LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Candy Trio 503 x

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Odie
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 sep 2005 15:30

Candy Trio 503 x

Ongelezen bericht door Odie »

Info over de Candy Trio 503x gevraagt.
Kan iemand mij helpen met informatie over dit drie in één apparaat: keramische kookplaat, oven en vaatwasser in eén? Aangezien ik nogal klein behuist ben, leek het mij wel wat. Alleen schijnen de meningen over de kwaliteit en gebruik nogal te verschillen. Wat te doen?

Groetjes,
Odie

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Candy Trio 503 x

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik zou er niet aan beginnen als er iets stuk gaat is het bijna niet te herstellen. Als het apparaat mee moet naar het service bedrijf heb je niets meer.

Odie
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 sep 2005 15:30

Re: Candy Trio 503 x

Ongelezen bericht door Odie »

Dat begrijp ik, maar het is natuurlijk de bedoeling dat er niets stuk gaat voorlopig. Of ben ik te naïef? Daarbij als je losse kookplaat kapot gaat, kun je ook niet koken.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Candy Trio 503 x

Ongelezen bericht door ronald g »

Op het internet kan ik niets terug vinden wat negatief kan zijn. Wel een produkt omschrijving. Als u tot aanschaf over wil gaan vraag dan wel de aansluit waarden. Naar mijn idee zal er een 2 fasen krachtstroom nodig zijn. Dus kan niet maarzo op 220 volt aangesloten worden.[/url]

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Candy Trio 503 x

Ongelezen bericht door Ulbe »

Een kookplaat met 4 electrische kookplaten moet zowiezo aangesloten worden op een krachtleiding, de 380V leiding kan een hoger vermogen aan dan het 220V electriciteit net,

Als je toch zo slim bent om de plaat op 220V te schakelen (dit kan!) schakel dan max 1 plaat tegelijk in, doe je dit niet, dan wordt de bedrading warmer dan de plaat zelf!....

Brand is dan het gevolg, en een hoge reparatierekening van de bedrading van de woning!...

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Candy Trio 503 x

Ongelezen bericht door ronald g »

dat moet dan zeker en deze aansluiting als die er niet is moet door een erkend installateur gedaan worden. tel uit je winst.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Candy Trio 503 x

Ongelezen bericht door bot321 »

Keramische kookplaat heeft twee gescheiden
groepen.Moet een zg.kookgroep voor geplaatst
worden dit zijn twee aparte zekeringen.
Daarbij moet er voor de oven en vaatwasser ook
nog een groep komen.Dit moet gebeuren door
een erkend bedrijf die dan de stroomleverancier
kan waarschuwen die dan alles op het net aansluit.
totale kosten ongeveer € 700.
Deze appies zijn voor kleinbehuisde een uitkomst
en best wel goed alleen jammer dat aansluiten
zo duur is.

Odie
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 sep 2005 15:30

Re: Candy Trio 503 x

Ongelezen bericht door Odie »

Hoi, ik ben weer thuis. Bedankt voor de reakties, maar

Ik was al bij een installateur geweest, want mijn flat is flink veroudert. Dus zelfs voor een magnetron moet ik al een nieuwe groepenkast, daarom dacht ik, dat doe ik maar meteen goed. Die nieuwe installatie en keramisch fornuis komt er dus sowieso wel. Het gaat me puur om dit drie in één ding, zodat ik én een vaatwasser erbij krijg zonder dat mijn halve woonkamer uit keuken bestaat. Het belangrijkste is dat ie zijn werk goed doet, veilig is en niet al snel kapot gaat.

Zo maakt de vaatwasser een geluid van 56db, is dit te doen in je woonkamer? Is het een A- of B-merk? etc. etc.

Groetjes,
Odie

Astra23
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 aug 2005 16:47

Re: Candy Trio 503 x

Ongelezen bericht door Astra23 »

Beste Odie,

Ondanks dat je klein bent behuist kan ik je, uit ervaring ten zeerste afraden zo'n 3 in 1 apparaat aan te schaffen. Als je namelijk (evt. buiten garantie) problemen krijgt met het apparaat kan dit heel vervelend zijn. Zeker met een apparaat van een X-merk. Voorbeeld: stel je krijgt een probleem met het vaatwasgedeelte waarvan de kosten erg oplopen zodat je besluit dit niet te repareren. Dan zit je wel te kijken met een defecte vaatwasser maar wel met een werkende keramische kookplaat. :oops:
Ik kan je maar 1 advies geven. Al ben je klein behuist en wil je toch graag deze voorzieningen. Probeer dan toch deze apparaten apart aan te schaffen.

Groeten!

Astra23
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 aug 2005 16:47

Re: Candy Trio 503 x

Ongelezen bericht door Astra23 »

Het is geen a maar ook geen b merk.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Candy Trio 503 x

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik heb toendertijd geprobeerd een trio te herstellen ik heb bijna 18 jaar als witgoed monteur gewerkt. Het is zo goed als onmogelijk. Vaak moet dan het apparaat mee want je kan ter plaatse zeer weinig. Onder andere de isolatie die het hele apparaat omvat is zonder beschadegingen niet te verwijderen Candy is niet echt een a merk.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Candy Trio 503 x

Ongelezen bericht door ronald g »

neem deze link ook eens mee lijkt me een stroom vreter vooral als er al 25 ampere gevraag wordt
http://www.candy.nl/productdetailfornui ... 03%20X[url][/url]

Astra23
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 aug 2005 16:47

Re: Candy Trio 503 x

Ongelezen bericht door Astra23 »

Precies Ronald,

Zelf ben ik ook technicus voor alle huishoudelijke apparaten. Een nog veel groter nadeel is dat je in zowel de oven, als de vaatwasser bijna geen ruimte hebt vergeleken met normale ovens of vaatwasser. Beslist een afrader dus.

Groeten Peter

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Candy Trio 503 x

Ongelezen bericht door ronald g »

Wij deden ze al afwijzen werd niet gerepareerd. zonde van de onderzoekskosten in dit geval voor de klant dan, want die werdt er toch niet beter van. Al vond ik een vaat wasser alzo een crime maar daar gaat het nu niet over.

Odie
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 sep 2005 15:30

Re: Candy Trio 503 x

Ongelezen bericht door Odie »

De installateur zei dat hij dat apparaat kon leveren, incluis de garantie en eventuele reparaties. Is het dan niet ook zijn verantwoording om dat ding dan ook gerepareert te krijgen. Of anders via Candy zelf. Het lijkt me toch wel vreemd om een apparaat op de markt te zetten, dat niet gerepareert kan worden. Hoeveel is 56 db?

groetjes,
Odie

Astra23
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 aug 2005 16:47

Re: Candy Trio 503 x

Ongelezen bericht door Astra23 »

Hey Ronald,

Voor welke firma heb je gewerkt dan?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Candy Trio 503 x

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik heb in Huissen gewerkt bij lb reparatie die lb stond voor Logtenberg. Zodat er geen verwarring ontstaat. Daarna bij Technisch buro Eltrax.
Misschien nog een tip voor Odie je kan ook alles los kopen de kookplaat kan op de vaatwasser en een comby magnetron kan mits goed bevestigd tegen de wand. Ik vind de adviesprijs voor een trio vrij hoog. Een ander voordeel is dat als je alles te gelijk koopt flink kan afdingen. En 56 db staat voor het geluid van een koffie zetter dan wel een electrische tandenborstel.

Odie
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 sep 2005 15:30

Re: Candy Trio 503 x

Ongelezen bericht door Odie »

Dat lijkt me niet zo stabiel, dat stapelen. Daarbij ben ik maar een één persoons huishouden, dus zo'n grote vaatwasser hoef ik niet. De prijs vond ik juist wel meevallen, als je een los keramisch fornuis en een vaatwasser van Siemens neemt, ben je het dubbele kwijt. Is er niemand die zo'n ding heeft thuis, die kan zeggen of het bevalt?

groetjes,
Odie

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Candy Trio 503 x

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik ben bang van niet want er is heel weinig bekend van gebruikers. Ook niet op internet. Ik heb het idee dat er maar bar weinig mensen zijn die een trio aanschaffen.

An

Re: Candy Trio 503 x

Ongelezen bericht door An »

Mijn dochter heeft al 2 jaar zo'n Candy 3 in 1, maar dan met een normale 4 pitsgasplaat en dat bevalt haar tot nu toe heel goed!

Toen die tijd speciaal voor haar besteld en geplaatst door BCC Deventer.

Gesloten