LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Allerlaatste Senseo

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
umberto56
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2011 10:42

Allerlaatste Senseo

Ongelezen bericht door umberto56 »

Zo, we hebben het helemaal gehad met die Philips Senseo's. Dit is inmiddels ons derde apparaat en deze keer hadden voor een wat luxere uitvoering gekozen. Het bleek een rammelbak te zijn waarvan het ontkalkingslampje vanzelf gaat branden, ook al staat het apparaat uit en dat al na drie weken. Tja meer mogelijkheden dus ook meer dingen die stuk kunnen gaan. Rammelbak/ ja het plaatje waar de kopjes op kunnen staan rammelt zo erg dat ik het ding met tape had vastgeplakt. Na het ding opgestuurd te hebben kregen we een nieuwe toegestuurd via S&F waar we het ding hadden gekocht, het duurde al met al wel drie weken. Op een zondagmiddag kregen we daar via een sms bericht van: "Uw Senseo staat klaar". De nieuwe doet precies hetzelfde als het kreng dat we hadden opgestuurd en er is helemaal niks met de klacht gedaan. Geld terug zou alleen via de verkoper S&F kunnen maar dat zal ook zeker ee3n gebed zonder eind worden. Philips stelt voor om het ding weer op te sturen maar we zijn het zat. Alleen al de tijd die je er mee bezig bent!! En dan krijg je weer een nieuw(defect) apparaaaaaaat ! Pffff,,,.....daaaaaag Philips, erg Sense(o).

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Allerlaatste Senseo

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Een nadeel van Senseo is dat het water niet erg heet is.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Allerlaatste Senseo

Ongelezen bericht door snepke »

Nou ik vind het niet te pruimen ,en ik drink het niet ook.
Al kreeg ik een senseo voor niets, ik hoef hem niet.
Ik vind het zo vies

edwinknight

Re: Allerlaatste Senseo

Ongelezen bericht door edwinknight »

MWah, heb hem nu 4 jaar en geen problemen, ook niet toen landelijke terugroepaktie was, mijn serienummer viel er niet in.

Smaak valt over te twisten, tuurlijk een vergemalen bonenkoffie is lekerderder maar zoveel mensen zoveel wensen.
Daarbij kan de Senseo wel een s6 worden genoemd.....zelfs in USA te koop

schoepioen
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 okt 2010 10:13

Re: Allerlaatste Senseo

Ongelezen bericht door schoepioen »

Wij hebben ca. een jaar of 7,7 een senseo. Nooit problemen mee. Water (en de kosffie) is altijd goed heet. Af en toe ontkalken. Wel scheelt het heel erg wat voor pads je d'r in gooit. De een is niet te zuipen, terwijl de ander aardig in de buurt komt van een 'normaal' bakje koffie. Maar ach, ook van gewone koffie zit er nogal verschil in en zijn er merken die niet te zuipen zijn. Geldt eveneens voor een bakje (n)espresso of capuccino. Je hebt zelfs koffiemachines (van die kantoorautomaten) waar best goede koffie uitkomt, al zijn dat er maar heeeel wienig volgens mij. Daarbij is niet ieders smaak hetzelfde.

Aangeven dat jij een senseo en de koffie die daar uit komt niets vind, mag natuurlijk. Moet je alleen niet schrijven dat die koffie niet te zuipen IS :wink: . Lijkt nl. alsof dat dan als 'de' waarheid wordt verkondigd.....

Zo, nu eerst een bakkie koffie :mrgreen:

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Allerlaatste Senseo

Ongelezen bericht door Radar »

Off-topic berichten zijn verwijderd door de moderator.

PhilipsConsumerCare
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2010 09:06
Contacteer:

Re: Allerlaatste Senseo

Ongelezen bericht door PhilipsConsumerCare »

Philips heeft de klant een PB gestuurd met daarin het verzoek om contact met de Consumer Care afdeling op te nemen. Op deze manier kunnen mogelijke oplossingen met de klant worden besproken.

umberto56
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2011 10:42

Re: Allerlaatste Senseo

Ongelezen bericht door umberto56 »

Ik heb de oplossing al. Ik geef bedrijven één kans om na een defect of erger een valse belofte de boel recht te trekken en zo niet koop ik nooit meer iets van en of bij dit bedrijf. Helder toch! Dus in dit geval geen Senseo en ook geen andere Philips producten meer, er is keuze genoeg en wellicht als meer mensen dit zo doen worden de bedrijven weer minder arrogant en de klanten serieus genomen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Allerlaatste Senseo

Ongelezen bericht door Chocomelk »

umberto56 schreef:Ik heb de oplossing al. Ik geef bedrijven één kans om na een defect of erger een valse belofte de boel recht te trekken en zo niet koop ik nooit meer iets van en of bij dit bedrijf. Helder toch! Dus in dit geval geen Senseo en ook geen andere Philips producten meer, er is keuze genoeg en wellicht als meer mensen dit zo doen worden de bedrijven weer minder arrogant en de klanten serieus genomen.
Philips heeft gisteren toch pb contakt met je opgenomen, is er geen oplossing te vinden dan ?

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Allerlaatste Senseo

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Ik heb de oplossing al. Ik geef bedrijven één kans om na een defect of erger een valse belofte de boel recht te trekken en zo niet koop ik nooit meer iets van en of bij dit bedrijf.
A. Waarom koop je dan 3 senseo's.

B. Nu nog de Nederlandse wetgever overtuigen dan, die geven namelijk bedrijven 3 kansen om een defect te verhelpen en daar heb jij je ook gewoon bij neer te leggen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Allerlaatste Senseo

Ongelezen bericht door SJZ »

Mijn senseo dateert uit het voorjaar 2001, dus is nu 10 jaar oud en werkt nog perfect. Tja, soms zit het mee, soms zit het tegen, da's bij alle grote merken wel eens zo.

BadBoyRolf
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2010 15:16

Re: Allerlaatste Senseo

Ongelezen bericht door BadBoyRolf »

dat is nou gewoon pech hebben! :shock:

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Allerlaatste Senseo

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Chocomelk schreef:Een nadeel van Senseo is dat het water niet erg heet is.
Bij een aardewerk kopje even het kopje voorverwarmen.
Doen ze in een beetje chique restaurant ook. :wink:
Voorverwarmen kan door eerst een kopje zonder padje te vullen en even te laten staan.

khali-witch
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mar 2011 12:29

Re: Allerlaatste Senseo

Ongelezen bericht door khali-witch »

Wil je een beetje meer pit in je koffie uit de senseo???? Maak dan eerst het padje vochtig aan beide kanten(met water),dan is koffie vochtig en dan is je koffie pittiger!!!!!! :mrgreen:

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: Allerlaatste Senseo

Ongelezen bericht door buckleup »

Het is wetenschappelijk bewezen aan de UvGS dat Senseo koffie significant smeriger smaakt dan echte koffie.

Hartenheer

Re: Allerlaatste Senseo

Ongelezen bericht door Hartenheer »

De Senseo is een duur apparaat om oploskoffie te maken.
Vind oploskoffie nog beter te pruimen dan wat voor een bocht er uit de Senseo komt.

Uit beleefdheid drink je het op als je ergens te gast bent, maar tot nu toe heb ik nooit een bakkie leut gehad waar ik van kon genieten.

De oploskoffie Nescafé gold smaakt nog beter. Maar er gaat niets boven een gewoon bakkie koffie, gezet van gemalen bonen :mrgreen:

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Allerlaatste Senseo

Ongelezen bericht door lostlovey »

Heb al ruim 7 jaar dezelfde senseo staan, nog nooit problemen gehad, en ontkalken doe ik ook niet echt (geen hard water hier).

Maar ja, ben helemaal geen koffiedrinker, alleen in de ochtend om wakker te worden; misschien daarom juist een senseo? :mrgreen:

richard_1980
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 nov 2010 10:18

Re: Allerlaatste Senseo

Ongelezen bericht door richard_1980 »

Geef mij maar een echte koffie machine! :o

umberto56
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2011 10:42

Re: Allerlaatste Senseo

Ongelezen bericht door umberto56 »

Nog los van het feit of de koffie wel of niet smaakt gaat het om de arrogantie waarmee je behandeld wordt. En dat betreft niet alleen Philips maar het gros van de 'nette' bedrijven met hoge bonussen voor de top, zijn achterbakse arrogante lui.
Water koken en opschenken maar weer. Het gas stinkt tegenwoordig ook, zal er gemengd worden?? Reken maar overal waar je een poot uitgetrokken kan worden daar doen ze het! Hoe moeten anders die mega topsalarissen betaald worden. Allemaal Ali Babba's of in het Nederlands Alie Bah Bah's! BAH!!! Hahahaha!

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Allerlaatste Senseo

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wanneer ik de Senseo gebruik laat ik het apparaat iedere keer doorspoelen,

Ik zet mijn schone kopje onder het apparaat en spoel het apparaat door zonder koffiepad met het net opgewarmde hete water, zodat er iedere keer schoon en fris water in de kleine boiler zit, dit herhaal ik 3x, 1x met de knop voor 2 kopjes en één keer met de knop voor één kopje,

Het koffiekopje is dan goed heet, en wanneer de koffie gezet wordt heb ik dan ook hete koffie,

Schrik niet hoe vuil het spoelwater is dat uit de Senseo komt!, het water is bruin!, ouwe koffieresten die in het apparaat achter gebleven zijn,

Doorspoelen met heet water is echt het beste recept voor een lekker heet kopje Senseo koffie, :P

Technisch heb ik geen problemen gekend met de 7 jaar oude Senseo van de oude generatie, deze is nog van vóór de terugroepaktie, een prima apparaat,

Gaat deze kapot, wordt er morgen weer een Senseo gekocht, het is een ideaal apparaat voor een snel kopje koffie, de smaak is inderdaad wat minder, maar is prima te drinken, je mag het apparaat niet vergelijken met een geavanceerde koffiemachine met maalinrichting en 15 bar werkdruk, voor zo'n machine kun je minimaal 4 Senseo's kopen,

Alle waarde is naar zijn geld!. :wink:

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten