Cv-ketel maakt brommend geluid, heeft iemand tips?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Anitaatje12

Cv-ketel maakt brommend geluid, heeft iemand tips?

Ongelezen bericht door Anitaatje12 »

Mijn cv-ketel maakt een brommend geluid sinds kort. Toen ik dit huis kocht ben ik verder gegaan met het bedrijf wat het onderhoud telkens gedaan had. Nu word ik al even gek van een brommend geluid en ze zeggen niets te vinden.
Het is een intergasketel trouwens. Ik maak me wel zorgen, wat als er iets gebeurd? Heeft iemand dit ook al meegemaakt en wat was de oorzaak? Of heeft iemand tips?

rvjapio

Re: Cv-ketel maakt brommend geluid, heeft iemand tips?

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ik heb deze gevonden:

Een brommend geluid bij de cv-ketel
Een nieuwe cv-ketel die een brommend geluid maakt kan op een verkeerde plek in huis geïnstalleerd zijn. Zo kunnen houten muren zorgen voor trillingen die een brommend geluid door de hele woning kan veroorzaken. Een andere oorzaak kan een defecte pakking zijn van een water-, lucht- of gasafdichting. Deze pakkingen zorgen voor de juiste gas-luchtverhouding in de ketel. Wanneer deze verhouding verstoord wordt kan er een brommend geluid ontstaan. Vaak is dit het gevolg van slecht onderhoud aan de cv-ketel.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

Als je het niet vertrouwt, dan maak je toch een afspraak met dat onderhoudsbedrijf? Hier hoor je alleen wat je zelf ook al had gegoogeld.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

Als mijn vorige ketel begon te brommen, was hij vervuild en moest hij is weer worden schoongemaakt.

lubeckdave

Ongelezen bericht door lubeckdave »

Misschien gevalletje Corona virus ?? Ga je vreemde geluiden horen :D :lol:

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Anitaatje12 schreef:
15 jun 2021 12:34
Mijn cv-ketel maakt een brommend geluid sinds kort. Toen ik dit huis kocht ben ik verder gegaan met het bedrijf wat het onderhoud telkens gedaan had. Nu word ik al even gek van een brommend geluid en ze zeggen niets te vinden.
Het is een intergasketel trouwens. Ik maak me wel zorgen, wat als er iets gebeurd? Heeft iemand dit ook al meegemaakt en wat was de oorzaak? Of heeft iemand tips?
Mijn tip: zoek een ander bedrijf voor het onderhoud. Er is iets niet goed en dat moet opgelost worden.
Als ze dat niet kunnen zou ik naar een ander gaan.

Gwendolyn55

Ongelezen bericht door Gwendolyn55 »

Mijn advies, omdat u niet verder kunt met de huidige onderhoud bedrijf, in overleg met een ander groot bekende verwarming bedrijf door hun een onderzoek laten doen. Wel van te voren de kosten bespreken.

In de periode 2002 / 2003 waren er ketels die soortgelijke klachten op leverden. Zoals een brander die precies op een bepaalde wijze geplaatst moest worden na onderhoud of de ketel als een straal jager zou brommen. Ook hier was er na betere instructie het euvel zo goed als verholpen.
Ook de toen nieuwe model intergas ketel, een vernieuwend model, prima ketel, maar kon soms brommen en trillen. Er was op dat moment niets aan die eigenschap te doen door de monteur. Uiteraard zijn er aan de hand van die bevindingen de nodige aanpassingen uitgevoerd aan de ontwerpen. Onvoorziene kinderziektes waren dat, in ontwerp en of instructie.
Daarnaast kan natuurlijk een niet volledig afgestelde ketel kuren gaan vertonen. Dit is niet altijd aan de monteur te verwijten.

Duidelijk is dat in ieder geval de huidige monteurs er niet uit komen.

Wat er nu met uw ketel aan de hand is kan alleen een gediplomeerd ervaren monteur, evt in samenspraak met de fabrikant ( normaal bij lastige storingen ) hopelijk achter komen.
Mogelijk is er niets met uw ketel zelf aan de hand, maar mogelijk een defect geraakt onderdeel. Zelfs een niet correct aangelegde lucht aanvoer en of rookgas afvoer zou een rol kunnen spelen.
kortom, een ander gerenommeerd bedrijf zou wellicht met ander ogen wel uw probleem kunnen benoemen en hopelijk verhelpen.

MichielFRL

Ongelezen bericht door MichielFRL »

Bromt de ketel alleen als er warmwater vraag is en stopt het na een tijdje warmwater vraag? Dan is het de brander. Bekend probleem bij Intergas.

Plaats reactie