LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] friteuse

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
hammy
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 jun 2005 17:52

friteuse

Ongelezen bericht door hammy »

nieuwe friteuse gekocht bij media markt. Deed het niet, weer terug naar winkel gegaan.
Friteuse was weer in doos geplaatst, er was geen schade aan, helemaal schoon.
Bij de servicebalie zeiden ze ook dat het geen probleem was om het te ruilen, alleen wij mochten niet ruilen omdat de kassabon er niet meer was. Dan sta je toch machteloos. Ze maken daar geen gebruik van goodwill, je moet ten alle tijde een kassabon laten zien.
Nou daar zit je dan met een nieuwe friteuse die je niet eens kunt gebruiken. :cry: :evil:

jora39
Berichten: 93
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:03

Re: friteuse

Ongelezen bericht door jora39 »

is toch logisch dat je de bon moet tonen, misschien heb je hem wel gevonden bij het grofvuil .

Toolboy

Re: friteuse

Ongelezen bericht door Toolboy »

Of wellicht op uw verjaardag gekregen :wink:

hammy
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 jun 2005 17:52

Re: friteuse

Ongelezen bericht door hammy »

ik heb hem inderdaad op mijn verjaardag gekregen,

Toolboy

Re: friteuse

Ongelezen bericht door Toolboy »

Dat bedoel ik dus.

Het is van den gekke dat de verkopende partij u niet wil helpen.
Als de pan ongebruikt zonder gebruikers sporen aangeboden wordt.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: friteuse

Ongelezen bericht door tienepien »

Mjah, ik neem aan dat de pan op meerdere plaatsen verkocht wordt? Hoe kan de winkel dan weten dat het uit die winkel komt? Zo mooi wezen: bij winkel A hebben ze het geld binnen en winkel B moet voor het vervangen opdraaien.

Heeft degene van wie je de friteuse hebt gekregen geen bon of bankafschrift meer?

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: friteuse

Ongelezen bericht door Jan1 »

hammy


Geplaatst op 07 Feb 2007 18:01 door hammy
nieuwe friteuse gekocht bij media markt. Deed het niet, weer terug naar winkel gegaan.

Niet zo netjes he, op het forum beginnen met liegen.
hammy
BerichtGeplaatst op: 08 Feb 2007 12:44 Onderwerp: friteuse

ik heb hem inderdaad op mijn verjaardag gekregen,
Als je liegt, doe het dan ook goed, je hebt hem niet gekocht, kan daardoor ook niet terug naar de winkel.

Toolboy

Re: friteuse

Ongelezen bericht door Toolboy »

Desalniettemin.

Het merk. is toch herkenbaar en in het assortiment
Een beetje verkoper maakt hier geen probleem van.
Als deze een goede relatie heeft met de leverancier/importeur.

Waarom doen we allemaal zo moeilijk ,dit zijn indicentele gevallen.

hammy
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 jun 2005 17:52

Re: friteuse

Ongelezen bericht door hammy »

Sorry allemaal dat het bericht niet goed is overgekomen, ik wou niet teveel in details treden.
Heb hem inderdaad op mijn verjaardag gekregen, is door de gever kontant betaald, zij wist niet dat de kassabon het garantiebewijs was.
Hij komt wel degelijk bij media markt vandaan, ze wilden hem ook wel degelijk terugnemen, MAAR, niet zonder die kassabon.

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: friteuse

Ongelezen bericht door lucrecia »

Gewoon proberen bij een andere filiaal van de Mediamarkt.

odo
Berichten: 77
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:02

Re: friteuse

Ongelezen bericht door odo »

Het probleem dat de ondernemer heeft is diefstal. Een artikel zonder bon kan heel goed gestolen zijn. De dief kan een makkelijk te stelen produkt meenemen en het later ruilen tegen tegoedbonnen, het echt gewenste artikel of geld. De bon heeft meestal een ID nummer dat moet overeenkomen met het produkt.

Maar in dit geval lijkt het me sterk. Hammy wenst het artikel te ruilen tegen hetzelfde produkt dat het wel doet. Het minste wat de verkoper in zo'n geval kan doen is even kijken of er niet een zekering is uitgeslagen of dat het toestel juist wordt aangesloten.

Of gaat het bij MM alleen om kopen-kopen-kopen en de klant kan stikken-stikken-stikken?

uche-uche-uch.

hammy
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 jun 2005 17:52

Re: friteuse

Ongelezen bericht door hammy »

Odo, je bent erg negatief, het probleem van de friteuse hebben we nu ontdekt, is dat aan de onderkant van het element waarin het geheugen is verwerkt (aan/uit knop enz.) een rood pennetje zit. Als je het element in de friteuse plaatst valt het pennetje precies op de rand en gaat hij aan.
Het pennetje van onze friteuse valt er wel een cm. naast, ik kan hem dus met tape afplakken zodat ie erin blijft zitten, en na gebruik altijd de stekker eruit halen, maar dat is toch niet de bedoeling van een NIEUWE friteuse.

ikbenik

Re: friteuse

Ongelezen bericht door ikbenik »

Odo, je bent erg negatief,


Kan wel wezen, maar de consument is daar dan wel zelf schuldig aan.

De winkeliers zijn wat dat betreft zo vaak bedonderd, dat men gewoon het kassabonnetje of garantiebewijs zien waaruit blijkt dat het product ook werkelijk in die winkel gekocht is.


Wat ik ook wel eens van een verkoper hoor is dat men zo brutaal is en gewoon een product uit de schap pakt en dan een zielig verhaal op gaat hangen, en zo toch het geld terug krijgen.
Terug is het niet, want ze hebben er niet voor betaald.

Dit klinkt heel negatief, maar helaas de keiharde werkelijkheid.

Dus heel simpel:

Geen bonnetje of factuur => géén recht op garantie of geld terug.

Simpeler kan het niet.

odo
Berichten: 77
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:02

Re: friteuse

Ongelezen bericht door odo »

Ik vraag onze Lieve Heer de goedwillenden in de consumentenhandel te behoeden en hoop te schenken. Maar gezien de hier gelezen threads zie ik weinig bemoedigends.

ikbenik

Re: friteuse

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik vraag onze Lieve Heer de goedwillenden in de consumentenhandel te behoeden en hoop te schenken.
Zodat de kwaadwillende personen onder de consumenten daar gretig misbruik van maken!


De winkelieren zijn eerst goedwillend tegenover de consument.

Totdat de kwaadwillende dermate schade aanrichten, zodat de goedwillende winkelier niet zo goede wil moet tonen om te overleven.



Ik begrijp dat er veel consumenten zijn die het niet eens zijn met de starre houding van de winkeliers.
Zij zijn dan kwaad op die winkeliers.
Dat in onterecht.
De goedwillende consumenten moeten de kwaadwillende consumenten hard aanpakken, zodat de goedwillende winkelier weer de goede wil kan tonen zonder dat er mensen misbruik van maken.

Ik weet dat veel mensen dit niet willen geloven dat er toch een grote groep mensen er veelvuldig misbruik van maken.

Als winkelier moet je zo op je hoede zijn.

Het nadeel daarvan is dat de goedwillende consumenten daar de dupe van zijn.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: friteuse

Ongelezen bericht door tinne »

@ hammy, odo is volgens mij helemaal niet zo negatief:

Maar in dit geval lijkt het me sterk. Hammy wenst het artikel te ruilen tegen hetzelfde produkt dat het wel doet. Het minste wat de verkoper in zo'n geval kan doen is even kijken of er niet een zekering is uitgeslagen of dat het toestel juist wordt aangesloten.

Of gaat het bij MM alleen om kopen-kopen-kopen en de klant kan stikken-stikken-stikken?
Hij geeft je gelijk..

En@ Ik ben Ik, waarom ga jij er altijd vanuit dat de consument een laaienlichter is? :roll:

ikbenik

Re: friteuse

Ongelezen bericht door ikbenik »

En@ Ik ben Ik, waarom ga jij er altijd vanuit dat de consument een laaienlichter is?
Doe ik niet.


Ik vind jammer dat je niet begrijpt wat ik bedoel.

Jij gaat er vanuit dat alle consumenten ter goede trouw zijn.

De meeste zijn ook te vertrouwen, alleen een kleine percentage niet.
Je kunt mensen niet in hun kop kijken, en als je niet oplet wordt je bedonderd.

Dus moet je jezelf wel beschermen.


Ik was dat betreft te eerlijk en ook ter goede trouw.
Echter heb ik al een paar keer flink gedonder gehad, dat ik wel harder moet worden.

Ongeveer 20% van de consumenten bedonderen de boel.


Als ik je vertel hoe veel mensen heel slecht betalen. Daar wordt je echt niet goed van.

Het signaal van de winkeliers is duidelijk, jammer dat je dat niet wilt horen!

ikbenik

Re: friteuse

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als ik iets lever, dan krijgen de klanten altijd een factuur met hun persoonsgegevens en met de serienummers.

Als een klant geen factuur kan overhandigen en het product komt bij mij niet in het systeem voor, dan heeft de klant echt pech.

Dus:

Geen factuur van de klant en het komt niet bij mij in het systeem voor dan kan de klant nooit of te nimmer garantie claimen.

Heel simpel.

Dus als je geen bon meer hebt en je kunt niet bewijzen dat je het product gekocht hebt => geen garantie.

Daar komt ook nog bij dat de meeste fabrikanten een aankoopbon of garantiebewijs vragen.

Dat je dit niet begrijpt, snap ik niet.

Toolboy

Re: friteuse

Ongelezen bericht door Toolboy »

Er is ook toch nog een mens achter de ondernemer.

of zie ik dat verkeerd.?

In het geval van de topic starter vind ik het buiten gewoon kinderachtig dat de verkopende partij de klant niet te gemoed wil komen.
Het gaat immers over een friet pan.
En als de verkopende partij een goede relatie heeft met de groothandel/importeur/fabrikant zal dit geen enkel probleem zijn.

En ikbenik scheer niet alles over 1 kam je komt weer erg negatief over.

ikbenik

Re: friteuse

Ongelezen bericht door ikbenik »

In het geval van de topic starter vind ik het buiten gewoon kinderachtig dat de verkopende partij de klant niet te gemoed wil komen.
Het gaat immers over een friet pan.



Klopt, maar als de ondernemer dit vaak heeft meegemaakt, dan is zijn reactie:

Bekijk het maar.

Zelf zit ik in een gebied waar het nog wel meevalt en dat je de meeste mensen kunt vertrouwen, maar in de stad hier vlakbij is het een heel ander verhaal.

Gesloten