LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lekkende Senseo Crema

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Menno

Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door Menno »

Binnen een half jaar na aankoop van onze Senseo (heerlijke koffie overigens) begon deze te lekken. Navraag bij de D.E. winkel in de A'dam Arena leerde ons dat dit een veel voorkomend probleem is bij deze apperaten maar dat verholpen wordt als het toestel wordt opgestuurd. Echter wat gebeurt er na een jaar als de garantie verlopen is? Bij het wegbrengen van het apparaat naar de winkel waar deze gekocht was hoorde ik daar dat dit al de derde die deze dag was ingeleverd. Productiefout? waarom horen wij dit niet en wat doet de maker van de apparaten?

Arlette

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door Arlette »

Ook ik heb al twee lekkende Senseo apparaten weg gebracht. Ook zo'n half jaar nadat wij deze hadden gekocht. En ook het apparaat op het werk van mijn man is al weggebracht.In mijn omgeving heb ik ook al meerdere mensen horen klagen dat het apparaat stuk is gegaan. Uiteraard worden de kosten vergoed en het apparaat netjes gemaakt maar wat is hier aan de hand? Is het een productiefout?

annelies

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door annelies »

Ook wij hadden binnen een half jaar een lekkende senseo-crema. Het apparaat is uiteraard onder garantie gerepareerd. Binnen twee weken na thuiskomst hadden wij kortsluiting in het apparaat. Ook dat is weer gemaakt. Sindsdien gaat het goed. Gelukkig hebben de huidige apparaten 2 jaar garantie. Volgens mij is het een buitengewoon bekend probleem.

jan duitscher

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door jan duitscher »

Van onze Shellzegeltjes (Vesproshop)kochten wij een half jaar geleden een senseoapparaat. Graag willen wij weten bij wie wij nu moeten klagen want het apparaat LEKT!

jan duitscher

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door jan duitscher »

Van onze Shellzegeltjes (Vesproshop)kochten wij een half jaar geleden een senseoapparaat. Graag willen wij weten bij wie wij nu moeten klagen want het apparaat LEKT!

jan duitscher

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door jan duitscher »

Van onze Shellzegeltjes (Vesproshop)kochten wij een half jaar geleden een senseoapparaat. Graag willen wij weten bij wie wij nu moeten klagen want het apparaat LEKT!

jan duitscher

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door jan duitscher »

Van onze Shellzegeltjes (Vesproshop)kochten wij een half jaar geleden een senseoapparaat. Graag willen wij weten bij wie wij nu moeten klagen want het apparaat LEKT!

jan duitscher

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door jan duitscher »

Van onze Shellzegeltjes (Vesproshop)kochten wij een half jaar geleden een senseoapparaat. Graag willen wij weten bij wie wij nu moeten klagen want het apparaat LEKT!

Appie

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door Appie »

ook ik heb problemen met het senseo apparaat, heb al enkele keren mee gemaakt dat hij lekt en dat de deksel dat met geen mogelijkheid weer los weer wil, Moet ik eerst wachten tot mijn man thuis komt, want je moet echt wel een krachtpatser zijn om hem dan weer los te krijgen, En ik weet van drie kennissen die ook een senseo hebben dat die de zelfde kwaal hebben met hun apparaat

jan duitscher

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door jan duitscher »

Sory hoor.....wij hebben niet zoveel apparaten. Foutje!

Leon

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door Leon »

Ongeveer een maand na aanschaf begon ons Senseo apparaat te lekken, met name bij het maken van twee kopjes koffie.
Na het apparaat terug gebracht te hebben naar Blokker moesten we 5 weken!! wachten alvorens wij het apparaat (volgens mij was het nog dezelfde) terug kregen. Na enkele dagen zagen we al dat het probleem nog steeds niet verhopen was en hebben we hem weer terug gebracht. Na de tweede reparatie lijkt het probleem verholpen. Storend vind ik dat na beide keren er niet bij stond wat er gedaan was om de storing te verhelpen.

Overigens hebben we het gevoel dat we minder problemen hebben/hadden als je bij twee kopjes, de koffie-vullingen met de platte kant op elkaar liggend, in de houder doet. Hierdoor sluit de deksel ook makkelijker.

Rob

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door Rob »

Onze Senseo is vorige week begonnen te lekken, dat schijnt dus redelijk normaal te zijn als ik dit forum lees....
Maar bij mij is ook het metalen 'lipje' wat in het midden zit afgebroken. Dat zit of moet ik zeggen "zat" met een miniscuul pop nageltje vast. Deze was binnen 3 maanden door geroest. Ben benieuwd of meer mensen dit hebben gehad.
PS. Waar heeft dit ooit voor gediend?

Ik moet nog met het ding terug naar de winkel. Maar heeft dit nog zin, als ik lees dat zelfs de 'nieuwe' ook weer gaan lekken?

Rob

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door Rob »

Onze Senseo is vorige week begonnen te lekken, dat schijnt dus redelijk normaal te zijn als ik dit forum lees....
Maar bij mij is ook het metalen 'lipje' wat in het midden zit afgebroken. Dat zit of moet ik zeggen "zat" met een miniscuul pop nageltje vast. Deze was binnen 3 maanden door geroest. Ben benieuwd of meer mensen dit hebben gehad.
PS. Waar heeft dit ooit voor gediend?

Ik moet nog met het ding terug naar de winkel. Maar heeft dit nog zin, als ik lees dat zelfs de 'nieuwe' ook weer gaan lekken?

c

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door c »

Na een maand begon mijn Senseo ook te lekken. Ik was steeds in de veronderstelling dat ik hem niet goed had dichtgedaan of dat ik de pad er niet plat genoeg in deed.Het vreemde is dat hij de ene keer wel lekt en de andere keer niet.Ik wilde al actie gaan ondernemen, maar het kwam er steeds niet van. Tot ik vandaag naar Radar zat te kijken en tot mijn schrik zag dat ik niet de enige ben met een lekkende Senseo. Ik weet nu in ieder geval wat me te doen staat: mijn Senseo naar DE terugbrengen voor reparatie.

Rob Esveldt

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door Rob Esveldt »

Ook mijn senseo lekt, dacht eerst dat ik iets fout deed.
Heb nu een tijdje bijgehouden hoevaak het lekken voorkomt dit blijkt ongeveer in 50% van de pogingen te gebeuren.
Moet hem echter nog terugbrengen voor reparatie.

christel van toor

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door christel van toor »

Ook mijn senseo crema heeft lekkage bij het maken van twee kopjes koffie ,het gekke is hij doet het niet altijd ik ondervind er dan ook geen hinder van ik wil weten of het gevaarlijk is ,en zo ja komt philips dan met een oplossing???

edwin

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door edwin »

ook onze senseo lekte bij de eerste kopjes tussen de sluitende deksel en de hals, het warme water spoot eruit, altijd bij twee kops, terug naar leo van schaik en deze stuurde de machine op terwijl hij dus 1 week oud /nieuw was, na twee weken kregen we eindelijk een apparaat terug, en deze lekte precies hetzelfde, en was dus niet gerepareerd. gelijk die avond nog terug, en de prijs was echter toen al 10 euro gedaald, ik kon geen geld terug krijgen de verkoper vond dit erg kwalijk dat ik dit vroeg en het was mijn fout dat ik een kapot apparaat had, en ze wilde deze weer opsturen, ik heb dat geweigerd en geeist dat ik gelijk een andere wilde, uiteindelijk gekregen maar nu heeft deze soms kleine lekages onder uit de machine bij een roostertje dat daar zit.Als ik nu weer terug ga ben ik hem weer 2 weken kwijt en weer geen koffie dus, wat te doen, de garantie is trouwens vanaf de eerste machine en niet vanaf dde reparatiedatum gegeven mag dit echter wel
en de machine is nu ca een half jaar oud.
met vriendelijke groeten

edwin

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door edwin »

ook onze senseo lekte bij de eerste kopjes tussen de sluitende deksel en de hals, het warme water spoot eruit, altijd bij twee kops, terug naar leo van schaik en deze stuurde de machine op terwijl hij dus 1 week oud /nieuw was, na twee weken kregen we eindelijk een apparaat terug, en deze lekte precies hetzelfde, en was dus niet gerepareerd. gelijk die avond nog terug, en de prijs was echter toen al 10 euro gedaald, ik kon geen geld terug krijgen de verkoper vond dit erg kwalijk dat ik dit vroeg en het was mijn fout dat ik een kapot apparaat had, en ze wilde deze weer opsturen, ik heb dat geweigerd en geeist dat ik gelijk een andere wilde, uiteindelijk gekregen maar nu heeft deze soms kleine lekages onder uit de machine bij een roostertje dat daar zit.Als ik nu weer terug ga ben ik hem weer 2 weken kwijt en weer geen koffie dus, wat te doen, de garantie is trouwens vanaf de eerste machine en niet vanaf dde reparatiedatum gegeven mag dit echter wel
en de machine is nu ca een half jaar oud.
met vriendelijke groeten

loet

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door loet »

Ook wij een Senseo apparaat gekocht (kijkshop) na een maand lek, en terug naar de winkel verkoper ging direct testen 1 kopje , 2 kopjes en wat denk je niet lekken dus blij terug naar huis een lekker kopje koffie maken ja dat dacht ik want hij lekte wederom. weer terug naar de winkel er werd gereageerd van U doet de deksel er niet goed op en dan lekt hij (ja nogal wiedus) dus weer getest in de winkel en lekkage. Ik stelde voor het apparaat om te ruilen voor een nieuw maar dat was niet volgens de beleidslijn van de kijkshop, ik zij moet ik dan elke week terugkomen of zo, nee hij werd opgestuurd en na 6 weken een telefoontje dat hij klaar was, we hebben hem opgehaald en tot nu toe (vijf maanden) geen problemen meer, maar misschien juich ik wel te vroeg en is het straks net na het verstrijken van de garantie weer raak, afwachten dus maar.

Carin van Capelle

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door Carin van Capelle »

Onze Senseo begon te lekken na een half jaar, inderdaad bij twee kopjes! Een enkele keer spuit de koffieprut en het water alle kanten op en hoog tegen de muren. Ik dacht dat hij aan een schoonmaakbeurt toe was als dat gebeurde, maar het maakt niet uit of ik hem net heb schoon gemaakt.
Ik vind dit wel kwalijk voor zo'n duur apparaat

Gesloten