[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • Ontevreden over Witgoed Dokter Haarlem
Pagina 1 van 1

Ontevreden over Witgoed Dokter Haarlem

Geplaatst: 16 feb 2020 10:50
door Mkjb
Na 4,5 jaar begaf mijn samsung droger. Ik de witgoed dokter haarlem erbij gehaald. Bij binnenkomst zei de monteur al meteen dat het aan de printplaat ligt. De monteur heeft de wasdroger bekeken en zei meteen “ja het is de printplaat hij is doorgebrand”. Samen met mijn man hebben we gevraagd of we het mochten zien maar er was geen enkele teken van doorbranding. Ik vroeg hem nog de thermische zekering te checken en daar had hij in eerste instantie nooit van gehoord. Na twee keer vragen toonde hij mij een ander onderdeel wat zeker niet de thermische zekering was. Hij gaf aan dat een printplaat startte bij 250€ en niet de moeite was om te vervangen. Ik had nooit een samsung moeten kopen! Toen kreeg ik een vooraf geprint factuur van 71€ die ik mocht betalen. Ik voel me toch wel afgezet!

Re: Ontevreden over Witgoed Dokter Haarlem

Geplaatst: 16 feb 2020 22:04
door witte angora
Die 71 euro is een redelijk normaal bedrag voor voorrijd- en onderzoekskosten. Maar aangezien hij niets heeft gevonden is het inderdaad weggegooid geld.

Maar waarom denk je dat het de thermische zekering was? Er kunnen meerdere redenen zijn dat de machine het niet doet. Kijk hier maar eens: https://www.teamwitgoed.nl/droger-repar ... -meer-aan/

Ongetwijfeld weet ons zeer gewaardeerd forumlid komkommer, die per slot van rekening zelf in het witgoed heeft gezeten, precies waar het aan ligt.

Re: Ontevreden over Witgoed Dokter Haarlem

Geplaatst: 16 feb 2020 22:45
door Lady1234
Maar als u dan wist dat het de thermische zekering was, waarom dan niet zo’n ding gekocht en zelf vervangen?

Re: Ontevreden over Witgoed Dokter Haarlem

Geplaatst: 17 feb 2020 07:09
door crazyme
Bij dit soort klachten over de deskundigheid van monteurs is het altijd de vraag hoe deskundig de leek is om daar een oordeel over te kunnen vellen.

Misschien is het een prutser die bij elke klant hetzelfde roept omdat de klant toch geen idee heeft, maar soms denk de klant het beter te weten zonder kennis van zaken.

U zou een tweede monteur kunnen laten komen.

Re: Ontevreden over Witgoed Dokter Haarlem

Geplaatst: 17 feb 2020 08:38
door Komkommertijd
Vaak willen ze een gebruikte verkopen,
en nemen de oude voor oude ijzer gratis mee!

Dan vind je jou kapotte enkele straten verder met schoongemaakte sensor, soms is die alleen maar vuil en niet eens stuk!
De in de genoemde Witte Angora link genoemde zaken zelf nakijken en 90% draaide weer gratis nog vele jaren!

Re: Ontevreden over Witgoed Dokter Haarlem

Geplaatst: 17 feb 2020 08:53
door Klaas Jan
Lady1234 schreef:
16 feb 2020 22:45
Maar als u dan wist dat het de thermische zekering was, waarom dan niet zo’n ding gekocht en zelf vervangen?
Bijvoorbeeld omdat je daar het talent niet voor hebt.
Of er fysiek niet toe in staat bent.
Of er geen gereedschap voor hebt.
Of er behalve die optie nog andere defecten zouden kunnen zijn die een door een deskundige opgespoord kunnen worden.
Of omdat je er niet voldoende kennis er ervaring mee hebt.

Re: Ontevreden over Witgoed Dokter Haarlem

Geplaatst: 17 feb 2020 09:01
door Lady1234
Tja, er kan van alles zijn, maar de Ts heeft het over die zekering.

Re: Ontevreden over Witgoed Dokter Haarlem

Geplaatst: 17 feb 2020 10:55
door witte angora
We kennen de TS niet. Maar uit het feit dat er een monteur bij wordt gehaald kunnen we, denk ik, opmaken dat hij niet de 'tools' heeft om de reparatie te verrichten. Het is dus ook maar de vraag waarom hij over die zekering begint. Misschien ergens gelezen of wat dan ook? Of een klok-en-klepel buurvrouw die met stellige zekerheid 'weet' dat dat de oorzaak is?

We weten meer niet dan wel, het enige wat we weten is dat er een monteur is geweest, het heeft 71 euro gekost, en de machine doet het nog steeds niet. En die frustratie is wel te begrijpen.

Re: Ontevreden over Witgoed Dokter Haarlem

Geplaatst: 17 feb 2020 11:26
door sylvesterb
witte angora schreef:
16 feb 2020 22:04
Die 71 euro is een redelijk normaal bedrag voor voorrijd- en onderzoekskosten. Maar aangezien hij niets heeft gevonden is het inderdaad weggegooid geld.
Hij heeft wel wat gevonden maar TS erkent niet dat dit de oorzaak is. Daarbij geeft hij het advies om dit onderdeel niet te vervangen omdat de droger dit niet meer waard is. Lijkt mij een goed advies als dit de oorzaak is.

TS vermoed enkel dat de zekering defect is en als hij dit zeker weet kan hij natuurlijk een andere partij inschakelen, maar dan zal TS weer onderzoekkosten/voorrijden moeten betalen zonder de garantie dat het de zekering is.

Re: Ontevreden over Witgoed Dokter Haarlem

Geplaatst: 17 feb 2020 12:46
door moederslink
Waarom geen monteur ingeschakeld van het bedrijf waar deze droger is gekocht?
Na 4.5 jaar is zo.n ding toch écht niet compleet total loss? En waar het aan ligt kun je vaak als leek niet weten.
Deze € 71 is in ieder geval, zo te lezen, weggegooid geld.

Re: Ontevreden over Witgoed Dokter Haarlem

Geplaatst: 17 feb 2020 14:10
door snuffel1
De droger heeft het begeven kan van totale uitval tot een piep tijdens het draaien zijn maar terzijde. Als de reparateur de symptomen van een defecte printplaat herkend dan heeft geen zin om verder te zoeken en sluit het onderzoek af. Thermische beveiligingen worden wel gebruikt maar als er één defect gaat heeft dat een oorzaak dus zomaar vervangen in de hoop dat die heel blijft lost het defect niet op. De thermische beveiliging gaat defect als het verwarmingselement oververhit raakt en dat is vaak te wijten aan de motor die middels een schoepenrad de luchtstroom door de droger laat gaan. Zo'n reparatie is mogelijk nog veel kostbaarder omdat de droger compleet omdat de droger compleet uit elkaar gehaald dient te worden. De kosten die u nu heeft betaald zijn redelijk te noemen want als u naar de verkoper was teruggegaan weet ik bijna zeker dat die Samsung had ingeschakeld en dan had u a, veel langer moeten wachten en b, het voorrij tarief en de onderzoekskosten dienen te betalen om dan ook te horen te krijgen dat de droger afgeschreven is.

Re: Ontevreden over Witgoed Dokter Haarlem

Geplaatst: 17 feb 2020 18:54
door Sira
Ik weet niet of u een luchtafvoerdroger of een condensdroger heeft, maar zijn alle filters goed schoon? Ook de condensor (deze wordt nog weleens vergeten)?

Als alles goed schoon is, kunt u nog proberen de bolle achterplaat los te schroeven. Daar zit namelijk een resetknop.
Doet de droger het daarna nog niet, dan vrees ik dat u hem ter reparatie moet aanbieden of naar een andere moet uitkijken.