Pagina 1 van 1

Reparatie inductiekookplaat alleen op afspraak en met voorrijkosten

Geplaatst: 10 okt 2019 09:29
door Simonsz
Waarom is het toch onmogelijk om een inductie kookplaat bij de fabrikant - Siemens in dit geval - langs te brengen en te laten repareren? In plaats daarvan kan je alleen een afspraak maken met een monteur om je voor €99 voorrijkosten een nieuwe plaat aan te laten smeren. Een handig verkoopmodel, maar niet klantvriendelijk. Ben dan maar met de plaat naar Winterswijk gereden en heb de Jacobskerk bekeken terwijl de diagnose gesteld werd, waarna de gerepareerde plaat 2 dagen later thuis gestuurd werd. Waarom kan dat bij de fabrikant zelf niet ?
Huib Simonsz

Re: Reparatie inductiekookplaat alleen op afspraak en met voorrijkosten

Geplaatst: 10 okt 2019 09:46
door NeoDutchio
Siemens heeft geen fabriek in Nederland. Het heeft dus geen nut om een kookplaat naar een kantoorpand te brengen, daar kunnen ze niets mee.
U hebt ook geen overeenkomst met Siemens, dus klantvriendelijk terwijl u geen klant bent kan dus niet. Siemens moet apart iemand naar u toesturen, net zoals elke reparatiedienst en vraagt daar dus ook geld voor. En als blijkt dat de plaat niet meer te repareren is, dan blijft vervanging over.

U bent wellicht handig om de kookplaat uit te bouwen om ergens naar toe te brengen, maar hoeveel mensen kunnen dit? En dan ook nog veilig verpakken om op te sturen. Dus niet zo vreemd dat reparatie bij u thuis gebeurd.

Re: Reparatie inductiekookplaat alleen op afspraak en met voorrijkosten

Geplaatst: 10 okt 2019 10:44
door berndv
Simonsz schreef:
10 okt 2019 09:29
Waarom is het toch onmogelijk om een inductie kookplaat bij de fabrikant - Siemens in dit geval - langs te brengen en te laten repareren? In plaats daarvan kan je alleen een afspraak maken met een monteur om je voor €99 voorrijkosten een nieuwe plaat aan te laten smeren.
Ja, hoe een bedrijf zijn processen ook inregelt, het is nooit voor iedereen goed. Als ze bijvoorbeeld alleen de service boden om het op te sturen, zouden we hier klachten voorbij zien komen dat ze zoveel moeite moeten doen voor een reparatie, kookplaat uitbouwen, netjes inpakken, tegen kosten versturen, onderzoekskosten betalen, wachten op reparatie, weer verzenden en vervolgens de gerepareerde plaat weer inbouwen.

Persoonlijk vind ik de mogelijkheid dat er een monteur aan huis komt, waardoor je zo kort mogelijk zonder zit, wel een fijne oplossing. Je hebt zelf niet de rotzooi van het uitbouwen en het ongemak van een lange periode zonder plaat zitten.

Re: Reparatie inductiekookplaat alleen op afspraak en met voorrijkosten

Geplaatst: 10 okt 2019 22:44
door crazyme
Lijkt mij een prima service met als doel uw kookplaat zo snel mogelijk weer aan het koken te krijgen.

Re: Reparatie inductiekookplaat alleen op afspraak en met voorrijkosten

Geplaatst: 10 okt 2019 23:10
door BL2
Simonsz schreef:
10 okt 2019 09:29
In plaats daarvan kan je alleen een afspraak maken met een monteur om je voor €99 voorrijkosten een nieuwe plaat aan te laten smeren. Een handig verkoopmodel
De Siemensmonteur is niet bij u aan huis geweest, hoe kunt u dit dan zo stellig beweren ? Dat lijkt wat op laster, toch ?

Re: Reparatie inductiekookplaat alleen op afspraak en met voorrijkosten

Geplaatst: 11 okt 2019 07:23
door kweenie
Simonsz schreef:
10 okt 2019 09:29
Waarom is het toch onmogelijk om een inductie kookplaat bij de fabrikant - Siemens in dit geval - langs te brengen en te laten repareren? In plaats daarvan kan je alleen een afspraak maken met een monteur om je voor €99 voorrijkosten een nieuwe plaat aan te laten smeren.
- Omdat het eerste aanspreekpunt de verkoper is en niet de fabrikant of de importeur;
- Omdat de reparateurs van BSH rustig hun werk moeten kunnen doen en er niet op zitten te wachten dat er steeds mensen langskomen;
- Omdat BSH anders per jaar tienduizenden euro's extra zou moeten uitgeven om een 'publieksvrendelijk' reparatiecentrum op te zetten (plus nog heel wat meer voor een baliemedewerker etc.) in plaats van een meer achteraf gelegen bedrijfshal.