Pelgrim IK4073M matzwarte inductieplaat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
stanis40
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mei 2009 18:30

Pelgrim IK4073M matzwarte inductieplaat

Ongelezen bericht door stanis40 »

Mensen gewoon een een waarschuwing, heb deze plaat van Pelgrim via Keukenloods gekocht. Prima bedrijf prima service alleen de afwikkeling nu sucks. Ook contact gehad met Atag. Bah bah.

Heb een matzwarte inductiekookplaat van Pelgrim gekocht. Het ding ziet er ontzettend goed uit, prachtig ding doet wat ie moet doen maar. Allejezus, de krasgevoeligheid van de matzwarte laag is gigantisch. Is wat nieuws bij Atag.

Allemaal nieuwe pannen gekocht, speciale zachte doeken om schoon te maken.
Maar beweeg je per ongeluk de pan over de plaat, om bijvoorbeeld het vlees even te schudden heb je direct niet te verwijderen krassen.
Doordat die in de matzwarte laag zitten zijn ze ook nog eens vreselijk zichtbaar.

Atag geeft geen thuis Keukenloods geeft ook geen thuis, probeer maar te verhalen op de inboedelverzekering. Bah bah.

Vandaag vergeten de pan op te tillen weer paar vette krassen erbij. Nou niet doen dus

Stefan

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Pelgrim IK4073M matzwarte inductieplaat

Ongelezen bericht door rvjapio »

Met Keukenloods is niks mis, weet ik uit eigen ervaring. De inductieplaat functioneert en ziet er volgens u geweldig uit.
Maar blijkbaar heeft u zich verkeken op de krasbestendigheid van de plaat. Probeer er bij Atag of Google achter te komen of die matzwarte laag op de een of andere is te behandelen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Pelgrim IK4073M matzwarte inductieplaat

Ongelezen bericht door Jablan »

Dit is de eerste keer, dat ik deze klacht tegenkom. Jouw Pelgrim IK4073M met adviesprijs 869 euro is het zusje van Gorenje IT643BSC of IT640BX. Wij hebben veel meer van Gorenje, maar nergens krassen op de oppervlakken, ook na tien jaar niet.

Keukenloods lijkt mij het eerste aanspreekpunt. Heb je foto's van de schade naar dit bedrijf gestuurd?

stanis40
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mei 2009 18:30

Re: Pelgrim IK4073M matzwarte inductieplaat

Ongelezen bericht door stanis40 »

Met keukenloods is helemaal niks mee, heb er al vaker wat besteld en zal daar ook wel blijven bestellen, maar de matzwarte laag is gewoon erg zwak. En niet voor het een of ander maar die plaat van Gorenje is niet matzwart.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Pelgrim IK4073M matzwarte inductieplaat

Ongelezen bericht door Jablan »

Heb je een outlet-model gekocht?

Gorenje is de eigenaar van Pelgrim. Beter gezegd: de Gorenje-modellen worden in Nederland onder de merknamen Pelgrim, Atag en ETNA, niet onder eigen naam. Daarom heb ik daar even gekeken.

stanis40
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mei 2009 18:30

Re: Pelgrim IK4073M matzwarte inductieplaat

Ongelezen bericht door stanis40 »

geen outlet model, dit model is pas sinds vorig jaar met deze laag op de markt. En die is gewoon echt waar vreselijk gevoelig wel erg mooi

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Pelgrim IK4073M matzwarte inductieplaat

Ongelezen bericht door Jablan »

Dan vraag ik mij af of de coating wel dik genoeg is aangebracht. Op mij komt het over als een productiefout.

stanis40
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mei 2009 18:30

Re: Pelgrim IK4073M matzwarte inductieplaat

Ongelezen bericht door stanis40 »

tsja en dan niemand die de verantwoording pakt. Lekker handig dus.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Pelgrim IK4073M matzwarte inductieplaat

Ongelezen bericht door crazyme »

Atag geeft geen thuis Keukenloods geeft ook geen thuis, probeer maar te verhalen op de inboedelverzekering. Bah bah.
Geen enkele inhoudelijke reactie ?

Dat geloof ik niet.

stanis40
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mei 2009 18:30

Re: Pelgrim IK4073M matzwarte inductieplaat

Ongelezen bericht door stanis40 »

nee, als je met atag belt krijg je iemand eraan die thuis werkt, ( logisch natuurlijk ) en het weer weer terug stuurt naar de verkopende partij.
en dan krijg ik dit antwoord van keukenloods

Dit soort schades zijn altijd zeer lastig.
Vooral omdat glasschade nooit onder de garantievoorwaarden valt gezien niet te achterhalen is waardoor deze is ontstaan.

Wel valt dergelijke glasschade vaak onder de inboedel of opstalverzekering.
Ik raad u in deze dan ook aan om contact met uw verzekeraar op te nemen.
Zij leggen dan indien van toepassing de claim bij de verantwoordelijke partij neer.

Hopende u voldoende op de hoogte gebracht te hebben.

Met vriendelijke groet,

tsja

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pelgrim IK4073M matzwarte inductieplaat

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Natuurlijk valt dat niet onder een inboedelverzekering of glasverzekering. Ten eerste is een ingebouwde kookplaat opstal. En het glas van die kookplaat is niet voor lichtdoorlating en die krassen hebben verder ook geen effect op het gebruik. Dus wat dat betreft is er helemaal geen schade.

Kijk eens naar de onderkant van uw pannen

stanis40
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mei 2009 18:30

Re: Pelgrim IK4073M matzwarte inductieplaat

Ongelezen bericht door stanis40 »

Natuurlijk valt dat niet onder een inboedelverzekering of glasverzekering. Ten eerste is een ingebouwde kookplaat opstal. En het glas van die kookplaat is niet voor lichtdoorlating en die krassen hebben verder ook geen effect op het gebruik. Dus wat dat betreft is er helemaal geen schade.

Kijk eens naar de onderkant van uw pannen

Pannen zijn nieuw extra nieuw gekocht omdat we van gas afkwamen, en snap ook dat dit niet onder mijn glasverzekering valt. Is gewoon makkelijk eraf maken van en Pelgrim en Keukenloods

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pelgrim IK4073M matzwarte inductieplaat

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Toch kan er nog iets scherps onder uw pannen zitten. Maar dat onzinnige afschuiven op een verzekering is dwaasheid

stanis40
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mei 2009 18:30

Re: Pelgrim IK4073M matzwarte inductieplaat

Ongelezen bericht door stanis40 »

wat denk je dat ik gedaan heb na de eerste kras :)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pelgrim IK4073M matzwarte inductieplaat

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

In de winkel gekocht: klacht indienen bij https://www.cbw-erkend.nl/

En anders bij www.Thuiswinkel.org

Daar zijn die instellingen voor.

stanis40
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mei 2009 18:30

Re: Pelgrim IK4073M matzwarte inductieplaat

Ongelezen bericht door stanis40 »

zaten geen krassen op toen ik m kreeg, was ie in orde

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Pelgrim IK4073M matzwarte inductieplaat

Ongelezen bericht door kweenie »

Het klinkt ook een beetje als vragen om moeilijkheden. Ze gebruiken die glasplaten (met de bedrukking er onder) omdat glas een relatief sterk en krasvast materiaal is. Vervolgens willen ze dat weer teniet doen door er een matte coating op te doen. Dat kan toch niet goed gaan, zou je denken.

stanis40
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mei 2009 18:30

Re: Pelgrim IK4073M matzwarte inductieplaat

Ongelezen bericht door stanis40 »

@ kweenie kan je momenteel dus alleen maar groot gelijk geven. Maar hij ziet er zonder krassen zo mooi uit.

Luc2212
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2022 10:20

Re: Pelgrim IK4073M matzwarte inductieplaat

Ongelezen bericht door Luc2212 »

Hallo Stefan,

Ik heb zelf een nieuwe keuken besteld met deze inductieplaat. Ben je er , behalve de krassen tevreden over? Ik kan online weinig gebruikerservaringen teruglezen, dus ik ben benieuwd naar die van jou.

Groet,

Lucas

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Pelgrim IK4073M matzwarte inductieplaat

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Luc2212 schreef:
21 feb 2022 10:24
Hallo Stefan,

Ik heb zelf een nieuwe keuken besteld met deze inductieplaat. Ben je er , behalve de krassen tevreden over? Ik kan online weinig gebruikerservaringen teruglezen, dus ik ben benieuwd naar die van jou.

Groet,

Lucas
Dan zou ik maar deze ervaring van Stefan aan de verkoper voorleggen, en vragen of je een andere kookplaat kan kiezen.

Gesloten