[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • Ontevreden over service na klacht over pannenset
Pagina 1 van 1

Ontevreden over service na klacht over pannenset

Geplaatst: 15 jun 2020 17:44
door L Rijsmus
Hallo op 21 Januari kocht ik een pannenset bij Bol.com, maar na enkele maanden begon er roestwater tussen de pannen en de bodem uit te lekken. Contact opgenomen met Bol.com en ik kreeg meteen een terugzendcode om het pannenset terug te sturen. Na het set terug gestuurd te hebben kreeg ik al snel een mail dat het product terug gezonden was en dat ik binnen 3 a 7 dagen het geld 47,95 euro terug op mijn rekening zou hebben, maar helaas na 2 weken nog steeds niets gezien of ontvangen. Weer gemaild met bol.com, nu moest ik van hen contact opnemen met de voordeligstedrogist.nl. Dit was een verkoop partner van hen, en zij zelf konden er verder niets aan doen. Gemaild naar dit bedrijf, na 1 week kreeg ik een mail dat ze nog niet alles van het pannenset binnen hadden (was verpakt in 1 doos) en dat ik daarom nog even geduld moest hebben.

Weer 1 week gewacht en nog maar eens gemaild, nu kreeg ik bericht dat ze het pannenset zelf gingen testen en ik bericht zou krijgen als die test was afgerond. Weer 2 weken gewacht, weer gemaild. Nu zeiden ze dat ze het pannenset niet konden vergoeden omdat het tweedehands was , dus ze konden alleen maar een nieuw pannenset sturen en geen geld terugstorten op mijn rekening. Ik weer gemaild dat ik het pannenset niet meer wilde omdat ik inmiddels een nieuw pannenset had gekocht. Ik kon slechts wachten totdat zij me een nieuw pannenset toestuurden (is maar goed ook gezien de tijd die inmiddels is verstreken), maar zij konden geen geld terug storten, 3 weken later krijg ik een mail van devoordeligstedrogist.nl met de mededeling en sorry dat u nog niets ontvangen hebt maar ik zal het meteen meenemen naar het magazijn en zorgen dat het set deze week nog bij u terecht komt. Nu zijn we alweer 2 weken verder maar nog steeds niets ontvangen. Nu ben ik ten einde raad, kunnen jullie me helpen hoe ik verder moet of kan handelen
met vriendelijke groet Leo Rijsmus

Re: Ontevreden over service na klacht over pannenset

Geplaatst: 16 jun 2020 17:56
door Brahms
Bol.com en haar partners glijden hoe langer hoe verder af, dit is helaas niet het enige topic met deze strekking.
Voor de zoekfunctie, vermeld de bedrijfsnaam altijd in de topictitel.

Re: Ontevreden over service na klacht over pannenset

Geplaatst: 16 jun 2020 18:53
door juliomariner
€47,95 voor een pannenset? Uit hoeveel pannen bestaat de set?
Dat de service van dit bedrijf niet echt de schoonheidsprijs verdient mag duidelijk zijn.
Elke dag een mail sturen tot ze het helemaal zat zijn wil nog wel eens helpen

Re: Ontevreden over service na klacht over pannenset

Geplaatst: 16 jun 2020 18:57
door Bob Schurkjens
Een pannenset met panne

Re: Ontevreden over service na klacht over pannenset

Geplaatst: 16 jun 2020 23:09
door Komkommertijd
Drogist die pannenset verkocht, dat is al verdacht.

Bol.com zal vele goede betrouwbare verkopers verliezen, want de foute verpesten het voor de goede, denk dat Bol.com snel zal instorten.

Re: Ontevreden over service na klacht over pannenset

Geplaatst: 17 jun 2020 12:00
door omega19
Zoals eerder al een keer gepost.

Iedereen met een KvK nummer die 15% van zijn omzet wil afgeven aan Bol.com kan partner worden.

Hierdoor zijn ook de kofferbakverkopers, zolderopruimers, van-de vrachtwagen-gevallen-vinders, en alle ander knutselaars nu ineens op de website van Bol.com te zien.

De partners mogen binnen de wettelijke bepalingen hun eigen voorwaarden stellen aan retouren en garanties, zodat er inmiddels duizenden verschillende voorwaarden zijn

Bol.com ziet zichzelf als een verkoopplatform, zeg maar martkplaats 2.0, maar dit is m.i. een heilloze weg.
Als ze zo doorgaan geef ik ze nog 3 jaar voordat het gedaan is met ze

Re: Ontevreden over service na klacht over pannenset

Geplaatst: 17 jun 2020 12:33
door Nijogeth
Wat dat betreft is het raar als Amazon dan wel voet aan de grond gaat krijgen in Nederland. Die doen exact hetzelfde.

Re: Ontevreden over service na klacht over pannenset

Geplaatst: 17 jun 2020 12:39
door NeoDutchio
Nijogeth schreef:
17 jun 2020 12:33
Wat dat betreft is het raar als Amazon dan wel voet aan de grond gaat krijgen in Nederland. Die doen exact hetzelfde.
Bol is ook serieus begonnen en hield vinger aan de pols bij zijn verkopers. Nu lijkt het allemaal wat vrijer te worden. Als Amazon wel begint met strakke regels en eisers aan zijn verkopers, dan is dat weer een plus tov Bol. De kunst is om het altijd beter te doen dan diegene die je gaat beconcurreren. Inspringen in het gat dat een ander slaat en als je eenmaal gesetteld bent laat je de teugels weer wat vieren om meer winst te maken.

Re: Ontevreden over service na klacht over pannenset

Geplaatst: 17 jun 2020 12:43
door fonsflons
Een paar honderd miljard als bedrijfskapitaal werkt natuurlijk ook mee om vier aan de grond te krijgen.

Re: Ontevreden over service na klacht over pannenset

Geplaatst: 17 jun 2020 12:53
door omega19
Wat voor Bol.com geldt , geldt in principe ook voor Amazon. Als je echter je klantenservice niet op orde hebt de partners de vrije hand geeft in de afwikkeling van klachten versnelt dit het afbraakproces. Kijk maar eens op de vele online klachtenlijsten die er zijn. Bol.com staat praktisch over al in de top 5 (wel na PostNL en KPN).

Enfin, Steeds minder "echte" webshops hebben een platform nodig om te verkopen. Door zelf aan te bieden houden ze 15% commissie op zak wat ze kunnen gebruiken om de klant beter te bedienen.

Wat is de toegevoegde waarde van het platform ?

Re: Ontevreden over service na klacht over pannenset

Geplaatst: 17 jun 2020 13:36
door fonsflons
omega19 schreef:
17 jun 2020 12:53

Wat is de toegevoegde waarde van het platform ?
Inkoppertje, bereik natuurlijk. Voor kleine (99,5% van de) webshops valt de commissie lager uit dan zelf adverteren.

Re: Ontevreden over service na klacht over pannenset

Geplaatst: 17 jun 2020 15:27
door Jablan
omega19 schreef:
17 jun 2020 12:53
Wat is de toegevoegde waarde van het platform ?
Betere vindbaarheid en meeliften op het merk. Overigens let Amazon nog minder op dan Bol, de plaats in de klachten top10 is snel bereikt, mochten ze hier ooit doorbreken.

Re: Ontevreden over service na klacht over pannenset

Geplaatst: 17 jun 2020 18:54
door snuffel1
Bol.com is een groot warenhuis met veel separate winkels en één bol.com kassa. Je betaald aan bol.com maar koopt in separate winkel die eigen garantie voorwaarden hanteert en die zijn geldend. Een in januari gekochte pannenset kopen die na maanden roestwater o.i.d. gaat lekken is best vreemd maar zo kunnen. Edoch geld retour is geen enkele optie want omdat u de pannenset maandenlang in gebruik heeft gehad zijn ze niet eens tweedehands te verkopen en blijft de garantie op die pannenset over d.w.z. uw pannenset wordt ofwel gerepareerd dan wel vervangen door een nieuwe pannenset. Het kan er bij mij niet in dat bol.com u belooft dat u het bedrag retour krijgt zonder overleg met de oorspronkelijke verkoper gepleegd te hebben.