LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] friteuse

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Toolboy

Re: friteuse

Ongelezen bericht door Toolboy »

En zo doen de laatste kleine zelfstandige ondernemers zichzelf de das om.
Schaar je zelf niet achter de anderen wees jezelf wees ondernemer en mens ,en kijk niet naar de supers/dozenschuivers l waar je het wel eens over hebt

Edoch ik heb gesproken :wink:
Laatst gewijzigd door Toolboy op 09 feb 2007 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.

ikbenik

Re: friteuse

Ongelezen bericht door ikbenik »

Edoch ik heb gesproken :wink:


Ugh! :wink:

ikbenik

Re: friteuse

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik wil het een andere wending geven.

Jullie verwijten mij dat ik heel negatief hierover ben.

Even hoe ik het in de praktijk doe, misschien krijg je dan een ander beeld :?:


Als een klant bij mij komt met zoiets en ik ken de klant, dan doe ik niet moeilijk.
Als de klant zijn factuur kwijt is, dan staat het nog wel in mijn systeem, dus dan druk ik het voor hem wel extra af.

Wat wel is en dit is niet negatief bedoeld:

Als een vreemde bij mij komt en hij geeft aan dat hij bij mij iets gekocht heeft en hij kan het niet bewijzen en ik kan het niet in mijn systeem vinden, dan krijgt hij van mij geen garantie.

Want dan heb ik te maken met een bedrieger.

Dit heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt.
Dus iedereen die een terechte garantieclaim heeft ingediend is ook dito afgehandeld.

Toolboy

Re: friteuse

Ongelezen bericht door Toolboy »

Mag ik er van uit gaan dat je nu als kleine zelfstandige/mens ondernemer gaat reageren? :wink:

ikbenik

Re: friteuse

Ongelezen bericht door ikbenik »

Waar het hier om gaat is dat een groep mensen niet begrijpen waarom dat winkeliers zo starre houding hebben.

Toolboy

Re: friteuse

Ongelezen bericht door Toolboy »

Edoch dan is dit niet gerechtvaardigt
Elke klacht is er 1 op zich.
En deze van de starter komt op mij zeer geloofwaardig over.
Als deze een klant van mij was geweest had dit topic er neit geweest

ikbenik

Re: friteuse

Ongelezen bericht door ikbenik »

Mag ik er van uit gaan dat je nu als kleine zelfstandige/mens ondernemer gaat reageren?
Tuurlijk!

Ik denk dat 95% tot 99% van de klanten normaal zijn en niets geks doen.

Echter heb ik ook te maken gehad met klanten die mij een streek leverden.

En daar wordt je niet vrolijk van.

Dit heeft niets te maken met negatief doen, maar gewoon de realiteit onder ogen zien.


Daarbij is het ook zo dat je je klanten leert kennen.
Bij sommige (en die zijn op 1 hand te tellen) moet je heel argwanend zijn en op je hoede zijn.

De meeste klanten zijn gewoon eerlijk en voor eerlijke mensen doe je gewoon meer.

Toolboy

Re: friteuse

Ongelezen bericht door Toolboy »

Voordat ik ga rusten:
Blijf zelfstandig ondernemer en volg je eigenlijke gevoel.
Kijk niet naar anderen.
Blijf jezelf,maar verbeter jezelf

Groet T

ikbenik

Re: friteuse

Ongelezen bericht door ikbenik »

Edoch dan is dit niet gerechtvaardigt
Elke klacht is er 1 op zich.
En deze van de starter komt op mij zeer geloofwaardig over.
Als deze een klant van mij was geweest had dit topic er neit geweest
Ik weet wat je bedoeld.

Maar als die winkelier hierdoor heel vaak benadeeld is, kan ik zijn reactie ook begrijpen.

De vriendin van een kameraad van me werkt op de speelgoedafdeling van een grote warenhuis.
Als je haar hoort wat veel klanten uithalen, dan wordt je er niet vrolijk van.
En soms gaan ze ook heel ver. Heel ziekelijk ver ook.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat we het misbruik niet moeten negeren.

En dat is iets wat ik hier wel vaker hoor. Dat we zulke dingen moeten negeren.

Daarintegen hoor je vaak hele negatieve geluiden over winkeliers, maar negatieve geluiden over consumenten mag niet gezegd worden.

En dat valt mij gewoon op.

Als het terecht is, dan hoor je wel degelijk negatieve geluiden van mij over de consumenten.

Daarom hebben veel forumbezoekers een gruwelijke hekel aan me.
Dat is ook de reden dat ik mijn ware identiteit niet prijsgeef.

Maar het is ook wel zo dat ik wel degelijk ook positieve reacties geef over de consument.

En ik scheer ze heus niet over één kam!

En ik geef ook degelijk, als het terecht is, zowel positieve als negatieve geluiden over winkeliers en fabrikanten.

Sommige forumgebruikers willen alleen positieve geluiden horen over de consumenten en alleen negatieve geluiden over de winkeliers en fabrikanten.

Die forumgebruikers kunnen mij wel schieten.

Dat weet ik.


Maar mijn doel is om de mensen zo goed mogelijk voor te lichten en ook achtergrond informatie geven.

Als monteur zijnde kom ik veel tegen.

Ook waar veel mensen geen weet hebben wat er allemaal bij komt kijken.

ikbenik

Re: friteuse

Ongelezen bericht door ikbenik »

Voordat ik ga rusten:
Blijf zelfstandig ondernemer en volg je eigenlijke gevoel.
Kijk niet naar anderen.
Blijf jezelf,maar verbeter jezelf

Groet T
Ik heb geen keus.

Ik heb bij veel bedrijven gewerkt, maar daar ben ik eruit gekotst!

De reden?

Ik ben te servicegericht en te klant gericht.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: friteuse

Ongelezen bericht door magel725 »

Bij de gemiddelde Media Markt komen per dag een klant of 10, 20 die allemaal hun kassabon zijn verloren en toch iets geruild/vergoed zien.

Ja, het is maar een friteuse, en ja het is maar een wekkerradio en ja dit keer is het maar 5 euro. Waar doen ze moeilijk over? Simpel: je kan niet 20 keer per dag een uitzondering maken omdat die ene klant zelf een fout heeft gemaakt. Vraag jezelf dan eens af waar je zelf moeilijk over doet? Waarom doe je zelf niet wat makkelijker?

Zoals al eerder gezegd wordt er veel gestolen en op deze manier geprobeerd om geld terug te krijgen. Er zijn dieven die het in Friesland stelen en in Limburg terugbrengen. Dat gebeurt zelfs met grote regelmaat. Ook kopen mensen het met de laagste prijs garantie bij winkel X en brengen het terug bij winkel Y. Zo maken ze winst.

Daarom is er een aantal simpele regels wanneer je iets wilt terugbrengen:

-je moet een bonnetje hebben.
-het moet binnen x dagen zijn
- de verpakking moet er nog normaal uitzien.

Iedereen weet dit al op 3 jarige leeftijd, en onwetendheid is in dit geval geen excuus. JIJ maakt een fout, dan is het JOUW probleem.

jiping

Re: friteuse

Ongelezen bericht door jiping »

Ik vind het wel twijfelachtig dat tegenwoordig meestal de kassabon ook meteen het garantiebewijs is zelfs voor garanties van 3 jaar, terwijl zo'n, meestal thermisch papieren, bonnetje, na 2 maanden gewoon weer wit is en 3 jaar gaat het in ieder geval niet mee.
Kopietje maken heb ik al eens als tip gekregen, vervolgens zeggen ze in de winkel, dat is een kopie heeft u geen orginele bon......... :roll:

hpb
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 sep 2006 10:07

Re: friteuse

Ongelezen bericht door hpb »

ik denk dat als bekend wordt dat een bepaalde winkel of winkelketen niet zo moeilijk doet over kassabonnetjes zij het wel eens heel druk gaan krijgen met mensen die allemaal 'gekochte' goederen komen terugbrengen. En behalve goedwillenden zijn dat dus ook mensen die goederen komen brengen die 'van de vrachtwagen zijn gevallen'.

Ikzelf heb altijd goede ervaringen gehad met de Mediamarkt. Iets aan de hand en kassabon: geen probleem of discussie.

c-ke1
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 sep 2007 19:33

Re: friteuse

Ongelezen bericht door c-ke1 »

Ik werk in een winkel waar we ook friteuses verkopen.
Het probleem is dat de friteuses die wij verkopen ook in andere winkels verkocht worden, waaronder mediamarkt.
Bij ons was de friteuse op een gegeven moment 15 euro goedkoper.
Mediamarkt zou wel gek zijn om dan klanten die dezelfde friteuse misschien bij ons gekocht hebben de verkoopprijs die hun hanteren terug te geven.
Dit is bij veel merken het geval, niet alleen bij de grote merken.

Consunemer
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jan 2007 14:59

Re: friteuse

Ongelezen bericht door Consunemer »

Maar als diezelfde consument nu eens geen geld terug wil? (waar het ts volgens mij in beginsel om ging!) Maar alleen een andere, goedwerkende friteuse? Dan is winstbejag als motivatie niet aan de orde. Natuurlijk staat iedere winkelier in zijn recht als ze de "regels" volgen, maar klantvriendelijk, of servicegericht komt dat natuurlijk niet over. Als iedereen zich naar anderen toe zo opstelt, ziet de wereld er een stuk minder vriendelijk uit... Lijkt mij juist leuk een klant met een grote glimlach te zien vertrekken, om later voor een nieuwe aankoop, die natuurlijk veel groter is dan een friteuse :wink: , weer de winkel waar ze zo goed geholpen zijn, binnen te lopen. Lijkt mij dat daar, op lange termijn, de échte winst zit. :D

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: friteuse

Ongelezen bericht door magel725 »

Maar als diezelfde consument nu eens geen geld terug wil? (waar het ts volgens mij in beginsel om ging!) Maar alleen een andere, goedwerkende friteuse? Dan is winstbejag als motivatie niet aan de orde. Natuurlijk staat iedere winkelier in zijn recht als ze de "regels" volgen, maar klantvriendelijk, of servicegericht komt dat natuurlijk niet over. Als iedereen zich naar anderen toe zo opstelt, ziet de wereld er een stuk minder vriendelijk uit... Lijkt mij juist leuk een klant met een grote glimlach te zien vertrekken, om later voor een nieuwe aankoop, die natuurlijk veel groter is dan een friteuse , weer de winkel waar ze zo goed geholpen zijn, binnen te lopen. Lijkt mij dat daar, op lange termijn, de échte winst zit.
Klantvriendelijkheid en service gerichtheid hebben niet zoveel te maken met mensen te helpen die zich niet aan de voorwaarden houden. Als je een bon hebt en de garantie is net een week verlopen, dán is het service als ze je extra helpen.

Het zou mooi zijn: even naar de stort om een afgedankt apparaat en dan in de winkel een vervanger vragen, en als ze er niet aan mee werken hebben ze een slechte service. Als de winkel een beetje slim is werkt die daar aan mee, zodat ik later ook een koelkast daar kan omruilen voor een nieuwe. Sorry, maar dat gaat natuurlijk nooit werken zo.

Consunemer
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jan 2007 14:59

Re: friteuse

Ongelezen bericht door Consunemer »

Als een winkelier een apparaat van de stort gehaald, en een nieuw apparaat in doos niet kan onderscheiden, vraag ik me af wat die daar dan doet. Lijkt me een lichtelijk overdreven, en daardoor een ander voorbeeld. Het is natuurlijk geen alles of niets verhaal. De waarheid ligt meestal ergens in het midden. Natuurlijk zou het service zijn als ts zonder bon geholpen wordt, het is duidelijk geen recht. Maar in dit specifieke geval zou het gaan om een echt nieuw apparaat, met doos, zonder gebruikssporen (volgens ts). Dan zou ik, als ik de winkelier was, tegen dit geval iets coulanter aankijken. En natuurlijk, de mensen die willens en wetens de boel "bedonderen" kunnen hem wat mij betreft dan ruilen voor een ander afgedankt exemplaar. :lol:

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: friteuse

Ongelezen bericht door magel725 »

Als een winkelier een apparaat van de stort gehaald, en een nieuw apparaat in doos niet kan onderscheiden, vraag ik me af wat die daar dan doet. Lijkt me een lichtelijk overdreven, en daardoor een ander voorbeeld. Het is natuurlijk geen alles of niets verhaal. De waarheid ligt meestal ergens in het midden. Natuurlijk zou het service zijn als ts zonder bon geholpen wordt, het is duidelijk geen recht. Maar in dit specifieke geval zou het gaan om een echt nieuw apparaat, met doos, zonder gebruikssporen (volgens ts). Dan zou ik, als ik de winkelier was, tegen dit geval iets coulanter aankijken. En natuurlijk, de mensen die willens en wetens de boel "bedonderen" kunnen hem wat mij betreft dan ruilen voor een ander afgedankt exemplaar.
Ja het voorbeeld is overdreven, maar dat verandert niets aan het verhaal. Er is voor elk geval wel een excuus waarom het die keer wél omgeruild moet worden zonder bon. Iedereen heeft een apart verhaal en je weet nooit wie de boel bedondert en wie niet. Daarom is er één hele simpele regel: je moet de bon hebben als je wilt ruilen. Dat is alles. Als je je daar al niet aan kunt houden dan heb je gewoon (terecht) pech.

Polly Parker
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 feb 2007 15:58

Re: friteuse

Ongelezen bericht door Polly Parker »

inderdaad, een bewijs van aankoop moet overlegd worden.

In dit geval lijkt het me simpel: kado gekregen op een verjaardag, dan aan de gulle gever/geefster de bon of een betalingsbewijsje vragen.

Ik neem ook niets terug of in reparatie als het niet aangetoond kan worden dat het bij mij gekocht is.

Gesloten