Advies over waterfilters gevraagd

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
11 sep 2021 21:47
kuklos schreef:
11 sep 2021 20:30
16again schreef:
11 sep 2021 20:28
Ook weer zo'n reactie....

Als Juglen Zwaan een verhaal op zijn website plaatst, staan er gewoon bronvermeldingen bij, daar hoef je niet naar te vragen.
23 verwijzingen hier:
https://www.ahealthylife.nl/drinkwater- ... er-getest/
En hier zelfs 48 (voeding niet over water)
https://www.ahealthylife.nl/het-voeding ... -op-tafel/
De claim dat bronvermeldingen ontbreken is misplaatst , maar toch al ge-liked, blijkbaar zonder te controleren of de bewering waar is.
Zo geef je geen bronvermeldingen. Not done in de wetenschappelijk wereld. Je dient nadrukkelijk een lijst onderaan te plaatsen. Je mag prima een nummer geven met dat nummer verwijzend naar een link, maar de lijst dient ook onderaan te staan.
Zegt dus weer genoeg dat het op die manier gebeurt.
Fijn dat je weer een slak hebt gevonden , je zout voorraad was nog niet uitgeput.

Gesteld werd dat er geen wetenschappelijke bronnen vermeld stonden, dit is ontkracht.
Het verhaal op de website is in deze vorm sowieso niet bedoeld voor plaatsing in een wetenschappelijk tijdschrift (anders zou het om te beginnen in het Engels zijn) , geen idee waarom bronvermeldingen in deze vorm dan extra onderaan zouden moeten staan.
In de 2e link staan bronnen overigens wel onderaan.
En dat zegt iemand die niet ingaat op dingen die niet uit komen maar bij de eerste de beste slak die gevonden wordt met een bak zout aan komt om erop te leggen?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
11 sep 2021 21:47
....... geen idee waarom bronvermeldingen in deze vorm dan extra onderaan zouden moeten staan.
Gezien je in dit topic niks anders hebt gedaan dan ons te overtuigen dat waterfilters goed zijn betwijfel ik of het nog nut heeft om dit te proberen uit te leggen.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij is zout op slakken leggen dierenmishandeling. Doe als Moneyman, raap ze op en zet ze buiten. 🐌🐌

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
11 sep 2021 22:41
Volgens mij is zout op slakken leggen dierenmishandeling. Doe als Moneyman, raap ze op en zet ze buiten. 🐌🐌
Ik heb nú al spijt van m’n slakkenontboezemingen :wink:

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
11 sep 2021 22:38
16again schreef:
11 sep 2021 21:47
....... geen idee waarom bronvermeldingen in deze vorm dan extra onderaan zouden moeten staan.
Gezien je in dit topic niks anders hebt gedaan dan ons te overtuigen dat waterfilters goed zijn betwijfel ik of het nog nut heeft om dit te proberen uit te leggen.
Je verbindt nu 2 losstaande zaken. De volgende zin doet dat niet:
Iemand die bronvermeldingen in de tekst over het hoofd ziet, heeft overduidelijk niet gelezen.

Deze quote laat zien , bevestigd dat filter weldegelijk zuiverder water oplevert: naast ongewenste stoffen worden ook gewenste stoffen eruit gefilterd
Lady1234 schreef:
11 sep 2021 22:05
Ik vond dit wel een grappige alinea in een van die linken.

De Zerowater haalt ook de goede mineralen uit het water, die juist ook weer gunstig zijn voor het lichaam. Gelukkig kun je een paar druppels Vitals ConcenTrace mineralenoplossing aan het water toevoegen, waardoor je deze weer terugkrijgt. In die zin maakt een TDS-meter geen onderscheid tussen goede en slechte stoffen
.
Het punt van Lady1234 kan ik alleen maar bevestigen: Zo'n filter is natuurlijk een hoop gedoe, als het water al nauwelijks ongewenste stoffen bevat.
Als....

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door kuklos »

Zucht, we beginnen we van vooraf aan. En alle programma's die hier geplaatst zijn worden genegeerd.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door Erthanax »

Uit de oude literaire doos: In Morgen bloeien de abrikozen over de belevenissen van Bertus Aafjes in Egypte eind jaren veertig, vertelt hij dat de lokale bevolking probleemloos water uit de Nijl kon drinken. Hij werd gewaarschuwd dat nooit te doen, omdat westerlingen er doodziek van werden.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door kuklos »

Uhm, probleemloos? Als je de lagere levensverwachting en de hogere kindersterfte negeert, ja, dan kon het probleemloos ja.

sh472299
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2018 15:43

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door sh472299 »

Ik heb in het verleden diverse bedrijven hiervoor thuis gehad.
Ze willen natuur allemaal geld verdienen.
Als je z'n installatie zou kopen dan ben je er nog niet, want je moet ook regelmatig nieuw
zout toevoegen, ook een dure grap.
Alle systemen zijn peperduur en voegen niets toe.
Het water in Nederland wordt prima gezuiverd, dus puur geld over de balk gooien.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door kuklos »

@snellie, 2e artikel betreft de VS. 1e artikel, wat is je oplossing? Niet werkende filters? Een waterleidingbedrijf kan dit tig keer beter bestrijden. We hebben er niets aan als allerlei leken die niks van de materie snappen allerlei zaken de wereld in gaan roeptoeteren en paniek gaan veroorzaken.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door Erthanax »

Uit die link:
Vitens schreef:Uiteraard wordt water waar we drinkwater van maken eerst gezuiverd. Als er dan nog medicijnresten in het drinkwater zitten, dan zijn de concentraties zo laag dat ze geen enkele invloed hebben op het lichaam. Het kraanwater is dus veilig.
Oppervlaktewater is iets heel anders dan drinkwater. Ook in de eerder gedeelde link met de bronvermeldingen van de waterfilter verkopende gezondheidsmeneer zie je hetzelfde patroon: paniekzaaien over verontreinigingen in het oppervlaktewater met veel nadruk op mogelijke gevolgen voor de drinkwaterbereiding in de toekomst vormen de argumenten om nu een waterfilter aan te schaffen. Ook uit de bronvermeldingen van de filterverkoper blijkt dat het drinkwater in Nederland van uitstekende kwaliteit is.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u dan wil “waarschuwen” voor het drinkwater, dan zou ik maar een stuk plaatsen over de borstelwormen die in 1964 in het Rotterdamse drinkwater zaten. Of over het zout in 1963.🪱🪱

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door angel1978 »

snellie schreef:
12 sep 2021 13:30
Lady1234 schreef:
12 sep 2021 13:22
Als u dan wil “waarschuwen” voor het drinkwater, dan zou ik maar een stuk plaatsen over de borstelwormen die in 1964 in het Rotterdamse drinkwater zaten. Of over het zout in 1963.🪱🪱
Volgens mij is het nu 2021.


https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen ... ergrijzing
Volgens mij is het hier geen Amerika

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door kuklos »

snellie schreef:
12 sep 2021 13:30
Lady1234 schreef:
12 sep 2021 13:22
Als u dan wil “waarschuwen” voor het drinkwater, dan zou ik maar een stuk plaatsen over de borstelwormen die in 1964 in het Rotterdamse drinkwater zaten. Of over het zout in 1963.🪱🪱
Volgens mij is het nu 2021.
Ja, en jouw artikel van Vitens gaat voornamelijk over oppervalktewater. Of is het dan ineens niet meer van belang dat we appels met appels vergelijken?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door kuklos »

Wat probeer je te bereiken met deze berichten?

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door de auditu »

16again schreef:
11 sep 2021 20:28
de auditu schreef:
11 sep 2021 19:20
Franskia schreef:
10 sep 2021 12:59
Lees het stuk van Juglen Zwaan en je wordt weer wat wijzer; posting.php?f=38&mode=reply&t=197440&si ... 9b945c82f2
Ook weer zo iemand met een webshop. Vraag hem naar zijn wetenschappelijke bronnen en je krijgt ook geen reactie meer.
Ook weer zo'n reactie....

Als Juglen Zwaan een verhaal op zijn website plaatst, staan er gewoon bronvermeldingen bij, daar hoef je niet naar te vragen.
23 verwijzingen hier:
https://www.ahealthylife.nl/drinkwater- ... er-getest/
En hier zelfs 48 (voeding niet over water)
https://www.ahealthylife.nl/het-voeding ... -op-tafel/
De claim dat bronvermeldingen ontbreken is misplaatst , maar toch al ge-liked, blijkbaar zonder te controleren of de bewering waar is.
Mijn bijdragen aan dit forum bestaan meestal uit vragen. Opvallend genoeg komt daar niet altijd een antwoord op. Een enkele keer bericht ik over mijn ervaringen met iets of iemand. Zo ook met JZ. Een tijd geleden wist deze persoon te vertellen dat eten van appelpitjes zeer schadelijk is. Zo schadelijk, dat ik mij afvroeg hoe het toch kon dat ik, met mijn appelconsumptie inclusief pitjes, nog in staat was op dit ondermaanse rond te lopen. Omdat ik ervan uitging geen medisch wonder te zijn, gevraagd of dit een eigen onderzoek betrof of van welke wetenschappelijke bron deze kennis afkomstig was. Nooit meer iets van gehoord.
Natuurlijk werd er in zijn webwinkel van alles als onmisbaar voor een gezond leven aangeprezen. :roll:
Nu mijn vraag aan u: Wat bedoelt u met: "Ook weer zo'n reactie"?

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door angel1978 »

snellie schreef:
12 sep 2021 13:37
Dit is een consumentenforum, toch? Waar consumenten informatie mogen uitwisselen? Dat doe ik. Laat iedereen ermee doen wat hij/zij wil.
Ach weer zo’n bericht waaruit iedereen conclusies mag trekken :roll:

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door Erthanax »

Oppervlaktewater is geen drinkwater. Dat waterleidingbedrijven in de toekomst een grotere inspanning moeten leveren voor de drinkwaterbereiding is geen reden om nu een kwestieus waterfilter voor thuisgebruik aan te schaffen. Het drinkwater in Nederland is overal van uitstekende kwaliteit.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door kuklos »

snellie schreef:
12 sep 2021 13:37
Dit is een consumentenforum, toch? Waar consumenten informatie mogen uitwisselen? Dat doe ik. Laat iedereen ermee doen wat hij/zij wil.
Jij wisselt geen informatie uit. Jij zoekt berichten uit die het negatieve benadrukken, die je zelf niet snapt en die plaats je dan. En zodra en vragen over komen speel je de vermoorde onschuld. Dat is geen informatie uitwisselen.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@snellie

Dat stuk in het AD is van 2011.

ECHTE problemen met het drinkwater zijn dus, zoals ik al schreef, van lang geleden.

Gesloten