LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
livie
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2008 11:50

Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Ongelezen bericht door livie »

Zijn er mensen met problemen met de senseo latte??

de eerste die ik kocht was na 1 dag stuk,daarna netjes vervangen door neckerman..de 2de die ik kreeg werkt nu ook niet goed,de melk schuimt gewoon niet..krijg geen schuimlaag,is een cream laag

neckerman vertikt het op hem terug te nemen,omdat ie binnen 2 weken terug had gemoeten.

maar het is hun eigen fout,want toen ik voor de 2 de keer belde dat de 2 de senseo het ook niet goed doet,hebben ze mij gezegt dat ik phillips moest bellen misschien wisten hun een oplossing,phillips dacht dat het aan de melktankje lag e kreeg nieuwe opgestuurt..daar lag het dus niet aan..daarna neck weer gebelt en ja nu is die 2 weken verstreeken.ik mag hem dus niet terug sturen..ik wil het apparaat gewoon niet meer hij kost veel geld en werkt niet eens..
maar daar doen ze niet aan bij neckerman..ik ben dus boos

ik philips weer gebelt,nu gaat phillips hem maken..ik heb er eigerlijk geen vertrouwen meer in dat deze senseo ooit nog goed gaat werken

iemand ervaring mee??
welk recht heb ik nu??

groetjes livie

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Ongelezen bericht door magel725 »

Je recht is dat Philips het apparaat voor je moet repareren. Pas bij 3x dezelfde klacht bij hetzelfde apparaat kun je pas over geschaad vertrouwen spreken en worden apparaten omgeruild. Als ze hem maken heb je binnen een week je vertrouwen weer terug.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Ongelezen bericht door alfatrion »

Uit het burgerlijk wetboek volgt dat je als klant mag in beginsel kiezen tussen herstel of vervanging. Ontbinding hoort in dit stadium nog niet tot de mogelijkheden.
In titel 7.1 BW is in artikel 21 geregeld welke (bijzondere) rechten de koper in dat geval toekomen. Artikel 3 lid 3 bepaalt dat de consument in eerste instantie recht heeft om van de verkoper het kosteloze herstel of de kosteloze vervanging van de goederen te verlangen, behalve als dat onmogelijk of buiten verhouding zou zijn. Indien dit laatste zich niet voordoet heeft de consument de keuze tussen herstel of vervanging. Ook artikel 21 lid 1 BW kent de koper bij non-conformiteit deze rechten toe.

Tweede Kamer, vergaderjaar 2000–2001, 27 809, nr. 3, p. 6

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Ongelezen bericht door magel725 »

En vervanging is ook nog niet aan de orde. Dat gebeurt pas na 3 keer.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Ongelezen bericht door alfatrion »

P.S. Sta er bij de winkelier op dat dit via hem gaat, dan sta je achter af sterker.

P.S.2. Als het product kort na de tweede keer weer defect is heb je wel recht op ontbinding omdat de verkopende partij zich dan niet gehouden heeft aan zijn verplichting uit art. 7:21 BW.

nickname4
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:41

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Ongelezen bericht door nickname4 »

Ik denk dat ik me mag aansluiten bij de eerste opmerking. Dat ding geeft bij ons ook geen schuim, het is gewoon warme melk. Nu dacht ik nog da ik het niet begrepen had hoe het moest. Je kunt de koffie eigenlijk maar op een manier zetten. Dus voor mij zal het ook een retour leverancier worden.

tonny1
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2009 20:51

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Ongelezen bericht door tonny1 »

nou wij hebben ook een senseo latte het probleem is inderdaad ook zo dat we de melk niet geschuimd krijgen.
als je de plaatjes in de boekjes ziet nou dan lik je je mond af.
maar in werkelijkheid is het niet zo.
maar dan hebben we nog een probleem dit is ons derde apperaat.
2x een gewone senseo gekocht 2x terug gebracht vanwegen een zeer vieze smaak aan de koffie.
inmiddels al ik weet niet hoeveel koffie hier in huis.
phillips gebeld en we kregen als antwoord 40x (ja jullie lezen het goed)doorspoelen met 1 en de zelfde pat.
nou gedaan maar doet het nog steeds.
en de senseo latte doet het zelfde.
het is net of er een smaak in het materiaal zit.(plastic)
we zijn ten einde raad wat moeten we hier mee?

koffie koffie,lekker bakje koffie?

orbison
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2009 19:06

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Ongelezen bericht door orbison »

ook ik heb eeb senseo bij neckermaan gekocht, de eerste was direct stuk de watertank sluite niet meer, de tweede 3 maanden gehad stuk schuimde niet meer alleen melk kwam er uit, hij is nu bij de reparateur, ben beniewd wat het was. als ik alles geweten had had ik er geen gekocht.

tonny1
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2009 20:51

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Ongelezen bericht door tonny1 »

nou onze zoon werkt in een grote electro shop. hij belde ons zojuist op dat we het apparaat terug konden brengen.
er schijnen toch meerdere klachten te zijn.

nou we zijn benieuwd of we nog lekkere koffie krijgen.

tonny :lol:

ontevreden senseo-klant
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2009 23:51

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Ongelezen bericht door ontevreden senseo-klant »

We hebben ook een latte select gekocht.
Binnen vier weken was hij kapot, hij schuimde niet meer op.
Terug gebracht naar de Blokker, na zeven weken kregen we te horen dat hij niet meer gemaakt kon worden en kregen we een nieuwe.
Binnen twee weken weer hetzelfde probleem!!!!
We gaan hem wederom terug brengen in de hoop ons geld terug te krijgen, want we willen NIET nog eens zeven weken wachten!!!
Bedankt senseo!!!!

gelach
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 apr 2005 12:16

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Ongelezen bericht door gelach »

Ik heb wel geen ervaring met dit onding,maar het zou kunnen liggen aan de melksoort. Als je van echte koffie houd moet je natuurlijk helemaal geen Senseo kopen. Maar een goede koffie machine met pistolhouder. Daarnaast een losse aeroccino van Nespresso kopen(voor cappacino's)
Kost wel een paar centen meer. Maar dan heb je ook wat. En proef je weer echte koffie. Bovendien kun je dan zelf bepalen welke koffiebonen je gebruikt. Niet die surogaat,bagger/ (waterige koffie).
Wel slim bedacht die Senseo's vrijwel iedereen heeft zo,n *** ding in huis staan en is er ingetrapt.
Succes.

xotha
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 dec 2006 21:03

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Ongelezen bericht door xotha »

Ik heb voor de Kerst 2008 een Latte gekocht. We drinken geen zwarte koffie maar ik wilde de hot chocolat proberen en toen bleek er in de stand Zwart slechts een half kopje water uit te komen. in de diverse kopafmetingen was het 50-75-75cc water en de 2-kops variant exact het dubbele. De Hot chocolat was niet te drinken vanwege de geringe waterhoeveelheid.

Opschuimen met IJSKOUDE melk is ook een ramp, bovendien koelt die melk de geringe hoeveelheid koffie behoorlijk af. Het apparaat gaat deze week voor herstel terug naar IT'S en ben benieuwd wat er gebeurt.. hou jullie op de hoogte.

Xotha

Janny57
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:16

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Ongelezen bericht door Janny57 »

Wil even reageren heb ook problemen gehad met het melkkannetje het zat verstopt als we nu 2 kopjes achter elkaar zetten spoel ik het melkkannetje om en vul het met water druk 1x op clien en laat de rest van het water in het kannetje zitten als we ,s avonds voor de laatste keer koffie gedronken hebben haal ik de bovenkant van het kannetje er af en maak het open (zie bij de gebruiksaanwijzing hoe dit moet)en zet het met het kannetje in de vaatwasser heb je die niet dan het grondig schoon maken met de afwas borstel na 3ongeveer 3 maanden ontkalken met citroen zuur voor de senseo verkrijgbaar bij blokker,hoop dat dit een beetje duidelijk is.
groetjes van Janny

xotha
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 dec 2006 21:03

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Ongelezen bericht door xotha »

Met het melkkannetje is niets aan de hand, dat werkt op zich goed.

Het is gewoon de watervoorziening die niet deugt. Bij de helpdesk van Philips zeiden ze dat voor 1 kop koffie er 80cc water moet komen en geen 50cc dus moet ie terug zeiden ze. Meer kan ik er niet an doen, dus afwachten..

Xotha

xotha
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 dec 2006 21:03

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Ongelezen bericht door xotha »

Praten over koffiesoorten / smaken heeft weinig zin, Ik heb bij de Marskramer een doosje filterzakjes van Mellita gekocht en als ik mijn eigen ouderwetse koffie (met melk) wil vul ik zo'n filterzakje zelf en doe die in de senseo latte. Misschien een idee voor andere koffiefanaten??


Xotha

kettnerfreek
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2009 09:54

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Ongelezen bericht door kettnerfreek »

Ik heb problemen gehad met de Latte Select van Senseo. Maar die hadden niks te maken met het opschuimen.
Bij mij werkten de lampjes voor 1 of 2 koppen koffie (links en rechts van de hoofdschakelaar) pas als je een tik op de bovenkant gaf. Naar E-care opgestuurd (d.m.v. een antwoordnummer) en binnen 1 week gerepareerd retour.Vergeet geen kopie aankoopbewijs te voegen.
De opschuim functie werkt prima bij mij. Maar ik gebruik de clean functie na elk gebruik. Wel is de koffie wat kouder, maar ik heb jaren in Italie gewoond en daar krijg je hem ook relatief koud geserveerd.
Wellicht helpt het als je houdbare melk pakt en deze niet gelijk voor gebruik uit de koelkast haalt.
Als je de cappucino sterker wilt kun je ook espresso filterpads gebruiken.

mjc73
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2009 10:49

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Ongelezen bericht door mjc73 »

Sinds december vorig jaar zijn wij ook in het bezit van een senseo-latte. Eigenlijk wel naar tevredenheid, want we deden eerst alles met een aparte melkopschuimer. Wat betreft opgeschuimde melk hebben wij geen problemen. we gebruiken gewoon halfvolle melk, direct uit de koelkast. Wel is het bij ons zo dat als we 2 kopjes macciato zetten er in het tweede kopje meer inhoud zit... Ook wij ervaren de koffie in macciatosatand als lauw, maar in de gebruiksaanwijzing staat ook dat de kopjes eerst 'voorbehandeld' moeten worden meet heet water, dan blijft de koffie warm. Echt het werkt. Wij doen het al tijden zo. Eerst kokend water erin, even laten staan en dan pas de koffie erin zetten. Het kokende water gieten wij dan weer teug in de waterkoker om er later thee van te zetten. Anders is het zonde voor het millieu... Dat scheelt echt enorm zo!
Als je niet zo lang kan wachten doe ik ook wel eens eerst een kopje koffie zetten zonder pad erin (dus alleen warm water) en dan pas de melk in de houder en de koffiepad pakken. Dan heeft het glas de tijd om warm te worden. Ik hoop dat mensen er iets aan hebben.... Verder hebben wij geen problemen met het apparaat. Wel vind het jammer dat er geen aparte stand op zit dat je alléén melk kan opschuimen. Is soms ook wel handig...

coortje4
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2009 17:41

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Ongelezen bericht door coortje4 »

Ook ik heb slechte ervaring met deze senseo.Bij BCC had ik deze gekocht en teruggebracht.Kreeg geen nieuwe,maar heb een heel ander
koffie zet apparaat ervoor om kunnen ruilen.De senseo latte melkschuimer is waardeloos.

evb
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2009 14:39

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Ongelezen bericht door evb »

Na een viertal maanden schuimde de machine geen melk meer bij mij. Na driftig zoeken op internet (ook op dit forum) heb ik de bovenkant van de melkschuimer een aantal keren in de afwasmachine gedaan en...voila, de melk wordt weer prima opgeschuimt!!! De 'schuimstraal' is een stuk groter, dus hij zat wel degelijk verstopt. De filmpjes op youtube over de senseo latte zijn trouwens ook geinig... :)

alex3333
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2009 19:30

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Ongelezen bericht door alex3333 »

De laatste week deed de melkopschuimer het steeds minder goed.
Ik kreeg verschillende hoeveelheden melk in de beker als ik een machiatto maakte. Op het laatst kwam er helemaal geen melk meer uit, alleen een heleboel herrie en hete damp.
Na allemaal vervelende ervaringen met de senseo latte te hebben gelezen begon ik me zorgen te maken.....
Echter het pakte allemaal positief uit!!
Op de bon stond dat ik een deffect senseo apparaat moest opsturen. Dat leek me onnodig.Ik ben met het melkreservoir naar de douwe egberts winkel (Enschede) gegaan en heb het probleem uitgelegt.
Ik kreeg zonder problemen (gratis) een nieuw melkreservoir mee omdat ze verwachtte dat daarin het probleem zat. En inderdaad: ik heb nu weer heerlijke koffie MET een mooie schuimkraag.
Hopelijk zijn ze in andere douwe egbert winkels ook zo klantvriendelijk!

Gesloten