Pagina 1 van 1

Whirlpool vaatwasser garantie

Geplaatst: 13 apr 2008 09:10
door Poohfriend
Wij hebben helaas een slechte ervaring met de afhandeling van een reparatie bij Whirlpool. Ik ben erg benieuwd of iemand dezelfde ervaring of tips heeft.

Onze vaatwasser die we bij IKEA gekocht hebben stopte telkens het programma voortijdig. Soms na een paar minuten en soms na een uur. Ik heb de foutmelding (piepjes) opgenomen om te kunnen laten horen aan Whirlpool. In de handleiding staat niets over foutmeldingen, dus gebeld met Whirlpool en die gaven wat tips wat we konden proberen. Alles gedaan, maar het probleem bleef. Dus weer gebeld en ze zouden een monteur sturen.

De monteur komt, luistert naar de piepjes van mijn opname en zegt dat de piepjes aangeven dat het aan de watertoevoer ligt en dat dat niet onder garantie valt en we een rekening krijgen. Hij doet verder niets en ik teken nergens voor en zeg dat ik het hier niet mee eens ben en niet zal betalen.

Maar ja, na twee maanden een herinnering gehad (nooit een orginele factuur) en nu een aanmaning dat ze het gaan doorgeven aan een incassobureau.

Wat kan ik hiermee doen? Ik vind dat ik mijn recht sta om niet te hoeven betalen. Ze hadden geen monteur hoeven te sturen als ze over de telefoon of in de handleiding hadden gezegd wat een foutmelding betekent. Ze stellen zelf voor om een monteur te sturen nadat ik uitvoerig heb uitgelegd wat de fout en de foutmelding is. Hoe kan ik dan als leek weten dat de fout bij de watertoevoer ligt?

Hopelijk weet iemand hoe ik moet handelen. Ik kan ook geen emailadres/postadres of dergelijke vinden om ze te kunnen schrijven.

Groeten, Judith

Re: Whirlpool vaatwasser garantie

Geplaatst: 13 apr 2008 10:06
door glasaal
Heb ik almeer gezegd.
Service hebben ze nog nooit van gehoord daar.
Als je nergens voor getekend heb kunnen ze ook
nooit bewijzen dat ze een monteur gestuurd hebben
dus gewoon bellen en vragen om een bewijs dat er
een monteur is geweest.
Net zo terugpakken als ze zelf zijn :wink:

Re: Whirlpool vaatwasser garantie

Geplaatst: 13 apr 2008 15:14
door ronenco
Ik heb half december een nieuwe wasmachine gekocht van Whirlpool. In maart was hij al kapot.
Service is inderdaad ONTZETTEND slecht. Na 1 1/2 week kwam er een monteur die constateerde dat er een heel nieuw onderdeel in moest. Afspraak gemaakt voor 2 weken later. hele dag vrij genomen want ze kunnen niet zeggen hoe laat monteur komt. Die ochtend om 8.00 uur werd ik afgebeld want monteur was ziek. 2 dagen later weer gebeld wanneer ze komen. Bleek na heel veel aandringen dat het probleem was dat het nieuwe onderdeel er nog niet was.
Ondertussen 6 weken later en wekelijkse telefoontjes zit ik nog steeds met een kapotte nieuwe wasmachine.
Conclusie: Heb ontzettende spijt van mijn whirlpool aankoop. :twisted: [/u][/b]