LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kookplaat niet geleverd door Mediamarkt

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
J. van Leeuwen
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2018 12:13

Kookplaat niet geleverd door Mediamarkt

Ongelezen bericht door J. van Leeuwen »

Op 24 oktober 2018 heb ik een gaskookplaat besteld bij Mediamarkt en direct betaald. De kookplaat zou de volgende dag worden geleverd en ik ontving een track en trace code voor PostNl. De volgende dag ontving ik geen kookplaat en de track en trace code gaf aan dat het product nog niet voor verzending aangeboden was. Vervolgens een week tevergeefs gewacht en toen op 31 oktober Mediamarkt klantenservice gebeld. Zij konden niet verklaren hoe dit kon en adviseerden af te wachten. Je ontvangt wel een standaard mail dat er contact is geweest maar er wordt geen inhoudelijke informatie verstrekt. Toen iedere dag wel contact gezocht met steeds dezelfde antwoorden:, het is nog in het distributie centrum, we zullen ze mailen en wacht nog maar af. Inmiddels heeft mijn partner al twee keer gebeld en gevraagd om een inhoudelijke reactie en of het mogelijk is om een leidinggevende aan de lijn te krijgen. Dat kon niet en de medewerker in kwestie zou een aantekening maken om terug te worden gebeld en een mail sturen aan PostNl.Dit was vrijdag 9 november. Heb toen ook een klacht ingediend die dan binnen 2 weken een reactie zal opleveren. U begrijpt dat ik mij hopeloos voel, niet serieus genomen en aan het lijntje gehouden. Hoe moeilijk kan het zijn om een kookplaat in te laden en naar Harderwijk te rijden! Zijn er andere die een dergelijke ervaring hebben en kunnen jullie ons een tip geven hoe dit op te lossen? Hartelijk dank!

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kookplaat niet geleverd door Mediamarkt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Aankoop annuleren en elders kopen,

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Kookplaat niet geleverd door Mediamarkt

Ongelezen bericht door BreejKC »

kunnen jullie ons een tip geven hoe dit op te lossen?

Het woordje 'ons' heb ik niet voor niets vetgedrukt hierboven opgenomen. Het geldt voor vele topic-starters die hier meelezen. De beste tip in dit soort kwesties is laat die telefoon eens liggen waar hij ligt. Dat wil dus zeggen neem bij een (aanstaand) conflict of meningsverschil altijd schriftelijk contact op met een leverancier.

Allereerst heeft men dan schriftelijk een bewijsstuk dat en wanneer men schriftelijk contact met een leverancier opgenomen heeft. Zwart-op-wit! Daar kan een leverancier nooit meer onderuit. En heus, dat weten ze echt wel als ook zij het zwart-op-wit binnenkrijgen. Zelfs een officiële e-mail geldt als schriftelijk bewijsstuk.

Of dat leveranciers het expres doen dat telefoongesprekken niet serieus genomen worden en men dan vaak geen reactie meer krijgt wil ik in het midden laten. Feit is dat met een telefoongesprek, als het niet opgenomen is, de gewaardeerde klant niets aantonen kan. Maar omdat het al zo gewoon is dat er bij het kleinste conflict maar ook bij ernstiger zaken, vrijwel zonder ophouden getelefoneerd wordt, dan is het een simpel feit dat die medewerkers van klantenservices, helpdesks, callcenters etc. etc. werkelijk overspoelt worden met telefoongesprekken. Juist daardoor kunnen dingen soms niet goed meer geregeld worden of raken ze makkelijk in de vergetelheid. Of dit te verwijten is aan die al medewerkers of aan de gemakzucht van veel klanten daar durf ik ook ook wel een vraagteken bij te zetten.

Tot slot. Als ik soms lees hoe vaak sommigen telefoneren, wachten, weer telefoneren etc. etc. etc. en ik realiseer me de tijd die dat allemaal kost, alsmede de ergernis die het oplevert, dan bedenk ik me dat het schrijven van een brief of email waarschijlijk aanzienlijk minder tijd zou hebben gekost en het resultaat een stuk effectiever zou zijn geweest.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Kookplaat niet geleverd door Mediamarkt

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik vraag me altijd af wat mensen denken te bereiken met het vragen naar een leidinggevende. Die persoon gaat niet over de klantenservice, maar over de klantenservice-medewerkers. En heeft precies zoveel recht in het systeem als degene die aan de telefoon zitten. En zal daarmee ook dezelfde antwoorden geven.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Kookplaat niet geleverd door Mediamarkt

Ongelezen bericht door BreejKC »

Als je een brief schrijft of een email stuurt hoef je niet eens te vragen naar een leidinggevende. Als het goed is komt zo'n stuk daar vanzelf terecht. Die klantenservicemedewerkers, in vele gevallen ingehuurde callcenters die alleen maar standaardantwoorden kunnen/mogen geven, krijgen zo'n officieel geschreven stuk van klanten niet eens te zien.

En juist die veel ingehuurde callcenters zijn een uitgekiende policy van sommige grotere bedrijven, om makkelijk van bellers, die in veel gevallen gewoon lastig gevonden worden, op een makkelijke manier af te komen. En reken erop dat die policy werkt, want velen die hier niet eens reageren worden met een kluitje in het riet gestuurd en druipen met de staart tussen de benen af na een mislukt telefoongesprek.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kookplaat niet geleverd door Mediamarkt

Ongelezen bericht door Moneyman »

BreejKC schreef:
11 nov 2018 21:15
Als je een brief schrijft of een email stuurt hoef je niet eens te vragen naar een leidinggevende. Als het goed is komt zo'n stuk daar vanzelf terecht. Die klantenservicemedewerkers, in vele gevallen ingehuurde callcenters die alleen maar standaardantwoorden kunnen/mogen geven, krijgen zo'n officieel geschreven stuk van klanten niet eens te zien.
Alsof iedere email (“officieel geschreven stuk” :D ) naar een leidinggevende gaat... :mrgreen:

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Kookplaat niet geleverd door Mediamarkt

Ongelezen bericht door BreejKC »

Ben ik met je eens MM, niet alle geschreven brieven of e-mails zullen bij een leidinggevende terecht komen. Maar waar zo'n brief of email ook terecht komt, als het slecht wordt afgehandeld of afgedaan met een "daar hebben we nooit iets over vernomen", wat ook nog wel eens voorkomt, dan kan de klant ten allen tijde bewijzen dat iets aan het desbetreffende bedrijf, tenminste, verstuurd is.

Verder kun je bij email nog gebruik maken van een zgn. ontvangst- en/of leesbevestiging, waarvan de verzender dan weer een antwoord krijgt. Als je van die optie in een goed emailprogramma gebruik maakt, dan sta je natuurlijk helemaal sterk in je bewijs dat het tenminste verstuurd, ontvangen en/of gelezen is.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kookplaat niet geleverd door Mediamarkt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Daar ben ik het helemaal mee eens, al bel ik meestal eerst even een keer.

witteflits
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 dec 2017 14:55

Re: Kookplaat niet geleverd door Mediamarkt

Ongelezen bericht door witteflits »

WOW echt dit is ook een MM WOW effect.
WOW ik ben toch niet gek😂😂
De enige tip die ik kan geven is niet meer bij die groten kopen maar een kleine service bewuste vakzaak.
Dan wordt hij ook nog vakkundig aangesloten is mijn ervaring.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Kookplaat niet geleverd door Mediamarkt

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Koop voortaan die spullen gewoon bij de plaatselijke witgoed boer.
Service gericht, zetten het ook nog voor je neer of installeren het ook nog voor.
Voor mij al jaren geen tot aan de deur service van die prijsstunters.
Verder ALLE communicatie schriftelijk dus via de mail.
Scheelt een berg frustraties.
Call centers zijn er op ingericht om de klager af te poeieren. Dit in tegenstelling tot de vroegere Klantenservices.

Gesloten