LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brandt wasmachine

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
jill1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2006 16:30

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door jill1980 »

Hallo, zoals de titel al zegt: het wasverzachterbakje zit na elke wasbeurt vol met water. Eerst gebeurde dit zo nu en dan, maar tegenwoordig kan ik hem elke keer eruit trekken en leeggooien. Wat kan ik hier tegen doen? De wasmachine is 2 jaar oud.

Bedankt,
Jill

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door bot321 »

Stekker er uit trekken het hele wasmiddelenbakje
er uit halen en even met de hand in de wasmach.gaan.
Waarschijnlijk voelt U dan een klont waspoeder.
Dit eraf halen en klaar is kees.Komt doordat er niet
meer zo heet gewassen wordt waardoor wasmiddel
niet meer helemaal oplost water tegen de klont spat
en in het bakje terecht komt.

Toolboy

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door Toolboy »

Wat ik heb begrepen is Brandt overgenomen door BESKA.
in principe neemt deze dus de lusten en de lasten over

Plantronics
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 sep 2003 20:16

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door Plantronics »

Onze Brandt wasmachine staat nog 2 dagen bij ons in huis en dan gaat hij er met een hele grote boog uit en komt er ook nooit meer iets met de naam Brandt erop in.
Een waardeloze machine, peperduur en er deugt helemaal niets van. Een kabaal alsof je onder de treinrails slaapt en de vonken slaan eruit.
Fritz, wees zuinig op je Brandt wasmachine want jij bent waarschijnlijk de enige in de wereld die een goeie heeft, dus een collectors item zou ik zeggen.
Doet me wel denken aan een mopje: "1 spookrijder, ik zie er wel 100". Maar goed, als jij er gelukkig mee bent, houden zo. Voor mij mag je alle Brandt apparatuur die er nog is hebben, ik zal het iig niet voor je neus wegkapen. Voor alle anderen zou ik zeggen, blijf er zo ver mogelijk uit de buurt zolang het nog kan.

joriskunnen
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 dec 2007 20:34

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door joriskunnen »

Krijg de signalering veel schuim, doe er steeds minder poeder in, maar signalering blijft.
Maakt programma wel gewoon af. Aangezien ik nergens de beschrijving meer kan vinden kan iemand mij misschien helpen wat hieraan te doen.

Alvast bedankt voor de reactie.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door plumber »

Probeer eens een ander wasmiddel of een
vloeibaar wasmiddel.
Misschien een domme opmerking maar staat
de kraan wel helemaal open of maak het zeefje
in de slang eens schoon wordt nml.nooit gedaan.
Zit direct bij de kraanaansluiting.
gr.pl.

Toolboy

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door Toolboy »

@joriskunnen.
Wast u nog wel eens op 90c??
In elk wasmiddel zit vet en dit lost niet op ,op lage temperaturen dus de machine raakt verstopt met vetresten.
Begin eerst eens met een keteltje heetwater in de zeepbak te deponeren en draai met een lege machine een 90c prog.
Groet T

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door plumber »

Volgens Ecolife zijn de technische kwaliteiten van de wasmachines de afgelopen jaren fel verbeterd waardoor hoge temperaraturen niet meer nodig zijn. En ook de wasproducten zijn er op vooruit gegaan. Vroeger losten die pas op bij hoge temperaturen, nu volstaat… 30 graden.

Voor een doorsnee wasmand is er dus geen reden om voor hoge temperaturen te kiezen. En als de vlekken écht hardnekkig zijn, houdt niets je tegen om voor één keer de temperaratuur hoger te draaien. Maar hoe dan ook: een kookwas op 90 graden is compleet overbodig en dus uit den boze. Overigens: hoge temperaturen beschadigen de vezels van je kledij. Dus door te wassen op een lagere temperatuur, kan je je kledij ook langer dragen.

Bacteriën

Voor professionele wasserijen – die bijvoorbeeld ziekenhuislinnen onder handen nemen – is was op dertig graden wel geen optie. Bacteriën gaan pas dood na een kwartier wassen op zestig graden.

Enkele tips

In tijden van stijgende energieprijzen is het niet onbelangrijk om ons energieverbruik zo veel mogelijk terug te schroeven. Ecolife geeft nog enkele tips waardoor u minder tijdens het wassen minder elektriciteit verbruikt.

Toolboy

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door Toolboy »

Plumber daar ben ik het dus niet mee eens.
Dagelijks maken wij vaatwassers en wasmachines schoon omdat er door de gehele machine zeepresten zijn achter gebleven.
Op 30c wordt de was wellicht schoon maar de machine vervuilt en gaat duidelijk veel minder lang mee.
Je kan besparen op energie dat klopt.
Maar het vroegtijdig vervangen van een machine kost meer.

Groet T

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door plumber »

Geplaatst op 01 Aug 2008 22:01 door plumber


--------------------------------------------------------------------------------

Volgens Ecolife zijn de technische kwaliteiten van de wasmachines de afgelopen jaren fel verbeterd waardoor hoge temperaraturen niet meer nodig zijn. En ook de wasproducten zijn er op vooruit gegaan. Vroeger losten die pas op bij hoge temperaturen, nu volstaat… 30 graden.
Niet volgens mij hoor Toolboy.Er is gewoon onderzoek naar gedaan.
Let wel we praten hier over wasmachines niet ouder dan 4 jaar hoor.
Ook is het niet bewezen dat er zeepresten achter blijven.Ik heb het
nog niet mee gemaakt.Wel kalk.Al met al 90 graden kan geen
kwaad maar of het echt nodig is betwijfel ik.Zou U ook afraden een
ketel heet water in het waslaatje te gooien want deze is van kunsstof
en niet bestand tegen heet water waardoor hij kan vervormen en het
gedeelte van de wasverzachter het niet meer doet.Maar je ik ben
maar een plumber hoor en geen witgoedmonteur.

Toolboy

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door Toolboy »

@ Plumber Zeer prettig dat u een reactie geeft op mijn reactie.

Edoch het onderzoek wat er gedaan is ,is een commercieel onderzoek.
Oftewel belanghebbende onderzoek.
De praktijk wijst uit dat op 30c de was wel schoon wordt maar de machine z`n levensduur met ???% verkort wordt.
Ook met de huidige machine`s
Probeer zelf maar eens een klontje boter /margarine op te lossen in een glaasje water op een temp van 30c .
Kalk afzetting komt idd voor maar niet hier op de veluwe,heeft meer te maken met de kwaliteit water die aangeboden wordt.
No worries met heet water door de zeepbak te spoelen daar kan de zeepbak echt wel tegen(incidenteel).
De zeepbak wordt namelijk alleen met koud water doorgespoten dus blijven er ten alle tijden zeepresten achter.
Wie dit leest trek de zeepbak er maar eens uit en u zal schrikken van de vuiligheid die zich daar achter bevind.

Groeten T

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door plumber »

Toch nog een opmerking hoor Toolboy.Vergelijking met een klontje boter gaat niet op is nml. al jarenlang hetzelfde.Waspoeder en ook de vloeibare zijn aangepast aan de hedendaagse eisen. zeepbakje kan
je er zo uithalen en schoonspoelen onder de kraan.Wat jij bedoeld is heet water er in gooien en dan de mach.ook nog op 90 graden draaien
kan op zich geen kwaad hoor maar is nergens voor nodig.Wat zeepbakje aangaat geloof mij maar hoor.
En Toolboy niet alles op de commercie gooien hoor want daar heeft die
90 graden niets mee te maken.Nee Toolboy de tijden veranderen de
machines veranderen en ook het wasmiddel.
Houd gewoon in dat wij mee moeten veranderen en niet het oude
blijven volhouden.

Toolboy

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door Toolboy »

Plumber u ziet de klepel nog niet eens hangen.
De zeepbak wordt via het inlaatventiel met koud water doorgespoeld.
Dwz dat het spoelen wel lukt maar niet alle zeepresten op lossen tussen de zeepbak en kuip.

T

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door plumber »

toolboy hou aub op.Je komt altijd met hetzelfde.
Of je moet het type nmr weten of er wordt teveel zeep gebruikt
En je maakt het dagelijks mee of een bepaalde storing
is bekend bij dit merk.Kom eens met oplossingen en lees eens
goed wat ik neerzet.
Want ga niet tegen Toolboy in want dan weet je er niets van.
Heb al jou reacties eens gelezen ook op andere sites en voor mij zit
je gewoon de boel te belazeren met dat je een ondernemer bent.
Ga ook niet te ver anders zet ik een paar Quotes van je neer waaruit
blijkt dat je de boel belazerd.

Toolboy

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door Toolboy »

Plumber U gaat heel ver. veel te ver.
U heeft iets tegen mijns persoons.
ik ga hier niet in mee en laat mij niet uitlokken om aso gedrag te vertonen.
U quote maar wat u wil .
Ik heb nimmer in mijn leven iemand opzettelijk belazerd

vrgr T

Jos van der Land
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2008 11:35

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door Jos van der Land »

Ook mijn wasdroger is nu voor de 3e keer kapot,weer de thermosstaat. Wordt er niet goed van. Ga nu maar proberen bij Atag of ze goeie service geven.
Mijn wasmachine ook van Brandt doet het tot nu wel goed.

anders nog iets
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 sep 2008 09:58

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door anders nog iets »

Ben het toch met Toolboy eens, ik als witgoed monteur kom toch heel veel wasmachines tegen waar de zeepresten inzitten, met als gevolg mufruikende was en verkorte levensduur van het app.

Mensen gebruiken nu eenmaal veel te veel was middel en niemand wast mer op 90 graden.

@plumber het plastic van de zeepbak kan tegen hoge temperaturen is namelijk gemaakt van ABC plastic.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door plumber »

Wat zeepresten aangaat wat heeft dat te maken met
levensduur van de machine.Dat de was muf ruikt zal best wel.
Verder gaat het mij niet om dat zeepbakje maar omhet
mechanischme voor de wasverzachter wat met heet water kan vervormen.
Ook hebben jullie het volgens mij over mach.van 4 jaar en ouder ik heb
het dus over de nieuwe generatie die aangepast zijn aan de
hedendaagse wasmiddelen etc.

Toolboy

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door Toolboy »

Zeker zal er door verstopingen,(o.a een afvoer pomp die te lang droog staat) de levensduur verkort worden.
Het wordt hoog tijd dat er een merk op de markt komt die het zeepbakje met warm water leeg spoelt.
Groet T

pingel29
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2008 10:23

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door pingel29 »

Hallo

Ik heb een vraag voor de ex/brandt monteurs of anderen die mij evt verder kunnen helpen. Ik heb een Brandt WFH 1665 D. Als ik het zo lees mag ik van geluk spreken dat ik er nog nooit problemen mee heb gehad. Mijn vraag is eigenlijk heel simpel, ik wil weten hoeveel water er maximaal per onderdeel van een wasbeurt wordt gebruikt. Dit ivm een nieuwe waterstop. Bij de winkel waar ik hem heb aangeschaft konden ze mij dit niet vertellen en ik heb ook geen boekje...

Hoop dat iemand het antwoord weet...

Groeten Inge

Gesloten