Pagina 1 van 1

Dyson v 10 besteld, nooit ontvangen

Geplaatst: 08 jan 2021 20:19
door ESTHERRAVE
Ik heb 3 aug 2020 een Dyson v10 absolute 499,00 euro besteld en betaald bij Dyson. Nooit een bevestigingsmail ontvangen, klantenservice zeer moeizaam te bereiken ,na ruim 1,15 uur in de wacht, probleem uitgelegd, was geen probleem aldus klantenservice, het was druk de stofzuiger kwam de week erop en ik zal alsnog een bevestigingsmail ontvangen, echter geen mail en stofzuiger, geen reactie op de mail en telefonisch niet bereikbaar. Via messenger bericht gedaan , totaal 48x met telkens bericht sorry, spijt ons zijn ermee bezig.

Het komt erop neer dat de Dyson via Frankrijk? spoorloos is geraakt en dat ze bij de pakketdienst willen nagaan waar hij is. Na 35 dagen en berichten via messenger moest ik een handgeschreven brief schrijven en het dossier schriftelijk uitleggen!!! Weer niks gehoord, na twee weken moest ik het opnieuw schrijven want de brief was wel ondertekend, maar niet met handtekening.Wederom dat gedaan. 9 nov zegt Dyson we gaan ervoor zorgen dat de zaak zo spoedig mogelijk wordt afgehandeld. Op 27-11 is dossier overgemaakt hoofdzetel dossiernummer 02002616. Nog steeds heb ik mijn geld niet terug! of een Dyson ontvangen en zegt Dyson dat ze ermee aan de slag gaan,Nu ruim 5 maanden veder!!!!!!Dit is diefstal en asociaal. Ben nog steeds niet geholpen.
7-1-2021 schrijft Dyson ;er moet eerst antwoord komen op de lopende zaak.!! 5 maanden word ik aan het lijntje gehouden en hoelang denkt Dyson nog nodig te hebben om dit uit te zoeken!

Re: Dyson v 10 besteld, nooit ontvangen

Geplaatst: 09 jan 2021 16:38
door Jablan
Hoe lang ... dat weet ik niet, kan je alleen veel geduld toewensen. Heb je wel een schermprint van de betaling ergens opgeslagen, want dat lijkt mij het belangrijkste op dit moment. Andere mensen hier kunnen je vertellen hoe je hier met een brief (mail) beweging in krijgt en welke sleutelwoorden daarin moeten staan.

Re: Dyson v 10 besteld, nooit ontvangen

Geplaatst: 09 jan 2021 19:51
door Seinhuis
De leverancier is verantwoordelijk voor de levering. Dat er een conflict is tussen de leverancier en de bezorger daar zou jij niet (of zo min mogelijk) last van hebben. Ze moeten binnen 14 dagen leveren. Dat is duidelijk niet gelukt.


Ik zou een email sturen ( [email protected] ) dat je hun 14 dagen hebben om te leveren, en anders de koop gaat ontbinden. Dan behoor jij je geld terug te krijgen. Je rechtsbijstandverzekering kan je hierbij helpen.

Als jij geen rechtsbijstandverzekering hebt, na 14 dagen nog steeds niet geleverd is en ze geven je geen geld terug dan kan je terecht bij Europees platform voor online geschillenbeslechting.

Als je betaald hebt met je creditcard neem dan contact met hun op, misschien kunnen hun wat voor je betekenen.

Re: Dyson v 10 besteld, nooit ontvangen

Geplaatst: 10 jan 2021 14:39
door alfatrion
Seinhuis schreef:
09 jan 2021 19:51
De leverancier is verantwoordelijk voor de levering. Dat er een conflict is tussen de leverancier en de bezorger daar zou jij niet (of zo min mogelijk) last van hebben. Ze moeten binnen 14 dagen leveren. Dat is duidelijk niet gelukt.
Nog niet zo lang geleden beweerde iemand het zelfde en toen heb ik door het citeren van een wetsartikel laten zien dat dit onjuist is. De termijn is 'onverwijld doch binnen 30 dagen'. Een andere termijn kan overeengekomen worden.

Re: Dyson v 10 besteld, nooit ontvangen

Geplaatst: 10 jan 2021 16:19
door Seinhuis
Nederlandse zendingen geld normaal 14 dagen, er is een kans dat voor internationale bestellingen een langere termijn is. Maar 3 maanden wachten op je stofzuiger is veel ste lang.

Tenzij anders afgesproken, klopt. Had ik erbij moeten zetten.

Meestal gaat tenzij anders afgesproken over een bestelling van een mobiele telefoon, Xbox, PlayStation die nog niet uit is gekomen. Dan is het logisch dat je moet wachten op de dag dat het apparaat uit is gekomen. Of een bestelling die speciaal op jouw wensen zijn gemaakt (bijvoorbeeld op maat gemaakte gordijnen).

Ook banken worden later geleverd. Dit moet duidelijk zijn besproken en in het contract zijn opgenomen. Maar daar gaat dit verhaal niet om.

In dit verhaal is de stofzuiger zoek geraakt bij de post (in ieder geval tussen de winkel en de klant). Dat de bestelling dan iets later aan komt, dan is onvermijdbaar. Maar de winkel kan niet eeuwig wachten tot het pakketje boven water komt (als het ooit boven water komt). De winkel moet een nieuwe opsturen (of geld terug geven).

Dat de winkel schade heeft opgelopen dat mag de winkel uitzoeken met de pakket bezorger. De klant heeft hier niks mee te maken.

Winkel is verandwoordelijk voor de levering. Ook als ze een externe bedrijf inhuren.

Re: Dyson v 10 besteld, nooit ontvangen

Geplaatst: 10 jan 2021 16:27
door alfatrion
Je hebt ongelijk. De termijn is dus zo snel mogelijk.
Artikel 7:9 lid 4 BW
Bij een consumentenkoop levert de verkoper de zaken onverwijld en in ieder geval binnen dertig dagen na het sluiten van de overeenkomst af. De partijen kunnen een andere termijn overeenkomen. Op de termijn van dertig dagen is Verordening (EEG, Euratom) nr. 1182/71 (PbEG L 124) van de Raad van 3 juni 1971 houdende vaststelling van de regels die van toepassing zijn op termijnen, data en aanvangs- en vervaltijden van overeenkomstige toepassing.

Re: Dyson v 10 besteld, nooit ontvangen

Geplaatst: 10 jan 2021 19:03
door Revoked
Doe gewoon een dekkingskoop. Da's het nieuwe toverwoord op dit forum.
Ik ga het ook voorstellen aan mijn wederhelft. In maart krijgt ze haar nieuwe auto pas, da's veel te lang...