LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
cheba
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mar 2013 07:39

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door cheba » 07 mar 2013 07:46

Ik heb ook nog maar een jaar of 2 een samsung rasw1 koelkast gekocht en heb problemen met temperatuur.
Hij begon ineens te flikkeren en nadat ik de temperatuur had verhoogt omdat alles bijna was ontdooit reageerd hij niet meer.
De steker er 10 min uitgetroken zoals beschreven en temperatuur opnieuw ingesteld maar hij liep van 19 naar 18 terug (vriezer) en daar blijft hij op staan.
Het blijft maar duren eer hij wat doet.
Als ik de deuren open heb ik licht en blaast hij wel lucht door de vriezer.
ik ben nu bang dat de termostaat kapot is.
Ik weet het niet meer .
Dit mag toch niet zo snel gebeuren?
Wat moet ik doen ?
Ik weet niet of ik nog gerantie heb want vind de bon niet meer.
Ben bang als ik samsung bel dat dit een dure grap wordt.

cheba
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mar 2013 07:39

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door cheba » 07 mar 2013 09:29

Samsung gebeld .
Kosten voorijden 110 euro en dan de reparatiekosten nog.
De RSAW1 IS VAN 2009 JUN.
Ik heb die koel/vries combinatie veel later gekocht en heb hem misschien 2 jaar of iets langer ,ik weet het niet meer omdat ik ook nog de bon kwijt ben.
Voor een koelkast die ik voo 6.69 euro heb gekocht kan het toch niet zo zijn dat ik meer als 50 % van de koopwaarde moet betalen aan reparatiekosten want daar komt het anders wel op neer.
Schandalig vindt ik dit van samsung.
Ik koop dus nooit meer iets van samsung wat een bar slechte service.
Ik vraag mij eigenlijk af of dat wel mag 50 % van de koopwaar aan reparatiekosten?

nevermind
Berichten: 4670
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door nevermind » 07 mar 2013 09:47

Cheba wenst een ander antwoord. :twisted:
Laatst gewijzigd door nevermind op 29 mar 2013 12:19, 2 keer totaal gewijzigd.

cheba
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mar 2013 07:39

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door cheba » 07 mar 2013 16:59

Ik heb nogmaals met samsung gebeld en de monteur komt dinsdag.
Wat een gedoe zeg daar bij samsung. Ik had al een afspraak gemaakt voor dinsdag en nog bellen ze je weer op voor afspraak ,blijkt dat afspraak niet was gerigistreerd.
Communicatie ten top.
Mijn samsung RSA1W is 3.5 jaar oud en dan mag die niet stuk gaan.
Mensen die dat zeggen hebben het fout en weten niks van hun rechten als koper.
Ik heb hem aangeschaft bij de mediamarkt en zij zijn dan ook verantwoordelijk voor het verkochte produckt.
Maar dat wil niet zeggen dat samsung niet verantwoordelijk is ,het is immers een samsung.
Ik heb géen aankoop bon meer en zou de volle mep reparatie kosten moeten betalen aan samsung.
Tenzij ik een kopie kon bemachtige van de mediamarkt ,dan kreeg ik korting.
Een vriezer/koel combinatie kopen bij sansung betekent dat je daarna altijd reparatie kosten krijgt want die dingen hebben na mijn idee fabrieksfouten en dat geven zij niet toe.
De kosten lopen dus na aanschaf op.
Gelukkig is daar nog mediamarkt en die voldoen wel aan de rechten van de koper.
Zo werd ik bij mediamarkt teruggebelt door een specialist op gebied van rechten van de koper.
Blijkt dat ik ook al heb ik géén gerantie meer ,toch recht heb op vergoeding van de mediamarkt op de kosten die ik maak bij de monteur.Waarschijnlijk zelfs 50 % van de kosten .
Ook kan ik een kopie afhalen zodat ik de korting (meende 20%) van de monteur van samsung krijg.
En de mediamarkt wees mij op het feit dat het toestel niet stuk mag gaan binnen 7 jaar ,in deze periode heb je altijd nog rechten als koper.
De rechten specialist van de mediamarkt vertelde mij dat ik de koel/vries combi nu 3.5 jaar ,dus de helft van de periode van 7 jaar en daardoor recht heb op de repartaiekosten vergoed door de mediamarkt.
Nu moet ik dus dinsdag 12 maart de koel/vries combi laten maken door de samsung monteur en de kosten betalen (met korting dus van samsung via aankoop bon) ,met de bon van reparatie en aanschaf bon ga ik dan terug naar de mediamarkt die mij dan ook nog eens de kosten met mij deeld van de totaal kosten die ik heb gemaakt bij de monteur van samsung.
Zo kan het dus ook ..............Mediamarkt ik ben toch niet gek , super bedankt mediamarkt.
Nooit meer een samsung .

cheba
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mar 2013 07:39

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door cheba » 12 mar 2013 15:13

De afspraak van de monteur gaat al niet door.
Samsung stuurt géén personeel de sneeuw in heet het.
Daar waar ieder normaal mens wel moet zorgen dat ze op het werk komen laat samsung het perseneel niet langs komen om de mensen die toch al in de problemen zitten met een kapotte vries/koel combinatie.
Nieuwe afspraak pas volgende week.
Nooit meer samsung.

cheba
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mar 2013 07:39

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door cheba » 19 mar 2013 11:25

Monteur van Samsung is geweest en heeft de koel/vries combi afgekeurd omdat de compressor stuk was en er scheuren in koelgedeelte zitten.
De compressor was wel te maken maar de scheuren niet .
Voorstel is omruilen.
Dit voorstel kwam ook van mediamarkt indien hij niet te repareren was dus op naar mediamarkt.

cheba
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mar 2013 07:39

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door cheba » 22 mar 2013 14:08

Monteur heeft de koelkast afgekeurd wegens scheuren ,de compressor was ook stuk.
Hij adviseerde omruilen maar ik zou binnen 3 dagen bericht krijgen via email.
Dinsdag geweest en het is nu vrijdag ,nog steeds geen email ontvangen van samsung.
Zit nu al bijna 3.5 week zonder koelkast.

cheba
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mar 2013 07:39

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door cheba » 28 mar 2013 10:57

het is nu 28 maart samsung laat niks van zich horen ook na een email te hebben gestuurd.
Ondanks dat ze alle informatie en foto`s hebben van de monteur.
Mediarkt ook geinformeerd na stand van zaken.
morgen weer opnieuw contact opnemen met mediamarkt.
Ook heb ik samsung maar opnieuw gebeld ,maar de medewerker die daar over gaat was er niet.
Nu zou ik zo spoedig mogegelijk een email ontvangen.
Nu maar afwachten ,zit nu al 4 weken zonder koelkast.

hawkwind
Berichten: 508
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door hawkwind » 28 mar 2013 21:20

cheba schreef:maar de medewerker die daar over gaat was er niet.
Overspannen thuis door al die klachten.

cheba
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mar 2013 07:39

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door cheba » 29 mar 2013 00:18

Nevermind nu sla je alweer de plank volledig mis ,net zoals jij elke andere klacht van mensen parreerd met dit dit zelfde bericht.
Volgens mediamarkt kan er iets kapot gaan binnen 7 jaar maar mag dat niet.
Jij roept maar steeds ,ach hij is 3.5 jaar kan die kapot gaan.
Nee dus dat mag niet.
En als jij het dan normaal vind dat een koelkast helemaal doorscheurd op verschillende plaatsen na 3.5 jaar ,dan moeten ze die voortaan maar aan jouw leveren.
Misschien werk jij wel voor samsung en accepteer jij dit ,maar ik niet.
En ik hoef ook geen plaatselijke monteur te nemen omdat deze koelkast gewoon omgeruild dient te worden vanwegen de fabrieksfouten .
Als je goed gelezen had zag je dat de koelkast niet te repareren valt en daar kan dus een lokale monteur ook niks aan doen.
En aangezien mensen een aankoop doen met 2 jaar garantie ,weet niet iedereen dat je eigenlijk 7 jaar rechten hebt op je apparatuur ondanks het verlopen van je garantie ,nee hij mag dus niet kapot gaan binnen die termijn.

cheba
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mar 2013 07:39

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door cheba » 03 apr 2013 18:39

Zoals verwacht heeft samsung niks meer van zich laten horen,schandalig.
Mediamarkt heeft er nu zelf achteraan gezeten en ik krijg nu de helft van de aankoop terug.
Hier mag ik nu kiezen tussen twee koelkasten met bijbetaling.
De keuzes die ik heb is een samsung rsa1uhng1/xef of een Beko GNEV222S.
De keuze zal in iedergeval niet meer vallen op een samsung.
Deze samsung heeft wel een ijmaker en een waterdispeser .De Beko heeft ook een waterdispenser maar die hoef je niet aan een kraan aan te sluiten.
Misschien neem ik het geld en kies zelf online een uit.
Mensen koop nooit een samsung want de service is net zo bar slecht als de apparatuur.

cheba
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mar 2013 07:39

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door cheba » 03 apr 2013 20:38

Eindelijk een oplossing voor mijn amerikaanse koelkast.
Van samsung zelf niks meer gehoord maar ,mediamarkt is er achter aan gegaan en heeft intern het probleem opgelost.
Ik had géen gerantie meer omdat de koelkast 3.5 jaar oud was maar volgens mediamarkt mocht deze koelkast niet binnen de 7 jaar stuk gaan .
Dus krijg ik een restwaarde terug over de andere 3.5 jaar.
Mediamarkt biede mij de nieuw samsung rsa1uhng1 (met automatische ijsmachine en waterdispenser)aan tegen een bij betaling van rond de 550 euro of de Beko GNEV222S Amerikaanse koelkast (met waterdispensor) tegen een bij betaling van 419 euro.
Uiteraard werd het dus de laaste en voor ons géén samsung meer.
Gelijk effe 5 jaar verzekerd.
Onze nieuwe amerikaanse koelkast zal vrijdag a.s netjes op zijn plaats worden gezet.
Met dank aan de Mediamarkt die wél hun plichten nakomen.

Samsung slecht!
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2013 16:50

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door Samsung slecht! » 22 jul 2013 17:17

Je hebt helemaal gelijk, had ik dit maar eerder geweten, wij zitten in deze hitte van 32 graden al een week zonder koelkast dit word de 2 e week! Dit is ook van het merk samsung. Ik heb meermalen keer naar ze gebeld en ze geven aan dat de 31 e pas iemand langs kan komen omdat het vakantieperiode is??.?? Als je naar het ziekenhuis moet dan geven ze toch ook niet aan dat het vakantieperiode is en er geen chirurg aanwezig is?. Waar gaat het heen.. We zijn geduldig geweest met dit maar ben het zo zat ze doen helemaal niks voor je, media markt is top als ik het zo lees! Dus moeten we in totaal 3 weken wachten voordat er iemand langskomt, wanneer ik de klantenservice bel ( 0900nummmer ook nog!!,) dan kunnen ze alleen mijn verhaal aanhoren, ik vind de service van samsung uitermate slecht en onproffessiomeel en zal dit iedereen ook afraden om het merk te kopen, ik ben er helemaal klaar mee. Zitten we hier dan zonder koelkast en maar wachten op de monteur! Erg triest dit dat er zo met mensen word omgegaan, dus ik begrijp jou verhaal en frustratie helemaal!

Barry90
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2013 20:58

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door Barry90 » 12 aug 2013 21:01

Beste

Kom net terug van vakantie, en zie dat de koelkast kapot is. Ik heb een Samsung rs21fcms.
De lichtjes op het bedieningspaneel flikkeren constant, en de frigo koelt niet meer.. Beide kanten.

Weet er iemand wat hiervan het probleem kan zijn?
Is er iets stuk, of zou men koelvloeistof moeten vullen?

Weet nu niet of het de moeite is om er geld in te steken, of gewoon nieuwe te kopen.

Mvg

snellie
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 mar 2012 21:28

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door snellie » 06 sep 2013 12:49

Ik overweeg een nieuwe koel/vrieskast te kopen. Geen Samsung, echter op pagina 1 van dit topic werd gesteld dat Samsung voor meerdere fabrikanten onderdelen maakt.
Hoe kom ik erachter of ik toch niet stiekem een Samsung zou aanschaffen?

rayanah
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2013 09:35

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door rayanah » 18 sep 2013 09:43

Zit me nl suf te zoeken op internet, maar kan het nog steeds niet vinden.Wie helpt mij?

xubix
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2005 07:47

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door xubix » 12 nov 2013 10:38

Wij hebben een Samsung samsung rsa1whpe dubbeldeurs koelkast, okt 2010 , gekocht destijds bij ITS, extra onderhoudscontract afgesloten ( geldig tot 2016) en wat blijkt dat contract is nergens meer geldig.
De kolkast maakt nu ook een lawaai alsof een ventilator vastloopt in de het vries gedeelte.
oorzaak is volgens mij ijsafzetting in de no frost vries gedeelte.
Ik heb al geprobeerd van binennuit het witte plastic gedeelte eruit te halen, zonder resultaat, Het geluid is wel stukken verminderd maar nog steeds aanwezig.
jammer dat er geen garantie fonds is voor dit soort zaken.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door Marssjo » 14 jan 2014 17:51

Triest bedrijf dat Samsung.
Een klantenservice die mij niet verder kan (of wil) helpen met dit probleem van ijsvorming boven op de verdamper waardoor de ventilator een ratelend geluid gaat maken dat stopt zodra je de deur opent.
En dan mij ook nog zeggen dat er een hoop onwaarheden op Internet staan mbt dit probleem !?
Jammer dat er zich hier nog niet iemand van de Samsung technische dienst heeft gemeld. Zou die wel bestaan ?? Samsung verwijst mij voor een technische vraag door naar E-care, voorheen HAS, maar dat is alleen een afsprakenburo.... de technische mensen zitten op de weg en het is onmogelijk om met hun in contact te komen. Kastje muur dus.
Feit is dat ik in de tropen woon en hier regelmatig klanten krijg met hetzelfde probleem, de defrost werkt onvoldoende.
Misschien iemand hier op dit forum die mij in contact wil brengen met een monteur?

xubix
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2005 07:47

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door xubix » 14 jan 2014 20:12

Wat ik gedaanheb is vann het vriedgedeelte de witte achterkant losgeschrieft, daar aan gerammeld en het geluid is nu totaal verdwenen, blijkbaar heeft er om e.o.a. reden ijsvorming plaatsgevonden achter die witte plaat.

gheems
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2014 17:54

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door gheems » 07 dec 2014 18:22

Ongelooflijk ik lees nu verhalen van 2010 en in 2014 heeft Samsung dus nog steeds een defect systeem. Wij hebben juli 2013 een Samsung RF67VBPN dubbeldeurs koelkast aangeschaft. Na 7 maanden begon een luid irritant geratel. Na veel gesteggel over garantie werd onze koelkast eindelijk 4 maanden later onder garantie gerepareerd. Intussen hadden we een tafel model koelkast 2e hands gekocht om de zaak uit te zitten. Dat is allemaal nog te overleven. Nu 5 maanden na het inbouwen van een nieuw No Frost systeem is exact hetzelfde probleem er weer. We moeten nu elke 3 dagen ontdooien en beginnen een nieuwe procedure tegen Samsung. Gelukkig staat het oude tafelmodel koelkast nog in de schuur. Het geratel wordt veroorzaakt doordat een ventilator tegen het ijs aanloopt. Het ijs groeit en zal uiteindelijk de ventilator vernielen, waardoor het geratel ophoudt. Spoedig daarna begint de temperatuur in de koelkast op te lopen en kun je er niks meer in bewaren. Conclusie: Het No Frost systeem heeft niet de juiste capaciteit en kan niet voorkomen dat ijs aangroeit.

Gesloten