LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blomberg WAF 64415 wasmachine doet raar

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Gerlov
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2010 20:58

Blomberg WAF 64415 wasmachine doet raar

Ongelezen bericht door Gerlov »

Twee problemen:

1) de wasduur is regelmatig langer of korter dan wat de timer opgeeft. Bij een wasbeurt van 2,5 uur op 70 graden kan het zo een half uur korter duren. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een wasbeurt langer duurt; zo'n 10 tot 15 minuten.

2) De wasmachine heeft zichzelf een keer helemaal uitgeschakeld. Toen ik dat opmerkte zag ik ook dat de aan/uit- schakelaar op uit stond. (nee, er was niemand thuis die mij in de maling nam).

De wasmachine is nog geen jaar oud. Om te weten hoe het komt, en wat eventueel de gevaren zijn, leek het mij handig om technisch advies op te vragen bij de importeur, Asogem Nederland BV te Zoetermeer. Ik dacht dat als ik met de winkelier zou bellen (Media Markt), deze toch niet verder zou komen dan een monteur sturen, en dat leek mij direct nog niet nodig. Misschien was er een simpele reden of zag ik iets over het hoofd?

Van Asogem Nederland BV ben ik niets wijzer geworden. Dit is een vervelend bedrijf. Tot twee keer toe kreeg ik aan de telefoon brutale, neerbuigende reacties. Er werd niet geluisterd. Hun oplossing kwam er uiteindelijk op neer dat er een monteur gestuurd kon worden, met dien verstande (dreigement) dat ik zou moeten betalen als er niets gevonden zou worden. Bij Asogem zit geen klantvriendelijk personeel en ze zijn ook niet gehinderd door enige technische kennis.

Wat heb ik ondertussen zelf gedaan?
Een kennis vertelde mij dat voor beide problemen de oorzaak zou kunnen liggen in een verstopping / blokkade, door opgehoopt vuil of iets wat in een kledingsstuk was achtergebleven. Daarom heb ik het pompfilter gecontroleerd, en deze is schoon. Ook heb ik de wasmachine een paar keer leeg laten draaien op 70 graden. Ook nog een keer met soda erin. Dit helpt allemaal niet.

Daarom hier mij oproep:
Wie heeft soortgelijke problemen met een (Blomberg) wasmachine?
Wat kan de oorzaak zijn?
Is het tijdverschil iets dat hoort bij een wasproces, mogelijk beïnvloedt door de soort stof die gewassen word (opname vocht/lang of kort centrifugeren etc.)?
Kan de aan/uit schakelaar bijvoorbeeld op UIT staan door een korte dip in het stroomnet? Het is wel een in-uit schakelaar, maar misschien is ie elektro-magnetisch? (ik denk maar hardop mee....)

Algemeen:
- Is Blomberg eigenlijk wel zo goed als de verkoper ons liet weten?
- Wie heeft er ook (negatieve) ervaringen met Asogem?

Terzijde:
Ik was nog steeds met de Blomberg en ik merk niet dat mijn was niet schoon zou zijn. Daarom was ik ook gewoon door. Ik zou wel graag willen weten wat de oorzaken zouden kunnen zijn. Zit er bijvoorbeeld gevaar in het zichzelf uitschakelen (water-stroom!) en als de timer nu al niet klopt, wat ga ik dan nog meer meemaken met dit apparaat?

Of hoort het er allemaal bij, bij de moderne wasmachine?

aiaversteeg
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2011 12:24

Re: Blomberg WAF 64415 wasmachine doet raar

Ongelezen bericht door aiaversteeg »

Hoi Gerlov,

Algemeen:
- Is Blomberg eigenlijk wel zo goed als de verkoper ons liet weten?
- Wie heeft er ook (negatieve) ervaringen met Asogem?

De eerste heb ik geen antwoord op. Maar de 2de dat Asogem niet bepaald klantvriendelijk zijn ben ik ook wel achter. Ze proberen geld van mij te krijgen terwijl ze dat niet eens mogen vragen. Dus ik ben van plan het er niet te bij laten zitten.

Ik moet volgens hun voorrijkosten betalen omdat ik op de dag zelf de afspraak wou verzetten. Dit zou logisch zijn als ik dit van te voren wist. Maar aangezien ik van niks wist ze het mij niet vermeld hebben in het gesprek en het ook niet op de site staat vindt ik dat ze dit niet ineens mogen vragen. Het apparaat heb ik ook niet via hun gekocht maar via de wehkamp. Nu heb ik ze gewezen op het artikel 6:234 van het BW en ineens mag ik wel de helft betalen van de 68 euro voorrijkosten. Beetje vreemd dus. De medewerkster waar ik mail contact mee heb/had was ook niet bepaald vriendelijk en zei in de laatste mail: Verdere mails hierover zullen niet beantwoord.

Nou ik ben benieuwd waar dit heen gaat. Bent u er ondertussen al uit met het bedrijf Asogem? En is de wasmachine al gemaakt?

groetjes,
A.Versteeg

Gerlov
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2010 20:58

Re: Blomberg WAF 64415 wasmachine doet raar

Ongelezen bericht door Gerlov »

Hallo heer/mevrouw Versteeg,

Bedankt voor uw reactie op mijn onderwerp.

Ja, Asogem dat is me er eentje, zo lees ik ook uit uw ervaring.
Ik ben er wel klaar mee. Ik heb ook geen contact meer met ze gehad.

Mijn wasmachine draait momenteel op het oog goed, en de was komt er schoon uit. Ik heb geen storing met de aan/uit knop meer gehad.
Wel heb ik nog problemen met de timer, maar dat laat ik maar voor wat het is.

Uit voorzorg draai ik de lege machine één keer per kwartaal op de hoogste temperatuur. Aangekoekte resten van wasmiddelen zouden dan weg moeten zijn. Verder houd ik het pompfilter goed in de gaten.

Ik heb voor mezelf besloten nooit meer een Blomberg te kopen, en ook nooit meer enig ander merk dan een merk dat ik ken, en waar ik persoonlijk vertrouwen in heb.
Ook heb ik besloten grote, dure apparaten als wasmachines en TV's, nooit meer bij een handel als Media Markt of zo te kopen maar alleen bij de winkelier hier in het dorp. Die ken ik, die komt persoonlijk langs en neemt je serieus. Het is misschien wel wat duurder, maar dat heb ik er wel voor over.

Dus deze machine draai ik wel verder af, in de hoop dat ie geen gekke dingen meer doet, en voor de rest stop ik er geen energie meer in.
Ook Asogem is mij geen stuiver aandacht meer waard!

Verder hoop ik dat mijn bericht hier een waarschuwing kan zijn voor allen die een Blomberg willen kopen of met Asogem in zee willen gaan.

Ik wens jou veel succes in je strijd met Asogem!

Toolboy

Re: Blomberg WAF 64415 wasmachine doet raar

Ongelezen bericht door Toolboy »

ter verduidelijking.
Blomberg was een redelijk goed product maar redde het niet toen nam moeder Brandt het over,vervolgens werd de naam blomberg verkocht.,
en kwam het merk opnieuw op de markt.

En dat is niet de enige in deze sector kan ik u verzekeren.

T

pjvdb
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2011 12:11

Re: Blomberg WAF 64415 wasmachine doet raar

Ongelezen bericht door pjvdb »

Nou hadden wij een Belko wasmachine gekocht en na 3 maanden stopte deze ermee.
Had alles geprobeerd, filter schoonmaken etc.
Dan kom je dus ook bij Asogem terecht.
De machine viel nog onder de garantie en dus werd een monteur gestuurd.
Deze haalt de wasmachine van de muur en houd hem diagonaal en schud.
Dan toets ie allerlei codes in op het bedieningspaneel en zorgt voor een soort reset.
Zo daarna werkte de wasmachine weer, dat was dan 75 euro want er was geen onderdeel vervangen, het zou door ondeskundig gebruik veroorzaakt zijn.

Ik heb geweigerd te betalen. De monteur dreigde dat hij dus net zo lang zou blijven totdat ik hem betaald had.
Ik bood aan om koffie te zetten voor ons want ik had heel veel tijd....
Hij werd agressief en dreigde de politie te bellen.
Dat vond ik zelf ook een goed idee, maar uiteindelijk liep hij boos weg.

De winkel waar in de wasmachine heb gekocht ken ik al jaren en toen zei dit verhaal hoorden zouden zij dit voor mij gaan rechtzetten.
Ik krijg nu nog steeds herinneringen voor die zogenaamde "reparatie"
Wat een waardeloos bedrijf dat asogem! Hoeveel mensen zouden zij al opgelicht hebben op deze manier?

Zijn er nog meer die dit soort ervaringen hebben met dit bedrijf?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Blomberg WAF 64415 wasmachine doet raar

Ongelezen bericht door bprosman »

de wasduur is regelmatig langer of korter dan wat de timer opgeeft. Bij een wasbeurt van 2,5 uur op 70 graden kan het zo een half uur korter duren. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een wasbeurt langer duurt; zo'n 10 tot 15 minuten.
Warm (zomer) of koud water kan zomaar minuten schelen in het opwarmproces.

DRdV
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2012 13:56

Re: Blomberg WAF 64415 wasmachine doet raar

Ongelezen bericht door DRdV »

Ik heb precies hetzelfde als pjvdb meegemaakt met asogem alleen heb ik met mijn domme kop wel betaald dus ik ga proberen te klagen. Waar ik nog het meest pissig om ben dat ik voor de afspraak nog aan de telefoniste heb gevraagd of er iets was wat ik zelf nog kon doen en het antwoord was nee we sturen iemand. Daarna heb ik nog gevraagd is er een mogelijkheid dat er toch kosten aan verbonden zijn zoja hoeveel en toen heeft ze niets gezegt over de voorrijd kosten enz. Ik zou het iig zo netjes vinden dat ze dat van te voren melden. helemaal omdat ik er nog naar heb gevraagd

Sanneke123
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2014 14:07

Re: Blomberg WAF 64415 wasmachine doet raar

Ongelezen bericht door Sanneke123 »

Beste mensen, ik heb zelfs 3x hele nare ervaringen gehad met ASOGEM.
Ik heb mijn vaatwasser van Beko gekocht bij mediamarkt, na 2 maanden merkte ik al, dat het drogen van mijn vaatwasser het niet goed deed, want mijn vaat was steeds nog helemaal nat. Ik Asogem bellen, monteur kwam langs, een man van denk in de 40 jaar, grijs haar. Hij deed mijn vaatwas klep open keek er even naar, hij zegt hier is niks mis mee, Beko is eenmaal een goedkoop merk zegt de monteur, dus je kan er ook niet veel van verwachten. Hele discussie kwam er omdat ik het een belachelijk verhaal vond. Monteur ging uiteindelijk weg, ik gelijk weer Asogem bellen, of er een andere monteur kon komen om er na te laten kijken, telefoniste zei dat is geen probleem, een week later komt de monteur blijkt, dat het dezelfde monteur weer is, ik had expres de vaatwasser laten draaien voordat de monteur kwam om te laten zien, dat de vaat nog helemaal drijfnat is, gaat de monteur het nu erover hebben, dat er vroeger in de vaatwassers een extra fin in zat om het te laten drogen, maar dat mag tegenwoordig niet meer vanwege brandgevaar, dus hij zegt ik kan er niks aan doen, maar ik wil wel voorrij kosten hebben van 30 euro. Ik zeg waarom zou ik betalen als ik garantie heb, en u doet er niks aan, ik heb nog steeds het zelfde probleem, hij zegt van u kunt ook pinnen, ik zeg dat vertrouw ik al helemaal niet, hij zegt dan wacht ik hier net zo lang tot dat u betaald! Ik was samen met mijn kindje van 1 jaar, ik vond het maar een enge situatie dus heb ik contant 30 euro betaald. Ik had gelijk Mediamarkt gebeld, ik moest persoonlijk langs komen heb het verhaald verteld, ze vonden het te belachelijk voor woorden, heb netjes van hun 30 euro terug gekregen, en hebben zelf een monteur naar me toe laten komen.

We zijn nu weer een half jaar verder, heb ik weer een probleem met mijn vaatwasser, als mijn vaatwasser heeft gedraaid, en het is tijd voor het drogen, spoelt mijn water niet weg. Ik bellen voor een afspraak bij Asogem, zei expres van ik heb een nare ervaring gehad met een monteur van jullie wil graag een andere monteur krijgen, dat is prima zegt ze. 2 weken laten kwam de monteur, wat denk je dezelfde monteur!! Ik even goed maar beleefd zijn, ik doe mijn verhaal wat het probleem is met mijn vaatwasser, halverwege onderbreekt hij mij, hij zegt van Hou je mond! ik wil zelf kijken wat het probleem is! Hij doet mijn vaatwasser klep open en zegt gelijk zonder iets aan te raken, de afvoerslang zit verstopt, hij zegt waarschijnlijk heeft u kind er iets ingegooid, ik zeg dat lijkt me sterk, hij zegt oke om het na te laten kijken, moet u eerst 69 euro voorrijkosten betalen, want dit zit niet in u garantie, ik zeg gaan we weer beginnen, ik betaal geen cent! ik ga het weer eerst overleggen met mediamarkt, en wil dan gelijk weten van hun want er wel of niet in mijn garantie zit. De monteur pakt zijn spullen en loopt zo mijn deur uit. 2 dagen later krijg ik een rekening van Asogem in mijn brievenbus, voorrijkosten en het arbeidsloon, want de monteur heeft een voorwerp uit mijn pomp gehaald staat er in.
Ik ben er zo klaar mee, het is nu hun woord tegen die van mij, dus ik denk dat ik een advocaat in handen moet nemen zodat ik die rekening niet hoeft te betalen, als ik het nu al niet betaal krijg ik alleen maar aanmaningen en incasso., dus ik moet nu allemaal moeite doen voor verzinsels!
Ik heb ook nog een Beko, wasmachine en ijskast, al gaan die stuk en heb ik nog garantie noooit meer dat ik hun nog bel.

Gerlov
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2010 20:58

Re: Blomberg WAF 64415 wasmachine doet raar

Ongelezen bericht door Gerlov »

Beste Sanneke123,

Wat een ervaring! En dan nu ook nog met een rekening achterblijven! Ik wens je veel succes en sterkte.

Zelf heb ik inmiddels al weer twee keer een monteur bij mijn wasmachine gehad. Dat is binnen drie jaar. De koolborstels in de motor zijn vervangen en het verwarmingselement is vernieuwd. Ik heb de reparaties uit laten voeren door een lokaal bedrijf. De monteur ken ik nog van vroeger en het is een klein bedrijf dat bestaat uit een ondernemersechtpaar en de monteur. De reparaties zijn niet goedkoop (uurtarief 55 euro), maar geen voorrijkosten en binnen 1 werkdag geholpen. De monteur begint elke keer over garantie, maar dan vertel ik van mijn doodzonde door bij Media Markt te kopen, en mijn ervaringen met Asogem. Nee, het volgende grote huishoudelijke apparaat koop ik bij dit lokale bedrijf. Dat is weliswaar veel duurder in aanschaf, maar de garantie en service zijn onbetaalbaar!

Gesloten