LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
mjj70
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2012 12:04

Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door mjj70 »

2 weken geleden kocht ik voor mijn zoon een Qware tablet 7 inch inclusief een beschermhoes. Toch is het per ongeluk iets op het scherm gevallen, waardoor het scherm nu diverse barsten heeft. Tot 2x aan toe heb ik contact opgenomen met Qware met de vraag of ik een los scherm bestellen kon om zo het tablet zelf te repareren. Immers zitten er schroefjes op, dus moet dit te doen zijn. Qware meldt dat er geen losse onderdelen te verkrijgen zijn en dat ze ook geen reparaties uitvoeren gezien de aanschafwaarde (99 euro). Met andere woorden, je moet het tablet maar gewoon weggooien en een andere kopen. Tijdens mijn speurtocht op internet om toch aan een ander scherm te komen, kwam ik er achter dat meerdere mensen met een kapot scherm zitten. Waarom leveren ze de service niet dat je losse onderdelen kunt bestellen? Voor veel andere merken is dit wel mogelijk. Als ik dit van te voren had geweten, was ik voor een ander, misschien iets duurder, merk gegaan. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
Mocht iemand toch nog een bedrijf weten wat wel losse schermen kan leveren voor deze tablet, dan hoor ik dit heel graag! Want Qware laat je er gewoon mee zitten.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Wat had je gedacht dat een los scherm inclusief verzendkosten dan zou moeten kosten?

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door Dirkie »

Wat is nu eigenlijk het probleem?
U schrijft een probleem te hebben (Toch is het per ongeluk iets op het scherm gevallen, waardoor het scherm nu diverse barsten heeft) en de leverancier geeft de reden van het niet kunnen repareren (Qware meldt dat er geen losse onderdelen te verkrijgen zijn en dat ze ook geen reparaties uitvoeren gezien de aanschafwaarde (99 euro)). En zelf geeft U de oplossing (Als ik dit van te voren had geweten, was ik voor een ander, misschien iets duurder, merk gegaan).
Dus Qware kan de prijs laaghouden omdat zij geen kosten maken voor het bijhouden van voorraden voor kapotte produkten en ook geen kosten voor een reparatie afdeling. Bij anderen kost een gelijksoortig produkt meer, maar daar zitten dit soort kosten ook in doorberekend. U kiest echter voor goedkoop met alle gevolgen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

mjj70 schreef:2 weken geleden kocht ik voor mijn zoon een Qware tablet 7 inch inclusief een beschermhoes. Toch is het per ongeluk iets op het scherm gevallen, waardoor het scherm nu diverse barsten heeft. Tot 2x aan toe heb ik contact opgenomen met Qware met de vraag of ik een los scherm bestellen kon om zo het tablet zelf te repareren. Immers zitten er schroefjes op, dus moet dit te doen zijn. Qware meldt dat er geen losse onderdelen te verkrijgen zijn en dat ze ook geen reparaties uitvoeren gezien de aanschafwaarde (99 euro). Met andere woorden, je moet het tablet maar gewoon weggooien en een andere kopen. Tijdens mijn speurtocht op internet om toch aan een ander scherm te komen, kwam ik er achter dat meerdere mensen met een kapot scherm zitten. Waarom leveren ze de service niet dat je losse onderdelen kunt bestellen? Voor veel andere merken is dit wel mogelijk. Als ik dit van te voren had geweten, was ik voor een ander, misschien iets duurder, merk gegaan. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
Mocht iemand toch nog een bedrijf weten wat wel losse schermen kan leveren voor deze tablet, dan hoor ik dit heel graag! Want Qware laat je er gewoon mee zitten.
Enig idee wat de (loon)kosten zijn om zo'n reparatie uit te voeren? Deze tablets kunnen alleen maar zo goedkoop geleverd worden omdat ze door hele goedkope handjes in lagelonenlanden in elkaar gezet worden. Met onze salarissen ben je meer kwijt aan reparatie- + administratiekosten dan wat een nieuwe tablet kost.

stofzuigertje

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zoek een 2e die stuk is met heel scherm en maak van 2 defecte weer 1 werkende.

Ik heb deze ook en ik weet dat na enkele jaren de accu op is dus ook die is nog geld waard!
Dus zelf slopen en in onderdelen verkopen is ook mogelijk.
Soms brengt het los in onderdelen meer op dan nieuwe uit winkel.

mjj70
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2012 12:04

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door mjj70 »

Het probleem is dat ik goedkopere artikelen ken die wel losse onderdelen leveren. Natuurlijk begrijp ik dat reparatie door hun uit te voeren te duur is, maar een los scherm zelf monteren lijkt me niet zo moeilijk. Schroefjes los, scherm eruit, stekker los, nieuw scherm, stekker erin, vastschroeven.

Het apparaat was nog geen 2 weken oud. Ik weet niet hoe het geld bij jullie op jullie ruggen groeien, maar bij mij gebeurd dit nog steeds niet. Niet iedereen heeft het vermogen een duurder merk aan te schaffen die wel alle service biedt. Of even weer een nieuw goedkoper tabletje aan te schaffen.

In de fabriek wordt zo een tablet ontwikkeld uit losse onderdelen, dus ik zie het probleem niet waarom er geen los scherm te verkrijgen is. Iemand opperde om naar een andere defecte te zoeken op het internet om zo van 2 kapotte weer 1 hele te maken, maar ALLE tablets die ik van dit merk tegenkom die kapot worden aangeboden hebben allen een defect scherm. Dus dat schiet niet op. Ze zijn vrij nieuw in de verkoop, dus eentje waarvan de accu niet meer wil opladen door ouderdom zit er niet in.

Er zijn mensen die voor een beschadiging aan een pakje boter terug gaan naar de winkel, er zijn mensen die als er in de winkel iets 3 cent duurder wordt aangeslagen de hele rij ophoudt met zeuren daarover. En dan ben ik een zeur als ik het over 99 euro heb en bereid ben om voor een ander scherm te willen betalen, maar het is niet leverbaar?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

mjj70 schreef:Ik weet niet hoe het geld bij jullie op jullie ruggen groeien, maar bij mij gebeurd dit nog steeds niet.
Het is een kostenafweging. Als een bedrijf allerlei onderdelen los moet gaan aanbieden en daar een heel logistiek apparaat voor op moet zetten, worden de losse onderdelen in verhouding tot de aanschaf van een nieuw apparaat veel te duur. Zeker als er een raparatieafdeling aan te pas komt waarbij het product heen en weer gestuurd moet worden.

U moet niet denken dat u een los scherm inclusief verzendkosten dan voor minder dan de helft van de nieuwprijs zou kunnen kopen. Uitgerekend het scherm is een kostbaar item van een tablet. Net zoals bij een domdom ofzo. Als het scherm daarvan stuk is en u zou het ter reparatie moeten sturen, zou dit al snel duurder zijn dan een nieuwe aanschaffen in de winkel.

Waarschijnlijk zou een los scherm inclusief verzending (nog afgezien van reparatie) al hetzelfde zo niet meer moeten gaan kosten dan het hele apparaat ooit kostte. Als dit zo zou zijn, gaat u vast niet voor de optie om een los scherm aan te schaffen. Als zoiets ca. 75% van de nieuwprijs zou kosten, zullen veruit de meeste consumenten ook voor een nieuw apparaat kiezen. Goedkoper kunt u echt vergeten.
mjj70 schreef: Er zijn mensen die voor een beschadiging aan een pakje boter terug gaan naar de winkel, er zijn mensen die als er in de winkel iets 3 cent duurder wordt aangeslagen de hele rij ophoudt met zeuren daarover. En dan ben ik een zeur als ik het over 99 euro heb en bereid ben om voor een ander scherm te willen betalen, maar het is niet leverbaar?
En als mensen iets kopen dat later in de aanbieding is enz.. enz.. Dit soort onderwerpen zijn best terug te vinden op het forum. Leest u de algemene tendens van de reacties op dit soort topics maar eens na. Ik kan u verzekeren die zijn doorgaans een klasse erger dan in dit topic.

mjj70
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2012 12:04

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door mjj70 »

Al zou een scherm de helft van de aanschafprijs zijn, dan bespaar je toch nog 50 euro :D

Anyway er komt geen ander tablet, want daar is gewoon geen geld voor. Zelfs geen 99 euro. Ik vind het erg teleurstellend voor wat de service betreft.

Ik blijf dan maar hopen een 2ehands te treffen waar iets anders aan kapot is dan het scherm en het zo maar oplossen. Of misschien dat Qware toch nog wel een keer overweegt, na een x-aantal aanvragen voor losse schermen, het toch te gaan leveren. Ze kunnen er nog aan verdienen, want iemand als ik koopt niet even een andere tablet, wel het scherm. Win-win situatie lijkt me. Zowel voor de klant als fabrikant.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

mjj70 schreef:Al zou een scherm de helft van de aanschafprijs zijn, dan bespaar je toch nog 50 euro :D
Wat ik wilde aangeven is dat het scherm dat veel duurder is dan de helft. U kunt het echt vergeten dat u dit voor de helft zou kunnen kopen.
mjj70 schreef:Ze kunnen er nog aan verdienen, want iemand als ik koopt niet even een andere tablet, wel het scherm. Win-win situatie lijkt me. Zowel voor de klant als fabrikant.
Nee, want u koopt het lossen scherm niet als dat duurder of bijna net zo duur is als de nieuwprijs van het apparaat.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door newmikey »

mjj70 schreef: Waarom leveren ze de service niet dat je losse onderdelen kunt bestellen? Voor veel andere merken is dit wel mogelijk. Als ik dit van te voren had geweten, was ik voor een ander, misschien iets duurder, merk gegaan.
Het is al weer héél lang dat voor veel apparaten sommige reserve onderdelen niet meer worden geleverd omdat de prijs van het onderdeel en de kosten van invoer hoger zijn dan de vervangingskosten van het hele apparaat. Dat is niet gek, dat is gewoon economisch.

De tijd dat een monteur nieuwe weerstandjes in je TV kon solderen om hem weer aan de praat te krijgen ligt ook al weer lang achter ons. Tegenwoordig kan met hoogstens een complete module ter plaatse vervangen, maar meestal gaat een apparaat retour naar een gecentraliseerde reparatiegelegenheid waar men op grote schaal apparaten aan de lopende band repareert waardoor de kosten lager kunnen zijn.

Een reparatie aan bijv. een digitale camera kost ook al vaak meer dan de helft van de prijs van de camera en datzelfde geldt voor veel andere apparaten.

Op een tablet van €99 verbaast het mij niet dat de leverancier géén losse schermen levert. De prijs zou boven de aanschafprijs van de complete tablet uitkomen. Zelfs als u een ander, duurder merk had gekozen, hadden de reparatiekosten voor bijv. een scherm u doen duizelen.

Voorbeelden? Bij een bekend reparatiebedrijf in Nederland kost het vervangen van een 7" Laptop LCD-Scherm € 99,00, 15.6" kost zelfs €179

Een vervangend iPad 3G Touch screen incl. frame en antenne kost €149 (zelf vervangen)

Bovenstaande prijzen zijn een indicatie voor redelijk courante producten, uw tablet is dat niet en daarmee stijgen ook de kosten.

Ik heb het al vele malen gezegd maar nog maar een keertje dan: er is niets mis met de aankoop van extreem goedkope producten zolang u er vanuit gaat dat het product niet erg lang meegaat, reparatie vaak onbegonnen werk is en u de vervangingsprijs in uw berekeningen meeneemt.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

newmikey schreef:De tijd dat een monteur nieuwe weerstandjes in je TV kon solderen om hem weer aan de praat te krijgen ligt ook al weer lang achter ons. Tegenwoordig kan met hoogstens een complete module ter plaatse vervangen, maar meestal gaat een apparaat retour naar een gecentraliseerde reparatiegelegenheid waar men op grote schaal apparaten aan de lopende band repareert waardoor de kosten lager kunnen zijn.
Op zich ook best logisch. Begin eens te tellen.. voorrijkosten, arbeidsloon (ook niet goedkoop in NL) materiaalkosten van het materiaal wat een reparateur allemaal nodig heeft...

supereric
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2012 10:17

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door supereric »

ik kan mijn eigen het voorstellen dat ze dit gaan vragen want als je weinig geld heb en je dan toch voor je kind zo een tablet kan kopen en hij gaat naar twee weken al kapot en er dan ook nog geen onderdelen voor te vinden zijn vindt ik ook best belachelijk en dat gezeur over het feit dat dat weer meer geld kost ben ik het niet mee eens ze weten dat als je zulke dingen maakt ze ook kapot kunnen gaan ,dus vindt ik dat ze dan daar ook de losse onderdelen voor kunnen leveren ook al zijn ze voor sommige dan goedkoop ,er zijn trouwens nog goedkope tablets te verkrijgen hoor dus vindt ik 99 euro niet zo goedkoop .

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door bprosman »

ik kan mijn eigen het voorstellen dat ze dit gaan vragen want als je weinig geld heb en je dan toch voor je kind zo een tablet kan kopen
Sparen voor een wat duurder model ?

hbzandbergen
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2012 08:39

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door hbzandbergen »

Maak hem open, zoek een artikelnummer van het beeldscherm en ga zoeken met Google.
Wellicht dat je een leverancier vindt.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door grun »

mjj70 schreef: Waarom leveren ze de service niet dat je losse onderdelen kunt bestellen? Voor veel andere merken is dit wel mogelijk.
Ik vermoed dat de echte reden mogelijke imagoschade is. In tegenstelling tot u denk ik ook dat de meeste merken liever niet hebben dat de klanten aan hun apparatuur gaan sleutelen, hoe goedbedoeld ook.

Ik geloof u onmiddellijk als u zegt een ervaren knutselaar te zijn met twee rechterhanden en de juiste gereedschappen, maar ik zou niet graag degenen de kost geven die wel denken dat ze het kunnen, maar in werkelijkheid lang niet zo goed zijn. Dan hebben ze dus een tablet gekocht en een los scherm, maar het geheel is nog steeds niet werkend. Driemaal raden wie dan de schuld gaat krijgen en de klappen mag opvangen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door GJvdZ »


sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door sadfly »

Voor 99,- euro kan je het gewoon niet repareren. die schermen kosten los veel te veel.
Volgens mij kan je beter de rest verkopen als onderdelen 2e hands. :roll:

Al heb ike r een gruwlijke hekel ana als je het niet zelf kan repareren.
Meschien is dat ook de rede waarom ik "mobiel" zo hata, naast dat ze niet meer de baas bent ove rde spullen.

petersaga
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 nov 2012 16:06

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door petersaga »

Wat had je gedacht dat een los scherm inclusief verzendkosten dan zou moeten kosten?

Happymum
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2012 10:43

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door Happymum »

Ik vind dat jullie allemaal wel erg makkelijk praten! Een tablet van € 99 is echt niet niets. De tablet van Qware die ik heb, is speciaal voor kinderen, maar het scherm gaat wel heel makkelijk kapot! Dat de leverancier daar dan zo makkelijk overheen stapt dat er geen vervanging mogelijk is, vind ik schandalig! Er zit een klein barstje in het scherm, maar direct doet het scherm helemaal niets meer!
Erg jammer en een erg verdrietig kind, terwijl hij toch echt heel zuinig met zijn spulletjes is!!!

josephina70
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2012 15:30

Re: Qware tablet levert geen losse onderdelen??!!

Ongelezen bericht door josephina70 »

Hier hetzelfde, ook een barst in het scherm, 1 week nadat mijn dochter hem gekregen had. Kan gewoon bij het vuilnis... te triest voor woorden. Sommige mensen moeten hard sparen om 100 eu bij elkaar te krijgen...

Gesloten