Al twee maanden geen koffie uit ons luxe Philipsapparaat
Geplaatst: 05 jun 2020 15:26
Hieronder ons avontuur met Philips.. die nog steeds onopgelost blijft..
Op 2 december 2019 hebben wij besloten te gaan voor een duur en luxe koffieapparaat.
Het werd een espresso machine (ep3246/70) van Philips a 600,- en super blij waren we ermee!
Op 23 maart stopte hij ermee, na al vaker kortdurig problemen gehad te hebben. Van Philips mochten we heb opsturen, heel fijn, dit deden wij dezelfde dag nog.
We kregen hem terug op 3 april, de koffiemolen was defect en gerepareerd. Echter zaten er op ons nog als nieuw uitziende apparaat nu allemaal krasjes. Dit vonden wij erg vervelend, want wij waren juist zo voorzichtig geweest met onze nieuwe aanwinst. Direct Philips gebeld, ze gingen overleggen wat we moesten doen. In de tussentijd konden wij hem wel gebruiken. Het duurde erg lang, we moesten er zelf maar achteraan, maar 16 april kon hij nogmaals terug gestuurd worden en ze gingen het repareren. Tijdens deze 2 weken gebruik, kwamen wij erachter dat nu ook de melkopschuimer stuk was. Zo ongeveer elk 2e kopje cappucino stroomde over, en er kwam een scheut water achteraan. Geen goede koffie dus! Dit hebben we tussendoor ook doorgebeld, dit gingen ze ook maken.
Op 29 april kregen we bericht dat we het apparaat terug kregen, maar zonder reparatie. Er zou helemaal niets mis zijn met de opschuimer, en de krassen die hoorden bij een apparaat die al 4 maanden oud was. Wij waren verbolgen over dit bericht en in overleg met de klantenservice hebben wij het apparaat geweigerd aan de deur en terug laten gaan naar het reparatiecenter( E-care).
Wij waren natuurlijk boos en de klantenservice was uiterst begripvol, ze gingen het wederom oplossen.
12 mei kregen we het apparaat weer terug. Er was wederom niets aan gedaan en we kregen het bericht dat ze geen schade zagen. We hadden het dus verzonnen? Sterker nog, er zat een grote nieuwe kras bij, en de lekbak was nu verzakt.
Voor het eerst nu echt boos opnieuw gebeld naar Philips. We zijn er klaar mee, we willen een nieuw apparaat of ons geld terug, want we hebben er geen vertrouwen meer in. Toch moesten we nu voor de 4e keer het apparaat terug sturen en hopen op een oplossing.
Direct gedaan, en 26 mei kregen we hem weer terug. De watertank is vervangen, hier zat de grootste kras op, maar het display en een ander gedeelte van de voorkant zijn nog steeds bekrast. De lekbak is nog steeds verzakt en het apparaat ziet er doorleefd uit. Wij hebben deze slechts 4 maanden met de grootste voorzichtigheid gebruikt, maar zo ziet hij er niet uit. We willen hem zo niet accepteren, maar we komen zo niet verder. We weten het even niet meer. Tijdens het thuiswerken met de coronacrisis voor ons geen koffie dus.. al twee maanden niet.
Hebben jullie nog tips of hulp?
Op 2 december 2019 hebben wij besloten te gaan voor een duur en luxe koffieapparaat.
Het werd een espresso machine (ep3246/70) van Philips a 600,- en super blij waren we ermee!
Op 23 maart stopte hij ermee, na al vaker kortdurig problemen gehad te hebben. Van Philips mochten we heb opsturen, heel fijn, dit deden wij dezelfde dag nog.
We kregen hem terug op 3 april, de koffiemolen was defect en gerepareerd. Echter zaten er op ons nog als nieuw uitziende apparaat nu allemaal krasjes. Dit vonden wij erg vervelend, want wij waren juist zo voorzichtig geweest met onze nieuwe aanwinst. Direct Philips gebeld, ze gingen overleggen wat we moesten doen. In de tussentijd konden wij hem wel gebruiken. Het duurde erg lang, we moesten er zelf maar achteraan, maar 16 april kon hij nogmaals terug gestuurd worden en ze gingen het repareren. Tijdens deze 2 weken gebruik, kwamen wij erachter dat nu ook de melkopschuimer stuk was. Zo ongeveer elk 2e kopje cappucino stroomde over, en er kwam een scheut water achteraan. Geen goede koffie dus! Dit hebben we tussendoor ook doorgebeld, dit gingen ze ook maken.
Op 29 april kregen we bericht dat we het apparaat terug kregen, maar zonder reparatie. Er zou helemaal niets mis zijn met de opschuimer, en de krassen die hoorden bij een apparaat die al 4 maanden oud was. Wij waren verbolgen over dit bericht en in overleg met de klantenservice hebben wij het apparaat geweigerd aan de deur en terug laten gaan naar het reparatiecenter( E-care).
Wij waren natuurlijk boos en de klantenservice was uiterst begripvol, ze gingen het wederom oplossen.
12 mei kregen we het apparaat weer terug. Er was wederom niets aan gedaan en we kregen het bericht dat ze geen schade zagen. We hadden het dus verzonnen? Sterker nog, er zat een grote nieuwe kras bij, en de lekbak was nu verzakt.
Voor het eerst nu echt boos opnieuw gebeld naar Philips. We zijn er klaar mee, we willen een nieuw apparaat of ons geld terug, want we hebben er geen vertrouwen meer in. Toch moesten we nu voor de 4e keer het apparaat terug sturen en hopen op een oplossing.
Direct gedaan, en 26 mei kregen we hem weer terug. De watertank is vervangen, hier zat de grootste kras op, maar het display en een ander gedeelte van de voorkant zijn nog steeds bekrast. De lekbak is nog steeds verzakt en het apparaat ziet er doorleefd uit. Wij hebben deze slechts 4 maanden met de grootste voorzichtigheid gebruikt, maar zo ziet hij er niet uit. We willen hem zo niet accepteren, maar we komen zo niet verder. We weten het even niet meer. Tijdens het thuiswerken met de coronacrisis voor ons geen koffie dus.. al twee maanden niet.
Hebben jullie nog tips of hulp?