hebben de software
van de televisie geupdate. We hebben de instellingen gecontroleerd. En er stond niets aan met betrekking
tot een economie stand of een sluimer timer. Maar het mag allemaal niet baten. Niets helpt.
Ik heb Philips een email gestuurd. En er nooit antwoord op gekregen. We hebben Philips gebeld.
En na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan voor 1 euro per gesprek + kosten werden we te woord
gestaan door een Philips medewerker die ons op een zeer ongeinteresseerde manier verteld dat het
normaal is dat een tv van dit type zichzelf uitschakelt. Omdat dit de tv beschermt tegen de schade van
te lang aan staan. Dit is in mijn optiek pure onzin. Het is een LED tv. En die branden niet in. Toen ik de
medewerker vertelde dat indien dat zo zou zijn. Dat de tv nooit op een willekeurig moment zou
mogen uitschakelen. Maar dat was volgens hem wel zo. En het interesseerde hem totaal niet dat dit
super vervelend is tijdens het film kijken. Hij gaf ook geen enkele oplossing voor. En zei in feite dat we er maar
mee moeten leven. Voor ons geen Philips meer.

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Geplaatst: 12 dec 2017 16:53
door GJS
Kan je die timer ook niet instellen via Hoofdmenu -> Instellingen -> Eco-Instellingen -> Timer voor uitschakelen
Deze zou je op 0 moeten zetten om hem niet automatisch te laten uitschakelen, hopelijk zit deze optie ook op jouw TV type.

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Geplaatst: 12 dec 2017 18:11
door snuffel1
Als u een melding op het scherm krijgt dat de tv uit gaat schakelen dan is de sleeptimer actief. U kunt twee dingen doen 1 een toets op de afstandsbediening indrukken bijvoorbeeld de volume of de mute knop want dan gaat de tijdscyclus opnieuw beginnen. 2 als u geen gebruik wil maken van de sleeptimer doe dan als volgt.
Stel de TV in om na een vooraf ingestelde tijd
automatisch naar stand-by over te schakelen
 (Hoofdmenu) > Instellingen > Regio en
taal > Klok > Sleeptimer
Stel de TV in om na een vooraf ingestelde tijd
automatisch naar stand-by over te schakelen. Met
de schuifbalk kunt u de tijd in stappen van 5 minuten
op maximaal 180 minuten instellen. Als de tijd op 0
minuten is ingesteld, staat de sleeptimer uit
. U kunt de
TV altijd eerder uitschakelen of de tijd opnieuw
instellen.

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Geplaatst: 12 dec 2017 22:44
door Brainless
Timer voor uitschakelen van de TV instellen

(hoofdmenu)
>
Instellingen
>
Eco-instellingen
>
Timer voor uitschakelen
.
Druk op de pijlen

(omhoog) of

(omlaag) om
de waarden aan te passen. Met de waarde
0
(Uit)
schakelt u de timer voor automatisch uitschakelen uit
https://www.download.p4c.philips.com/fi ... fu_nld.pdf
Gebruiksaanwijzing pagina 47

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Geplaatst: 13 dec 2017 08:22
door Moneyman
Ben wel benieuwd hoe de nu gegeven reacties zich verhouden tot onderstaande vetgedrukte deel uit de OP.
Michelakermann schreef:Wij hebben 2 Philips LED televisies gekocht van het type 32phs41121/12.
Maar na enige tijd kwamen wij erachter dat de televisies na een bepaalde tijd zichzelf uitschakelen.
Dit uitschakelen gebeurt totaal op willekeurige tijden. En het is bijzonder vervelend als je een film kijkt
en dan de waarschuwing krijgt dat de tv na enkele seconden gaat uitschakelen. We hebben de software
van de televisie geupdate. We hebben de instellingen gecontroleerd. En er stond niets aan met betrekking
tot een economie stand of een sluimer timer. Maar het mag allemaal niet baten.
Niets helpt.
Ik heb Philips een email gestuurd. En er nooit antwoord op gekregen. We hebben Philips gebeld.
En na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan voor 1 euro per gesprek + kosten werden we te woord
gestaan door een Philips medewerker die ons op een zeer ongeinteresseerde manier verteld dat het
normaal is dat een tv van dit type zichzelf uitschakelt. Omdat dit de tv beschermt tegen de schade van
te lang aan staan. Dit is in mijn optiek pure onzin. Het is een LED tv. En die branden niet in. Toen ik de
medewerker vertelde dat indien dat zo zou zijn. Dat de tv nooit op een willekeurig moment zou
mogen uitschakelen. Maar dat was volgens hem wel zo. En het interesseerde hem totaal niet dat dit
super vervelend is tijdens het film kijken. Hij gaf ook geen enkele oplossing voor. En zei in feite dat we er maar
mee moeten leven. Voor ons geen Philips meer.

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Geplaatst: 13 dec 2017 09:01
door grun
Volgens dit draadje zou het wel eens een te zwakke weerstand kunnen zijn op een van de circuit boards. Je zou hem eens open kunnen maken (op youtube staan filmpjes hoe dat moet) en kijken of er een weerstand verbrand uitziet, dan die vervangen door een met dezelfde waarde met een iets hoger wattage. Een weerstand kost trouwens bijna niks, maar ik herinner me een leraar vroeger die bij Philips gewerkt had, die beweerde dat als ze 1 cent uit kunnen sparen, ze dat niet zullen nalaten.
http://www.techsupportforum.com/forums/ ... 57597.html

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Geplaatst: 13 dec 2017 09:46
door HADES2001
grun schreef:Volgens dit draadje zou het wel eens een te zwakke weerstand kunnen zijn op een van de circuit boards. Je zou hem eens open kunnen maken (op youtube staan filmpjes hoe dat moet) en kijken of er een weerstand verbrand uitziet, dan die vervangen door een met dezelfde waarde met een iets hoger wattage. Een weerstand kost trouwens bijna niks, maar ik herinner me een leraar vroeger die bij Philips gewerkt had, die beweerde dat als ze 1 cent uit kunnen sparen, ze dat niet zullen nalaten.
http://www.techsupportforum.com/forums/ ... 57597.html
Probeer je nu gewoon intressant te doen door een verhaal hier neer te zetten die kant nog wal slaat?
TS geeft zelf al aan dat hij netjes een melding krijgt dat zijn TV uit gaat over XX seconden, dat is gewoon een instelling in het menu, niet een defect componentje op de printplaat.
En een weerstand is niet iets wat een leek maar even vervangt, de componenten zijn zo klein en op elkaar gedrukt dat je meer schade aanbrengt dan dat je oplost.

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Geplaatst: 13 dec 2017 09:52
door grun
HADES2001 schreef:
grun schreef:Volgens dit draadje zou het wel eens een te zwakke weerstand kunnen zijn op een van de circuit boards. Je zou hem eens open kunnen maken (op youtube staan filmpjes hoe dat moet) en kijken of er een weerstand verbrand uitziet, dan die vervangen door een met dezelfde waarde met een iets hoger wattage. Een weerstand kost trouwens bijna niks, maar ik herinner me een leraar vroeger die bij Philips gewerkt had, die beweerde dat als ze 1 cent uit kunnen sparen, ze dat niet zullen nalaten.
http://www.techsupportforum.com/forums/ ... 57597.html
Probeer je nu gewoon intressant te doen door een verhaal hier neer te zetten die kant nog wal slaat? TS geeft zelf al aan dat hij netjes een melding krijgt dat zijn TV uit gaat over XX seconden, dat is gewoon een instelling in het menu,
Ja, ik probeer vast interessant te doen. De instellingen heeft TS uitgesloten, want die heeft hij allemaal gechecked.

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Geplaatst: 13 dec 2017 10:13
door Dirkie
grun schreef:
HADES2001 schreef:
grun schreef:Volgens dit draadje zou het wel eens een te zwakke weerstand kunnen zijn op een van de circuit boards. Je zou hem eens open kunnen maken (op youtube staan filmpjes hoe dat moet) en kijken of er een weerstand verbrand uitziet, dan die vervangen door een met dezelfde waarde met een iets hoger wattage. Een weerstand kost trouwens bijna niks, maar ik herinner me een leraar vroeger die bij Philips gewerkt had, die beweerde dat als ze 1 cent uit kunnen sparen, ze dat niet zullen nalaten.
http://www.techsupportforum.com/forums/ ... 57597.html
Probeer je nu gewoon intressant te doen door een verhaal hier neer te zetten die kant nog wal slaat? TS geeft zelf al aan dat hij netjes een melding krijgt dat zijn TV uit gaat over XX seconden, dat is gewoon een instelling in het menu,
Ja, ik probeer vast interessant te doen. De instellingen heeft TS uitgesloten, want die heeft hij allemaal gechecked.
Ik twijfel of TS dit wel echt helemaal goed gedaan heeft, want TS schrijft
We hebben de software van de televisie geupdate. We hebben de instellingen gecontroleerd. En er stond niets aan met betrekking tot een economie stand of een sluimer timer.
Als ik op pagina 47 van de handleiding kijk staan daar wel degelijk instellingen genoemd die hier over gaan. Als de TV nu een melding zou geven dat er een weerstand kapot was en daarom uit gaat zou ik je verhaal nog kunnen geloven maar er komt nu een melding dat de TV over een aantal seconden uit gaat en dat is echt een instelling volgens mij.
En daarbij is het openen van de TV en het controleren/vervangen van een weerstand op een van de circuit boards niet echt iets wat iemand die geen kennis van zaken heeft even op een vrije avond kan doen.

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Geplaatst: 13 dec 2017 10:30
door Holy53
Ja, ik probeer vast interessant te doen. De instellingen heeft TS uitgesloten, want die heeft hij allemaal gechecked.[/quote]Ik twijfel of TS dit wel echt helemaal goed gedaan heeft, want TS schrijft
We hebben de software van de televisie geupdate. We hebben de instellingen gecontroleerd. En er stond niets aan met betrekking tot een economie stand of een sluimer timer.
Als ik op pagina 47 van de handleiding kijk staan daar wel degelijk instellingen genoemd die hier over gaan. Als de TV nu een melding zou geven dat er een weerstand kapot was en daarom uit gaat zou ik je verhaal nog kunnen geloven maar er komt nu een melding dat de TV over een aantal seconden uit gaat en dat is echt een instelling volgens mij.
En daarbij is het openen van de TV en het controleren/vervangen van een weerstand op een van de circuit boards niet echt iets wat iemand die geen kennis van zaken heeft even op een vrije avond kan doen.[/quote]



Dit geeft toch aan dat TS de instellingen juist wel gecontroleerd heeft en dat
er niks ingeschakeld was wat de tv moest uitschakelen!

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Geplaatst: 13 dec 2017 11:14
door Brainless
@Holy53
TS geeft aan dat hij niets gevonden heeft; maar niets gevonden betekend niet dat het er niet tussen staat.
Het is wel te vinden in het menu; vandaar dat ik de gebruiksaanwijzing heb opgezocht en de handleiding hoe je het kan uitzetten.

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Geplaatst: 13 dec 2017 11:22
door Dieke83
Brainless schreef:@Holy53
TS geeft aan dat hij niets gevonden heeft; maar niets gevonden betekend niet dat het er niet tussen staat.
Het is wel te vinden in het menu; vandaar dat ik de gebruiksaanwijzing heb opgezocht en de handleiding hoe je het kan uitzetten.
TS geeft aan dat er niks aan stond mbt sluimer tijden en eco standen.
Dus dan heeft TS het gecontroleerd
@TS waar heeft u de TV gekocht en heeft u all contact met de verkoper opgenomen?

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Geplaatst: 13 dec 2017 12:15
door Brainless
Dieke83 schreef:
Brainless schreef:@Holy53
TS geeft aan dat hij niets gevonden heeft; maar niets gevonden betekend niet dat het er niet tussen staat.
Het is wel te vinden in het menu; vandaar dat ik de gebruiksaanwijzing heb opgezocht en de handleiding hoe je het kan uitzetten.
TS geeft aan dat er niks aan stond mbt sluimer tijden en eco standen.
Dus dan heeft TS het gecontroleerd
@TS waar heeft u de TV gekocht en heeft u all contact met de verkoper opgenomen?
Wij hebben op de slaapkamer dezelfde en er staat wel wat in het menu hierover.

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Geplaatst: 13 dec 2017 15:09
door Moneyman
Brainless schreef:@Holy53
TS geeft aan dat hij niets gevonden heeft; maar niets gevonden betekend niet dat het er niet tussen staat.
Het is wel te vinden in het menu; vandaar dat ik de gebruiksaanwijzing heb opgezocht en de handleiding hoe je het kan uitzetten.
Je leest nog steeds niet goed. TS zegt niet dat er niets in het menu staat, maar dat er niets AAN staat. Een wereld van verschil...

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Geplaatst: 14 dec 2017 19:04
door bprosman
In het verleden gehad, werd opgelost met een software update, zie het er niet expliciet bij staan, wel onverwacht inschakelen :-)
https://www.download.p4c.philips.com/fi ... hi_nld.pdf

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Geplaatst: 14 dec 2017 20:47
door GJS
grun schreef:Volgens dit draadje zou het wel eens een te zwakke weerstand kunnen zijn op een van de circuit boards. Je zou hem eens open kunnen maken (op youtube staan filmpjes hoe dat moet) en kijken of er een weerstand verbrand uitziet, dan die vervangen door een met dezelfde waarde met een iets hoger wattage. Een weerstand kost trouwens bijna niks, maar ik herinner me een leraar vroeger die bij Philips gewerkt had, die beweerde dat als ze 1 cent uit kunnen sparen, ze dat niet zullen nalaten.
http://www.techsupportforum.com/forums/ ... 57597.html
Bij 1 TV zou ik me nog kunnen voorstellen dat het zoiets is, maar hij heeft er 2 gekocht en die hebben beide exact hetzelfde probleem.

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Geplaatst: 15 dec 2017 16:04
door snuffel1
Ts heeft voor zover ik kan terug lezen niets meer terug gekoppeld dus neem ik ik aan dat Ts door het lezen van de gebruiksaanwijzing er zelf al uit gekomen is. Het modelnummer die Ts gaf was moeilijk te traceren want de toestellen zijn in 2017 op de markt gekomen dus van verlopen weerstanden en zo meer kan helemaal geen sprake zijn. De instellingen van een Philips tv zijn zeer simpel te benaderen maar je dient er wel wat tijd voor uit te trekken om in te stellen want de snel startfunctie is bedoeld om de basis functies in te stellen en die functies kunnen later aan de persoonlijke wensen aangepast worden.

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Geplaatst: 15 jan 2018 13:25
door w.moorthaemer
Beste mensen,
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Het heeft te maken met de energie instellingen.
Kijk in je handleiding bij energie en dan zie je het vanzelf.

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Geplaatst: 15 jan 2018 19:29
door Willem-J
Inderdaad zeer hinderlijk.

Mijn Philips schakelde vaak kort na inschakelen weer uit. Om Android te updaten.

Als uw tv's op willekeurige tijden uitschakelen heeft het niet met instellingen te maken lijkt mij.

Als je het hebt over:
"Ik kan mij herinneren" = lang geleden
en
" die vroeger ...." = nog langer geleden.

1980 ?
En dan ook in nog beide tv's ? Klets.

Ik heb overigens nooit een ongeïnteresseerde Philips medewerker aan de lijn gehad.
Ze kunnen niet altijd helpen, maar interesse en tijd voor mijn probleem was er altijd.

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Geplaatst: 16 jan 2018 21:01
door djnn
Beste mensen, Het is heel vervelend maar simpel om op te lossen. Het probleem komt voor als je lange tijd niets met de tv doet dus b.v. wanneer je 'n film zit te kijken! Zet 'm dan gewoon even harder of zachter en er wordt niets uitgeschakeld.
Probleem opgelost !