LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Whirlpool service !? wat een dieven !

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Amigo1973
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2007 19:56

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door Amigo1973 »

Knulletje, als je denkt mij op dezelfde manier te kunnen behandelen als de mensen van Whirlpool, dan kun je nog van een koude kermis thuiskomen! Je kunt dan wel bijdehand gaan doen en je postings een semi-intellectueel tintje meegeven, jij weet van consumentenaken geen ene reet! Ik heb daar, weet ik eigenlijk wel zeker, iets meer verstand van dan jij en je onkunde laat je op een stuitende manier zien! Ik zou jou weleens tegen willen komen als klant, ik zou je vierkant de toko uitschoppen, snotneusje!
Huh waar blaat u nu nog steeds over ? u snapt het hele verhaal nog steeds niet he , en ik heb nog wel zo mijn best gedaan om het in nijntje taal uit te leggen ,

uit uw hele reaktie blijkt maar al te zeer dat u model staat voor de verloedering van onze samenleving .

Ik begrijp uit de strekking van uw woorden dat u verkoper of iets dergelijks bent , wel mijnheer ik heb een fijne neus voor mensen zoals u ongemanierd en van laag niveau in het echte leven en zou u dus mijden en niet eens klant van u willen zijn of worden .

Dat uit uw winkeltje gooien wel dat kunt u doen ik weeg wel 110 kilo hoor :D en wie mij slaat kan een klap terug verwachten :evil: , waarna ik dan naar de politie ga en aangifte tegen u doe wegens geweldpleging , vervolgens kunt u kijken hoe goed u juridisch onderlegd bent want daar houdt het dan niet op denk dat uw toko snel zal sluiten

Uiteraard is bovenstaand hypothetisch want deze situatie zal zich nooit voordoen daar ik zoals gezegd uw soort van mijlenver herken

Valt het u ook op dat ik niemand heb getutoyeerd in deze gehele thread , kijk dat noemen ze nou respect ik ken u niet ( wil ik niet ook ) dus dan is dat wel zo netjes

Leer eerst eens lezen , dan kunt u mischien ooit eens meediscusieren

oh en euhh http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=16578
moet u eens lezen staat interessante info voor u in

prettige avond verder nog

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door BBCS »

Had er op de whirlpool site of in het onderhoudsboekje gestaan bij verstoping treedt de overstroombeveiliging in werking dit kunt u op manier XXX oplossen dan had ik nooit gebeld en had ik het zelf wel opgelost .

Nee je belt op verteld het hele verhaal , er wordt zeer vriendelijk gereageerd , er wordt expliciet gevraagd zit uw machine nog in de garantie ? er wordt met geen woord gesproken over kosten ( hoewel ik dat best redelijk zou vinden in zo`n situatie )
Als jij de gebruiksaanwijzing heel goed gelezen hebt en het staat er niet in, mijn excuses dan.

Heel vaak staan dergelijke zaken wel in de gebruiksaanwijzingen.

Dat het bij Whirlpool er niet in staat is niet netjes en hoe je dan door de helpdesk behandeld bent is ook absoluut niet netjes.

Heel vaak wordt er dan wel verteld hoe je die onderhoudt dan dient te plegen.

Iets anders:
Je zult verbaast staan hoeveel mensen de gebruiksaanwijzingen nooit lezen, en dit ook koppig weigeren. Vandaar dat ik ook zo reageerde.

Daarnaast zijn er ook mensen die nooit onderhoudt plegen aan de apparatuur.

Ik heb toch wel wat huishoudelijke apparaten en witgoed gerepareerd, en je begrijpt soms totaal niet wat er in de hoofden van de mensen omgaat.
Filters die nooit schoongemaakt worden, in wasmachines overmatig gebruik van wasmiddelen, waardoor de boel helemaal vastkoekt. Bij de afwasmachines de filters er maar in pleuren en niet goed op hun plaatsen vastzetten, waardoor er troep in de sproeiers komen, waardoor de sproeiers niet meer draaien (laatst meegemaakt).

Veel van dergelijke fouten zijn gebruikersfouten of bedieningsfouten, en deze vallen nooit of te nimmer onder de garantie.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door BBCS »

Knulletje, als je denkt mij op dezelfde manier te kunnen behandelen als de mensen van Whirlpool, dan kun je nog van een koude kermis thuiskomen! Je kunt dan wel bijdehand gaan doen en je postings een semi-intellectueel tintje meegeven, jij weet van consumentenaken geen ene reet! Ik heb daar, weet ik eigenlijk wel zeker, iets meer verstand van dan jij en je onkunde laat je op een stuitende manier zien! Ik zou jou weleens tegen willen komen als klant, ik zou je vierkant de toko uitschoppen, snotneusje!
Ik heb zo het vermoeden dat je hiermee mij bedoeld.

Achja, ik zal hier maar niet op reageren.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door BBCS »

@Amigo1973:

Als in de gebruiksaanwijzing heel duidelijk vermeld staat hoe je het apparaat dient schoon te maken, dan valt de schade die jij gehad hebt niet onder de garantie.

Staat het er niet in, en de fabrikant verstrekt deze informatie niet (ook niet via hun website) dan ben ik van mening dat dergelijke zaken wel onder de garantie valt en dat je voor die monteur niks hoeft te betalen.

Als het niet in de gebruiksaanwijzing staat en je kon het op geen enkele manier erachter komen, dan denk ik zelfs dat je een kans maakt om dat betaalde bedrag via juridische wegen terug kunt eisen.

Heb je nog niet betaald, dan niet betalen en laat de juristen het maar uitvechten.

Amigo1973
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2007 19:56

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door Amigo1973 »

Quote:
Knulletje, als je denkt mij op dezelfde manier te kunnen behandelen als de mensen van Whirlpool, dan kun je nog van een koude kermis thuiskomen! Je kunt dan wel bijdehand gaan doen en je postings een semi-intellectueel tintje meegeven, jij weet van consumentenaken geen ene reet! Ik heb daar, weet ik eigenlijk wel zeker, iets meer verstand van dan jij en je onkunde laat je op een stuitende manier zien! Ik zou jou weleens tegen willen komen als klant, ik zou je vierkant de toko uitschoppen, snotneusje!


Ik heb zo het vermoeden dat je hiermee mij bedoeld.

Achja, ik zal hier maar niet op reageren.
@BBCS


Nee de heer Caruso richte dit tegen mij , ook ik snap nog steeds niet waarom , ik denk dat als hij er zelf ooit eens goed over na gaat denken hijzelf ook niet.

ik heb zo het vermoeden dat er een zeer gefrustreerd mannetje achter de nick Caruso schuilt .

:(

In overige fora lijkt hij ook zo nu en dan in tokkie stijl in te breken , en ongefundeerde kreten te blaten dus ik zal het maar niet persoonlijk opvatten :? :lol:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik ben hier zo vaak aangevallen, dat je eraan went. :cry:

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door Nita »

Ja BBCS,

Maar wel respectvoller. :wink:

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door caruso »

Amigo:
Mijn huidige beroep is ICT er ik ben Software Developer
even later vraag je aan mij waar ik die conclusie uittrek!
Is je korte termijn geheugen van slag?

Oja, ik ben denk ik verder wel klaar met jou, als je niet tegen mijn taalgebruik kan, jammer dan! Wen er maar aan, of ben je niet gewend dat iemand je van repliek dient?

Succes verder met je was!

sjaan banaan
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2004 21:23

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door sjaan banaan »

Ik begrijp uit de beschrijving dat aan whirlpool het probleem met de riolering is gemeld? Ik zelf zou dan inderdaad al snel denken dit moet ik zelf gaan betalen omdat het door een rioleringsprobleem was ontstaan. Maar op zich had Whirlpool dit ook meteen aan de klant duidelijk kunnen maken, er werd tenslotte specifiek gevraagd of hij nog garantie had. Men had moeten zeggen, meneer deze kwestie valt niet onder uw garantie en gaat u geld kosten.
Dat had wel zo duidelijk geweest.

sjaakie
Berichten: 41
Lid geworden op: 31 jan 2005 20:11

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door sjaakie »

Bosch vaatwassers hebben geen "serviceluik".
Ze zijn wel zo gebouwd dat ze niet snel overstromen bij een verstopte "huis" afvoer.
Het genoemde "serviceluik" zal wel slaan op een, voor de consument vrij gemakkelijk te verwijderen, afdekking op de afvoerpomp. En dat staat idd erg mooi beschreven in de gebruiksaanwijzing.

Ik ken meer vaatwassers die dezelfde storing zouden geven bij een verstopte "huis" afvoer. Ik ken echter geen servicebedrijf die dat gratis oplost.

O.b.v. de beschrijving had de servicedienst natuurlijk wel de kosten moeten melden.

Aangezien de fabrikant de garantie geeft, kan zij ook de garantievoorwaarden opstellen. De fabrieksgarantie is niet gelijk aan de wettelijke consumentengarantie; die krijg je van je verkoper.

gr S

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door bot321 »

Zeker is zeker: het AQUA-STOP waterbeveiligingssysteem

Een Bosch-afwasautomaat met het AOUA-STOP- waterbeveiligingssysteem kunt u rustig alleen laten afwassen. Want de betrouwbare AOUA-STOP beschermt u tegen alle vormen van waterschade, ook als het apparaat uitgeschakeld is of bij stroomuitval. Hiervoor staat Bosch garant, een afwasmachineleven lang.

sjaakie
Berichten: 41
Lid geworden op: 31 jan 2005 20:11

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door sjaakie »

Zeker is zeker: het AQUA-STOP waterbeveiligingssysteem
Tsja.
Dat geld voor het inlaat-traject. Wat topicstarter is overkomen kwam via het afvoer-traject. En da's niet 100% beveiligd.
Bij Bosch en Siemens wel veel beter als bij Whirlpool. Maar toch geen 100%.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door kweenie »

Even enkele opmerkingen/vragen.

Waarom ben je niet naar de winkel gegaan? Als er iets met een product is, dan hoor je in eerste instantie naar de winkel te gaan, die jou het niet meer functionerende product heeft geleverd. Dan kan hij het oplossen of voor een oplossing zorgen.

De verlengde garantie tussen 2 en 5 jaar heeft andere voorwaarden dan de standaard garantie. Dat is iets wat ook in je garantiepapieren staat. Meestal is de eerste 2 jaar alles gratis en betaal je tussen 2 en 5 jaar alleen voorrijkosten. Het is wel slordig van de servicedesk dat ze niet vroegen of je de standaard garantie had of de verlengde garantie, maar dat is ook iets wat je zelf even had kunnen aanstippen. (Bovendien vind ik het vreemd dat je wel alle boekjes zo goed hebt doorgenomen dat je weet dat deze handeling er niet in staat, maar dat je niet even hebt gekeken naar de garantievoorwaarden...)

Die voorrijkosten zijn een vast bedrag, ook om mensen die ver weg wonen niet te veel te benadelen (of anders gezegd: dat je niet afhankelijk bent van de locatie van de servicesienst). 99 euro klinkt wel veel, maar als je alle kosten die met het langssturen van een monteur samenhangen optelt, dan kan dat best kloppen.

Tenslotte nog een klein positief puntje. Je hebt kans dat de verstopping onder de opstalverzekering of de inboedelverzekering valt. Ik zou die verzekeringspapieren dus even bekijken, wellicht kun je hen aanspreken.

Gesloten