Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Henk Terpstra
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:19

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Henk Terpstra »

Waarom zou je goed drinkwater nog schoner willen maken. Tegen een ongewenste hoge prijs. Energie vreter enz. Nog een bijkomstigheid:

Je hoeft hem ook niet schoon te maken. ???!!! Wat een onzin. Haal een trekkertje over de wanden of spoel ze even af. Na hetafdrogen van je rug ook even da handdoek over de wanden. Raampje op een kier.
Rooster Open, of afzuiging even laten draaien tot de spiegel helder is. Deur op kier. Enz.

Vraag aan de mensen die dat ding hebben. Hoe lang gaat hij mee? Dit is over de top. Gr. Henk.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Moneyman »

BertBlom schreef:
11 jan 2021 18:45
Dit is toch een tros radar forum? Waarom ben je hier dan op het forum aan het reageren op mensen die wél consumentenzaken aan de kaak willen stellen?
Je mist het punt. Het gaat niet over het consumentenprobleem ,maar over je keuze je eraan te irriteren.

BertBlom
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2021 17:01

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door BertBlom »

Moneyman schreef:
11 jan 2021 22:55
BertBlom schreef:
11 jan 2021 18:45
Dit is toch een tros radar forum? Waarom ben je hier dan op het forum aan het reageren op mensen die wél consumentenzaken aan de kaak willen stellen?
Je mist het punt. Het gaat niet over het consumentenprobleem ,maar over je keuze je eraan te irriteren.


Bron: waterontharder.com https://youtu.be/ohH40Mz6rUw

"Een goede oplossing tegen kalkaanslag hoeft helemaal niet duur (slechts 169 euro) en ingewikkeld (magneet met tie-wrap op je leiding binden) te zijn.
Daarnaast kun je jaarlijks veel geld besparen op je energie rekening en langere levensduur van apparatuur. Hierdoor heb je je investering in een waterontharder bijna altijd binnen een jaar terugverdiend."

Dit is gewoon niet waar en dus pure misleiding. Het gaat er totaal niet om of ik me irriteer, ik koop dit niet en zal dit ook nooit kopen. Het gaat erom dat dit wordt verkondigd op tv buiten de reguliere reclameblokken (en op hun website) terwijl dit niet waar is.

Oké, de meeste weldenkende consumenten zullen hier niet in trappen, maar een bepaald percentage wel, en daar verdienen zij dus hun geld mee, en wel een winstmarge van om en nabij de 98% procent. k'ching, kassa...

De oplichters die whatsapp-fraude plegen hebben ook geen succes bij het grootste deel van de bevolking. Maar zeg nou eerlijk, ken jij ook niet iemand in jouw omgeving die daar ooit mee te maken heeft gehad? Hadden ze maar hun gezonde verstand moeten gebruiken zeg je dan zeker? Daar hoeven we niks aan te doen in dit land want mensen moeten gewoon hun gezonde verstand gebruiken. Dus helemaal ok! :?:

In mijn ogen is dit pure oplichterij, dat is mijn punt.

En ik hoop dat dit uiteindelijk zal stoppen en ervan wordt geleerd zodat soortgelijke oplichterij ook minder makkelijk wordt.

En tuurlijk, er zijn nog duizenden bedrijven en producten die niet in de haak zijn, maar ik ben maar een enkele consument met dus een beperkte mogelijkheid dit land te verbeteren, en koos dus nu maar eens één topic om mijn mond over open te doen, omdat met niks doen ik zowiezo niks verander.

[/quote]
Je mist het punt. Het gaat niet over het consumentenprobleem ,maar over je keuze je eraan te irriteren.
[/quote]

Hoop dat dit een beetje meer inzicht geeft over 'het punt', ik denk namelijk niet dat ik 'het punt mis'. Begrijp je?

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door de auditu »

Inmiddels zijn we al enigszins afgedwaald. Wellicht een goed moment om het verschil aan te geven tussen ergeren en irriteren. Je ergert jezelf aan iets of iemand en iemand of iets irriteert jou.

BertBlom
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2021 17:01

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door BertBlom »

de auditu schreef:
12 jan 2021 00:04
Inmiddels zijn we al enigszins afgedwaald. Wellicht een goed moment om het verschil aan te geven tussen ergeren en irriteren. Je ergert jezelf aan iets of iemand en iemand of iets irriteert jou.

Misschien iets voor het 'taalloket'? https://onzetaal.nl/taaladvies/

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Moneyman »

BertBlom schreef:
11 jan 2021 23:52
Hoop dat dit een beetje meer inzicht geeft over 'het punt', ik denk namelijk niet dat ik 'het punt mis'. Begrijp je?
Is goed hoor Bert :D

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door scontra »

BertBlom schreef:
10 jan 2021 17:17
Ik wordt elke zaterdag en zondag op tv doodgegooid met programma's die worden gesponsord door dit bedrijf.

(en erger ik me eraan).
"Er zit een knop op je TV en daar verander je de programma's mee". ;-)) Ja, een echte dooddoener, maar het werkt wel !!

De hele reclamewereld bestaat uit niets anders dan uit 'list en bedrog' en als je er niet naar kijkt, hoef je je er ook niet aan te ergeren.
Elke dag komen er in de reclame uitingen duizenden artikelen voorbij waarbij je je twijfels over de effectiviteit ervan zou kunnen hebben.
Kijk geen reclames en het leven ziet er heel wat zonniger en vooral eenvoudiger uit, want tenminste 99% van de aangeprezen artikelen en producten heb je helemaal niet nodig .......... enz.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door 16again »

scontra schreef:
12 jan 2021 10:30
De hele reclamewereld bestaat uit niets anders dan uit 'list en bedrog' en als je er niet naar kijkt, hoef je je er ook niet aan te ergeren.
Elke dag komen er in de reclame uitingen duizenden artikelen voorbij waarbij je je twijfels over de effectiviteit ervan zou kunnen hebben.
Op de doorsnee reclames zal de ReclameCodeCommissie weinig aan te merken hebben. Maar ik verwacht op de reclame uitingen zoals in dit topic wel.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door scontra »

16again schreef:
12 jan 2021 11:01
scontra schreef:
12 jan 2021 10:30
De hele reclamewereld bestaat uit niets anders dan uit 'list en bedrog' en als je er niet naar kijkt, hoef je je er ook niet aan te ergeren.
Elke dag komen er in de reclame uitingen duizenden artikelen voorbij waarbij je je twijfels over de effectiviteit ervan zou kunnen hebben.
Op de doorsnee reclames zal de ReclameCodeCommissie weinig aan te merken hebben. Maar ik verwacht op de reclame uitingen zoals in dit topic wel.
De Reclame Code Commissie beoordeelt de reclame uiting op zich, maar onderzoekt niet of er "niets anders dan de waarheid en alleen maar de waarheid" wordt verkondigt.

Wees altijd wantrouwend naar reclame uitingen, ook als de commissie er geen bezwaar tegen maakt. ;-))

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door 16again »

scontra schreef:
12 jan 2021 11:08
De Reclame Code Commissie beoordeelt de reclame uiting op zich, maar onderzoekt niet of er "niets anders dan de waarheid en alleen maar de waarheid" wordt verkondigt.

Wees altijd wantrouwend naar reclame uitingen, ook als de commissie er geen bezwaar tegen maakt. ;-))
De RCC waakt juist ook op misleidende reclame, en dan moet dus de inhoud van die reclame getoetst worden

Vettemossel
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2020 16:14

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Vettemossel »

Het is een groot leugen!
Dit apparaat, ach het is magneet voor 150 euro, hij scheid inderdaad het water en kalk!
Maar hoe dan ook, het water komt nog steeds in de zelfde samenstelling uit uw kraan!
Anders zou de kalk in de leiding blijven zitten, dat zou niet best zijn !
Stap er niet in, oplichterij !

Evert1966
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2021 11:41

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Evert1966 »

Amfa4000 waterontharder
De laatste maanden kun je bijna geen rtl4 programma meer bekijken zonder de irritante reclames over dit dure apparaat dat niet meer is dan een magneet. (Normaal €299 en vreemd genoeg altijd in de aanbieding voor € 169) Geen enkel wetenschappelijk bewijs dat het prul werkt maar dat deert niet. (Zie ook happydrops.nl) Zelfs ook uitzendingen met de continue reclames over dit fake product vanuit het zonnige Spanje. De kosten van de opnames en indirecte vakanties natuurlijk fiscaal aftrekbaar 😉. De grootste bedrijven worstelen al jaren met hard water en dan zou dit peperdure magneetje uitkomst bieden? Als je zóveel reclame kunt maken verdien je er wel héél veel aan. Regelrechte volksverlakkerij dus. En niet te vergeten milieuvervuiling door productie van niet werkende rommel. Dit is hoe ik er naar kijk.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Revoked »

Geen enkel groot bedrijf worstelt met hard water: daar zijn additieven voor. Probleem opgelost. Letterlijk.

kbogen
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2021 09:55

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door kbogen »

Zelf heb ik een Amfa4000 waterontharder een aantal maanden geleden gekocht. Merkte zeker verschil in de kalkaanslag! Vooral in de badkamer zit er bijna geen kalkaanslag meer!

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door peter17111962 »

kbogen schreef:
23 feb 2021 09:59
Zelf heb ik een Amfa4000 waterontharder een aantal maanden geleden gekocht. Merkte zeker verschil in de kalkaanslag! Vooral in de badkamer zit er bijna geen kalkaanslag meer!
Dat er bij U nu geen kalkaanslag in de badkamer zit kan ook liggen aan het feit dat uw vrouw uw badkamer
tegenwoordig schoonmaakt met een beter schoonmaakmiddel, Zij heeft waarschijnlijk van U gehoord dat U
een placebo 4000 waterontharder heeft gekocht, en nu die badkamer beter is gaan schoonmaken. :roll:

kbogen
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2021 09:55

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door kbogen »

peter17111962 schreef:
23 feb 2021 13:04
kbogen schreef:
23 feb 2021 09:59
Zelf heb ik een Amfa4000 waterontharder een aantal maanden geleden gekocht. Merkte zeker verschil in de kalkaanslag! Vooral in de badkamer zit er bijna geen kalkaanslag meer!
Dat er bij U nu geen kalkaanslag in de badkamer zit kan ook liggen aan het feit dat uw vrouw uw badkamer
tegenwoordig schoonmaakt met een beter schoonmaakmiddel, Zij heeft waarschijnlijk van U gehoord dat U
een placebo 4000 waterontharder heeft gekocht, en nu die badkamer beter is gaan schoonmaken. :roll:
Wij gebruiken nog steeds dezelfde schoonmaakmiddelen en hebben het druk genoeg om niet continu de badkamer schoon te maken. Waarom iets kopen en dan proberen zelf het effect te beïnvloeden? Het werkt gewoon erg goed, daar kunnen wij ook niks aan doen. Voor ons alleen maar fijn!

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Revoked »

U heeft natuurlijk de Amfa 8000-dual-action. Die scheidt het water voor de badkamer en de toiletten. De slimme magneet meet het watergeheugen en houdt het vervolgens aan de zijkant van de leiding. De andere slimme magneet zorgt voor een opwaartse stuwing richting badkamer, zodat men daar met knuffelzacht water kan douchen.

En als je dat niet gelooft, vertel ik wel een ander verhaaltje...

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door BL2 »

Henk5632 schreef:
08 okt 2020 12:41
Heb reeds meer dan een jaar meerdere Amfa 4000 in gebruik op verschillende locaties.
Ze werken echt wel. !!!!
Misschien is kbogen wel de wederopstanding van Henk 5632, ook ooit eens één bericht geplaatst binnen 6 minuutjes.......
Maar in één klap wel het dubbele aantal positive berichten over de Amfa 4000...........

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De spam van @kbogen op het Kassa forum is verwijderd.

Henk H
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2021 20:30

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Henk H »

kbogen schreef:
23 feb 2021 09:59
Zelf heb ik een Amfa4000 waterontharder een aantal maanden geleden gekocht. Merkte zeker verschil in de kalkaanslag! Vooral in de badkamer zit er bijna geen kalkaanslag meer!
Goedemiddag

Ik heb een waterontharder van Delta en daarbij een testsetje om de hardheid te meten. Ik heb nu water met 1DH hardheid en in het water van de buren meet ik 7 DH.
Hebt u uw water ook al eens getest?

vr.gr. Henk

Plaats reactie