LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kirby

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
midas50
Berichten: 299
Lid geworden op: 06 apr 2009 15:00

Re: Kirby

Ongelezen bericht door midas50 »

Rolf069 schreef:Dat wil ik niet uitsluiten.
Ik heb geen idee wat de Kirby toen kostte, en ook niet wat ze nu kosten.
+ Zoals vermeld, ze zuigen sterk.
+ Grote stofzak
- Veel geluid
- Bedieningsgemak
Basis-instap prijs is nu momenteel 3500 euro per stuk Rolf.
Geen geld toch...? :mrgreen:

Rolf069
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 apr 2008 15:49

Re: Kirby

Ongelezen bericht door Rolf069 »

€3500, 't ja. Dat zou ik er inderdaad zeker niet aan willen besteden.
Voor 1/10 is er mogelijk iets te koop met dezelfde zuigkracht.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Kirby

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het beroerde van dit soort topics is, dat die figuren hun reclameboodschap ook nog kunnen verpakken in negatieve berichtgeving over het onding.

Of iemand nou positief of negatief erover schrijft, als de merknaam maar wordt genoemd. Maar dat doe ik dus niet, hoewel ik natuurlijk wel dit topic omhoog haal met mijn reactie.

Hoe dom kun je zijn om 3500 euro uit te geven voor een iele stofzuiger, terwijl je jaar na jaar een nieuw exemplaar zou kunnen kopen voor een fractie van de prijs. Maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen van de mensen die deze rommel proberen te slijten. Ach, het ding zal best zijn werk wel doen, maar dat doen betaalbare stofsuigers ook. Om daar dan een bedrag aan uit te geven waar je ook een redelijke tweedehands auto voor kunt kopen, gaat me toch echt te ver.

Toolboy

Re: Kirby

Ongelezen bericht door Toolboy »

Deze aanschaf prijs is natuurlijk extreem.
Maar we zijn er toch allemaal bij tijdens de aanschaf.
En op dit forum klagen we toch ook over producten van 30 euro.
En de forum redactie heeft er blijkbaar geen moeite mee.
En als je niet scoort hep je geen doelpunt :wink:

T

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Kirby

Ongelezen bericht door plumber »

De verkoopmethode is een beetje schofterig.
Ze komen meestal bij oudere mensen en laten
dan een enorme foto van de huismijt zien en vertellen
er dan bij dat die mijten ook in hun bed liggen.
Kan mij dan voorstellen dat die oudere hun eigen rot
schrikken en tot aankoop overgaan.

Toolboy Waar slaat dit eigenlijk op :?:
En de forum redactie heeft er blijkbaar geen moeite mee.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Kirby

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Maar we zijn er toch allemaal bij tijdens de aanschaf.
Daar draait het hier juist om: ik heb ze ook weleens over de vloer gehad, al ging het toen over de filter queen. Maar in principe is de verkoopmethode 1 pot nat, ook bij mij werd die huismijtfoto getoond.

Wat ze ook doen: om zogenaamd aan te tonen dat het apparaat ook de lucht zuiverde, zette men het aan, met een papieren filtertje op de zuigmond. Ja hoor, het ding was binnen de kortste keren grijs. Ze zetten het echter vlakbij een tapijt, dat ik op de vloer had liggen, en daar kwamen die grijze vezels dus vandaan, niet uit de lucht, zoals ze beweerden.

Het gaat niet om het bedrag, hoewel 3500 euro voor een stofzuiger onaanvaardbaar hoog is. Het gaat in dit verband om de overrompelende manier waarop de verkopers hun slachtoffers proberen wijs te maken hoe ongezond onze huis-omgeving is. Lariekoek uiteraard, ik ben nog nooit ziek geworden vanwege de atmosfeer in mijn huis.......

RobbieS.
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:36

Re: Kirby

Ongelezen bericht door RobbieS. »

ongelooflijk! 3500 euro!

Ik heb in 1992 een miele gekocht 1600 watt voor ongeveer 150 euro. Deze stofzuiger wordt nog steeds gebruikt. Als je de kosten per jaar rekent...
Verbazingwekkend dat mensen toch een kirby aanschaffen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Kirby

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het is hetzelfde bedrog als met die time-sharecontracten.

Er wordt altijd gezegd: je moet stevig in je schoenen staan om NEE te durven zeggen.

Voor mij was het echt niet zo moeilijk om nee te zeggen tegen het aanbod.

Overigens, mijn Fantom van 59 euro doet het na vele jaren ook nog prima, hoor.

Het verschil zit hem in de manier waarop het ding verkocht wordt: men heeft het niet over ''stofzuiger'', maar om een lucht-concept.


Ja, daar hebben ze gelijk in: ze verkopen namelijk ''gebakken'' lucht.

joju
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2009 16:11

Re: Kirby

Ongelezen bericht door joju »

Ik snap die ophef niet, er is niks mis met Kirby!!! En waarom iemand deze koopt voor wat voor bedrag dan ook is niet aan jullie. Iemand kan ook een klokje van 10 kopen of van 50000 beiden geven de tijd weer!! Ga eens werken, of doe iets nuttigs.

Toolboy

Re: Kirby

Ongelezen bericht door Toolboy »

Dit topic is opgeschoont.
Kirby was actief bij de minder bedeelden in ons land kwamen zelfs met finacieeeeeerings voorstellen om toch een kirby op afbetaling te kopen.
Hoezo veel Medelanders in de problemen?,mede door deze bedrijven
Alhier was een vinmo actief.die deze machine`s in reparatie heeft en verkoopt 2d hands.
Riekte naar reklame ,maar gezien de postings en het kontakt met vinmo.
Was dit dus het aanspreekpunt voor de gedupeerden.


T

jan.greeven
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2010 09:31

Re: Kirby

Ongelezen bericht door jan.greeven »

Los van de vraag of zo'n Kirby zijn geld waard is (het apparaat wordt voor €1799 via internet te koop aangeboden, dus grijp je kans), heb ik veel moeite voor de wijze waarop NHCS het apparaat probeert te verkopen.
Wij werden laatst gebeld met de vraag of we mee wilden doen met een simpele enquete en de kans om een gratis reiniging te winnen. Drie vragen beantwoord en ja hoor, we hadden gewonnen!

Wat blijkt, de gratis reiniging betrof een demonstratie van het ingenieuze apparaat die anderhalf uur in beslag zou nemen. Beide partners moesten dan wel thuis zijn, anders kon er na afloop onenigheid ontstaan tussen de partners over de aanschaf. Ja, wat wil je met zo'n prijs voor een stofzuiger, daar komt ruzie van. Bovendien wil ik helemaal niet zo'n apparaat, dan maar geen 'gratis' reiniging!

Ik sta ingeschreven bij het 'bel-me-niet' register, maar daar heeft dit bedrijf blijkbaar lak aan. Dus maar een klacht ingediend bij ConsuWijzer, in de hoop dat deze in staat is om deze wijze van colporteren te kloppen, te vegen en op te zuigen...

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: Kirby

Ongelezen bericht door Berenice »

Ik dacht dat Kirby altijd een roze bolletje op pootjes was dat in diverse Nintendo spelletjes voorkomt..

Maar wat ik niet zie, wat doet de Kirby meer dan mijn 1200 watt philips stofzuiger (waarmee ik ongeveer de parkiet door de tralies uit zijn kooi kan zuigen)

Hij ziet eruit als een gemiddelde stofzuiger uit de tijd dat reclame alleen nog maar in het zwart/wit was...

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Kirby

Ongelezen bericht door pbarendse »

Berenice schreef:Ik dacht dat Kirby altijd een roze bolletje op pootjes was dat in diverse Nintendo spelletjes voorkomt..

Maar wat ik niet zie, wat doet de Kirby meer dan mijn 1200 watt philips stofzuiger (waarmee ik ongeveer de parkiet door de tralies uit zijn kooi kan zuigen)

Hij ziet eruit als een gemiddelde stofzuiger uit de tijd dat reclame alleen nog maar in het zwart/wit was...
Wat de Kirby meer doet is herrie maken. Het ding is niet te gebruiken zonder gehoorbescherming, is arbotechnisch niet verantwoord!

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Kirby

Ongelezen bericht door pbarendse »

En zelfs voor 1500 euro betaal je nog ongeveer 10x zo veel dan het ding waard is...

joju
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2009 16:11

Re: Kirby

Ongelezen bericht door joju »

Wij bezitten een Kirby, en dat ding staat geparkeerd naast een stofzuiger van een paar euro uit de Makro folder, wel fijn want daar kunnen we de stof mee van de Kirby afnemen. kirby is een onhandelbare lawaaimaker. Niet meer en minder. We worden 60 keer per week gebeld voor de service beurt!! Ook al zeggen we niet nodig. Heren Kirby verkopers, ga wat anders doen dit is grote oplichting, en een grote verkoop truc.

Wesleyth
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 apr 2010 11:39

Re: Kirby

Ongelezen bericht door Wesleyth »

Ik heb die apparaten zelf verkocht. Ze zijn gewoon echt wel goed hoor. Kon alleen niet achter de prijs en de manier van verkoop staan. Als je bij zo een bedrijf begint is het net een soort van sekte. Met grote bijeenkomsten van verkopers uit het hele land. Met een ongelooflijk halleluja gevoel. Ik schrok me in ieder geval kapot.

Moet wel zeggen dat ze geschikter zijn voor het bedrijfsleven dan voor particulieren. Dus pas gewoon op met wat je doet. Je hebt tegenwoordig zoiets als Google. Informeer jezelf goed! Jou huis dus jij bent de baas en niet de verkoper.

RK_Huizen
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2012 20:18

Re: Kirby

Ongelezen bericht door RK_Huizen »

Mmmm, zojuist gebeld door een NHCS met een schoonmaak product voor de trap. Man belde via een GSM nummer eindigend op 1379. Is dit van NHCS Woerden?
Waarom staat NHCS nu statutair geregistreerd in Bussum ipv voorheen Woerden? En is dit nu wel of geen colporteur? Is firma wel of niet te vertrouwen?

Graag feedback.


UPDATE 24MAR2012:
Leuke demonstratie gehad van 2-3 uur! Toen kwam de aap uit de mouw... 3250 euro. Ik geef toe apparaat haalde veel stof/rommel uit tapijt, zelfs na reinigen van tapijt m.b.v. eigen stofzuiger.
Vervolgens werd er geheimzinnig met zijn manager gebeld. Eenmalige prijs van 2575 euro, alleen vandaag geldig.

Mensen die geintereseerd zijn in een kirby kunnen beter even op het internet googlen. Nieuwe kirby worden al aangeboden vanaf +/-1800 euro.
bijv. http://www.roaps.nl of http://www.stofzuigernet.nl

clean123
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2012 10:28

Re: Kirby

Ongelezen bericht door clean123 »

Beste Kirby,

Wij werden gisteren via mobiel nummer gebeld door NHCS met het aanbod om iets te laten schoonmaken in huis.
Het is de vloer geworden. Oude was/laklaag verwijderen en nieuwe opbrengen. Dit allemaal voor niets zeiden ze, behalve mond op mond reclame bij buren en vrienden.
Ik heb op het internet en bij Radar verder niets kunnen vinden over dit bedrijf wat volgens zeggen in Bussum zit.
Wat is je indruk van dit bedrijf?
Willen ze alleen maar dure apparaten verkopen?

Met vriendelijke groet
Clean123

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Kirby

Ongelezen bericht door pbarendse »

Wij hebben ook ooit zo'n aanbod gehad. Meneer kwam het tapijt wel even schoonmaken. Het enige dat hij schoongemaakt heeft is een halve vierkante meter, de rest is hij alleen maar aan het zagen geweest hoe fantastisch dat apparaat wel niet was. Helaas had hij zowel mijn vader, mijn broertje als mijzelf tegenover zich, en we hebben ons drie uur lang vreselijk vermaakt met het hem zo lastig mogelijk te maken...

Dat schoonmaken is dus enkel een smoesje om binnen te komen, maar daar komt uiteindelijk niets van. Als je sterk in je schoenen staat en je wilt een avond lol hebben, gewoon laten komen, niets kopen en compleet doorzagen. Dan kunnen ze die avond in ieder geval niet iemand anders lastig vallen!

RidoKilo
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2012 18:55

Re: Kirby

Ongelezen bericht door RidoKilo »

Goedenavond,

Ik ben onlangs gebeld door een dame met een 06nummer genaamd Nhbc.
Zoals bij eerdere berichten duidelijk waarom.
Nu heb ik in alle hectiek in de auto een afspraak gemaakt voor a.s. Zaterdag.
Deze wil ik afzeggen maar kan niets op internet vinden.
Ik heb via internet wel een e-mail adres gevonden wat bedoeld is voor de vacatures van Nhbc.
Mijn afspraak heb ik via de mail afgezegd.

Is dit bekend bij anderen?

Gesloten