Televisie wordt gerepareerd met refurbished scherm

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Televisie wordt gerepareerd met refurbished scherm

Ongelezen bericht door Moneyman »

mas schreef:
19 jun 2021 10:57
Wanneer de monteur u in het gebruikelijk Nederland had verteld dat de tv zou worden gerepareerd was u direct akkoord gegaan, toch?
Alleen is dat niet wat er gebeurde. TS kreeg een ouder en beschadigd scherm. Je geruststelling is dus onterecht.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Televisie wordt gerepareerd met refurbished scherm

Ongelezen bericht door alfatrion »

In het verhaal van Mas zit ook een interne tegenstelling. Hij merkt op dat het woord refurisched in Nederland anders gebruikt dan in het buitenland (repair = herstellen, renovate = renoveren), maar het betekend in het buitenland herstellen/renoveren en daarom zou men in het binnenland toch herstellen/renoveren, terwijl men dat zelfde woord anders gebruikt. :?

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Televisie wordt gerepareerd met refurbished scherm

Ongelezen bericht door Jablan »

Engels of Nengels, that's the question.

ErwinHeijink
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2021 13:34

Re: Televisie wordt gerepareerd met refurbished scherm

Ongelezen bericht door ErwinHeijink »

Bedankt voor alle reactie's.
Voor de duidelijkheid, de monteur heeft niet gezegd dat het een refurbished scherm is/was. Bij binnenbrengen van het scherm zag ik dat het scherm al gebruikt was, plakkertjes voor de kabelboom zaten er nog op, vette vingers aan de voorkant en de doos was al geopend. fabricage datum was ook ouder dan het scherm welke nu in mijn televisie zit.
Ik ga mijn rechtsbijstands verzekering inschakelen.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Televisie wordt gerepareerd met refurbished scherm

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ErwinHeijink schreef:
22 jun 2021 08:46
Bedankt voor alle reactie's.
Voor de duidelijkheid, de monteur heeft niet gezegd dat het een refurbished scherm is/was. Bij binnenbrengen van het scherm zag ik dat het scherm al gebruikt was, plakkertjes voor de kabelboom zaten er nog op, vette vingers aan de voorkant en de doos was al geopend. fabricage datum was ook ouder dan het scherm welke nu in mijn televisie zit.
Ik ga mijn rechtsbijstands verzekering inschakelen.
Hebt u wel gevraagd of het een nieuw scherm was? Het kan ook zijn dat u een wat ouder model tv hebt waarvan nog een hoop onderdelen in een magazijn liggen. Er is voor u een nieuw scherm gepakt, uit de verpakking gehaald, getest en naar u gebracht. Dat verklaart een open doos en vingerafdrukken.
Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan. Wat zou uw rechtsbijstand daar aan kunnen doen?

Gesloten