LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boxford Holland

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
negombo
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 nov 2007 10:25

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door negombo »

Ben in het bezit van een waterkoeler van dit merk. Na 3 jaar is er een slangetje lek. Oke geen probleem nieuw slangetje bestellen en klaar tenminste dat dacht ik.
Na telefonisch contact (20 cent per minuut) werd ik naar een winkel gestuurd. De winkel kan het niet bestellen want die heeft zeer slechte ervaringen met dit merk.
Weer bellen dus. Ze willen gewoon geen slangetje leveren en kan ik mijn waterkoeler dus gewoon weggooien. De mevrouw is niet alleen telefoniste maar ook hoofd technische dienst zoals ze zelf vertelde.
Daarna werd gewoon de telefoon op de haak gegooid. Hoe onbeschoft kun je zijn.
Ik heb toen gemaild maar wat bleek? Dezelfde mevrouw beantwoorde de mail.
Bij dit bedrijf werkt kennelijk 1 mevrouw die alles regelt.

Echt een superslechte ervaring

vandongen
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2007 19:59

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door vandongen »

Ik wacht nu al 4 maanden op een vervanging van een vaatwasser, altijd dezelfde antwoorden maar leveren ho maar.
Ik snap niet dat er nog bedrijven zijn die samenwerken met de firma Boxford.

liekje25
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2007 15:56

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door liekje25 »

Nou hier even een vraagje. Ik heb een nieuwe stofzuiger gekocht bij de blokker. hier zat een papiertje bij om met korting een harde vloeren borstelset te kopen. machtiging opgestuurd. 30 11 07 is het bedrag van mijn rekening afgehaald maar ik heb geen product ontvangen. nu heb ik gebeld en ze waren ermee bezig zowiezo knap datr ze dat uit het hoofd weet. Ze had het over toezending 2 weken na afschrijving echter morgen is het 3 weken en ik heb vandaag gebelt ze konden mij niet vertellen wanneer het wel geleverd werd. Ik zit na al deze berichten hier er hard over te denken om morgen bij de bank mijn machtiging gewoon in te laten trekken volgens mij heb je daar een maand de tijd voor. wat denken jullie?

Gerjankrul
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2008 19:17

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door Gerjankrul »

Het lijkt wel schering en inslag bij deze firma. Wij hadden bij Leen Bakker een vaatwasser gekocht. Na 6 maanden ging deze defect en dus heb ik telefonisch conatct gezocht met de firma boxford.

Ik dacht misschien is er wel een onderdeel defect, wat ze kunnen op sturen zodat ik hem zelf kan maken.

Maar de mevrouw bood heel vriendelijk aan om het apparaat om te ruilen. Prima dacht ik. Ze kon alleen niet zeggen hoe lang het ging duren, ze hadden namelijk geen nieuwe vaatwassers op voorraad en dat kon maar zo eens twee weken gaan duren.

Ik had hier geen probleem mee en liet het gewoon zijn beloop.

Maar die 2 weken werden 2 maanden. Ik dacht toen, laat ik maar eens weer mailen. Nog steeds waren ze niet op voorraad en er was ook niet bekend wanneer wel. Ik heb voorgesteld om het aankoopbedrag terug te krijgen, maar dat kon niet omdat ik het apparaat niet bij hun gekocht had. Hier kan ik nog inkomen.

Weer een tijd later heb ik eens voorgesteld om een duurdere vaatwasser te krijgen, ik was wel bereid om bij te betalen ook dit kon niet.

Omdat het al meer dan 6 maanden geleden was, was mijn garantie van Leen Bakker al verlopen. Ik had hier geen aktie mee ondernomen omdat immers de aanvraag al bij Boxford lag. Ik had op dit moment dus geen andere keus dan door te gaan met boxford.

Ik heb ondertussen zelf al een andere vaatwasser gekocht, ik ga niet 6 maanden met de hand afwassen. Dus heb ik hun voorgesteld om een totaal ander apparaat mij toe te doen van gelijke waarde. Ook hier kon boxford niks mee doen.

Vorige week heb ik eens gebeld met hun, ik kreeg een zeer arrogante Esther aan de lijn. Toen ik het hele verhaal hier boven uitlegde en nog eens nadrukte dat ik wel bereid was om bij te betalen voor een inbouwvaatwasser, zei ze dat dit niet mogelijk was, toe ik zei dat dit wel mogelijk was als je maar wilt, begon mevrouw zo vreselijke grote mond op te zetten dat ik gezegd heb dat ze niet zo'n grote mond moest hebben. Vervolgens werd mij verweten dat ik zelf een grote mond had en toen werd de verbinding verbroken.

Conclusie Boxford is een zeer slechte firma die "wat het lijkt" idd met oplichtingspraktijken bezig is.

mdrongelen
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 mar 2008 22:16

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door mdrongelen »

Mijn magnetron is al 8 maanden in "reparatie".
Ze hebben me een aanbod gedaan van 53,- aan waardebonnen terwijl mijn magnetron 90,- was. Hier ben ik het niet mee eens dus zou ik maar moeten blijven wachten aldus de klantonvriendelijke service daar.
8 maanden hallo....In die tijd kan je lopend om de nodige onderdelen.
Wat is de meest slimme manier van aapakken behalve blijven bellen?
Alvast bedankt

nd.dirksen
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2008 16:51

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door nd.dirksen »

vandaag (11-03-08) eens gebeld over hoe wat wanneer. Krijg ik de hiervoor genoemde Esther aan de lijn.
Zelden of nooit zo tenenkrommend onbeschoft te woord gestaan door dit ding. Schokkende ervaring. Je zou spontaan besluiten om de hele magnetron maar te vergeten, maar dat zou nu net de opzet kunnen zijn.
iemand een bruikbare methode om dit bedrijf tot actie te dwingen.

update:

Ik heb, n.a.v. een tip in dit forum, een brief met mijn verhaal - en de wijze waarop ik door Boxford te woord gestaan ben - gestuurd naar het Aldi hoofdkantoor voor onze regio.
Vandaag heb ik van Aldi het aanschafbedrag van de drie jaar oude magnetron volledig teruggekregen. Ik kan niet anders zeggen dan grote lof voor deze afhandeling door de Aldi.
Het disfuncioneren van Boxford inzake garantieafhandeling was voor hen inmiddels een bekend gegeven.

m.vr.gr
Niek

wilvannor
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 feb 2008 22:10

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door wilvannor »

Ook mijn HE combi magnetron heeft het begeven. Even de kap eraf gehaald om te kijken wat er aan de hand is. aansluitstekkertje doorgebrand. Maar zat opdat moment met een probleem ik moest de heteluchtoven gebruiken. Dus de stekkertjes vastgemaakt. Wat blijkt dat alle vier de electrische aansluitstekkertjes roodgloeiend worden. En deze zijn toch alleen maar bedoeld voor doorvoer van de stroom.
Niet meer gebruiken dus en ik denk dat eigenlijk niemand ze meer moet gebruiken.

w vn Norden.

dineve
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2008 18:07

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door dineve »

Ook wij hadden een HE combi magentron, gekocht in 2006 bij de Aldi. Deze is ook kapot gegaan binnen de garantietermijn.
Ik ben hierop naar de Aldi gegaan met de vraag wat ik moest doen....contact opnemen met Boxford dus..
Dit heb ik gedaan, nadat ik eerst het mailadres opgezocht had op Google.
Toen ik hiermee bezig was zag ik natuurlijk ook andere linken... o.a. die van Radar... Kassa... Consumentenbond...
Die heb ik natuurlijk uitvoerig gelezen.... ondertussen toch naar Boxford gemaild.. ik kreeg binnen 5 minuten antwoord.. en ja, hoor, HET standaard-mailtje. Ik mocht de combi opsturen, waarna ik over minimaal 4 weken een nieuwe combi thuisgestuurd zou krijgen.
Omdat ik dus argwaan kreeg heb ik gevraagd hoe dit zat met alle negatieve verhalen en waarom ik hem niet naar een antwoordnummer mocht opsturen...
Ik kreeg als antwoord dat ze verhuisd waren van Emmen naar Zwolle, en dat het antwoordnummer niet meer bestond.
En ook dat ze zich verontschuldigen voor het feit dat het inderdaad langer dan 4 weken kon duren.

Hier had ik dus echt geen zin in. En heb het hoofdkantoor in Culumborg gebeld ( 0345 472270 )
Deze verbonden ons door met (na 2 keer) Drachten. Deze (aardige) mevrouw hoorde ons verhaal en de daarbij behorende twijfels aan en zei dat we de Combimagnetron terug mochten brengen naar het Aldi filiaal waar we hem gekocht hadden en ons geld terug zouden krijgen. We hebben haar naam gevraagd, zijn naar de Aldi gereden met de magnetron en .... nu is manlief naar de Mediamarkt om een nieuwe magnetron te halen.

Dus mensen... gewoon het hoofdkantoor bellen, desnoods alle artikelen hier bij Radar, Kassa enz opnoemen, er zijn genoeg argumenten waarom je je geld terug wilt en niet de magnetron eerst naar Boxford op wilt sturen. Dat kost je alleen maar geld aan verzendkosten en, wat nog erger is een hoop frustratie en hoge telefoonrekeningen!!

Ik hoop dat ik hiermee toch minstens een paar mensen dit soort ellende bespaar door mijn verhaal hier neer te zetten!

Groeten
Dineke

bowien2
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mei 2008 17:08

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door bowien2 »

Er zijn al meer mensen die het hier hebben gezegd, maar ik zal het ook nog een keer aanhalen: Als je problemen hebt met een apparaat dan ga je naar de WINKELIER. Die is verantwoordelijk voor zijn verkochte product en dus ook de blokker! Gewoon niet laten wegsturen.

HE staat in de electronicabusiness bekend als Hoop Ellende en dat zullen jullie allemaal kunnen beamen. Ik ken nog maar weinig bedrijven die met Boxford zaken doen en ik hoop van ganser harte dat dat er steeds minder worden.

Harei
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2008 14:52

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door Harei »

Hoe kom ik aan het adres van Aldi in Drachten?

Annet123
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2008 16:15

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door Annet123 »

Ook ik heb een magnetron van HE gekocht bij de Aldi, en is ondertussen ook kapot. Boxford gebeld en supervriendelijk te woord gestaan door de telefoniste; gewoon terugsturen en je krijgt een nieuwe. Was net even het adres van Boxford aan het zoeken en stuitte op de verhalen van deze site. Voor de zekerheid Aldi Drachten gebeld en wat blijkt: ze zijn gestopt met het zaken doen met HE omdat de service zo slecht is. Oplossing: even Aldi in Drachten bellen, deze belt vervolgens het filiaal waar je de magnetron terug gaat brengen en vermeld bij de betreffende vestiging of je em daar gekocht hebt en je krijgt het aankoopbedrag terug. TOP Aldi!!!! :D :D :D

mdrongelen
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 mar 2008 22:16

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door mdrongelen »

Wacht inmiddels 17 maanden op mn vervangende magnetron.
Kga ook maar eens naar mn aldi hier ff mn beklag doen. Kheb wel genoeg geduld gehad toch? :)

CisGooseBay
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2008 18:20

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door CisGooseBay »

Hallo allemaal, ik ben nieuw op het RADAR forum maar toen ik alle ellende las van Boxford Holland voelde ik me geroepen toch even te reageren. Neem 1 raad van me aan.....KOOP NIETS WAT DAAR VANDAANKOMT! Da's 't enige! Ik heb zelf tot 2x toe iets bij ALDI gekocht wat ACHTERAF afkomstig bleek te zijn van Boxford en als alles goed werkt is er niets aan de hand maar oh oh oh als je een beroep moet doen op Boxford.....SCHUD HET MAAR! Ik ben bijna 1 jaar bezig geweest met dit "bedrijf" om een Home Cinema Set gerepareerd te krijgen en als ik niet helemaal over de rooie naar ALDI gestapt zou zijn, had ik waarschijnlijk nu nog bezig geweest! Als ik voortaan iets van electronica koop bij ALDI of KRUIDVAT (JA ook die doen zaken met Boxford!) vraag ik VOORAF waar het artikel vandaan komt. De medewerkers willen je daar best mee helpen en als we allemaal reageren door keihard die "zooi" niet meer te kopen, is Boxford binnen de kortste keren afgebrand en moeten ze maar weer iets nieuws verzinnen. Luister naar iemand die er helaas al 2x ingetrapt is en een ieder voor deze zaken wil waarschuwen. Ik heb inmiddels een ECHTE Home Cinema Set gekocht en er nog geen seconde problemen mee gehad. MVrGr! PS: Een Gewaarschuwd Mens Telt Voor 2!

piet212
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2009 08:40

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door piet212 »

Zag op internet dat dit bedrijf Boxford failliet is. Ze hebben ook nog een ander bedrijf: Holland Electro b.v. Misschien dat deze de service overneemt.
http://www.curatoren.nl/fo/verslag_fail ... id=119768

ellen van den Berg
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2009 12:15

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door ellen van den Berg »

Helemaal nieuw op het radar forum ben ik erg geschrokken van alle reacties op Boxford Holland BV. Ook ik ben de dupe geworden van de slechte service van dit bedrijf. Mijn combimagnetron van HE van de Aldi heeft het na 2 jaar zeer goede dienst begeven in oktober 2007. Inmiddels zit ik al een jaar en 4 maanden te wachten op een vervangend apparaat. En Wendy van Boxford Holland blijft beweren dat er nog een nieuw apparaat aan komt. Nou ik ben het wachten inmiddels wel beu en zwaar teleurgesteld in dit bedrijf! Ik ga jullie raad opvolgen en ook maar eens naar de Aldi terug.

maikelhook
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2009 21:35

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door maikelhook »

Hoi Ik wacht momenteel al bijna 2 jaar op een nieuwe combi magnetron van HE , heb al 10talle mails gestuurd en indd komt niks van terecht telkens maar weer het zelfde mailtje terug, ik ga ook maar eens via de Aldi zelf iets reelen want anders gebeurt er nik smeer denk ik

heeft iemand een mail adres van een hoofdkantoor van de aldi Best is het dichtsbijzijnde , ik kan het niet vinden op internet

groet Maikel

K. Vis
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2006 13:40

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door K. Vis »

Hoi! ik heb het zelfde probleem: HE combimagnetron ging stuk, net binnen garantie opgestuurd naar Boxford. Sinds december niets meer gehoord.
Net maar eens gebeld. Blijken ze failliet te zijn! Een ander bedrijf heeft een aantal activiteiten van Boxford overgenomen (o.a. telefoonnummer), maar niet de service! Hun advies: ga naar Aldi.

Dus ik heb net Aldi hoofdkantoor in Culemborg gebeld:
Aldi Culemborg BV
Tel: 0345 472911

De vriendelijke mevrouw die ik aan de lijn kreeg, gaf mij het volgende advies:

- schrijf een briefje naar Aldi BV waarin je uitlegt dat je magnetron bij Boxford staat en je hem niet terug krijgt
- sluit een kopie van de aankoopbon bij
- stuur dit geheel naar de Aldi:
Aldi BV
Antwoordnummer 2045
4100 VB Culemborg

Daarmee zou je je geld terug moeten krijgen.
Ik ga het nu proberen; als het gelukt is, of juist niet, post ik de uitslag!

maikelhook
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2009 21:35

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door maikelhook »

bedankt ik ga het ook proberen

jullie horen van mij

K. Vis
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2006 13:40

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door K. Vis »

Het is gelukt: 2 weken geleden een keurige brief van de Aldi, en vandaag inderdaad op mijn rekening het aankoopbedrag van de HE combimagnetron.

Prima actie van de Aldi dus.
Succes iedereen!

maikelhook
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2009 21:35

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door maikelhook »

Ja bij mij ook keurig netjes mijn aankoop bedrag terug gestrort gekregen van de Aldi, Super !!!

groet Maikel

Gesloten