LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEG 88080 vi vaatwasser

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
rlammers
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2007 19:39

AEG 88080 vi vaatwasser

Ongelezen bericht door rlammers »

Deze vaatwasser hebben wij na 3 1/2 jaar kunnen weggooien omdat de binnenmantel lekte. De reactie van de AEG/electrolux-klanten-"service" was dat het buiten de garantie viel en dat we het via hun servicedienst konden laten repareren.

Bij deze bent u gewaarschuwd: koop liever een ander merk.

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: AEG 88080 vi vaatwasser

Ongelezen bericht door WarZir »

Ik begrijp uw reactie, maar waarom een ander merk kopen? Elk merk en elk model vaatwasser (of elk ander soort apparaat) kan kapot gaan, AEG is over het algemeen juist een van de betere merken. Wat ik wél slecht vind, is de reactie van de servicedienst van AEG, een vaatwasser hoort natuurlijk langer mee te gaan dan 3,5 jaar en ook al valt het defect buiten de garantie, dan zouden ze toch zeker een deel van de kosten op zich horen te nemen.
Misschien kunt u via Google (of sites als Kieskeurig) nog iets vinden op uw specifieke model, of hier meer problemen mee bekend zijn?

Ridouan
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jan 2010 18:30

Re: AEG 88080 vi vaatwasser

Ongelezen bericht door Ridouan »

rlammers, wat je altijd ook kan proberen is te zoeken naar een witgoed monteur, deze komen aan deur en kunnen veel reparaties uitvoeren voor een fractie van de prijs van de onderhoudsservice. De onderhoudsservice is gewoon idioot duur vanwege de ridicule uurlonen en voorijkosten, kun je meestal beter een nieuwe kopen.

En na pas 3,5 jaar lijkt me dat niet normaal dat je al zo een beschadiging hebt. Het is dan ook normaal om te concluderen dat dit een fabricage fout is en dat ze gewoon coulant moeten zijn bij de reparatie of bij de aanschaf van een nieuwe. Wat je ook kan doen vooral als je vaste klant bent bij de winkel waar je deze hebt gekocht is daar vragen om hulp bij bemiddeling of een grote korting bij het inruilen.

Wij hebben dit ook gedaan bij de ITs en kregen zomaar 250 euro korting bij inruil, nadat onze vaatwasser na 3 jaar al kapot was.

rlammers
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2007 19:39

Re: AEG 88080 vi vaatwasser

Ongelezen bericht door rlammers »

WarZir schreef:AEG is over het algemeen juist een van de betere merken.
Dat dacht ik dus ook, maar inmiddels weet ik beter. Ik heb het ding van binnen gezien en de kwaliteit is gewoon niet goed. Afgezien van de storing die de lekkage veroorzaakte zag ik op meerdere plekken bij aansluitingen tussen onderdeel sporen van lekkage (kalkaanslag bij rubbers etc.).
AEG is dus niet (meer) een van de betere merken. Helaas.

M.b.t. storingsmonteurs:de binnenmantel is zo'n beetje het apparaat, de rest van de onderdelen hangt daar aan. Een lekkende binnenmantel is dus gewoon einde apparaat, een storingsmonteur zal weinig helpen.

Ik heb helaas bij de aanschaf van het apparaat te veel gelet op geluidsniveau en te weinig op kwaliteit. Als ik de reacties op dit forum lees, had ik beter een apparaat uit de bosch- of miele-fabrieken kunnen kiezen. Dat ga ik nu dus maar doen, ik heb geen zin in gezeur met een geenservice-afdeling. Ik ben allang blij dat ik voor de camper nog geen dure electrolux-koelkast aangeschaft heb, dat gaat nu toch ook echt een ander merk worden.

rlammers
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2007 19:39

Re: AEG 88080 vi vaatwasser

Ongelezen bericht door rlammers »

Ridouan schreef:Wij hebben dit ook gedaan bij de ITs en kregen zomaar 250 euro korting bij inruil, nadat onze vaatwasser na 3 jaar al kapot was.
Welk merk was dat?

Ridouan
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jan 2010 18:30

Re: AEG 88080 vi vaatwasser

Ongelezen bericht door Ridouan »

Dat was een Bauknecht, waarvan de handvat en de printplaat kapot was, dus zeker makkelijk repareerbaar. Maar omdat wij altijd onze witgoed bij de IT´s kopen zijn ze altijd heel erg aardig voor ons. En de Bauknecht was maar 400 euro nieuw, en nu hebben we een Bosch.

Ridouan
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jan 2010 18:30

Re: AEG 88080 vi vaatwasser

Ongelezen bericht door Ridouan »

Bosch en Miele zijn ook helaas niet perfect, ze zijn heel goed maar hebben ook hun eigen problemen. Bij Bosch ovens blijven ze maar de draaiknoppen van plastic maken zodat ze elk jaar tot 2 jaar helemaal vervagen en verkleuren.
Jouw probleem is niet de vaatwasser maar de slechte service van AEG, een brief met al jouw problemen kan echt helpen vooral als je meerdere keren contact met ze opneemt. Ga vooral ook zoeken op het internet of dit probleem zich vaker voordoet, dan kan je meer druk op ze zetten als het een bekend probleem is.
Maar eigenlijk kan het niets anders zijn dan een hechtfout in de fabriek, want de hectingen of dat nu lassen zijn of lijm, moeten sterker zijn dan het materieel zelf.

ursula verrips
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 feb 2008 09:27

Re: AEG 88080 vi vaatwasser

Ongelezen bericht door ursula verrips »

Ook ik heb een :evil: :evil: :evil: vaatwasser van AEG nou nooit meer.
Na 2 jaar een nieuwe pomp en nu na 6 jaar helemaal niets meer.
Reactie van AEG ja mevr dat kan gebeuren
Mijn advies geen AEG.

daniellegeelkerken
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2010 16:20

Re: AEG 88080 vi vaatwasser

Ongelezen bericht door daniellegeelkerken »

Mijn AEG Koelkast was kapot en dus belde ik electrolux om een afspraak te maken voor reparatie. Naar een paar dagen kwam de monteur langs en deed een poging de koelkast te maken. Nadat we beiden in de veronderstelling waren dat de koelkast gerepareerd was kreeg ik een dure nota van 80 euro en moest deze via een eenmalige machtiging van mijn rekening laten afschrijven. 'S avonds bleek dat de koelkast helemaal niet gerepareerd was maar nog steeds kapot was. De volgende dag nam ik dus contact op met electrolux. Deze deelde mij mee dat ik recht had op VOLLEDIGE reparatiegarantie en dat de reparateur contact met mij zocht voor het maken van een nieuwe afspraak. De reparateur deed dit niet en dus belde ik na een paar dagen electrolux weer. Deze deelde mij nogmaals mij dat de reparateur contact met mij op zou nemen. Dit deed de reparateur weer niet dus belde ik enigsinds geërgerd electrolux weer op. Ik kreeg een arrrogante telefoniste aan de lijn die zij dat ze er niets aan kon doen en ik moest maar een nieuwe afspraak maken. Er kon pas iemand komen over een week, en volgens de telefoniste kon dit echt niet eerder. Inmiddels was er al voor 50 euro aan groente en fruit gesneuveld doordat de koelkast niet gerepareerd werd. Aan het eind van de week kwam de reparateur langs. Ik was op school omdat er sprake was van garantie en er dus niks ondertekend moest worden. Toen ik thuis kwam vertelde mijn vriend tot mijn ontsteltenis dat hij door de reparateur gedwongen was een eenmalige machtiging te ondertekenen van nog eens 40 euro. Dit terwijl hij helemaal geen opdrachtgever was en wij geen gezamenlijke huishouding voeren We hebben er alles aan gedaan om de machtiging in te trekken en de betaling te crediteren maar Electrolux werkt op geen enkele manier mee.

Gesloten