LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ondeugdelijke factuur BSH Huishoudapparaten

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Neesje
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2012 13:17

Ondeugdelijke factuur BSH Huishoudapparaten

Ongelezen bericht door Neesje »

Goedemiddag,

Mijn moeder heeft op 21-04-2017 een wasmachine gekocht bij Media Markt online.
Op 25-07-2018 wil ze een wasje draaien en toen ze de deur opende viel de deur op de grond, hij was afgebroken.

Ik heb meteen Media Markt een Messenger bericht gestuurd betreft het probleem + foto's van de afgebroken deur.
Ik kreeg een telefoonnummer van de firma 'Elbeka' en met hun zou mijn moeder een afspraak kunnen maken voor reparatie onder garantie.

Mijn moeder ging de dag erna op vakantie dus heeft ze 20-08-2018 gebeld.
Elbeka zegt dat Media Markt de reparatie moet uitvoeren. Mijn moeder weer teruggebeld en 1 van de medewerkers benadrukte dat ze echt bij Elbeka moet zijn. Vervolgens heeft ze weer Elbeka teruggebeld en ze bleven volhouden dat het niet waar is.
Vervolgens heb ik dus weer via Messenger contact gezocht met Media Markt en uitgelegd dat we van het kastje naar de muur gestuurd worden. Media Markt vond het vreemd en ging voor mijn moeder een servicebezoek aanvragen. (toen kon het opeens allemaal wel)

Op 22-08-2018 werd mijn moeder gebeld door de firma BSH Huishoudapparaten en is er een servicebezoek gepland voor 29-08-2018.

De monteur kwam boven en zei ''de deur is afgebroken zie ik''
Ja dat klopt zei mijn moeder, ik heb foto's van de afgebroken deur naar Media Markt gestuurd en die hebben u geregeld om de deur te repareren.
Vervolgens zegt de monteur dat een afgebroken deur niet onder garantie valt en de kosten voor een nieuw frame +- € 225,00!
Voor dat geld heb je bijna een nieuwe machine!
Dus vervolgens heeft mijn moeder tegen de monteur gezegd dat ze eerst gaat overleggen of ze de deur nog wel wil laten repareren voor zoveel geld. De monteur was hiermee akkoord.

Diezelfde dag krijgt ze een factuur van BSH met het te betalen bedrag van € 170,99!!! :shock:
Er staan niet uitgevoerde werkzaamheden / niet gebruikte 'klein materialen' / onduidelijke specificaties op de factuur.
Ook klopt de aankoopdatum van de machine niet (zie bijlage voor factuur)
Ik dus meteen een mail gestuurd naar BSH met uitleg en bezwaar.

Gisteren, 11-09-2018 kreeg ik een mail terug van BSH:

Geachte heer Van Balkom,

Hartelijk dank voor uw bericht. Hierin geeft u aan dat u het niet eens bent met de factuur en dat er fouten op de factuur staan. Ik reageer graag.

U heeft melding gemaakt van een gebrek aan uw Koenic wasmachine bij de leverancier. In uw geval is dat de Media Markt. De media markt heeft de service van BSH ingeschakeld om uw wasmachine te repareren.

Voor een reparatie uitgevoerd door BSH, gelden onze BSH garantievoorwaarden. Daarin staat vermeld dat breuk geen garantie is.
De klacht is omschreven als deur functioneert niet, echter na onderzoek door onze technicus bleek het frame afgebroken. Dus waren er kosten gemoeid met het uitvoeren van de reparatie.

U geeft aan dat er fouten staan op de factuur. Daarin moet ik u gelijk geven. De kosten van het benodigde materiaal zijnde het frame staan niet vermeld op de factuur. Dat is per abuis door de technicus vergeten en voor u een voordeel. De andere factuurposten zijn correct.

Ik kan me goed voorstellen dat u teleurgesteld bent in de kosten van een reparatie. Zeker omdat niemand expres een deur afbreekt. Helaas kan BSH hierin voor u weinig betekenen. U kunt zich beter richten tot uw leverancier. Met de Media Markt heeft u een verkoopovereenkomst gesloten.

Het spijt mij u geen beter bericht te kunnen geven.

Met vriendelijke groeten,

M. van Griethuijsen

BSH consumentenzaken.


Er is helemaal niks vervangen! De monteur is 30 minuten binnen geweest en heeft helemaal niks vervangen omdat mijn moeder eerst wilde overleggen betreft de hoge kosten á € 225,00 voor een deurframe...

Ik vandaag Media Markt WEER een bericht gestuurd met bovenstaande reactie van BSH en ik kreeg als antwoord:

Hoi Sinéad, ik heb het een en ander voor je uitgezocht en uit het rapport is gebleken dat de reparatie niet binnen de garantie valt omdat de deur is afgebroken. Wanneer er schade van buitenaf is zijn de kosten voor je eigen rekening. Ik begrijp dat het heel erg vervelend is, maar ik kan in dit geval verder niets voor je betekenen. Mijn excuses voor het ongemak. Groetjes, Frea

Wat kan mijn moeder nu nog doen?
Niemand gaat toch betalen voor goederen en/of diensten die niet uitgevoerd zijn

Ik hoop dat iemand kan helpen

Groetjes Nees
Bijlagen
Factuur BSH.jpg
(62.14 KiB) 1431 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Neesje
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2012 13:17

Re: Ondeugdelijke factuur BSH Huishoudapparaten

Ongelezen bericht door Neesje »

Foto's van de afgebroken deur:
Bijlagen
deur afgebroken 1.jpg
(40.41 KiB) 1414 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Neesje
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2012 13:17

Re: Ondeugdelijke factuur BSH Huishoudapparaten

Ongelezen bericht door Neesje »

Foto van afgebroken deur
Bijlagen
deur afgebroken 2.jpg
(27.24 KiB) 1405 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Neesje
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2012 13:17

Re: Ondeugdelijke factuur BSH Huishoudapparaten

Ongelezen bericht door Neesje »

contact media markt

Neesje
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2012 13:17

Re: Ondeugdelijke factuur BSH Huishoudapparaten

Ongelezen bericht door Neesje »

contact deur afgebroken
Bijlagen
Contact media markt.jpg
(42.98 KiB) 1380 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ondeugdelijke factuur BSH Huishoudapparaten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als iets niet onder de garantie valt, moeten natuurlijk wel de voorrijdkosten betaald worden en een beetje tijd.
Maar uiteraard geen veiligheidstest en klein materiaal, maar twee keer arbeidsloon plus voorbereiding(?) terwijl hij direct zegt dat het geen garantiekwestie is, is ook idioot.
MM maakt er zich weer met een jantje-van-leiden vanaf. Daar moet u klagen over die wrakke deur.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Ondeugdelijke factuur BSH Huishoudapparaten

Ongelezen bericht door criticus2 »

Ik vind het een heel raar verhaal dat na een heel ruim jaar gebruik de deur er ineens uitvalt... Komt mij meer voor alsof er factoren van buitenaf een rol spelen (bv val opgevangen of zo). ik kan mij voorstellen dat er geen garantie op zit, net zoiets als een lekke band.

wat betreft de verkeerde factuur zou ik voet bij stuk houden . betaal nu wat wel gedaan is, en communiceer ook als zodanig.

Neesje
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2012 13:17

Re: Ondeugdelijke factuur BSH Huishoudapparaten

Ongelezen bericht door Neesje »

Het gaat niet specifiek om de garantie van de deur daar hoort u mij niet over!

Het gaat erom dat ik het meld bij MM en dat uiteindelijk na een hoop gezeik een monteur van een extern bedrijf komt en die zegt ja een afgebroken deur valt niet onder de garantie
MM heeft als het goed is vantevoren doorgegeven aan BSG wat de klacht was toch?
Misschien heeft MM verkeerd doorgegeven? Of juist met voorbedachte rade?

Neesje
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2012 13:17

Re: Ondeugdelijke factuur BSH Huishoudapparaten

Ongelezen bericht door Neesje »

En als klap op de vuurpeil dat extern bedrijf een hoop **** op de factuur zet die niet uitgevoerd zijn!
En MM trekt zn handen er vanaf....

Wat is het beste?
Voorrijkosten en 1/2 man uur wil ik best betalen, dat is normaal

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ondeugdelijke factuur BSH Huishoudapparaten

Ongelezen bericht door hänschen klein »

1 - Topic doorsturen naar Consuwijzer of opbellen en hun (gratis) advies afwachte resp. opvolgen

2 - (Daarna) Met uw case naar het plaatselijke juridisch loket

3 - U kunt ook gratis gebruik maken van de juristen bij de Consumentenbond wanneer u lid bent

Ik heb hetzelfde korteling meegemaakt en een melding ingediend bij BCC (de verkoper), die een bevestiging en een monteur regelden, die aansluitend de werkzaamheden bevestigde, maar ik heb nooit een rekening gekregen ... zoals je het verwacht en zoals het hoort.

*) Kijk nog wèl even de voorwaarden van Mediamarkt door, of er iets wordt uitgesloten m.b.t. de garantie op wasmachine deuren.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ondeugdelijke factuur BSH Huishoudapparaten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Medimarkt heeft helemaal geen monteurs in dienst, dus voor alkes wat u daar koopt kapot gaat, wordt een extern bedrijf ingeschakeld.

Persoonlijk zou ik nog een keer een pissige mail sturen naar die reparateur en gespecificeerd klagen over de posten op die factuur.

Inderdaad, voorrijkosten en een half uur is ruimschoots betaald.

Maar allereerst klagen bij MM over dat afbreken van die deur. Vooropgesteld dat dat niet door eigen schuld gebeurd is.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ondeugdelijke factuur BSH Huishoudapparaten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er staat een kostenopgave van +- € 225, en hoe kan er een factuur worden opgemaakt, als die nog niet betaald zou hoeven worden?

Terwijl die factuur binnen 10 dagen betaald moet worden.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ondeugdelijke factuur BSH Huishoudapparaten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Neesje schreef:
12 sep 2018 16:17
Mijn moeder heeft op 21-04-2017 een wasmachine gekocht bij Media Markt online.
Op 25-07-2018 wil ze een wasje draaien en toen ze de deur opende viel de deur op de grond, hij was afgebroken.
Dat lijkt mij een wettelijk garantie geval te zijn.
Neesje schreef:
12 sep 2018 16:17
Diezelfde dag krijgt ze een factuur van BSH met het te betalen bedrag van € 170,99!!! :shock:
U heeft nimmer een aanbod aanvaard en bent derhalve niet verplicht dit bedrag te betalen.
BSH schreef:
12 sep 2018 16:17
Voor een reparatie uitgevoerd door BSH, gelden onze BSH garantievoorwaarden.
Dat is onjuist, want 1) u heeft geen overeenkomst met BSH en 2) de BSH garantievoorwaarden zijn niet van toepassing verklaard op de overeenkomst. U kunt gerust aangeven van de MM BSH heeft ingeschakeld en derhalve een overeenkomst tot stand is gekomen tussen MM en BSH.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Ondeugdelijke factuur BSH Huishoudapparaten

Ongelezen bericht door BreejKC »

Met BSH heeft u niets te maken. Daarom niet corresponderen met hen. De wasmachine heeft u bij MediaMarkt gekocht, daar heeft u een koopovereenkomst mee en de garantie, al dan geen fabrieksgarantie, wordt door MediaMarkt verstrekt en behoord door hen ook te worden uitgevoerd.

Dat MediaMarkt zich verschuilt achter het reparatiebedrijf is zondermeer fout, is zand in de machine strooien en afkeurenswaardig. Maar gezien de vele klachten over deze dozenschuiver verbaast het me ook weer niets dat ze zo handelen.

Daarnaast. Na even drie maanden is de deur uit de wasmachine gevallen. Ook al is het een goedkope wasmachine, je mag er toch van uitgaan dat een deur van een wasmacine langer als drie maanden meegaat. Is dit niet zo dan is er, zoals dat heet, sprake van non-conformiteit, omdat u er simpelweg van mag uitgaan dat de deur van een wasmachine langer meegaat als ca. 3 maanden. Dat feit overstijgt zelfs de verstrekte (fabrieks)garantie. Wettelijk gezien is er u dus een non-conform produkt geleverd dat degelijk gerepareerd of vervangen moet worden. Bij het geven van een eventuele vergoeding mag daar wel een bedrag van afgetrokken voor de duur dat het produkt gebruikt is.

Langzamerhand wordt het tijd dat MediaMarkt haar reclame-slogan verandert in "u bent gek als u bij MediaMarkt koopt". Voor BCC lijkt inmiddels hetzelfde te gelden. Maar dat is ook niet vreemd want die club is door MediaMarkt opgekocht. Tja, hoe voorkom je concurrentie.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ondeugdelijke factuur BSH Huishoudapparaten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

BreejKC schreef:
12 sep 2018 19:46
Na even drie maanden is de deur uit de wasmachine gevallen. Ook al is het een goedkope wasmachine, je mag er toch van uitgaan dat een deur van een wasmacine langer als drie maanden meegaat. Is dit niet zo dan is er, zoals dat heet, sprake van non-conformiteit, omdat u er simpelweg van mag uitgaan dat de deur van een wasmachine langer meegaat als ca. 3 maanden. Dat feit overstijgt zelfs de verstrekte (fabrieks)garantie. Wettelijk gezien is er u dus een non-conform produkt geleverd dat degelijk gerepareerd of vervangen moet worden. Bij het geven van een eventuele vergoeding mag daar wel een bedrag van afgetrokken voor de duur dat het produkt gebruikt is.
De wasmachine is 17 maanden oud. Het is dan aan moeders om aan te tonen dat het een productfout is. Immers, na 6 maanden na aankoop ligt de bewijslast bij de koper.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Ondeugdelijke factuur BSH Huishoudapparaten

Ongelezen bericht door BreejKC »

U heeft gelijk. Ik heb over het 2018 heen gelezen. Echter, van 21-04-2017 tot 25-07-2018 is volgens mij iets meer dan 15 maanden, geen 17 maanden. Verder weet ik niet wat de garantietermijn op die wasmachine is (geweest), 12 of 24 maanden?

Los daarvan. Vinden wij het normaal dat, bij normaal gebruik, na 15 maanden de deur uit een wasmachine breekt? Ook al is het een niet te dure wasmachine. Als fabrikant van zo'n wasmachine zou ik het geen positieve reclame voor mijn product vinden. Ook als verkoper van zo'n wasmachine zou ik me nog eens achter mijn oor krabbelen of ik met de verkoop van zo'n slecht gefabriceerd produkt wel moet doorgaan.

Vandaar dat het woord nonconformiteit, naar mijn bescheiden mening, ook voor dit product zou kunnen gelden.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Ondeugdelijke factuur BSH Huishoudapparaten

Ongelezen bericht door Brainless »

Mijn moeder heeft ook de neiging om zich aan de open deur op te trekken/duwen als ze op staat bij de wasmachine.
Bij haar stond hij toen ook al eens scheef.
Gelukkig nog niet afgebroken, maar als men dat vaker doet is dat een kwestie van tijd.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Ondeugdelijke factuur BSH Huishoudapparaten

Ongelezen bericht door tttlocke »

snuffel1 schreef:
12 sep 2018 18:56
Het lijkt me meer dat de monteur een prijsopgave heeft gemaakt van de totale reparatiekosten maar is vergeten de prijs van de deur mee te nemen. In de factuur staat ook dat uw moeder bedenktijd heeft gevraagd en dus nog niet heeft besloten de wasmachine te laten repareren. Als u moeder besluit om de wasmachine niet te laten repareren vervalt de prijsopgave en mogen enkel de voorrijkosten en onderzoekskosten in rekening gebracht worden. U kan door het niet goed lezen van deze toevoeging 'klant gaat overleggen' op de factuur op het verkeerde been gezet zijn want er is nog geen sprake van een akkoord om tot reparatie over te gaan. Uw moeder kan contact met BSH opnemen en haar keuze tot wel of niet laten repareren doorgeven en als zij de machine niet wil laten repareren de factuur niet hoeft te betalen.
Goed punt. De factuur bevat duidelijk specifieke elementen die betrekking hebben op een reparatie (aantal eenheden arbeidsloon, materialen, voorbereiding, een test die moet worden uitgevoerd). Behalve het nieuwe onderdeel, want er is immers nog geen akkoord. Het is niet zo maar een 'met de vork geschreven factuur' voor het stellen van de diagnose met voorrijkosten en beperkt arbeidsloon etc.
Het lijkt meer op een factuur die per vergissing is opgemaakt door iemand die begrepen heeft dat de reparatie al heeft plaatsgevonden.
Kijk ook naar de mail van BSH geciteerd door TS in zijn openingsbericht: daar is duidelijk iemand aan het woord die schrijft alsof er al een reparatie heeft plaatsgevonden:
..... De media markt heeft de service van BSH ingeschakeld om uw wasmachine te repareren.
......Dus waren er kosten gemoeid met het uitvoeren van de reparatie.
......U geeft aan dat er fouten staan op de factuur. Daarin moet ik u gelijk geven. De kosten van het benodigde materiaal zijnde het frame staan niet vermeld op de factuur. Dat is per abuis door de technicus vergeten en voor u een voordeel.....
.....
Als dit inderdaad een misverstand is binnen BSH, dus een fout dan moet dat op te helderen zijn (even afgezien van het feit of je überhaupt aan BSH zou moeten betalen omdat je mogelijk geen opdrachtgever zou zijn): confronteer degene die de mail stuurde met het feit dat de reparatie helemaal niet heeft plaatsgevonden.
Als het geen misverstand is, dan klopt er iets niet aan dit bedrijf.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Ondeugdelijke factuur BSH Huishoudapparaten

Ongelezen bericht door tttlocke »

hänschen klein schreef:
12 sep 2018 18:43
1 - Topic doorsturen naar Consuwijzer ..........
2 - .........................naar het plaatselijke juridisch loket.....
3 - .......de juristen bij de Consumentenbond......
Hänschen (en anderen),
Het topic gaat over een ondeugdelijke factuur.
Niet over een garantieclaim die ten onrechte niet gehonoreerd zou worden.

Zoals ik het lees zou die garantieclaim reeds een gepasseerd station kunnen zijn. TS schrijft immers (in reactie op iemand die het had over 'factoren van buitenaf):
Neesje schreef:
12 sep 2018 18:14
Het gaat niet specifiek om de garantie van de deur daar hoort u mij niet over!
Als TS niet langer een beroep op garantie wil doen, hoeven we er hier niet over uit te weiden, toch?

Neesje
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2012 13:17

Re: Ondeugdelijke factuur BSH Huishoudapparaten

Ongelezen bericht door Neesje »

Goedemorgen,

Ik was gister flink kwaad en heb MM nogmaals berichten gestuurd, zie onderstaand.
(rood = ik / blauw = MM)


Er heeft geen reparatie plaatsgevonden
de machine is niet gerepareerd!!!

BSH zou alleen maar voorrijkosten + half uur voor monteur mogen berekenen

Jullie hebben niet doorgegeven aan bsh dat de deur afgebroken is, anders hadden ze meteen kunnen zeggen dat het niet onder de garantie zou vallen
Maar ik heb meerdere keren zeer duidelijk aangegeven bij jullie dat de deur AFGEBROKEN was
En BSH beweerd in die email dat het niet bij hun bekend was dat hij afgebroken was?!

BSH zegt ook in die mail dat hij gerepareerd is maar dat is niet!
Er staat op de factuur ''frame MOET worden vervangen'' klant gaat EERST overleggen
Er klopt helemaal niks van!!!


WO 17:54
Er staat op de factuur ook niet dat het gerepareerd is. Bij een reparatie zouden er namelijk nog 225 euro extra kosten bijkomen. In de chat is inderdaad aangegeven dat er nog binnen de garantie gerepareerd kan worden, maar dit geldt alleen als het defect aan het apparaat zelf te wijten is. Als je het niet eens bent met de factuur raad ik je aan om verder contact met de reparateur op te nemen.


Nee op de factuur staat inderdaad niet dat het gerepareerd is maar als u de email van BSH goed zou hebben gelezen dan zou u lezen dat hun denken dat het wel gerepareerd is!
En zeg nou zelf 170 euro voor alleen maar kijken en zeggen dat het niet onder garantie valt is een beetje veel geld vind u ook niet??

Ze zegt dat ze een foutje hebben gemaakt en dat ik geluk heb dat het frame niet op de factuur staat maar daar heb ik geen geluk bij want er is helemaal geen nieuw frame gemonteerd!!!!!

Dus de rest van al die **** op de factuur zijn ook niet uitgevoerd!
Hoe kan er nou een veiligheidstest gedaan worden zonder dat er wat gedaan is?

En u kunt de schuld nu wel bij BSH leggen maar de machine is bij jullie gekocht en jullie hebben BSH als reperateur aangewezen!
Ik heb niet gevraagd om een bedrijf dat zomaar dingen op de factuur zet en jullie vervolgens je handen er vanaf trekken!
Dat kan gewoon niet waar zijn!

Er waren kosten gemoeid met het uitvoeren van de reparatie???? Welke reparatie???
Ik neem aan dat jullie aan BSH gemeld hebben dat hij afgebroken was? Daar was geen onderzoek voor nodig hor!! 😂

WO 20:03
Bedankt voor de toelichting Sinéad. Ik vind de conclusie van BSH vreemd, omdat wij namelijk expliciet vermeld hebben wat de klachtomschrijving is. Kan het zijn dat je ook via een andere manier een homeserviceverzoek hebt ingediend?

Desondanks ga ik contact leggen met BSH over de situatie, omdat dit op dit tijdstip niet meer lukt zal ik dit morgen verder oppakken. Zodra ik meer weet, zal ik je informeren. Groet, Ruud

WO 23:06
Nee ik heb op geen andere manier een service verzoek aangevraagd. Ik hoop dat hier duidelijkheid over komt. Ik ben bereid om de voorrijkosten + half uur monteurskosten te betalen, gewoon zoals het zou moeten zijn. Ik hoor het graag van u.

10:13
Hoi Sinéad, Het bericht is doorgestuurd! Zodra we meer weten hoor je het van ons! Groetjes, Demi

Oke bedankt

Gesloten