LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachten Whirlpool ARC 5551

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
ozzychick
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 aug 2005 18:36

Klachten Whirlpool ARC 5551

Ongelezen bericht door ozzychick »

Op 3 augustus is onze nieuwe koelkast geleverd en vanaf dag 1 hebben we problemen met die koelkast.
Hij maakt namelijk LAWAAI en aangezien we een open keuken hebben worden we er onderhand echt gek van :cry:
Al 2 keer is er een monteur geweest en iedere keer krijgen we het zelfde praatje te horen. Oh het is normaal dat je die herrie hoort.
Nou slaat onze koelkast ook continu aan, hij is 20 minuten stil, slaat dan aan en blijft dan 30 minuten draaien. En dit gaat dus dag en nacht zo door. Morgen komt voor de 3e maal een monteur waarvan ik weet dat hij weer gaat zeggen dat dit normaal is. We worden van het kastje naar de muur gestuurd en ik zou graag willen weten of andere mensen ook deze klachten hebben want onderhand zijn we echt laaiend :evil: over de manier hoe we behandeld worden. We zitten verdorie met een koelkast van amper 3 weken oud. Whirlpool helpt ons niet de It's waar we de koelkast hebben gekocht doet ook al niets. Die verwijst ons steeds maar weer naar Whirlpool terwijl ik weet dat It's de gene is die onze klacht moet behandelen. Dacht dat nog altijd de verkoper verandwoordelijk is voor zijn producten die hij verkoopt en niet de leverancier.

veraniek
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jul 2005 15:19

Re: Klachten Whirlpool ARC 5551

Ongelezen bericht door veraniek »

Een koelkast loopt onder normale omstandigheden even lang als hij stilstaat. dus een half uur draauen een half uur stilstaan, kan ook bijv 5 minuten aan en 5 minuten uit zijn

ozzychick
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 aug 2005 18:36

Re: Klachten Whirlpool ARC 5551

Ongelezen bericht door ozzychick »

Dit is bij ons niet het geval, hij gaat echt 30 minuten draaien en blijft dan 20 minuten stil en dan weer 30 minuten draaien en 20 minuten stil.
Maar de laatste update is dit, monteur is weer geweest en hij heeft naar de zaak gebeld waar we de koelkast hebben gekocht.
Heeft niets uitgehaald dus heb zelf maar weer gebeld en jawel ik had de bedrijfsleider aan de telefoon.
Heb hem me verhaal gedaan en eindelijk bevestigde hij dat het niet normaal is dat onze koelkast de hele dag maar door blijft pompen.
Ook moeten we nu een klachten brief sturen naar het hoofdkantoor en op die manier proberen om een nieuwe koelkast te krijgen.
Is toch van de zotten dat je zoveel moet doen om een nieuwe koelkast te krijgen.
Hij is verdorie pas 3 weken oud, nee we worden hier niet vrolijk van.

Thijs193
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jun 2005 18:56

Re: Klachten Whirlpool ARC 5551

Ongelezen bericht door Thijs193 »

zet de verkoper bij It's onder druk en herinner hem eraan dat als het product niet aan de verwachtingen voldoet ( in dit geval te veel geluid en te vaak aanslaan ) je de koop kan ontbinden. Vaak is het ook zo als de het apparaat 3 keer gerepareerd of gemodificeerd is en voor de 4de keer aan de beurd is je een nieuwe kan eisen.

Astra23
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 aug 2005 16:47

Re: Klachten Whirlpool ARC 5551

Ongelezen bericht door Astra23 »

Graag wil ik proberen e.e.a. toe te lichten over jouw koelkast. Zoals je misschien in eerdere berichten van mij gelezen hebt ben ik zelf servicemonteur van huishoudelijke apparaten bij een fabrikant, niet Whirpool.
Wat ik jou alleen kan vertellen is dat wanneer de temperaturen in de koelkast in orde zijn de kast technisch in orde wordt bevonden. De regelmaat dat de compressor gaat lopen hangt af van de omgevingstemperatuur. Ik weet niet onder welke condities de verkoper jou de kast heeft verkocht. Maar sissende, kuchende en kleine piepgeluidjes zijn normaal voor een koel of vrieskast, onafhankelijk werk merk je hebt.

Hopende jou voldoende te hebben geinformeerd.

ozzychick
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 aug 2005 18:36

Re: Klachten Whirlpool ARC 5551

Ongelezen bericht door ozzychick »

Thijs bedankt voor je reactie, gelukkig weten wij ook dat we de koop kunnen ontbinden als It's zo moeilijk blijft doen. Maar bedankt voor de tip.

Astra even terug komen op jouw verhaal, de verkoper bij It's heeft ons niets verteld over de koelkast, niet over zijn werking en over eventuele geluiden die het kan maken.
Wij hebben heel erg veel last van inspuitgeluiden, de monteur heeft de leiding al getaped en nog blijven de geluiden net zo hard als ze daarvoor al waren.
We hebben een open keuken dus als we in de huiskamer zitten worden we echt gestoord van dat geluid.
Als je een koelkast koopt verwacht je niet dat je dit soort problemen krijgt. Wat er ook nog bijkomt is dat ik de koelkast niet op stand 4 kan zetten. Hij word dan namelijk zo ontzettend koud dat je niet normaal een slokje van je drank kan nemen en een ijsje eten is dan helemaal uit den boze. Dat is dan zo knoert hard dat je er iemand een gat mee in ze hoofd kan gooien.
Nee al met al is dit een koelkast van *#@*&#@*.
HA geen scheldwoorden we houden het netjes :lol:

Astra23
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 aug 2005 16:47

Re: Klachten Whirlpool ARC 5551

Ongelezen bericht door Astra23 »

Beste Ozzychick,

De servicetechnicus die jou heeft bezocht heeft gedaan wat hij kon om dit minder te maken. Begrijp dit niet verkeerd: het is geen probleem wat deze kast heeft, maar een eigenschap van het apparaat.
Waar ik je wel voor wil waarschuwen is dat als een servicetechnicus meerdere malen geen defect kan constateren hij de voorrijkosten in rekening kan brengen.
Kortom, jouw koelkast is niet defect, en er zal ook niets te doen zijn om deze geluiden minder te maken.

ozzychick
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 aug 2005 18:36

Re: Klachten Whirlpool ARC 5551

Ongelezen bericht door ozzychick »

Het klopt dat deze geluiden niet minder gemaakt kunnen worden maar daarom hoef ik nog geen genoegen te nemen met deze koelkast.
Als ik een herrie bak had willen hebben had ik er wel om gevraagd.
Verder word er geen monteur meer gestuurd op aanraden van de monteur zelf maar ook van mijn kant af.
Ik wacht nu rustig af wat de It's hier verder mee gaat doen.
Ik sta in me recht om deze koelkast niet te accepteren.

Astra23
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 aug 2005 16:47

Re: Klachten Whirlpool ARC 5551

Ongelezen bericht door Astra23 »

Beste Ozzychick,

Ja dat is ook werkelijk vervelend. In welke situatie leef je eigenlijk? Woon je met meerdere personen in een huis, open keuken en zo? Misschien kun je dat eens nader toelichten.
De firma It's is de enige partij die jou hierin kan helpen..

Groeten

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Klachten Whirlpool ARC 5551

Ongelezen bericht door ronald g »

De stand van de thermostaat is ook belangrijk normaal gesproken tussen 1 en 2 is voldoende, als deze stand hoger gezet wordt blijft de pomp langer lopen. Omdat de temperatuur niet gehaald kan worden dit kan ook ten gevolg hebben dat de pomp warmer wordt dan normaal en kan ook tot meer geluid leiden. Heb zelf ook een whirlpool en die hoor ik niet enkel een klik met aan en afslaan.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Klachten Whirlpool ARC 5551

Ongelezen bericht door vladja »

Is het een gewone koelkast of een amerikaanse koelkast?

DAVYP
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2004 23:24

Re: Klachten Whirlpool ARC 5551

Ongelezen bericht door DAVYP »

Dit type is een koelvries combinatie, geen Amerikaans model.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Klachten Whirlpool ARC 5551

Ongelezen bericht door vladja »

Sorry, dan kan ik je niet verder helpen. Amerikaanse koelkasten hebben zwaardere motoren, koeling via de onderzijde, en maken daarom ook meer geluid. Die zijn dus niet geschikt voor een open keuken.

Astra23
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 aug 2005 16:47

Re: Klachten Whirlpool ARC 5551

Ongelezen bericht door Astra23 »

Beste Ronald,

De stand van de thermostaat heeft niets te maken met de geluiden die de kast maakt. Deze instelling is bij iedere persoon verschillend en dan ook niet te bepalen voor iemand anders. Stand 1 is de warmste stand en bijv. stand 5 is de koudste stand. Smaken verschillen hoe deze dus wordt ingesteld. Let wel: Hoe kouder de temperatuur in de kast hoe langer de produkten houdbaar zijn.

Groeten

ozzychick
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 aug 2005 18:36

Re: Klachten Whirlpool ARC 5551

Ongelezen bericht door ozzychick »

LAATSTE UPDATE!!!!

De brief die we afgelopen vrijdag hebben verstuurd heeft gewerkt.
Ben vanochtend gebeld en JAWEL :D we krijgen een nieuwe koelkast.
Aanstaande donderdag word die geleverd.
Nu maar hopen dat die geen herrie maakt.

Wil iedereen bedanken die heeft gereageerd op dit bericht, heeft toch wel geholpen, echt toppie.

Gesloten