LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waterontharder via www.kalkaamslag.nl

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Plons
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mei 2011 15:04

Re: Waterontharder via www.kalkaamslag.nl

Ongelezen bericht door Plons »

De waterontharder die ik heb werkt met kunsthars en met zout
De hars houd alle kalk vast en dat zout is nodig om de hars weer schoon te maken
Tenminste dat is mij daar uitgelegd door BWC.
Na installatie en meting is bij mij de hardheid nul ik heb geen kalk meer in het water dus ook geen aanslag meer.

Wel een genot want toen ik het aansloot hebben wij alles ontkalkt en nu nog niet weer. Wij gebruiken de waterkoker elke dag en het element is nog net zo blank dat is voor ons een goede indicatie dat het blijft werken.

Ik vraag mij af hans1928 hoelang heb je die calconditioner daar in Hongarije?
En wat is de hardheid nu na dat apparaat ingebouwd hebt?

hans1928
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2011 13:53

Re: Waterontharder via www.kalkaamslag.nl

Ongelezen bericht door hans1928 »

Sorry dat ik zo laat reageer.

Ik gebruik de calconditioners nu ruim 4 jaar. De hardheid zal wel niet helemaal 0 zijn want de calconditioner haalt de kalkdeeltjes er niet uit maar zorgt dat ze niet blijven plakken. Hoe dan ook, ik heb geen last meer van kalkaanslag terwijl de leidingen hier eerst echt dichtslibden.

En het grootste voordeel, geen onderhoud. Voor mij erg belangrijk omdat het in Hongarije is. Als ik het goed begrijp moet dat apparaat van jou regelmatig uit elkaar om hars en zout te vervangen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Waterontharder via www.kalkaamslag.nl

Ongelezen bericht door newmikey »

Jammer toch dat de meeste mensen niet kunnen lezen:

16 maart 2010 - Adformatie
Reclame van Fuel Save voor zijn Alpine Water Descaler No. 1 is volgens de Reclame Code Commissie misleidend.

Zowel in het weekblad Het Kompas als op de website link verwijderd door moderator beweert Fuel Save ten onrechte dat het product de Alpine Water Descaler No. 1 onder meer in staat is om kalkaanslag te voorkomen als het om de waterleiding wordt gemonteerd.
Maar op verzoek van zowel de Reclame Code Commissie als het College van Beroep is Fuel Save er niet in geslaagd de toegeschreven werking van het apparaat aannemelijk te maken. Reden waarom beide reclame-uitingen misleidend zijn.
Omdat aan Fuel Save in 2004 ook al was aanbevolen niet op een dergelijke manier reclame te maken, wordt deze uitspraak onder een zo’n breed mogelijk publiek verspreid.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jan 2014 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Plaatsen commerciële link

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Waterontharder via www.kalkaamslag.nl

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="hans1928"]Sorry dat ik zo laat reageer.

Ik gebruik de calconditioners nu ruim 4 jaar. De hardheid zal wel niet helemaal 0 zijn want de calconditioner haalt de kalkdeeltjes er niet uit maar zorgt dat ze niet blijven plakken. Hoe dan ook, ik heb geen last meer van kalkaanslag terwijl de leidingen hier eerst echt dichtslibden.

En het grootste voordeel, geen onderhoud. Voor mij erg belangrijk omdat het in Hongarije is. Als ik het goed begrijp moet dat apparaat van jou regelmatig uit elkaar om hars en zout te vervangen.[/quote]

Hieruit blijkt dus dat je totaal niet weet waarover het gaat.
Hars en zout hoeft niet vervangen te worden alleen zout moet bijgevuld worden.
maar dan gaat het wel over een ontharder.
Calconditioner is geen ontharder dat is een geld uit de zak kloppen appie.

Plons
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mei 2011 15:04

Re: Waterontharder via www.kalkaamslag.nl

Ongelezen bericht door Plons »

De hars die er bij mij inzit gaat 40 jaar mee, dus dan kan ik nog wel even.
Daarom is was deze ook wat duurder als je ze normaal ziet die hars gaat nog geen 10 jaar mee ik heb me wel goed laten informeren over een ontharder en niet alleen bij BWC maar ben ook naar meerdere geweest
Het enige wat i doe is 2x per jaar zout in het vat doen ik heb een groot zoutvat
Dat is alles
De ontharder maakt elke keer wanneer het nodig is de hars schoon dit houd hij zelf bij. Dus heb ik er verder geen omkijken naar alleen zout bijvullen

Keukenprinsesje
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 nov 2005 12:53

Re: Waterontharder via www.kalkaamslag.nl

Ongelezen bericht door Keukenprinsesje »

Eenvoudige magnetische ontkalkers zijn nog steeds te koop.
Zie deze link:

Link verwijderd door moderator
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jan 2014 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Plaatsen commerciële link

hans1928
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2011 13:53

Re: Waterontharder via www.kalkaamslag.nl

Ongelezen bericht door hans1928 »

Zie bij het opruimen van de mailbox dat dit draadje nog doorliep na mijn reactie.

Aan “plumber”: ik vind het de beste investering die ik ooit gedaan heb, nog geen 200 euro en ik ben inmiddels misschien wel 2000 euro ellende bespaard gebleven.

Aan “plons”: de calconditioner heeft helemaal geen aandacht nodig, dat vind ik wel zo prettig.

Aan “keukenprinsesje”: De eenvoudige werken met magneten, dat heeft nauwelijks effect, daar heb ik wel mee geëxperimenteerd maar het resultaat was bedroevend. De calconditioner werkt aktief met een soort pulsen door het water, het hele verhaal kun je lezen op link verwijderd door moderator
Beetje technisch verhaal maar wel helder.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jan 2014 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Plaatsen commerciële link

Plons
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mei 2011 15:04

Re: Waterontharder via www.kalkaamslag.nl

Ongelezen bericht door Plons »

Hans1928 zo te lezen ben je zelf de eigenaar van die website die jij aanprijst.

Er staat ook een verhaal in die site van de WQA Water Quality Foundation dat is misleidend wat daar geplaatst is.
De WQA die heeft de tests gedaan met water van hardheid 0 en geen andere waarde.
Deze test kan en mag niet gekoppeld worden aan de calconditioner want die haalt de kalk er niet uit.
Ook het onderzoek van Battelle Memorial Institute is gebaseerd op water met hardheid 0 ook daar worden water ontharders gebruikt en geen calconditioner

tja toch wel makkelijk dat internet

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Waterontharder via www.kalkaamslag.nl

Ongelezen bericht door plumber »

Zal het nog een keer uitleggen.Een waterontharder werkt op basis
van hars die het kalk uit het water haalt en daar wordt volgens mij
om gevraagd.Voor de rest is niet een van de hier genoemde dingen
een waterontharder.Wat Hans 1928 neerzet moet je nooit doen als het
om kalkvrij drinkwater gaat want juist door die methode gaat het
kalk in het water zweven en komt zodoende binnen.Voor wasmach.
etc is het geschikt dan krijgt men geen aanslag meer op de elementen.
Alles wat op basis van magneten werkt electrisch of niet is een fabel
dus trap er niet in.Heb ervaring opgedaan met waterontharders voor de
industrie dus weet waarover ik het heb.Waarom gebruiken ze bij de
vaatwassers ontharders op basis van hars en niet die goedkope dingen?

elnuar
Berichten: 126
Lid geworden op: 20 jan 2012 14:00

Re: Waterontharder via www.kalkaamslag.nl

Ongelezen bericht door elnuar »

ben het met reactie van plumber wel eens.

Echt ontkalken is niet zo eenvoudig en in nederland hebben we al relatief zacht water en is een ontkalker eigenlijk nooit nodig.
Als het ontkalken al zo simpel zou zijn, zouden de waterleidingmaatschapijen al lang zorgen dat het water nog zachter zou zijn dan het nu is. (zouden ze het waarschijnlijk zelfs wettelijk verplicht zijn).
In nederland is zo nu en dan ontkalken van een waterkoker al eenvoudig genoeg en een keer met azijn (of ander zuur) schoonmaken is al voldoende om te zorgen dat het apparaat weer schoon wordt.
Magneetjes gaan niks veranderen aan water en andere dingen waar het water niet mee in contact komen ook al niet. Dat een speciaal hars-filter wel werkt, geloof ik wel, maar dan zal het filter ook op zijn tijd vervangen moeten worden (zodra het vol zit zeg maar). Maar meestal is zo'n filter relatief duur en daarom zie je die dingen ook erg weinig...

En neem daarbij ook mee dat te schoon water (gedemineraliseerd water) erg ongezond is... zelfs dodelijk bij grote inname...

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Waterontharder via www.kalkaamslag.nl

Ongelezen bericht door plumber »

elnuar schreef:ben het met reactie van plumber wel eens.

Echt ontkalken is niet zo eenvoudig en in nederland hebben we al relatief zacht water en is een ontkalker eigenlijk nooit nodig.
Als het ontkalken al zo simpel zou zijn, zouden de waterleidingmaatschapijen al lang zorgen dat het water nog zachter zou zijn dan het nu is. (zouden ze het waarschijnlijk zelfs wettelijk verplicht zijn).
In nederland is zo nu en dan ontkalken van een waterkoker al eenvoudig genoeg en een keer met azijn (of ander zuur) schoonmaken is al voldoende om te zorgen dat het apparaat weer schoon wordt.
Magneetjes gaan niks veranderen aan water en andere dingen waar het water niet mee in contact komen ook al niet. Dat een speciaal hars-filter wel werkt, geloof ik wel, maar dan zal het filter ook op zijn tijd vervangen moeten worden (zodra het vol zit zeg maar). Maar meestal is zo'n filter relatief duur en daarom zie je die dingen ook erg weinig...

En neem daarbij ook mee dat te schoon water (gedemineraliseerd water) erg ongezond is... zelfs dodelijk bij grote inname...
Harsfilters hoeven niet vervangen te worden vandaar het zout. Het hars
wordt met pekelwater gespoeld en is weer klaar voor de volgende lading kalk.
Gebeurd bij de meeste ontharders automatisch.Vandaar ook het zout
in de vaatwasser.Demiwater komt alleen in de industrie voor.

BartJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2012 09:42

Re: Waterontharder via www.kalkaamslag.nl

Ongelezen bericht door BartJ »

Ik was op zoek naar een waterontharder in Groningen. Via Google heb ik Q-water [commerciële link verwijder door moderator] gevonden, ik moet zeggen dat ik mede door dit forum erg scpetisch ben geworden. Maar door de uitstekende service en persoonlijke aandacht van Jan Willem, ben ik uiteindelijk heel erg tevreden met mijn aanschaf. Vooral mijn vrouw is erg blij dat ze geen dure antikalk achtige dingen meer hoeft te gebruiken ;)

JPonline
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2013 14:16

Re: Waterontharder via www.kalkaamslag.nl

Ongelezen bericht door JPonline »

Mijn ervaring is dat het soort waterontharder erg belangrijk is. Bijna elk systeem werkt anders. Ook bij de installatie zijn er grote verschillen.

[Commerciële link verwijderd door Moderator]

Gesloten