LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Miele droger kapot na 1100 draaiuren

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Vondee
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 mei 2005 22:27

Miele droger kapot na 1100 draaiuren

Ongelezen bericht door Vondee »

Na 6 jaar draaien is mijn droger kapot. Volgens de monteur is de besturing kapot. Kosten 250 euro....

Volgens de monteur was dit veels te snel (had maar 1100 uur gedraaid) maar de uitgebreide garantie van 5 jaar was al verlopen.

Kijk ik op de Miele-site en wat zie ik:
En pas wanneer deze apparaten een continugebruik van 10.000 uur lang hebben doorstaan, dan verdienen ze de naam Miele. Want dat komt overeen met een levensduur van gemiddeld zo'n 20 jaar.
Bla, bla, bla, bla.

:evil:

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Miele droger kapot na 1100 draaiuren

Ongelezen bericht door D1RK »

1100 in 6 jaar dus voor die 10.000 uur mag deze dus ruim 50 jaar meegaan?

Gemiddeld gaat een miele wel 20 jaar mee, maar door de hoge aanschafprijzen zul je eerder een reparatie van dit bedrag accepteren, dus daarom, en bij een Indesit of gelijkwaardige pulp is een nieuwe machine gewoon goedkoper....

Reclame overdrijft vaak, want je had dus al ruim 3000 uur moeten hebben, dus U heeft gewoon 1900 uur tekort gedroogt!

Want na 6 jaar, en dat is rekenen?

Ik zie wel erg veel Miele busjes rijden, dus of ze werkelijk zo goed zijn?
Niet alleen de totale levensduur, maar of reparatie gezien de nieuwwaarde nog zinvol is bepaalde ook vaak de Levensduur!

Deejay
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 sep 2005 23:46

Re: Miele droger kapot na 1100 draaiuren

Ongelezen bericht door Deejay »

Een mercedes rijdt ook makkelijk 250.000 km maar ook daar bestaat toch de kans dat er een garage een keer aan te pas moet komen. Het is onwijs balen dat je droger het nu niet meer doet, maar bij miele blijft het gelukkig een uitzondering.

Toolboy

Re: Miele droger kapot na 1100 draaiuren

Ongelezen bericht door Toolboy »

Met een type nr en een klacht omschrijving kunt u meer te weten komen.

ikbenik

Re: Miele droger kapot na 1100 draaiuren

Ongelezen bericht door ikbenik »

Na 6 jaar draaien is mijn droger kapot. Volgens de monteur is de besturing kapot. Kosten 250 euro....
Tja, producten gaan nu eenmaal kapot.

Mijn stelling is ook:

Je moet niet zeuren als een product in de economische periode kapot gaat. Je kunt dat nu eenmaal niet voorkomen.

De garantie is verlopen, dus gratis reparatie kun je wel vergeten.

De economische levensduur is 8 tot 10 jaar.

Vanuit gaande van 10 jaar, betekent dit dat je zelf 6/10 deel van de prijs dient te betalen.
In dit geval dus €150,-.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Miele droger kapot na 1100 draaiuren

Ongelezen bericht door bot321 »

En pas wanneer deze apparaten een continugebruik van 10.000 uur lang hebben doorstaan, dan verdienen ze de naam Miele. Want dat komt overeen met een levensduur van gemiddeld zo'n 20 jaar.
ff goed lezen ikbenik wat Miele zelf op zijn site zet.
Nu loopje alweer te zeuren op de consument je veranderd
ook nooit he.Eerst goed lezen dan pas je conclusie
trekken.Dat zou je sieren.

ikbenik

Re: Miele droger kapot na 1100 draaiuren

Ongelezen bericht door ikbenik »

Een veel voorkomende misverstand is dat een product de economische levensduur moet uitzitten zonder onderhoud en onderhoudskosten en zonder eventuele reparaties.

In de garantieperiode (bepaald door de fabrikant/winkelier) worden de eventuele problemen gratis gerepareerd of vervangen, als gebleken is dat de oorzaak van het probleem te wijten is aan fabricagefouten, assemblagefouten of materiaalfouten. Eigen schade valt nooit onder garantie.

In de economische levensduur worden de kosten van problemen verrekend volgens de wettelijke formules, waarbij gehanteerd wordt:
Hoe ouder het product, des te meer moet de consument zelf bijdragen aan de kosten.

Na het verstrijken van de economische levensduur komen alle kosten voor rekening van de consument.

Met de economische levensduur wordt bedoeld die periode waarin het product wordt afgeschreven. Dus in deze periode moet worden gespaart voor een nieuw product. Dus als de economische levensduur verstreken is, is voldoende geld gespaart om een nieuw product aan te schaffen.

Met de technische levensduur wordt aagegeven de gemiddelde leeftijd waarin het product met onderhoudt en reparaties meegaat.


Een grote misverstand is dat het product zonder problemen de economische of technische levensduur moet overleven.
Wie dit verzonnen heeft, is mij onbekend.

Zowel in de economische levensduur als in de technische levensduur kunnen reparaties voorkomen.

En mensen die voor het verstrijken van de economische levensduur beginnen te flippen als het product kapot gaat, sporen niet.

ikbenik

Re: Miele droger kapot na 1100 draaiuren

Ongelezen bericht door ikbenik »

ff goed lezen ikbenik wat Miele zelf op zijn site zet.
Nu loopje alweer te zeuren op de consument je veranderd
ook nooit he.Eerst goed lezen dan pas je conclusie
trekken.Dat zou je sieren.
De verwachte technische levensduur van Miele bedraagt 20 jaar.

De economische levensduur is 8 tot 10 jaar.

De economische levensduur en de technische levensduur zijn niet aan elkaar gelijk!

Ze hebben beide ook een hele andere betekenis.

Dus je bent mij aan het beschuldigen van iets, terwijl ik niets verkeerd gezegd heb.
Ik weet dat veel mensen iets tegen mij hebben, maar is dit jouw manier om ook mij door het slijk te halen, terwijl je met onzin dit doet om met de rest mee te kunnen doen?

Het zou je sieren om dat niet te doen!

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Miele droger kapot na 1100 draaiuren

Ongelezen bericht door bot321 »

Tuurlijk ikbenik je weet het altijd zo te
draaien dat je toch gelijk hebt.
En ik jou door het slijk halen?????
Dacht toch dat je bezig bent om dat zelf
te doen.Als je zelf nou al toegeeft dat veel
mensen iets tegen je hebben wanneer
gaat dan dat :idea: eens branden bij jouw.
Heb al meer dan eens geschreven dat je eens
een andere kijk op de consument moet hebben
want tot nog toe is dat alleen maar negatief.
Voor de rest heb ik niks tegen jou hoor integendeel
want bij het forum computer maak ik ook gebruik
van je adviezen die je daar geeft.

ikbenik

Re: Miele droger kapot na 1100 draaiuren

Ongelezen bericht door ikbenik »

Heb al meer dan eens geschreven dat je eens
een andere kijk op de consument moet hebben
want tot nog toe is dat alleen maar negatief.
Hoe moet ik bij sommige consumenten positief gaan denken als zij:
En mensen die voor het verstrijken van de economische levensduur beginnen te flippen als het product kapot gaat.
Als de winkelier de prijzen van de Aldi niet aanneemt, dan hoeft de klant die Toshiba en die Fujitsu Siemens niet meer en ze gaan dan naar de Aldi, waar ze die notebook voor €400,- / €450,- gaan kopen!

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Miele droger kapot na 1100 draaiuren

Ongelezen bericht door bot321 »

Je schrijft het zelf al ikbenik bij sommige.

Overigens heb ik bij Aldi of Lidl nog nooit
een pc gezien onder de 700 euro.
En geloof mij nou maar er kopen meer mensen
een goede pc zonder op de centen te letten dan
andersom.

ikbenik

Re: Miele droger kapot na 1100 draaiuren

Ongelezen bericht door ikbenik »

Voor alle duidelijkheid:

Ik kraak niet alle consumenten af!

Alleen sommige die zich als hersenloze zombies gedragen, die net als in de States overal voor gewaarschuwd moeten worden, die menen dat de wet niet voor hun geldt maar dat ze zelf regels gaan verzinnen.

Daarbij is het ook dat mensen dingen menen te weten, en terwijl dat niet zo is.

Dus over de garanties bijvoorbeeld.
Men denkt dat met de economische levensduur, de periode wordt bedoeld waarin het product zeker geen gebreken mag hebben. Of dat met de economische levensduur de wettelijke garantietermijn bedoeld wordt.
Of dat met de economische levensduur de verwachte levensduur bedoeld wordt.

Toolboy

Re: Miele droger kapot na 1100 draaiuren

Ongelezen bericht door Toolboy »

Lachen :lol:

Topic starter is niet meer aanwezig en z`n klacht gaat een eigen leven leiden

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Miele droger kapot na 1100 draaiuren

Ongelezen bericht door bot321 »

Dit staat op de site van Miele.
En pas wanneer deze apparaten een continugebruik van 10.000 uur lang hebben doorstaan, dan verdienen ze de naam Miele. Want dat komt overeen met een levensduur van gemiddeld zo'n 20 jaar.
Een grote misverstand is dat het product zonder problemen de economische of technische levensduur moet overleven.
Wie dit verzonnen heeft, is mij onbekend.
Is dus verzonnen door Miele.

ikbenik

Re: Miele droger kapot na 1100 draaiuren

Ongelezen bericht door ikbenik »

En pas wanneer deze apparaten een continugebruik van 10.000 uur lang hebben doorstaan, dan verdienen ze de naam Miele. Want dat komt overeen met een levensduur van gemiddeld zo'n 20 jaar.
Je verward de economische levensduur met die van de technische levensduur.

De economische levensduur (de periode dat de machine wordt afgescheven) bedraagt 8 tot 10 jaar.

De technische levensduur bedraagt in het geval van Miele 20 jaar.

Dus betekend dit dat je in de technische levensduur geen problemen kunt verwachten?
Tuurlijk niet.

Echter volgens steeds meer consumenten mag er in de technische levensduur geen mankementen optreden. Een eis die totaal onrealistisch is en door géén één fabrikant of winkelier gegeven wordt.

Dus door de eis van de consumenten proberen ze de fabrikanten en winkelieren levenslange garantie af te dwingen.

Ik zal het nog 1 keer zeggen:

Ongeacht de leeftijd, je moet er altijd op bedacht zijn dat het product kapot kan gaan!!!!!!!

Ieder ander die anders beweerd in onrealistisch.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Miele droger kapot na 1100 draaiuren

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ikbenik, je maakt een foutje. De {over}- leveringstijd van een produkt waarop je naar jaren? nog een tegoedmoedclaim kan leggen, zijn artikelen die gekocht zijn na mei 2003.

ikbenik

Re: Miele droger kapot na 1100 draaiuren

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik had het ook over de periode na 2003.

En die tegemoetclaim valt niet onder de noemer garantie.
Die regeling valt na de garantieperiode en in de economische levensduur.

Dus als een droger na 5 jaar kapot gaat, dan hoef je maar de helft van de reparatiekosten te betalen.
Dus niet 5/20 deel maar 5/10 deel.

Dus in het geval van de TS bedraagt deze kosten €150,-.

Alleen in de garantieperiode welke vastgesteld is door de fabrikant/winkelier heb je recht op gratis reparatie of vervanging.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Miele droger kapot na 1100 draaiuren

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ingeval van de TS, deze machine draait 6 jaar, dus van voor mei 2003.

ikbenik

Re: Miele droger kapot na 1100 draaiuren

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dus als ik het goed begrijp betekent dat voor de TS dat alle kosten voor de TS komen.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Miele droger kapot na 1100 draaiuren

Ongelezen bericht door Jonjo »

JA.

Gesloten