Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
François64
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2021 12:42

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door François64 »

gewoon niet kopen snap niet dat tv programma's hier aan mee doen ik heb douchekoppen vervangen ,kranen en krijg gewoon kalk op mijn douchekoppen en kranen

Peter vd
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2021 18:40

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Peter vd »

Sinds een jaar een Amfa 4000 geïnstalleerd. Het apparaatje werkt totaal niet, merken helemaal geen enkel verschil in de kalkvorming. Er zit nog steeds evenveel kalkaanslag overal op. Dit is echt een waardeloze investering. Maar de uitvinder blijft maar reklame maken op rtl, ongelofelijk!
Als je de fabrikant een mail stuurt krijg je geen enkele reactie. Dus "niet goed, geld terug", is ook een loze belofte.

bekhuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2021 14:17

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door bekhuis »

Sinds een verhuizing 4 jaar geleden heb ik veel last van exceem omdat in deze woning zeer veel kalk in de leidingen blijkt te zitten.
Na een Amfa4000 waterontharder aangesloten te hebben aan het begin van de waterleiding in de woning zijn de klachten van de exceem flink verminderd en dat lijkt me geen toeval. Het kraanwater smaakt nu ook een stuk zachter dus ik ben zeer blij met de aankoop van deze waterontharder, die trouwens te koop is nu voor Euro 129,-

Wim vd Burgt
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2021 09:51

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Wim vd Burgt »

De Amfas400 werkt

Eind 2020 heb ik in een opwelling een Amfa4000 geïnstalleerd.
Door de negatieve ervaringen van anderen heb ik dat aan niemand verteld, je moet gewoon je verlies nemen.

Een maand na de installatie merkte mijn vrouw op, dat ze geen kalk meer had in de badkamer, in de waterkoker en dat de was zachter was geworden.

Inmiddels, een 1/2 jaar later, blijft de badkamer, de waterkoker schoon en is de was nog steeds schoon.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het blijft altijd mooi om te zien in topics over dit soort onderwerpen: het enórm grote aantal eendagsvliegen- met vrijwel altijd anekdotisch bewijs :D

Edwin dik
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2021 15:36

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Edwin dik »

Had een aantal jaren deze magneet amfa4000 op de leiding zitten. Kalkaanslag is totaal niet minder geworden door dit ding. Zonde van de 125 euro. Heb nu een zout/hars ontharder en deze doet wat het moet doen

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door thecure »

Als je water echt wil ontharden ontkom je niet aan een aquacell of amysoft installatie...

Als die magneetjes echt zouden werken dan zouden deze firmas allang failliet zijn...

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door cherokee »

Ik wil er niet teveel over zeggen, maar mijn oudste zoon is expert op het gebied van waterbehandeling in al zijn facetten. Hij werkt voor een bedrijf in het noorden van het land (voor de Googelaars: vestigingsplaats Marum) wat zich bezig houdt met bronboringen, aardwarmteinstallaties en ook waterbehandeling.
Hij kent dat Amfa verhaal wel van de reclame en moet er wel een beetje om lachen. Op de vraag of zoiets ook maar enig effect zou kunnen hebben is zijn antwoord kort: natuurlijk niet.

Edwin dik
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2021 15:36

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Edwin dik »

Aad van Hoorn schreef:
07 okt 2020 13:31
Ferry43 schreef:
07 okt 2020 13:08
Ik heb zo’n magnetische waterontharder.
Deze werd toen aanbevolen door “Eigenhuis en Tuin”
Hij werkt voor geen meter.
Niet kopen dus.
Dat kan ik mij heel goed voorstellen.
Heeft u enig idee hoeveel energie er nodig is om water te ontharden ?
Kortweg de mineralen er uit halen dus.
Misschien had Jomanda een betere oplossing voor u gehad middels instralen.
Maar daar gelooft u niet in ?
Waarom dat magneetje wel dan ?
Als u de mineralen eruit haalt heeft u osmose water oftewel dood water wat erg ongezond is. Een normale hars/zout ontharder doet dit niet en is gezond drinkwater. Een magneetje zolas de amfa4000 is prularia

Mr.R
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 nov 2021 10:22

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Mr.R »

Een kennis had zo'n Amfa 4000 gekocht. Volgens hem smaakte het water echt anders.
Ik heb het water ook gedronken, maar daar proef je echt geen verschil in.

En volgens mij kan dat ook niet, want op de website zeggen ze zelf dat het kalk er niet uit wordt gehaald, maar de chemische verbinding zou anders worden. Het kalk blijft er dus in, dus hoe kan het water dan 'zachter' smaken?

Toen ben ik eens verder gaan zoeken en kwam ik op sites zoals Tweakers terecht.
Het is eigenlijk gewoon pure oplichting. Een magische magneet die al je problemen oplost.
Geen kalk meer, energie besparend, betere smaak, kleding zit beter, en het lost ook nog diverse huidproblemen op.
En dat allemaal door een magneet die ook nog eens op elk type leiding werkt? Je hoeft geen geleerde te zijn om te weten dat magnetische straling per materiaal heel verschillend is.

Er wordt hier heel veel geld verdiend aan een product dat nep is, een magneet die waarschijnlijk voor een paar euro uit China wordt geïmporteerd en dan hier voor 50x zoveel verkocht.

Mensen, trap er niet in.

ps: Die kennis waar ik het over had zag inmiddels ook dat het nep was, totaal geen verbetering qua kalk aanslag. Hij had er een review over geplaatst op trustpilot maar die werd dus mooi verwijderd omdat het verhaal niet zou kloppen. Hij moest bewijs aanleveren zoals facturen etc. waar ie geen zin in had. Nu snap je ook waarom er daar zoveel positieve reviews staan. De negatieve proberen ze weg te halen waardoor er daar niet een eerlijk beeld ontstaat.

Mona Lisa1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2022 12:34

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Mona Lisa1990 »

Ik heb de waterontharder al een half jaar ofzo. Het is zonde geld. Het werkt niet. Moet nog steeds de douche en de waterkoker ontkalken

Ik zag net die reclame weer van die oude man in zijn huis, voor de opnames hebben ze heeft gewoon alles schoon gemaakt. Het kan niet anders.

Dit is echt en mis koop geweest!!!!

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door rvjapio »

Als je ervoor betaalt en het medium accepteert jouw reclame dan mag dat. Valse claims zijn uitsluitend een gevolg van mensen die erin tuinen en die dingen kopen. Als we iedereen van gezond verstand zouden kunnen voorzien dan krijgen ze daarvoor geen enkele kans. Geloof in je eigen oordeel en in het feit dat waterontharders geen enkele zin hebben (had iemand ze gemist voordat die dingen op de buis kwamen?).

Loboer
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2022 18:23

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Loboer »

Het is eigenlijk heel simpel: als een product dat je hebt gekocht niet werkt moet de verkoper jou de aankoopprijs terugbetalen. zie ook : https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... k-product/

Plaats reactie