LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MediaMarkt levert wasmachine niet

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
02 feb 2020 23:45
NeoDutchio schreef:
01 feb 2020 23:19
Als u dus weet dat u niet altijd thuis bent koop dan niet online of doe dat bij een winkelier waarmee u wel een tijdsafspraak kan maken.
Het is onredelijk om te eisen dat mensen altijd thuis zijn. Daar is namelijk voor nodig dat ze geen werk hebben, geen boodschappen hebben, nooit uitgaan, ect.
Het is onredelijk om te eisen dat een verkoper zijn werkwijze moet aanpassen aan de klant. Er zijn verkopers die alle leveringen in logische volgorde van route inplannen en er zijn verkopers die persoonlijk naar elke klant gaan. Als je altijd thuis bent kan je kiezen voor een verkoper die op een willekeurig moment van de dag komt en als je alleen op bepaalde momenten thuis bent, dan kies je voor een verkoper waar je een afspraak mee kan maken.

Je kan niet verwachten dat een bedrijf als MM die een logische route rijdt daar vanaf gaat wijken, extra kilometers gaat maken met het gevolg dat andere klanten niet bezocht kunnen worden. Het is hun keuze om dat zo te doen, dat weet je van te voren als klant, dan moet je dus ook niet achteraf gaan klagen dat ze het zo doen.
En ja, dan gaat u zeggen “dan zetten ze toch extra chauffeurs in”, maar daarmee verhoog je weer de prijzen. Zij kiezen voor deze opzet en een andere verkoper voor een andere. Ieder zijn keuze.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dan maar een dagje vrij nemen of thuis werken, of een "oppas" regelen. Dat lijkt me niets bijzonders.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door alfatrion »

In de visie van NeoDutchio moet je vrij nemen totdat de wasmachine is bezorgd omdat verlangen dat de verkoper rekening houdt met de koper onredelijk zou zijn.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door witte angora »

Flauw, alfa, en dat weet je heus wel.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je hebt tenslotte een wasmachine nodig of niet. :lol:

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
03 feb 2020 11:06
In de visie van NeoDutchio moet je vrij nemen totdat de wasmachine is bezorgd omdat verlangen dat de verkoper rekening houdt met de koper onredelijk zou zijn.
Dan moet u toch beter lezen. In mijn visie moet je een verkoper zoeken die bij je wensen past. Wil je persoonlijke aandacht en een afspraak op het moment dat het jou uitkomt moet je dus niet gaan bestellen bij een winkel die dat niet aanbiedt.
Het is onredelijk om iets anders te verwachten dan er aangeboden wordt.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
01 feb 2020 23:19
Als u dus weet dat u niet altijd thuis bent koop dan niet online
Artikel 6:248 BW schreef: 1. Een overeenkomst heeft niet alleen de door partijen overeengekomen rechtsgevolgen, maar ook die welke, naar de aard van de overeenkomst, uit de wet, de gewoonte of de eisen van redelijkheid en billijkheid voortvloeien.

2.Een tussen partijen als gevolg van de overeenkomst geldende regel is niet van toepassing, voor zover dit in de gegeven omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn.

kuenjak
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 okt 2017 21:20

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door kuenjak »

Ja, dat heb je bij die bedrijven, vooraf betalen, dan ben je de sjaak als het mis gaat.
Daarom betaal ik bij alle grote en kleine zaken, online, altijd achteraf op factuur.
En wil ik iets snel hebben dan naar de plaatselijke winkel, daar kun je ook nog van de prijs afdingen.
Achteraf betalen heeft voordelen dan kan er fout gaan wat er wil dan is het hun verantwoording, en jij houdt je centen in de knip.
Ook bij mediamarkt, bol.com, coolblue, ect. die accepteren allemaal achteraf betalen.
dat doe ik altijd en het gaat zonder problemen soms wordt een product later geleverd dan bel ik op en zet het retour, met bevestiging
Geen probleem werkt prima.
Suc6
Jan Kuenen

kuenjak
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 okt 2017 21:20

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door kuenjak »

Daarom moet je bij bestelling online altijd achteraf betalen met factuur, dan ben je altijd baas wat er ook gebeurd.
Als ik bij de grote en kleine wat online bestel dat is altijd op factuur. ook bij mediamarkt - bol.com - coolblue ect.
En dan is de 30 dagen termijn van kracht, en gaat het fout dan is het hun probleem en jij houdt je centen in de knip

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
03 feb 2020 14:11
NeoDutchio schreef:
01 feb 2020 23:19
Als u dus weet dat u niet altijd thuis bent koop dan niet online
Artikel 6:248 BW schreef: 1. Een overeenkomst heeft niet alleen de door partijen overeengekomen rechtsgevolgen, maar ook die welke, naar de aard van de overeenkomst, uit de wet, de gewoonte of de eisen van redelijkheid en billijkheid voortvloeien.

2.Een tussen partijen als gevolg van de overeenkomst geldende regel is niet van toepassing, voor zover dit in de gegeven omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn.
Wat is er niet redelijk aan een goedkope prijs met dito service? Bij de Aldi krijg je ook niet dezelfde service als bij de AH. Vandaar dat je ook bij de een minder betaald dan bij de ander.

Als voorbeeld:
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_w ... 80812.html. Deze kost €379,-, wordt binnen 2 dagen afgeleverd op een moment dat het afleveradres op de route zit. Oftewel, een aflevermoment kan je dus niet plannen.
Heb je de machine sneller nodig:
https://www.coolblue.nl/product/585063/ ... 70410.html. Voor €429,- morgen al aangesloten
Heb je minder haast en wil je een vaste bezorg afspraak maken:
https://www.expert.nl/whirlpool-fscr-70410 Voor €399,-.

Ik zie niet in wat er onredelijk is aan de goedkoopste prijs met een goedkope service? Je hebt als klant de keuze:
€379,- en binnen 2 dagen afgeleverd ergens op een dag;
€399,- met een langere levertijd, maar wel op afspraak te kunnen bezorgen;
€428,- om het morgen al in huis te hebben. Nadeel is wel dat je pas in de ochtend de tijd kan zien.

Optie 1 doe je als er altijd iemand thuis is;
Optie 2 als er geen haast bij is en je zekerheid wil hebben dat je ook thuis bent op het moment van levering;
Optie 3 als er grote haast is en je morgen thuis bent.

jvardartv
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 okt 2015 18:54

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door jvardartv »

grun schreef:
02 feb 2020 09:23
Tegenwoordig koop ik alles bij Coolblue. Niet de goedkoopste maar wel een prima service.
En met de laagste prijs garantie (bol.com eveneens). Ook tijdens de btw-dagen.
NeoDutchio schreef:
03 feb 2020 16:23
Ik zie niet in wat er onredelijk is aan de goedkoopste prijs met een goedkope service? Je hebt als klant de keuze:
€379,- en binnen 2 dagen afgeleverd ergens op een dag;
€399,- met een langere levertijd, maar wel op afspraak te kunnen bezorgen;
€428,- om het morgen al in huis te hebben. Nadeel is wel dat je pas in de ochtend de tijd kan zien.
Heb zelf ook ondervonden dat goedkoop duurkoop is. Mijn ijdele hoop was dat de kans groot genoeg was (60-70%) dat het zonder problemen geleverd kon worden, en ja hoor. Wacht nu al 3 weken op mijn wasmachine. De Expert zou ik persoonlijk trouwens ook afraden op het gebied van klantvriendelijkheid en oplossingsgerichtheid met incidenten.

Gesloten