LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
AndrevanKammen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2020 17:19

Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door AndrevanKammen »

Nieuwe droger gekocht in 2016 van Samsung met het typenr. DV80F5E5HGW. Eerst waren we tevreden maar na een tijdje sloeg hij in de oververhitting, Geen probleem denken we nog, even resetten en hij doet het weer, althans zo was het bij onze vorige droger die we 24 jaar hebben gebruikt.

Wat blijkt de sensor was stuk, zo'n sensor hoort te voorkomen dat je wasdroger stuk gaat of je huis in de brand vliegt. Hoe kan deze van zo'n slechte kwaliteit zijn dat hij na een normale oververhitting stuk gaat! Hij is gerepareerd binnen garantie. Een jaar later blijft hij maar melden dat de deur openstond, onder garantie is de plastic pin van de deur vervangen die schoon afgebroken was aan het begin. Nu 4 jaar na aankoop weer oververhitting en niet resetten.

In deze tijd is onze Samsung wasmachine ook compleet stuk gegaan, de motorcontroller was kapot. De wasmachine was ook binnen garantie al een keer gerepareerd. En ook deze was rond de 4 jaar oud.

Ben ik nu de één van de weinigen die toevallig 2 slechte Samsung witgoed producten heeft gehad? Of is het een algemeen probleem. Als dat zo is dan vind ik het gewoon oplichting. Een wasmachine of droger hoort 10 jaar mee te gaan, niet 4.

En dan probeert Samsung je ook nog te verleiden om een review te plaatsen vlak na aankoop om je aankoopbedrag terug te winnen, ja zo kan ik ook goede reviews krijgen. Totale misleiding van Samsung in mijn optiek.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door Jablan »

Bij apparaten met een stekker mag je er tegenwoordig vanuit gaan, dat er altijd 1 onderdeel is, dat het 1 dag na afloop van de garantie begeeft, waardoor je met een disfunctioneel apparaat blijft zitten.

Bij ons is het de koel-vriescombinatie van Samsung. Zou zonder ontdooien moeten werken en dat heeft hij ook gedaan, tot exact 5 jaar en 1 dag na de productiedatum. (We hebben het uitgezocht.) Het ding koelt en vriest nog steeds, maar wel graag om de zoveel tijd met een kunststof beitel en rubberen hamer het ijs onder de onderste lade van het vriesgedeelte weghakken. ;-) Opvolger wordt een ander merk.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jablan

Wat een suggestieve onzin.

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Nog nooit problemen gehad met Samsung apparatuur eigenlijk. De telefoons zijn vreselijk, maar hier in huis meerdere witgoed producten die het al jaren prima doen, en ook in ons vakantiehuis gebruiken we alleen maar samsung. Spul is goed en goedkoop. Moet ik wel zeggen dat wij misschien drie of vier wasjes oer week draaien, dat scheelt ook denk ik.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
20 aug 2020 18:33
Wat een suggestieve onzin.
Hoezo? Sinds wanneer is gebruikservaring onzin?

Dat ene slechte onderdeel duikt regelmatig op in technische testen, waarbij de apparaten worden opengeschroefd en elk onderdeel apart wordt bekeken, om zo te checken of de claim van de fabrikant inzake gebruik en levensduur een goede inschatting is.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door angel1978 »

Bij apparaten met een stekker mag je er tegenwoordig vanuit gaan, dat er altijd 1 onderdeel is, dat het 1 dag na afloop van de garantie begeeft, waardoor je met een disfunctioneel apparaat blijft zitten.
Dit is natuurlijk geen gebruikerservaring maar pure suggestie zonder onderbouwing en de forumredactie zou hier veel harder tegen op moeten treden.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tja Arizonakid smaken verschillen. Na 2 Iphones en nu 2 Samsungs komt dat fruitding er bij mij niet meer in.
Wil niet zeggen dat ik witgoed van Samsung wil. Hoor daar veel slechte dingen over.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jablan

Mijn bezwaar Is deze zin van u. “Bij apparaten met een stekker mag je er tegenwoordig vanuit gaan, dat er altijd 1 onderdeel is, dat het 1 dag na afloop van de garantie begeeft, waardoor je met een disfunctioneel apparaat blijft zitten.”

Dat is dus complete onzin. Ik heb hier verschillende apparaten draaien, waarvan sommige ruimschoots “volwassen” zijn. Zonder enig probleem.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
20 aug 2020 19:00
Bij apparaten met een stekker mag je er tegenwoordig vanuit gaan, dat er altijd 1 onderdeel is, dat het 1 dag na afloop van de garantie begeeft, waardoor je met een disfunctioneel apparaat blijft zitten.
Dit is natuurlijk geen gebruikerservaring maar pure suggestie zonder onderbouwing en de forumredactie zou hier veel harder tegen op moeten treden.
Eens. Ook mijn ervaring is heel anders: mijn Samsung wasmachine en droger draaien al jaren als een zonnetje.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Jablan heeft zeker een punt. Ik zou het geen onzin willen noemen. Meer een hyperbool.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Geplande_veroudering

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hyperbool_(stijlfiguur)

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door hebra98 »

Het komt inderdaad vaker voor.
Zo is er in de electronica ook iets gaande met elektrolytische condensatoren die een vreemd korte levensduur hebben.

Heel veel apparatuur kan defect raken als de elco's door "ouderdom" defect raken.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bob Schurkjens schreef:
20 aug 2020 21:48
Jablan heeft zeker een punt. Ik zou het geen onzin willen noemen. Meer een hyperbool.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Geplande_veroudering

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hyperbool_(stijlfiguur)
Ja, leuk. Maar los van alles wat je daar sowieso over kunt zeggen, maakt dat zijn statements niet waar.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

I rest my case.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
20 aug 2020 21:41
Ik heb hier verschillende apparaten draaien, waarvan sommige ruimschoots “volwassen” zijn. Zonder enig probleem.
Hier ook, al mijn witgoed is op de kop af 24 jaar oud.
Het lijkt wel zo te zijn dat modern witgoed beslist minder levensjaren kent itt tot vroegah...
En niet alleen witgoed , ik heb bv ook nog een oude dvd speler die het nog steeds goed doet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
20 aug 2020 18:19
Bij apparaten met een stekker mag je er tegenwoordig vanuit gaan , dat er altijd 1 onderdeel is, dat het 1 dag na afloop van de garantie begeeft, waardoor je met een disfunctioneel apparaat blijft zitten.
Iets te boud gesteld? 🤔

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb mijn Siemens (made in Germany) wasmachine onlangs nog voorzien van een nieuwe afvoerpomp. Twaalf jaar oud. Fijn dat je zo'n apparaat makkelijk zelf kan herstellen.
Onderdelen zijn makkelijk te krijgen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door Lady1234 »

hebra98 schreef:
20 aug 2020 21:56
Het komt inderdaad vaker voor.
Zo is er in de electronica ook iets gaande met elektrolytische condensatoren die een vreemd korte levensduur hebben.

Heel veel apparatuur kan defect raken als de elco's door "ouderdom" defect raken.
Ik heb geen idee of die dingen in mijn wasmachine, droger, strijkijzer, dvd-speler of tv zitten. Maar bij mij houdt alles het jaren en jaren uit.

Het is dat ik drie jaar geleden een nieuw huis gekocht heb, dus de keukenapparatuur is nog maar zo oud, maar ik weet wel dat mijn oude spullen in mijn vorige huis nog steeds gebruikt worden.

Dus misschien wordt er rommelig mee omgegaan door de klagers?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
20 aug 2020 22:08
Iets te boud gesteld? 🤔
Het stoort alleen, dat iets direct wordt afgestempeld als onzin, omdat anderen het niet herkennen. Dat zwart-wit denken ...
Bob Schurkjens schreef:
20 aug 2020 21:59
I rest my case.
Wel het beste :D

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is zeker onzin. Alsof er in een fabriek iets met opzet zo gemaakt wordt, dat het na vijf jaar en een dag de geest geeft. Op de meeste zaken zit overigens slechts twee jaar garantie.

Er is helemaal geen case.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door hebra98 »

Het ontwerp van elk product en zijn onderdelen heeft een MTBF ( Mean Time Between Failure) interval.
Als iemand elke dag zijn wasmachine gebruikt heeft dat natuurlijk niet eenzelfde levensduur (in jaren) als iemand die hem maar twee keer in de week gebruikt.
Daarom is het MTBF getal belangrijk en kan eenvoudig onderdeel zijn van het ontwerp.
Alles wordt niet ontworpen op maximale levensduur, want dan gaat elk apparaat oneindig lang mee.
En dat is niet een goed verdien model.

Dus ik weet zeker dat de MTBF levensduur in het ontwerp is meegenomen.
En de fabrikant kan daarmee onderdelen "inbouwen" die een kortere MTBF hebben.

Zolang het maar heel blijft in de garantie periode.

Gesloten