LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Miele wasautomaat lawaai

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
mieleklant
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 nov 2007 20:53

Miele wasautomaat lawaai

Ongelezen bericht door mieleklant »

In juli j.l. heb ik een Miele W3933 aangeschaft.
Het apparaat ziet er goed uit, alles zit er op en er aan; trommelverlichting, beladingsensor, uitgestelde starttijd, duidelijk
display allerlei soorten programma's en een gemakkelijke bediening. De machine is tijdens het wassen fluisterstil, maar bij het centrifugeren weet je af en toe niet wat je hoort! Ik heb nog nooit een wasmachine gehad die bij het centrifugeren zoveel lawaai maakte. Af en toe lijkt het wel of er een helikopter opstijgt. Deze klacht heb ik gemeld bij Miele en er is een monteur langs geweest. Die zag dat de machine prima waterpas is opgesteld dus daar kon het volgens hem niet aan liggen . Hij constateerde enkele minuten later dat de elektronische onbalansregeling kapot was. Deze heeft hij vervangen. Het probleem leek verholpen. Maar helaas, bij de eerstvolgende wasbeurt is de herrie er weer/nog steeds. Het is een soort klapperend/dreunend geluid. Het ligt niet aan de plek waar de wasmachine staat, want daar heeft mijn oude Zanussi 9 jaar staan draaien (heel wat stiller, overigens). Dit zou toch niet mogen, voor zo'n duur A-merk. Heeft iemand anders deze ervaring ook, hetzij met dezelfde of met een andere Miele wasmchine???

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Miele wasautomaat lawaai

Ongelezen bericht door D1RK »

Gewoon die monteur nogmaals laten komen!
Als het niet de defecte onbalans was maar slechts een gevolg van...
Soms is het lastig zoeken, een matige schokbreker kan die electronica ook stuk maken....
als ze links en rechts verschillend zijn word het lastig goed te krijgen, en het blijft ook bij Miele een massa produkt en het kan dus dat je meerdere reparatie's krijgt, maar na 3x word deze meestal vervangen!

Geef ze nog 2x een kans op reparatie...
Pas de 4e keer krijg je een nieuwe!

Toolboy

Re: Miele wasautomaat lawaai

Ongelezen bericht door Toolboy »

Het probleem van lawaai met deze machine heb ik de laatste weken vaker vernomen.
Wordt de machine niet te zwaar beladen.?

Probeer het eens met wat minder en verdeel het wasgoed eens wat anders.

Groet T

mieleklant
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 nov 2007 20:53

Re: Miele wasautomaat lawaai

Ongelezen bericht door mieleklant »

Bedankt voor de snelle reacties. Het vreemde is dat bij een volle belading (6kg handdoeken bijvoorbeeld) de machine het minste herrie maakt. Bij 50-75% belading is het het ergst. Het lawaai beperkt zich dan ook niet to het hoogste toerental, bij 600 tpm is het ook al feest.
Uit de reactie van toolboy begrijp ik dat het ook een 'kwaal' kan zijn van dit type? ik zal weer een afspraak maken met miele.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Miele wasautomaat lawaai

Ongelezen bericht door bot321 »

Zet hem eens op die rubberen blokken.
Kosten 6 euro altijd het proberen waard.
Denk zelf dat het helpt.

Toolboy

Re: Miele wasautomaat lawaai

Ongelezen bericht door Toolboy »

Mieleklant.

Ook de hedendaagse miele machine`s worden van goedkoper materiaal gemaakt,net als andere merken.
De huidige miele`s hebben niet meer dezelde dikte aan plaatstaal als een aantal jaren geleden dit betekent dus resonantie,tevens de machine uit uw serie heeft last van een trillend deurtje.

Groet T

mieleklant
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 nov 2007 20:53

Re: Miele wasautomaat lawaai

Ongelezen bericht door mieleklant »

Toolboy,

Het deurtje van de machine trilde inderdaad, (alleen de eerste wasbeurt). Gisteravond machine weer laten draaien... de eerste keer centrifugeren ging bijna geruisloos, maar daarna... alsof er een dieselgenerator stond te loeien :( . Omdat het niet elke keer is en ik bang ben dat alles net goed gaat als de monteur weer komt, heb ik heb het op video vastgelegd, zodat de Mieletechnicus volgende week kan horen hoeveel herrie het maakt. Ik baal er vreselijk van, zo'n duur ding.

Miele Panne ?
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2008 11:45

Re: Miele wasautomaat lawaai

Ongelezen bericht door Miele Panne ? »

Sinds lange jaren zijn wij trouwe Miele klant,maar wat ik nu meemaak met een wasautomaat type W3923WPS van 8 maanden oud is om zot van te worden.
Het probleem zit hem in het centrifugeren of zwieren van het wasgoed,als volgt ,het probleem is dat deze zo véél lawaai maakt dat het inderdaad zoals bij andere mensen ook gezegt wordt ,het is een ratelend lawaai of dieselmoter die staat te draaien.!!!
Er is reeds 2 x een Miele technieker langs geweest om deze na te kijken,maar steeds als er iemand komt om deze na te kijken van Miele dan doet die deze lawaaierige stoten niet en blijkt deze in orde te zijn .
Het probleem is dat de machiene deze rateling niet altijd heeft.
Zijn er nog mensen die deze klacht hebben met zulk soortgelijkend wasmachiene van Miele ?

Of is het dan toch beter een goedkoop machientje aan te kopen die soepel draaien ?

LEVE MIELE :oops: :cry:

mvg
Een Miele klant

mieleklant
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 nov 2007 20:53

Re: Miele wasautomaat lawaai

Ongelezen bericht door mieleklant »

Hallo miele panne?
Zie mijn eerdere bericht met de herrie-problemen.
Ik heb inmiddels een hele nieuwe machine ontvangen van de winkelier en deze heeft het probleem niet! Op internet kom je veel dezelfde klachten tegen voor dit type machine. Ik ben na een tweede bezoek van de Miele-reparateur naar de winkel (BCC) gestapt en mijn verhaal gedaan. Deze gaf aan dat die herrie gewoon niet hoort, ook al zegt Miele dat het geluid acceptabel is. Ik heb toen een heel nieuwe machine gekregen. (heel aardig). Het probleem bij dit type wasmachine zit ‘m in de schokdempers. Die werken met luchtdruk en dat maakt het klapperende geluid. Mijn advies: via de winkelier spelen… SUCCES!

Miele Panne ?
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2008 11:45

Re: Miele wasautomaat lawaai

Ongelezen bericht door Miele Panne ? »

Bedankt voor reaktie op onze panne .
Ondertussen zijn de schokdempers reeds vervangen en idd het ratelend lawaai is zo goed als weg.
Juist bij de opstart van het zwieren en bij het stoppen van het zwieren is er nu een lawaai van de trommel.Dit moet nu nog even nagezien worden en hopelijk hebben wij dan een leuk werkende wasmachiene van MIELE .

Ik hou jullie op de hoogte

Greetz

Gesloten