LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bcc every day Low Pricing

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
jijbak
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 dec 2006 19:22

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door jijbak »

Er zijn toch ook goede, betrouwbare internetwinkels? Ik koop veel via internet, nooit problemen gehad.
Ik vind het wel opvallend dat op dit forum een paar mensen (winkeliers?) maar blijven roepen dat Nederlandse consumenten zeurders zijn. Is het niet gewoon zo dat diezelfde consumenten in de periode voor het internet gewoon enorm zijn afgezet door die zelfde winkeliers? Vergelijken was erg lastig of in ieder geval heel tijdrovend zonder internet dus konden de winkeliers de hoofdprijs vragen voor de producten die ze verkochten. En ja, dat is nu niet meer zo maar dan moet je als winkelier niet zeuren maar je aanpassen. En dat is blijkbaar moeilijk en frustrerend...

ikbenik

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ikbenik, wat bent u toch een ongelooflijke zeur. Het is toch wel duidelijk dat een flink deel van de Nederlanders alleen maar naar de prijs kijkt?
Oke, dan gaan we troep verkopen en als er problemen zijn moet je niet bij mij terug komen!
Je wilt het toch zo hebben? Dan kun je het zo krijgen.

Wat jij wilt is dat ik de klanten voor de gek ga houden en met misleiding de producten ga verkopen.

Dat is wat de huidige winkelier in jouw ogen moet doen.

En dat verdom ik dus, sukkel!

ikbenik

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door ikbenik »

toen kon u die nog voor de gek houden met kletspraatjes maar internet geeft ze de kans uitgebreid op bijvoorbeeld prijs te vergelijken en dat doen ze dus ook.
Ik verkondig geen kletspraatjes!

Ik vertel de klant gewoon zoals het is. Ik ga geen mooi weer ophangen als het regent!

Als ik de klant een slecht nieuws moet vertellen, dan doe ik dat.
Als ik de klant goed nieuws moet vertellen, dan doe ik dat ook.

ikbenik

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als u nou eens open kaart speelde en meldde waar die winkel van u zit en hoe die heet, kan men eens kijken of die service van u zo geweldig is. U lijkt me voornamelijk gefrustreerd omdat u links en rechts wordt ingehaald door concurrenten
De reden dat ik mijn ware identiteit niet prijs geef heeft met 2 zaken te maken:

- Het beleidt van de forum staat het niet toe om dit te vermelden.

- Ik wil met mijn anonimiteit voorkomen dat ik last krijg van stalking.
Dit omdat ik nogal rebels ben en gewoon zeg zoals het is.
En dat is tegen sommige forumgebruikers het zere been, omdat zij van mening zijn dat de winkelier moet doen wat de consument beveeld.

ikbenik

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door ikbenik »

U lijkt me voornamelijk gefrustreerd omdat u links en rechts wordt ingehaald door concurrenten
Ik ben gefrustreerd omdat de concurrentie precies verteld wat de consument graag horen wilt en zodoende ook de consument riant voor de gek aan het houden zijn.

Ik ben gefrustreerd omdat de concurrentie hele smerige spelletjes speelt en dat het oneerlijke concurrentie is.

De zaken die de consument voor de gek houden, om de tuin leiden, niet de waarheid zeggen, dingen beloven en nooit nakomen, troep leveren omdat dan de prijs laag is en geen service leveren en als er problemen zijn niet doen.

Dat verdom ik dus.

Ik ben eerlijk tegenover mijn klanten.
Als ik iets kapot maak, dan hoeft de klant daar niets voor te betalen en ik vermeld dat gewoon.
De klanten mogen ten aller tijden bij de reparaties bij zijn.
Ik speel open kaart naar de klanten toe.
Als er iets met het product mis is, dan geef ik daarvoor gewoon service en ik maak het gewoon in orde.
Ik geef de mensen altijd eerlijk en betrouwbaar advies.

Ik verdom het gewoon om de klanten voor de gek te houden.

Daardoor heb ik dus volgens jou dus geen bestaansrecht.

Als de meeste consumenten dan ook zo over denken, zegt dat toch iets over het dan verrotte instelling van de consumenten.

ikbenik

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb altijd geleerd dat eerlijkheid het langst duurt.

Maar de winkelier die goudeerlijk is heeft dus geen bestaansrecht.

Maar de winkelier die dus totaal niet eerlijk is en de consumenten gewoon oplichten hebben dus een bestaansrecht.


En dat begrijp ik dus niet.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

200% mee eens. Laat die sukkels maar via internet kopen. Dankzij de vele klanten die onze service nog waarderen (ja ik werk ook in een winkel) kunnen wij onze boterham nog verdienen. Een internetkoper zal nooit een klant worden maar zal voor een reparatie bij ons wel flink moeten betalen. Eigen klanten gaan voor en betalen een normale nette prijs of worden gematst al de mogenlijkheid zich aandiend.
Een goede ondernemer ziet door internet nieuwe mogenlijkheden om zich te onderscheiden in de markt.

jijbak
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 dec 2006 19:22

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door jijbak »

Beste ikbenik, ik meld nergens dat de 'winnende' winkeliers oplichters zijn die consumenten oplichten. Je hebt oplichters in de zogenaamde vakhandel en je hebt ze op internet maar wat ik zeg is dat de wereld verandert en dat je door je krampachtig te verzetten tegen vernieuwing links en rechts wordt ingehaald.
Of dat nou om nieuwe verkoopkanalen gaat of om nieuwe marketingtechnieken als een laagsteprijsgarantie die niet helemaal zuiver is...
Ook zeg ik overigens niet de de oneerlijken gaan winnen van de eerlijken maar wat ik bij u zie is een diepe frustratie over de gedragingen van consumenten die proberen (al of niet terecht) hun recht te halen als ze een probleem hebben. U straalt dat ongetwijfeld ook uit in de winkel, lijkt me geen positieve bijdrage aan de omzet.

En audiofreak: u jaagt dus in principe mensen weg die niet bij hebben gekocht door hoge reparatieprijzen te berekenen? Dat zal ook lekker lang goed gaan. Lijkt me beter om iedere klant goed te behandelen maar dat is wat ik bij u beiden mis.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Niet kopen alleen maar reparaties? Klant gaat toch niet kopen, dan maar verdienen op de reparaties. Aangezien de meeste winkels geen technische dienst meer hebben zal die internetkoper toch ergens naar toe moeten. Profiteren wij er maar van. En hij is toch geholpen.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door magel725 »

Er zijn toch ook goede, betrouwbare internetwinkels? Ik koop veel via internet, nooit problemen gehad.
Ja die zijn er genoeg.
Ik vind het wel opvallend dat op dit forum een paar mensen (winkeliers?) maar blijven roepen dat Nederlandse consumenten zeurders zijn.
Ik vind het opvallend dat op dit forum een paar mensen (consumenten?) maar blijven roepen dat Nederlandse winkeliers zeurders en afzetters zijn.
Is het niet gewoon zo dat diezelfde consumenten in de periode voor het internet gewoon enorm zijn afgezet door die zelfde winkeliers?
Hoezo? Als iemand iets wil kopen voor een bepaalde prijs, wie zijn jij en ik dan om daar over te oordelen? Je HOEFT immers niets te kopen.

Vergelijken was erg lastig of in ieder geval heel tijdrovend zonder internet dus konden de winkeliers de hoofdprijs vragen voor de producten die ze verkochten. En ja, dat is nu niet meer zo maar dan moet je als winkelier niet zeuren maar je aanpassen. En dat is blijkbaar moeilijk en frustrerend...
Concurrentie wordt onmogelijk gemaakt doordat alle prijzen onder één muisklik zitten en slechts een klein deel van de consumenten verder kijkt dan de prijs. Concurrentie is ALTIJD goed. De laagste prijs is slechts op korte termijn goed, en op lange termijn is die enorm slecht. Maar dat is blijkbaar moeilijk en frustrerend.

jijbak
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 dec 2006 19:22

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door jijbak »

Pfff, daar hebben we winkelier 3.
Ik heb mijn visie gegeven, daar zullen winkeliers van de oude stempel als u drie helaas weinig mee kunnen. Succes met het iedere dag maar weer tegen uw zeurderige klanten aankijken, misschien is het beter voor uw hart als u iets anders gaat doen met uw leven.
Ik als (overigens geheel niet zeurende) consument ken mijn rechten gelukkig en na één ervaring met een vervelende winkelier koop ik alleen nog maar bij winkels die goede algemene (branche)voorwaarden hebben en die een onafhankelijke geschillencommissie hebben. Dan weet je in ieder geval zeker dat je snel en laagdrempelig een objectieve uitspraak over je geschil met de winkelier krijgt en hoef je daarvoor niet naar de rechter (zie http://www.sgc.nl)

En laatste winkelier, ik ben blij dat u impliciet toegeeft dat u jarenlang veel te veel hebt gerekend omdat mensen niet zo makkelijk prijzen konden vergelijken als tegenwoordig. Het verrast me geheel niet maar dat terzijde
Concurrentie wordt onmogelijk gemaakt doordat alle prijzen onder één muisklik zitten en slechts een klein deel van de consumenten verder kijkt dan de prijs.
Terug naar de klas: prijsconcurrentie is ook concurrentie maar dat heeft u liever niet, slecht voor de portemonnee

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door magel725 »

Jammer dat het je betoog teniet doet, maar ik ben geen winkelier.

Ik ken wel de twee kanten van zowel consument als bedrijf en ik zal niet net zoals u meteen de conclusie trekken dat iemand die het met standpunt X eens is, dan meteen ook bij persoon/bedrijf X zal horen. Dat slaat namelijk nergens op.
En laatste winkelier, ik ben blij dat u impliciet toegeeft dat u jarenlang veel te veel hebt gerekend omdat mensen niet zo makkelijk prijzen konden vergelijken als tegenwoordig. Het verrast me geheel niet maar dat terzijde
Jij begrijpt het niet en leest wat je wilt lezen, dus of je daar nu verrast over bent of niet kan ik niet helpen. Een discussie over jouw verzonnen "feiten" is dus ook niet echt mogelijk.
Terug naar de klas: prijsconcurrentie is ook concurrentie maar dat heeft u liever niet, slecht voor de portemonnee
Mij maakt het niets uit hoe iemand concurreert. Voor mijn portemonnee is het als consument op de korte termijn wel interessant, en op de lange termijn niet. Ik kijk liever naar de lange termijn en ja, dan bespaar ik liever wat geld en heb ik liever wat kwalitatief betere vernieuw(en)de produkten. Dat lukt fabrikanten niet als ze alles voor dumpprijzen moeten verkopen want dan gaat hun budget daar in zitten.

ikbenik

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door ikbenik »

En laatste winkelier, ik ben blij dat u impliciet toegeeft dat u jarenlang veel te veel hebt gerekend omdat mensen niet zo makkelijk prijzen konden vergelijken als tegenwoordig.
Het bewijs dat een winkelier geen geld mag verdienen!

Hoe betaal jij je vaste lasten?

Jij wilt graag een hoog vast bedrag per maand verdienen!
En de winkelier is pas een goede vent als hij alles tegen inkoopsprijs verkoopt en het liefst er nog onder!

Wij moeten ook geld verdienen.
Ik heb ook mijn huur, electra, gas, water, verzekeringen enz....

Dacht je soms dat mijn auto op water uit de sloot loopt?


De meeste mensen die zeuren dat de winkelier te veel geld verdient heeft wel minstens een maandbedrag van €1500,-!!!!!!

En waarom mag de winkelier dat bedrag dan niet verdienen?

Dan begin jij gelijk te zeuren dat het over jouw rug is!!!!!

ikbenik

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door ikbenik »

maar wat ik bij u zie is een diepe frustratie over de gedragingen van consumenten die proberen (al of niet terecht) hun recht te halen als ze een probleem hebben.
Consumenten die terecht bij mij aankloppen voor een probleem, laat ik NOOIT in de kou staan.

Dus als een product in de garantieperiode kapot gaat is dat geen probleem, mits dat het geen eigen schade betreft.


Een klant die bij mij aanklopt met een probleem waarvan de schade eigen schuld is, moet er gewoon voor betalen.


En klanten die gelijk bij mij binnenkomen en blaffend tegen mij zeggen wat hun rechten en mijn plichten zijn, kunnen gelijk rechtomkeer gaan.

Ik behandel de klanten met respect en ik duld niet dat de klanten mij afbekken.

Heb ik gelukkig maar één keer meegemaakt waarbij de klant zijn gelijk haalde door mij te chanteren met de juristen van de consumentenbond. Ik heb hem niet naar zijn eis geholpen en hij moet die jurist nog steeds bellen.
Dat verhaal heb ik hier ook al diverse keren verteld.

Ik ben eerlijk tegenover de klanten en ik verwacht ook dat zij eerlijk tegenover mij zijn.

En als je daar over twijfeld:
De klanten mogen altijd bij reparaties aanwezig zijn.
ALTIJD!!!!

Als ik iets perongeluk kapot maak (komt bijna nooit voor) dan hoeven de klanten er niets voor te betalen.

Als echter de klanten niet eerlijk zijn en mij de schuld van iets geven wat niet terecht is, dan krijgen ze geen gelijk.
En dat komt ook bijna nooit voor.

ikbenik

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door ikbenik »

ik meld nergens dat de 'winnende' winkeliers oplichters zijn


Moet je de klachten eens bekijken van de BCC en de Mediamarkt!

Ze behandelen de klanten als vuil!

Kijk eens naar Dell!!!

Naar Packard-Bell!!!!


Kijk eens naar de strategiën van Medion!!!

Medion is steeds op zoek naar de mazen van de wet ten nadelen van de consument!

Dus de merken en de zaken die de consumenten totaal niet serieus nemen en vooral de consumenten steeds benadelen, dragen jullie op handen en voeten.

Nogal een idiote instelling van jullie!

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door magel725 »

Dat gaat wel behoorlijk ver. Klachten op dit forum zijn niet in verhouding met de werkelijkheid, aangezien 97% van de mensen hier alleen maar komt om te klagen.

Jij moet het hebben van persoonlijke service, de anderen niet. Hun doorloop is echter veel groter waardoor je ook meer problemen tegen kunt komen.

ikbenik

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door ikbenik »

Terug naar de klas: prijsconcurrentie is ook concurrentie maar dat heeft u liever niet, slecht voor de portemonnee
Niet als die zaken tegen inkoopsprijs de producten wegdoen!

Een gezonde concurrentie is niet verkeerd. Daar hoor je mij ook niet over.

Over oneerlijke concurrentie wel.

Er zijn concurrenten die bij hun computers illegale software meeleveren, en zijn dan beduidend goedkoper!

Ik lever alles met legale software, dus ben ik duurder!

Aangezien de meeste winkels geen technische dienst meer hebben
Die heb ik wel, en daarom kan ik daardoor ook beter op de spoedklussen inspelen.

Als het kan doe ik de reparaties zelf.

Aangezien de meeste winkels geen technische dienst meer hebben zal die internetkoper toch ergens naar toe moeten. Profiteren wij er maar van. En hij is toch geholpen.
De realiteit is wel dat er mensen bij de Aldi een computer kopen en aan mij vragen of ik de boel wil aansluiten.
En daar pas ik dan voor.
Als er dan problemen zijn met die Aldi computer, dan bellen ze mij.
Als de computer in garantie is, dan doe ik er niets aan.

De reacties zijn dan:
- Jij bent te duur met jouw computer.
- Bij de Aldi zijn ze veel goedkoper, maar de service is slecht.

kattukk
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2007 17:36

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door kattukk »

Er zijn concurrenten die bij hun computers illegale software meeleveren, en zijn dan beduidend goedkoper!
dus Dell Packard-Bell en Medion leveren illegale software
sure
en dan is er ook nog zoiets als een meldpunt voor dit soort praktijken, deze worden uiterst serieus genomen en vaak binnen een paar dagen wordt er actie ondernomen tegen zulk soort zaakjes
De realiteit is wel dat er mensen bij de Aldi een computer kopen en aan mij vragen of ik de boel wil aansluiten.
En daar pas ik dan voor.
Als er dan problemen zijn met die Aldi computer, dan bellen ze mij.
Als de computer in garantie is, dan doe ik er niets aan
is er toch nog een markt voor ouwe zeikende winkeliers maarja als ze tegen werk nee zeggen kunnen ze beter met de vut gaan

btw ik had dit topic geopend om te klagen over de misleidende reclame van de bcc en dat hun niet waarmaken wat ze zeggen, klagen over goedkope internet winkels doe je maar lekker ergens anders

ikbenik

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door ikbenik »

klagen over goedkope internet winkels doe je maar lekker ergens anders
Wie had het over de goedkope internetwinkels?
Ik niet.
btw ik had dit topic geopend om te klagen over de misleidende reclame van de bcc en dat hun niet waarmaken wat ze zeggen
Mijn punt is dat zulke zaken nogal veel aan misleidende reclame doen.
Niet alleen over de laagste-prijs-garantie maar ook over de prijzen.

Hiermee geven ze een totaal verkeerd beeld over de werkelijke markt prijzen.


Daarbij ben ik van mening dat als een winkel heel veel aan misleidende reclame doet, dat je dan als consument dan niet serieus genomen wordt en dus daar ook geen inkopen meer doet.

Van de kleine ondernemer wordt dat niet gepikt, maar waarom dan wel van de grote ketens?

Ik vind het als consument idioot dat als je ergens bedonderd bent dat je dan daar steeds terug blijft komen, terwijl je steeds door die winkel voor de gek wordt gehouden.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door magel725 »

btw ik had dit topic geopend om te klagen over de misleidende reclame van de bcc en dat hun niet waarmaken wat ze zeggen, klagen over goedkope internet winkels doe je maar lekker ergens anders
Ok, ontopic. Je voldoet niet aan de algemene voorwaarden dus krijg je je artikel niet voor die prijs. Ze maken wel waar wat ze zeggen, mits je de voorwaarden leest en als klant heb je de plicht om informatie te vragen. Veel recht en/of zin om te klagen is er dus niet.

Gesloten