LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe wasmachine en droger .

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Donnos
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:16

Nieuwe wasmachine en droger .

Ongelezen bericht door Donnos »

Hallo mensen ,

Wij zijn dus opzoek gegaan naar een nieuwe wasmachine en een nieuwe droger .

Onze oude Marijnen CMF is inmiddel 11 jaar oud en draait gemiddel 3x perdag , hij doet het nog voortreffelijk alleen het plastic verkleurt helemaal (breekt af) en de toeren 1000 zijn niet meer van deze tijd (nooit defect gegaan). De droger (condens) is een Zanussi waar we minder tevreden over zijn , diverse onderdelen vernieuwd in 10 jaar tijd . Deze doet het ook nog maar maakt een ontzettende herie .

Wij willen dus nu iets moderners in huis hebben , alleen Marijnen bestaat niet meer en Zanussi willen we niet meer .

Nu zijn we uitgekomen bij een Bosch wasmachine met 1600 toeren , zonder displays etc en een AEG condens droger zonder display etc .

Zijn dit goeie apparaten ?

Wij hebben ook veel vertrouwen in Samsung en hieruit bestaat ook de rest van het huis uit . Mischien is een Samsung wasmachine en droger wel iets ?


Ik hoop dat jullie mij een beetje advies kunnen geven alvast bedankt !

MAXIEM

Re: Nieuwe wasmachine en droger .

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Donnos

Wij hebben destijds voor Miele gekozen en hebben daar tot nu toe geen spijt van.

Maxiem

WSCB
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 feb 2011 21:34

Re: Nieuwe wasmachine en droger .

Ongelezen bericht door WSCB »

TS,

Met je wasgedrag zou ik geen Samsung doen, met deze apparaten ga je zeker de 11 jaar niet halen...

De keuze voor AEG en BOSCH is op zich goed, maar let op dat je niet de goedkope modellen aan gaat schaffen te herkennen aan het kunststof hang en sluit werk

ik vond persoonlijk een 1600 toeren machine een beetje te veel omdat je in de praktijk niet veel op 1600 toeren gaat draaien

ik zou zelf kiezen voor de BOSCH wae 28463
en daar kan op zich een simpele droger bij de bosch wte 84103

van AEG zijn vergerlijkbare modellen te vinden dus de merkenkeuze is goed.

zoals maxiem schrijft is het ook verstandig om toch eens aan een miele te ruiken

succes met je zoektocht door witgoedland
Laatst gewijzigd door WSCB op 04 mar 2011 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Nieuwe wasmachine en droger .

Ongelezen bericht door ronald g »

Tip, de goed werkende wasmachine niet vervangen en die droger tja als het even kan een luchtafvoer droger nemen als je maar niet voor een aluminiumfolie Indesit gaat.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Nieuwe wasmachine en droger .

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Als het budget het toe laat altijd voor Miele gaan..... Bosch en Indesit zijn nu niet bepaald een kwaliteitsmerk (meer) en dat geldt zeker voor de goedkoopste modellen van Bosch.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Nieuwe wasmachine en droger .

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Een Miele is zeker goed maar wel erg over beprijsd. Voor een budget Miele betaal je al snel 1000 euro. Voor een bosch zo'n 400.

Ik denk dat je met een Bosch ook prima uit de voeten kan. Maar als het budget het toestaat voor zekerheid kiezen en een Miele kopen.

Overgens is onze Zannusi wasmachine ook 10 jaar meegegaan voor een prijs van 350 euro vind ik dat niet slecht.

Toolboy

Re: Nieuwe wasmachine en droger .

Ongelezen bericht door Toolboy »

ik zou zeker het merk ASKO overwegen.
Dit is de no 1 op dit moment.
Miele en Bosch teren op hun verleden toen ze nog wel goede machines maakten.
100euro per jaar complete afschrijving op de aanschafprijs.
Dat is de huidige levensduur.

T

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Nieuwe wasmachine en droger .

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Koedkoopste modellen van de Miele nemen. Geen extra toeters en bellen; daar betaal je alleen maar (veel) meer voor, gebruik je in de praktijk niet en kans op defecten en storingen op de koop toe. Geen condensdroger; neem één met afvoerslang. Bij Miele kan je er rustig 20 meter slang aanknopen.

Surf op Internet op de goedkoopste exemplaren van Miele te ontdekken.

RickD
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2011 00:00

Re: Nieuwe wasmachine en droger .

Ongelezen bericht door RickD »

evdbeek99 schreef:Een Miele is zeker goed maar wel erg over beprijsd. Voor een budget Miele betaal je al snel 1000 euro. Voor een bosch zo'n 400.

Ik denk dat je met een Bosch ook prima uit de voeten kan. Maar als het budget het toestaat voor zekerheid kiezen en een Miele kopen.

Overgens is onze Zannusi wasmachine ook 10 jaar meegegaan voor een prijs van 350 euro vind ik dat niet slecht.
Een goede Bosch (dus niet die krakkemikkige 5kg machines met plastic sluiting en scharnier) kost minimaal 500,-.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Nieuwe wasmachine en droger .

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je ook de droger zo intensief gebruikt, dan zou ik zeker voor een energiezuinige droger gaan, liefst een met warmtepomp. Die kost in aanschaf meer, maar verbruikt per keer een halve euro minder stroom.

Een droger van 750 euro is misschien in aanschaf wel twee keer zo duur als een andere droger, maar als je de droger 500 keer per jaar zou gebruiken (dus de helft van de wasjes in de droger), dan scheelt je dat jaarlijks 250 euro op de stroomrekening. De meerkosten heb je dan dus in anderhalf jaar terugverdiend.

Er zijn tegenwoordig best veel types met warmtepomp, van verschillende merken, onder anderen van AEG.

Ook voor de wasmachine zou ik op het verbruik letten, maar de verschillen zijn daar minder extreem. Die Bosch zal niet veel meer verbruiken dan de allerzuinigste, en dan zal de winst waarschijnlijk niet opwegen tegen de meerkosten.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Nieuwe wasmachine en droger .

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Donnos schreef:Wij willen dus nu iets moderners in huis hebben , alleen Marijnen bestaat niet meer en Zanussi willen we niet meer .
Nu zijn we uitgekomen bij een Bosch wasmachine met 1600 toeren , zonder displays etc en een AEG condens droger zonder display etc .!
AEG=Zanussi=Electrolux De apparaten van deze merken zijn, op het merkplaatje na, identiek.
Donnos schreef:Zijn dit goeie apparaten ?
Dat valt niet te zeggen. Het feit dat Bosch het merk van de wasmachine is zegt niet zoveel. Gaat het om een Bosch wasmachine uit China, uit Spanje of uit Duitsland? Verschillende herkomsten met verschillende kwaliteitsniveaus's.
Donnos schreef:Wij hebben ook veel vertrouwen in Samsung en hieruit bestaat ook de rest van het huis uit . Mischien is een Samsung wasmachine en droger wel iets ?
Niet doen. Als het budget het toelaat, beperk dan de keus tot Asko of Miele.

edwinknight

Re: Nieuwe wasmachine en droger .

Ongelezen bericht door edwinknight »

Niet doen. Als het budget het toelaat, beperk dan de keus tot Asko of Miele.
Wel doen, heb een Samsung wasmachine met uitgestelde start al zo'n 9 jaar en probleemloos.
Ons budget liet wel een Miele toe maar dit model kwam desijds gunstig uit diverse testen.

Gesloten